Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Mooie kaart Justme.
Snjókorn falla, á allt og alla
Dat is inderdaad een mooie kaart Justme. Ik hou ook wel van zulke kaarten.

Sinds ik weer werk verstuur ik ook minder kaarten, want ik heb er nu minder tijd voor.:-)

Maar succes allemaal!

Ik zie trouwens op postcrossing regelmatig kaarten langskomen uit Finland met een zwarte egel erop. Weet iemand van wie die zijn. (de tekenaar) want ik die vind ik ook erg leuk moet ik zeggen.
Justme: leuke kaart zeg.

Gavia: geen idee wie je bedoelt.
Mooie kaart, justme! Echt prachtig!
Dankjulliewel!!!

Zou ook niet weten wie je bedoelt met die zwarte egel.. Nog nooit gezien ook.Zal straks eens kijken bij kaarten uit Finland.
Milla Paloniemi's swearing hedgehog

Bedoel je deze?
Leeukkkkkkkkkk.

Hier nog een hurray uit Noorwegen.

Over een paar dagen zijn HELAAS er weer twee kaarten experid *jank* en dan drie adressen aanvragen.
quote:justme80 schreef op 06 september 2009 @ 18:02:

Milla Paloniemi's swearing hedgehog

[afbeelding]

Bedoel je deze?

Ja die! Leuk he, ik denk dat ik die toe ga voegen aan mijn verzoekjes (of zal ik er een eisenlijst van maken;-)) Bedankt voor het opzoeken Justme!:hug:

Balen van je expired kaarten Steph.
Ja ik vind het ook erg balen... Kijk als ze ook niet meer online zijn... meld je dan af. Heb er zelf nu ook weer een over 3 dagen expired.. Deze heb ik een mailtje gestuurd.. geen antwoord terug. Terwijl hij gisteren nog online geweest is ( mailtje is al van 2 a 3 dagen terug).

Ja hij is leuk, alleen staan er ook erg boze egeltjes tussen. Ik zou hem gewoon op je eislijst zetten ;) hahaha ... ps.. leuk profiel heb je op postcrossing.
Dank je justme! Nu weet je dus ook hoe ik in het echt heet, hahaha.

Er staan inderdaad ook niet leuke plaatjes tussen, maar de kaarten die er tot nu toe van gezien heb vallen wel mee. Ik vind die ene op dat skatebord zo grappig. Die heb ik al een paar keer gezien.
Ja idd die is ook erg leuk, zo kwam ik ook op je profiel

Mijn profiel is btw bijna zelfde naam als hier
Ja ik heb je gevonden! Het koste even wat speurwerk.:-)

Leuk profiel, met een hele mooie avatar. Die heb ik een tijd op mijn kamer gehad.
Jaaa die is ook erg leuk, ik dacht ik vraag om zwart wit kaarten., dus dan moet mijn avatar ook wel zwart wit zijn he ;)
Ik heb ook eenmaal 5 kaarten opgestuurd. Maar 1 ding begrijp ik niet, ik kreeg er 7 terug?? Iemand enig idee hoe dat kan?
Is in het begin vaak zo jaimie. wordt later wel recht getrokken.
Leuke kaart justme80!

Ik heb vandaag maar een adres aangevraagd en het is weer Finland...haha! 2 van de 3 kaarten die ik tot nu toe verstuurd heb zijn daar naartoe gegaan. Ik hoorde hier ook veel over Finland toch??
Oké, ik dacht al dat ik wat over het hoofd had gezien.
Ja klopt nietjuuh, Finland USA en Duitsland komen veel voor... Dus zal er in je lijstje altijd wel een van deze landen staan. ( toch snel even bij mij gekeken, en ja bij mij is dat ook wel zo.)
Eentje van de bijna expired kaarten is al twee maanden niet meer online geweest ook mail gestuurd niet beantwoord.

Tja, die Finnen toch. Bij mij al een tijdje geleden dat ik naar dat land een kaart heb verstuurd.
quote:nietjuuh schreef op 06 september 2009 @ 02:01:

Eentje uit Finland (van twee jongetjes) en de andere uit Duitsland (vlakbij de noordzee). Erg leuk!! Ze hebben echt naar mijn profiel gekeken en de moeite gedaan om een leuke passende kaart te versturen.

Janne en Tommi? Daar heeft mijn vriend ook een kaart van gehad. Wel een mooie kaart overigens.

Hier nog even niks. Maar ja tis ook zondag.
Dag dames!

Allemaal weer helemaal klaar voor de nieuwe (werk)week? En een leuk weekend gehad?

Weer wat nieuwe gezichten, hier ook, zie ik Leuk!

Ik heb in het weekend 2 hurrays gehad. Misschien ga ik vanmiddag alweer nieuwe kaartjes sturen, maar ik wil eerst mijn werk afronden. Eerst de to-do list afwerken, dan fun
Werkweek?? Oja, huishouden en vrijwilligerswerk.

Maar ook klaar voor een hurrays/kaarten in de bus/experidweek?
quote:Kristin schreef op 06 september 2009 @ 23:04:

[...]

Janne en Tommi? Daar heeft mijn vriend ook een kaart van gehad. Wel een mooie kaart overigens.

Hier nog even niks. Maar ja tis ook zondag.Ja idd van Janne en Tommi. Ze hadden echt de moeite gedaan om te kijken naar wat ik leuk vond met een beetje hulp van moeders ;)
@Steph

Wat voor vrijwilligerswerk doe je?

Net de twee kaartjes toch nog geschreven Beide personen hadden niet echt een uitgebreid profiel, dus niets waar ik echt op in kon spelen... Jammer! Eentje zelfs alleen "Ik ben 41 en ik kijk uit naar alle kaartjes"... Tsja.

Heb de een een kaartje met paddenstoelen en herfstbladeren gestuurd, natuurplaatje, erg mooi. En de ander een kaart van Wim-Lex toen ie klein was.
Ik werk in een psychiatrisch instituut als activiteitenbegeleidster (geen opleiding voor omdat er genoeg ab zijn) en bij twee organisaties die zich richten op kinderen in ontwikkelingslanden.

Hier nog een hurray, geen kaartjes voor zover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven