18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
Ik heb afgelopen week de mediator al gebeld dushi, die had geen idee hoe dit moet en belt me volgende week terug. Dus nog even geen idee hoe het verder moet.

meiden
Aha oke, nou dan is het daar wachten op dus. Hoop dat die snel een antwoord voor je heeft zodat je weet wat je verder kunt doen.
quote:sannemer schreef op 05 september 2009 @ 15:17:

Ik heb afgelopen week de mediator al gebeld dushi, die had geen idee hoe dit moet en belt me volgende week terug. Dus nog even geen idee hoe het verder moet.

meidenOne step at a time, de mediator kan dingen uitzoeken, je kunt een advocaat raadplegen, je kunt zelf dingen uitzoeken, hier dingen vragen. Alles hoeft niet in 1 dag. Gelukkig maar! Ga je nu relaxen?
ja ma ik ga nu relaxen
Hihihihi.
quote:sannemer schreef op 05 september 2009 @ 15:25:

ja ma ik ga nu relaxen en denk om je vitamientjes!
Ik vind het erg kort door de bocht dat je de hele tijd zegt dat je ex dit kind niet wilt. Je weet zelf pas heel kort dat je zwanger bent, het was kennelijk in jullie situatie totaal niet te verwachten.

Er zijn zo veel verhalen van mannen waarvan hun vriendin ongepland zwanger wordt die dan in eerste instantie zeggen 'dit kind wil ik niet' maar later toch bijdraaien. Ik kan me ergens wel voorstellen dat zijn eerste reactie in jullie situatie is 'dit kind wil ik niet'. Dat mag voor jou niet de aanleiding zijn hem zijn rechtmatige positie als vader af te nemen of te verhinderen vind ik.

Jullie maken er de laatste maanden allebei regelmatig een zooi van. Natuurlijk is hij begonnen, want hij is vreemd gegaan. Maar jij doet ook dingen fout, zoals die mail sturen. Want natuurlijk is het echt wel een giftige actie om zijn nieuwe vriendin eens in te peperen dat hij nog seks met jou heeft gehad in de tussentijd.

Kortom: jullie hakken elkaar in de pan en branden elkaar af.

STOP DAARMEE!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
WAAR heb ik gezegd dat hij geen vader mag zijn voor/van dit kindje ??? Ik heb gezegd dat ik geen co-ouderschap wil. Meer niet.

Ik ken hem nu ruim 19 jaar en NEE hij wil dit kind NIET, ook niet straks, ook niet als hij er wat langer aan gewend is dat ik zwanger ben.

Heb ook nergens gezegd dat het een slimme actie was om de mails te sturen. 2 stuks in vijf maanden tijd moet zeggen dat het nog wel meevalt. O nee 3 natuurlijk, ook dat mailtje op dag 1, toen ze nog niet wist dat hij getrouwd is/was. Maar je bent een beetje mosterd want heb al gezegd dat hij in de negeer modus komt, behalve als het over de kinderen gaat.
quote:Spijker schreef op 05 september 2009 @ 15:57:

Ik vind het erg kort door de bocht dat je de hele tijd zegt dat je ex dit kind niet wilt. Je weet zelf pas heel kort dat je zwanger bent, het was kennelijk in jullie situatie totaal niet te verwachten.

Er zijn zo veel verhalen van mannen waarvan hun vriendin ongepland zwanger wordt die dan in eerste instantie zeggen 'dit kind wil ik niet' maar later toch bijdraaien. Ik kan me ergens wel voorstellen dat zijn eerste reactie in jullie situatie is 'dit kind wil ik niet'. Dat mag voor jou niet de aanleiding zijn hem zijn rechtmatige positie als vader af te nemen of te verhinderen vind ik.Begrijp jij de situatie wel? Ze liggen in scheiding, hij heeft (stiekem) zijn minnares naar NL laten komen. Sanne heeft een tijdje de tijd genomen op over deze zwangerschap na te denken en te beslissen. Vanaf het eerste moment tot het moment dat sanne heeft aangegeven, wat ze heeft besloten, was hij erop tegen. Hij is zelfs boos op haar geworden, vindt dat zij zijn toekomst wil dwarsbomen (toekomst met internet lover uit de VS). Alsof sanne met opzet sex heeft met haar bijna ex-man, en met PCOS even zwanger besluit te raken. Dit is geen solide liefdevolle relatie, waarin een man eventueel kan gaan wennen aan een ongeplande zwangerschap en een kindje op komst. Hij gaat niet bijdraaien, want hij is niet met Sanne en zijn gezin bezig, maar met zijn nieuwe liefje.quote:

Jullie maken er de laatste maanden allebei regelmatig een zooi van. Natuurlijk is hij begonnen, want hij is vreemd gegaan. Maar jij doet ook dingen fout, zoals die mail sturen. Want natuurlijk is het echt wel een giftige actie om zijn nieuwe vriendin eens in te peperen dat hij nog seks met jou heeft gehad in de tussentijd.

Kortom: jullie hakken elkaar in de pan en branden elkaar af.

STOP DAARMEE!Je slaat zo ontzettend de plank mis hiermee. Echt. Ik ben helemaal voor een goede omgang met elkaar tijdens en na een scheiding. Maar er speelt hier wel even meer dan vreemdgaan alleen.Sanne brandt hem niet af, hakt hem niet in de pan, terwijl ze alle reden heeft om dat te doen. Ze probeert zo goed mogelijk om te gaan met alle grillen en rare acties van haar ex. In een zeer korte tijd heeft hij een (v)echtscheiding vol leugens en bedrog ingezet. Sanne gaat 1x buiten haar boekje met die mail, maar daarin liegt ze niet eens. Verder houdt ze zich in, probeert het contact te vermijden en te beperken en het voor de kinderen zo goed mogelijk te regelen. Tussendoor is ze ook nog eens zwanger. Ik vind dat sanne dit dapper doorstaat en het zo goed en netjes mogelijk probeert aan te pakken, daarbij af en toe flink dwars gezeten door ex-flapdrol en miep overzee. Een keertje een mail sturen met de waarheid, waarover ze vol berouw is. Sorry, zo'n uitbrander als jij hier geeft is daarom echt ongepast.
Roller

Zijn er drie he, 1 x in het begin om haar te vertellen dat hij getrouwd is/was, 1x als reactie op haar mail en nu deze laatste. En ja met deze laatste voelde ik me al schuldig op het moment dat ik hem verstuurd had. Al vind ik het nog steeds heel heel erg min van ex om haar te laten komen zonder dat ze wist dat ik zwanger was. Maar dat is/was natuurlijk niet mijn zaak en ik heb daar ook niets mee te maken. Vandaar negeer modus.

meiden
Ach sanne, als ik zou vinden dat je verkeerd bezig was met je ex, dan zou ik een STOP DAARMEE alleen maar beamen. Maar je bent niet verkeerd bezig, het is niet handig om met haar te mailen, aan de andere kant krijgt ze dan nog eens een ander verhaal te horen dan zijn leugens. Maar zonde van je energie is het wel. Het maakt je ex laaiend, wat ik ook een beetje overdreven vind. Hij heeft zelf een groot aandeel in het geheel. Zo zonde dat het door zijn gedram en gehaast op deze manier verloopt. Alles is nog niet eens rond, niet met jullie huis, zijn woonplek, de spullen, de papieren, kinderen zijn nog niet gewend aan de omgangsregeling, toch nog sex hebben met elkaar, lopen aanpappen met een buitenlandse vrouw, snel hierheen halen voordat ze van gedachten veranderd...... Wat een zooitje maakt hij ervan!
Ik weet dat je dat zou doen en hecht daarom ook gelukkig meer waarde aan wat jij zegt dan aan wat spijker roept. Het is een zooitje, en als hij nu eens een belofte was nagekomen was het misschien wel een stuk makkelijker gegaan. Nou ja, dat zullen we nooit weten he.

Ga lekker eten bij vrienden nu en er een gezellig avondje van maken.

:hug; meiden
Sanne, ik lees al heel lang mee maar heb weinig toe te voegen aan alle goede adviezen zodat ik zelden een berichtje schrijf. Ik vind dat je het heel goed doet maar kies vooral voor jezelf en je kids. Je klinkt al een sterke vrouw, blijf dat ook!

Ik denk dat Truus hier niet lang zal blijven. Waarom? De leugens stapelen zich op, ze heeft nog geen verblijfsvergunning, geen eigen inkomen(of is ze heel rijk?), vreemd land, geen vrienden en vriendinnen hier, ze krijgt te maken met 4 kinderen van haar vriend en dat is best heftig, een vriend die niet los is van zijn vrouw(hij laat zich immers nog steeds door je opfokken).....niet echt het begin van een ideale relatie. De tijd zal het leren maar op deze manier zal de roze wolk wel snel verdwijnen. Je zal zien dat jij straks eerder je leven weer op poten hebt dan je ex(en wellicht inclusief leuke man maar daar moet je dan maar een nieuw topic over openen ).
Dank elianne, maar een nieuwe man ?? Een man die 4 grote kinderen en een baby geen bezwaar vind? Denk niet dat er een hooiberg bestaat waar die speld te vinden is. En buiten dat, moet er niet aan denken voorlopig. Eerst mijn eigen leven maar eens op poten zetten.

Morgen zijn mijn kindjes er weer !! Tussen 4 en 5 worden ze thuis gebracht, joepsieeeeeee. Nu alleen maar even hopen dat ze niet al te enthousiast over truus gaan lopen vertellen. Natuurlijk mogen ze er wel over praten, zou niet goed zijn als ze dat niet doen, maar ohhhhhh zie er eerlijk gezegd een klein beetje tegen op. Niet vreemd hoop ik, en ik zal mijn emoties op de vlakte moeten houden..... Denk ZEN !!

meiden

En of ze rijk is? Ik weet het niet, heb lange tijd gedacht van wel, gezien zijn geschiedenis met de andere internet dames die allemaal niet onbemiddeld waren, maar hij liep te mopperen dat hij geen geld meer had en dat hij ze net aan thuis kon brengen. Geld op en benzine op. Nou ja, niet mijn probleem.
Fijn he dat ze er morgen weer zijn.
Echt wel dushi. Kijk ik heb ze veel plezier gewenst, en ik hoop ook oprecht dat ze dat hebben, en ondanks alles wat er is gebeurt geloof ik niet dat ze slecht zal zijn voor mijn kinderen. Waarschijnlijk is ze gewoon erg lief voor ze. Maar mens wat doet het pijn, dat nu mijn hele gezin bij haar is. Ik probeer het zo veel mogelijk voor hun verborgen te houden hoe ik me er onder voel, en ik hoop ook dat ze er weinig van meekrijgen. Maar pijn doet het.

meiden
Ja, hier doet het ook pijn als jongste ( 4 jaar) het onbevangen heeft over nieuwe vriendin van zijn vader. Zoiets als vloeken in de kerk....
ja precies pfffff ach we zullen er ooit wel aan wennen denk ik. Hoop ik
Ik denk (maar ben geen moeder dus vergeef me) dat het nooit helemaal went. Tenzij je goed door een deur kunt met je ex. Dan is het denk ik een totaal ander verhaal. Dan voelt het ook niet dat je kinderen weg zijn. Maar anders.
Denk ook dat je gelijk hebt hoor dushi, zal nooit helemaal wennen, maar hoop toch wel dat het wat makkelijker word. Elke twee weken een verdrietig hoopje mens zijn doet je ook geen goed.

meiden
Nee dat doet je zeker geen goed. Zeker niet nu je ook nog zwanger bent. Hoe voel je je fysiek? Ken je ziekte verder niet dus vroeg het me zo af hoe dat dan gaat als je zwanger bent.
Ben moe, moe, moe. Maar verder gaat het eigenlijk prima, gelukkig heeft pcos geen invloed op de zwangerschap, in ieder geval niet bij mij. Geloof ook niet dat dat bij anderen wel zo is.

Als je er meer over wil weten moet je even op wikipedia kijken staat een uitgebreid stuk over pcos.

http://nl.wikipedia.org/wiki/PCOS

meiden
Oh dat is wel fijn om te lezen. Want sommige ziekten hebben de neiging erger te worden als men zwanger is. Super dat dit bij jou het geval niet is. Ga even lezen wat er in je link staat.
Pittig wat je hebt Sanne. En dat je moe bent vind ik niet gek, je hebt ongelooflijk veel voor je kiezen gehad en nog. En dan ook nog zwanger. Telt wel mee vind ik.
Ja denk ook dat alles meespeelt. Ga dan ook nu lekker mijn bedje opzoeken. Welterusten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven