Ik heb er geen goed gevoel over.

06-09-2009 18:02 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Het gaat over mijn vriend en zijn lomp gedrag. We hebben het er vaak over gehad, maar dan zegt hij dat het aan mij ligt. Ik merk dat ik steeds minder tegen hem zeg omdat hij het altijd zo uitlegt dat het lijkt alsof het aan mij ligt. Hij is verbaal heel sterk. Het komt erop neer dat hij altijd gelijk wil hebben of het laatste woord wil hebben. Het begint me steeds meer te irriteren zijn betweterig gedrag. Vooral omdat hij mij gedrag verwijt waar hij zich zelf schuldig aan maakt. In gezelschap vertoont hij dit gedrag ook en ik merk dat er dan met de ogen wordt gerold omdat ze zijn gedrag onbeschoft vinden. Als ik dit tegen hem zeg, kaatst hij de bal terug en zegt hij dat ik ook niet perfect ben. Tja, dan houdt het natuurlijk op moet hij het zelf maar weten.

Mijn grens is inmiddels wel bereikt en ik begin me af te vragen of ik wel met hem door wil. Ben aan het eind van mijn Latijn en onze communicatie wordt steeds slechter. Veranderen kan ik hen toch niet, dus zal ik hem moeten nemen zoals hij is. Het probleem is dat ik geen goed gevoel heb bij deze man. Stel ik me aan en is onze relatie misschien nog te redden?
Maar je houd wel van hem en verder is hij heel lief, toch??
Hoe zouden wij moeten weten of jij je aanstelt?
quote:haaasje schreef op 06 september 2009 @ 18:03:

Maar je houd wel van hem en verder is hij heel lief, toch??Haha..teveel van dit soort topics gelezen de afgelopen weken?
Ik zou het tegen hem zeggen dat je echt aan het overwegen bent om bij hem weg te gaan. Misschine dat hij dan wel luistert.
Cum non tum age
Hoe lang ken je hem al? En hoe oud ben je? Was hij in het begin wel " attent, beschaafd etccc" ?
Je hebt geen goed gevoel bij deze man, maar je wil wel weten of je relatie nog te redden is? Waarom?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik zou wegwezen..

Je schrijft dat je vaak genoeg geprobeert heb met hem te communiceren..

Communicatie is het belangrijkste in een relatie.. en die is er blijkbaar niet bij jullie..

even een oprechte vraag: waarom zou je WEL bij hem blijven ?
Naar je gevoel luisteren is over het algemeen nog niet zo onverstandig.
Jij schrijft eigenlijk dat er totaal niet met hem te communiceren valt.. Dan zou ik denken, geef het op of zet hem voor het blok. Het lijkt alsof je het al hebt opgeven dus wat heb je te verliezen als je zegt: veranderen of eruit. Kort door de bocht natuurlijk.

Je zegt het al: hij verandert toch niet.. Blijf niet in een relatie hangen waarin je je niet prettig voelt.
heb je nog zin om met hem oud te worden?
Waarom vraag ik me af of deze relatie te redden valt? Omdat ik eerst alles geprobeerd wil hebben voordat ik er een punt achter zet.
Als slechts 1 persoon er alles aan doet om de relatie te redden en de andere dat niet van plan is, wordt het naar mijn mening wel erg eenzijdig werken aan je relatie.
Dat snap ik eerlijk gezegd nooit zo goed. Je hebt er geen goed gevoel over, je grens is bereikt, je kunt niet met hem communiceren, maar je gaat toch door omdat je per se alles geprobeerd wil hebben.

Waarom? Denk je dat dat mooi staat op je cv of zo?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 18:38:

Waarom vraag ik me af of deze relatie te redden valt? Omdat ik eerst alles geprobeerd wil hebben voordat ik er een punt achter zet.En nu sla je de spijker op zijn kop! Jij wil alles geprobeerd hebben voor je er een punt achter zet.. En wanneer gaat hij eens alles proberen om het te redden? Het klinkt mij als een relatie waarin jij keihard aan het werk bent en hij achterover zit..
Ik wil alles geprobeerd hebben omdat ik voor mezelf dan weet dat IK er alles aan heb gedaan en hem zonder schuldgevoelens los kan laten.
Heb je er dan niet alles al voor gedaan? Je hebt met hem geprobeerd te praten, het aan te geven.. Als het daar al misloopt, dan kun je met hem toch nergens aan werken? Hij wil kennelijk niets van jou horen en gewoon kunnen zijn wie hij is. Ook zijn goedrecht, maar dat hoeft niet te betekenen dat jij daar dan mee moet leven.
En wanneer heb je 'alles geprobeerd' sevenofnine?

Wanneer is het klaar? Waar is de grens?

Misschien moet je dat eens helder maken voor jezelf.....
quote:Wiebenik81 schreef op 06 september 2009 @ 18:05:

[...]

Haha..teveel van dit soort topics gelezen de afgelopen weken? Heejjj jij mag niet meer raden. Maar goed ik zal eerst even braaf lezen voor ik roep dat ik een beetje moe begin te worden van ... nou ja, ge snapt!
quote:sevenofnine schreef op 06 september 2009 @ 19:06:

Ik wil alles geprobeerd hebben omdat ik voor mezelf dan weet dat IK er alles aan heb gedaan en hem zonder schuldgevoelens los kan laten.en hij wat gaat hij doen? tenslotte kan je niet in je eentje vechten voor een relatie....
Hoezo schuldgevoel? Dat hij niet de man blijkt waar je de rest van je leven mee wil delen, is toch niet iets waar je je schuldig over hoeft te voelen. Het lijkt me sterk dat hij wel heel graag met jou oud wil worden. Over het algemeen gedragen mensen zich dan anders.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Samenvattend: jouw account op dit forum is één dag oud en je opent op deze pijler een topic over het feit dat er met je partner niet te communiceren valt en op de Werk&Studie-pijler over dat er met je collega niet te communiceren valt. Moet ik daartussen een verband zien?
Ik heb gisteren m'n vingers al gebrand op een soortgelijk topic dus ik trek mij hier fijn terug maar blijf wel geïnteresseerd meelezen.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Je begint met 'ik heb er geen goed gevoel bij' en vervolgens volgt een rij met argumenten om een eind te maken aan je relatie. Nergens lees ik een positief punt. Wat wil je nog horen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven