= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Jojon: zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om onze kindjes in te enten! Anders was Charlotte nog veel zieker geweest! Maar hoe zit dat nu met Toby???

Ring: wat heerlijk een dagje shoppen. Heb ik ook wel weer eens zin in. Had je al een foto op Hyves van de uggs want lijkt me erg geinig om te zien!

Coppie: leuk om weer eens wat van je te horen! Ik zie er ook tegenop om m'n dochtertje naar het kdv te brengen hoor! En dat terwijl ik er al bijna twee jaar eentje heb zitten en ze komen ook nog in dezelfde groep...

Wat handig dat er een sportschool bij die van jullie in de buurt zit.

Maria: het kan inderdaad van de ene op de andere dag over zijn dat gehuil. Het was met Lucia ook het geval toen ze 3 maanden was. Dan wordt het ineens heerlijk rustig in huis! Je moet niet over je moeder in zitten denk ik, want zij zit er niet zo vaak mee en het kan best zijn dat hij minder huilt als zij oppast.

Ik heb onze babydochter vannacht weer in de kinderwagenbak laten slapen en het leek toch of ze warmer was. Althans de dekentjes voelden lekker warm aan toen ik haar eruit haalde.

Zit er al iemand op 6 borstvoedingen per dag? Wij nu twee dagen, terwijl de lactatiekundige die ik om advies gevraagd heb uitgaat van 8 voedingen per etmaal (waarvan eentje 's nachts!!!). Gelukkig hoef ik haar niet wakker te gaan maken, zolang ze maar goed groeit en veel vuile luiers produceert.
Ze zijn niet echt hoor... Maar in mijn 'www' kan je op een linkje klikken van Mobypicture waar je de schoenen kan zien!
Het valt me op dat er toch wel veel babies ingebakerd worden hier. Ik dacht eerst dat het iets bijzonders was, maar kennelijk hebben veel kleintjes er wel behoefte aan. Ik was aan het proberen of uk al zonder zou kunnen, maar dat is absoluut nog geen succes, dus dan maar niet.

Jojon, wat fijn dat je hoofdpijn nu weg is. En ook wel prettig om te weten wat je man en (waarschijnlijk ook) dochter onder de leden hadden. Heeft het nog verdere gevolgen?

Ring, jij bent goed geslaagd zo te lezen! Maar de babydoos stelt niet zoveel voor dus? Ik had laatst iemand van Felicitas hier. Ze probeerde me uiteraard van alles en nog wat aan te smeren, maar daar trappen we dus niet in :-) Wat er in die babydoos zat, stelde ook niet zoveel voor, vond ik. Alleen een aantal bonnen, leek me wel handig.

Maria, fijn om te lezen dat het iets beter gaat met je mannetje, al is het nog niet optimaal. Huilt hij alleen als je hem weglegt of ook als hij bij jullie ligt?

Ik kan me voorstellen dat als hij s'avonds veel huilt dat je hem dan liever niet meeneemt naar de bruiloft of ergens anders achterlaat. Wij zouden eigenlijk wel een paar dagen met z'n 3-tjes weg willen, maar durven dat ook nog niet aan, omdat uk s'avonds alleen slaapt als ze bij een van ons ligt. En dat is een beetje lastig als je ergens wilt eten he? :-)

Wyfke, we zitten al een aantal weken op 6 voedingen per etmaal. Ik heb toen ook nagevraagd of dat goed was en dat is inderdaad geen probleem, als ze maar groeit en voldoende natte luiers heeft, dus dat zit wel goed.

Zijn jullie babies ook vaak onrustig na een voeding? Uk gaat vaak net na een voeding huilen. Ik zet haar dan meestal rechtop en probeer ervoor te zorgen dat ze een boertje laat, dat lukt meestal wel, maar daarna blijft ze heel onrustig. Dan probeert ze tegen me aan omhoog te kruipen en jammert ze een beetje. Ze wil dan eigenlijk niets, niet liggen, niet zitten, niet tegen me aan. Ik weet dan eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet.
CD, zijn het geen krampjes? Als Miep dat doet zet ik haar even rechtop in de wipstoel. Meestal poept ze dan haar hele luier vol en is het over.

Ik dacht ook dat inbakeren niet zo vaak gebeurde, maar schijnbaar dus toch. Ik heb het nooit hoeven doen, Miep slaapt niet moeilijk in.

Muziekje aan, knuffel en een speentje, dan zakt ze vanzelf in slaap (meestal praat ze eerst nog een tijdje tegen van alles en nog wat, erg lief om te horen).
CD wat grappig, Toby is juist meestal heel rustig na een voeding, ik denk dat er een soort van tranquillizer in die bv van mij zit !!! Ik zit idd ook op gemiddeld 6 voedingen per dag en soms nog een keer een slokje tussendoor bijv. als hij onrustig is of als hij de hik heeft.

RIng: leuk die schoentjes. Dochterlief had ze vorig jaar ook, zo schattig. Alleen was zij toen als iets ouder dan jouw Miep en schopte ze ze vaak uit.

Wyfke: ik denk niet dat Toby goed vergelijkingsmateriaal is wat betreft hoe warm je ze 's nachts moet instoppen. Toby ligt in een slaappakje/pyjama'tje (zonder romper) en is ingebakerd in een dunflanellen inbakerzakje. Dan een dubbele katoenen deken erover heen (ingestopt tot net onder z'n kin) en een mutsje op z'n koppie. En dan nóg presteert hij het soms om met koude handjes/voetjes wakker te worden. Maar dan geen koud nekje hoor. Heb trouwens wel altijd het raam opengekanteld, ook 's nachts. Ik temp hem af en toe 's morgens om te controleren of hij het niet te warm/koud heeft, maar hij heeft dan eigenlijk altijd tussen de 36.5 en 37.

Straks maar weer eens moed verzamelen om baas te bellen en te bespreken hoe en wat verder nu.

Verder ligt er weer een hele stapel was dus daar zal ik zo maar eens aan gaan beginnen.

Manlief heeft dochter naar de creche gebracht. Tussen de middag ruil ik de kinderen om, dus Toby naar de creche en neem ik dochterlief mee, want moet om 13u met haar bij de kinderarts zijn. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Hoewel we nu wrsch wel al weten wat er aan de hand is.
oh, dames! ik heb vandaag echt het gevoel, dat de muren op me af komen. vriendlief al vroeg vertrokken, erg laat thuis en de rest van de week heeft ie ongeveer hetzelfde ritme. Ik dus alleen met de kindjes en ik word er echt gek van. Kan vanmorgen ook heel weinig hebben.

kan ook met niemand even afspreken, iedereen die ik ken aan het werkof op vakantie. zucht! WOont een van jullie toevallig in de buurt van amersfoort en heeft behoefte aan kopje koffie en gezellig praatje? kom gezellig langs! (heb ook lekkere koeken, zou namelijk eigenlijk bezoek krijgen, maar die belde net af ivm ziek zoontje)
CD, vroeger was inbakeren standaard, maar dan ook helemaal zonder enige bewegingsvrijheid. Hadden ze toen toch al goed bedacht! Maar ik moet zeggen dat ik nog maar van twee vriendinnen heb gehoord dat ze dat ook deden.

Jojon, sterkte met het gesprek met je baas. Vergeet niet dat jij het ook zelf liever anders had gezien, je kunt niks aan de situatie doen!

Wyfke, ik zit helaas vaak nog aan 8 voedingen per dag, soms 7. En zoon is toch al ruim 2 maanden oud! Nou ja, gelukkig kost een voeding niet veel tijd.

Ring, grappig dat je uggs hebt gekocht.

Gisteravond was zoon weer ontroostbaar. Ik merk dat hij steeds slechter slaapt in de auto en in de wagen. Dus na een dagje op pad (naar mijn ouders) is hij te moe om te slapen en helemaal over de zeik. Echt helemaal niks helpt dan om hem stil te krijgen, behalve in badje doen, maar daarna begint het weer opnieuw. Uiteindelijk met moeite een beetje kunstvoeding kunnen geven, daarna weer over de zeik en op één of andere manier na 2 uur eindelijk stil. Toen ik hem in bed legde, sliep hij meteen. (had ik tussendoor ook geprobeerd maar zonder succes). Maar het goede nieuws is dat hij voor het eerst tot 5.30 uur heeft geslapen. Hij was natuurlijk ook ontzettend moe.

Dadelijk na de terugkomles van de zwangerschapsgym. Ik ben benieuwd naar de kleintjes.
Hehe er valt een last van m'n schouders. Dat ik me daar nou zo druk over heb lopen maken.

Net m'n leidinggevende aan de telefoon gehad. Uitgelegd dat ik zowel fysiek als psychisch nog niet hersteld ben van de afgelopen tijd en dat ik me er best wel zorgen over maak omdat ik over twee weken alweer aan het werk moet / zou moeten. Hij was (zoals ik eigenlijk wel wist maar toch...) erg begripvol gelukkig en vroeg ook nog hoe het met de rest van de familie ging hier. Hij had zoiets van, joh je hebt nog twee weken daar hoef je je nu nog geen zorgen om te maken. Maar goed hij snapte ook wel dat ik het niet vond kunnen om een dag voor ik weer aan het werk zou moeten mezelf af te melden. Nu afgesproken dat ik het nog even aankijk en dat ik hem in de loop van volgende week terug bel. Waarschijnlijk dan een consult met de bedrijfsarts. Hij meldt het nu in ieder geval vast bij de bedrijfsarts zodat die op de hoogte is van de situatie op dit moment (maar ik heb tijdens de zw.schap ook regelmatig contact gehad met de bedrijfsarts dus die herinnert mij zich wrsch nog wel).

En hij zei ook nog dat ik niet moest vergeten te genieten van de kleine.

Volgens mij mag ik best wel in m'n handjes klappen met zo'n baas. Althans, als ik zo die verhalen van jullie lees hier af en toe...
He MissBR, balen dat je je zo voelt vandaag. Gelukkig begint het hier al op te klaren dus hopelijk kun je lekker naar buiten straks. Dat scheelt misschien.

Heb vandaag een beetje weinig tijd ivm kinderarts, maar als je zin hebt om later in de week een bakkie te doen kunnen we wel iets proberen af te spreken hoor, gezellig! (ong. half uurtje rijden volgens mij).
Goedemorgen!

MissBR, jammer dat ik niet in de buurt woon maar anders was ik zeker even een bakkie met een koekje komen halen! (2,5 uur in de auto is me net even te gek daarvoor!)

Jojon, gelukkig was je baas begripvol! Eigenlijk stom dat je je daar zorgen om zou moeten maken he...kan het me wel indenken, als ik met die reden zou moeten bellen zou ik me ook opvreten van te voren.

Goed dat je nu weet wat er met man en dochter aan de hand was, en godzijdank dat Toby en jij niet ook besmet zijn!! Ken hier ook een gezin met drie kids en die zijn allemaal (dus ook pa en ma) een week of 6 uit de running geweest. Slopend!

Maria, heb het idee dat die zoon van jullie wel aardig op die van ons lijkt! Ook erg onrustig 's avonds, en nog erger na een drukke dag! Zaterdagavond ook, echt gebruld van 6 tot 10 en daarna als een blok geslapen tot 3 uur en toen door tot 9 uur 's morgens. Gisteren overdag ook heel veel geslapen, even inhalen ofzo?

Moet er echt aan wennen, dochter konden we altijd overal mee naartoe nemen, sliep overal, had nooit ergens last van...beetje zoals Miep van Ring.

Nouja, even afwachten nog, hij is ook nog maar 5 weken oud...

Wyfke, hier gisteren ook 6 keer BV maar het wisselt wel per dag. Ik heb begrepen dat het niet erg is zolang ie maar goed poept en plast enzo. Meestal zit ik op 7 maar soms dus ook op 6 of 8.

Nou, zal eens zien dat ik hier nog wat werk gedaan krijg...zal wel niet veel worden vandaag, zoon ligt alweer te protesteren in zijn bedje...
Hoe vaak poepen die baby's van jullie eigenlijk nu? Ik was van dochterlief gewend dat ze ongeveer tijdens/na iedere voeding d'r pampertje volpoepte, maar Toby poept meestal maar eens in de 4 à 5 dagen. Erg weinig dus. Maar áls hij dan gaat poepen..... maak je borst dan maar nat want dan zit vaak ook alles onder, van z'n nek tot aan z'n enkels in de poep is al een paar keer voorgekomen. En ook als je hem gaat verschonen dat er dan elke keer dat je met een fris billendoekje over dat kontje gaat dat er weer een nieuwe lading poep komt. Hij weegt na zo'n poepsessie volgens mij een halve kilo lichter :-) !
Jojon, klinkt goed hoor, ik heb de rest van de week ook ongeveer hetzelfde gevoel denk ik. dus als je morgen ofzo zin en tijd hebt, kom dan vooral gezellig langs!

hier wordt ook maar af en toe gepoept trouwens. en niet eens heel extreem veel. heb dan wel het idee dat het al even dwars zit. veel scheetjes enzo en beetje zielig gepiep.

ze lligt nu al een hele tijd in d's wipstoeltje lieve geluidjes te maken. zo schattig! ga zo maar eens even proberen of ik dat lieve lachje kan vastleggen, steeds als ik dat probeer, is ze erg gefascineerd door de camera en kijkt weer heel serieus..

en ik ga d everwarming aandoen denk ik. het is best koud hier.. (zou toch mooi weer worden vandaag?)
Jojon, volgens mij is dat poepgedrag hartstikke normaal hoor! Miep poept elke ochtend wel een keer, en dan ook heel flink. Ook dat schijnt normaal te zijn. Soms is er geen redden meer aan, en moeten de kleertjes gelijk weer de was in! Lekker hoor... Fijn dat je baas zo vol begrip is. Wat een fijne vent!

MissBR, gisteren was ik nog bij je in de buurt. Maar nu vind ik het toch wat te ver rijden. En daarnaast ben ik hartstikke verkouden, geen goed plan dus! Maar ik hoop voor jou dat je off-day snel weer verdwijnt!

Maria, het zijn geen echte Uggs hoor. Dat zou m'n portemonnee niet zo leuk vinden, haha.

Wyfke, ik denk dat Miep op zo'n zes voedingen per dag zit. Soms iets meer, soms iets minder. 's Nachts en 's ochtends zit er veel tijd tussen (eerst 8 uur, dan 4 uur), in de loop van de dag wordt dat minder ('s avonds zit er soms maar 2 uur tussen). Apart!
Jojon: met Bv hoeven ze soms maar 1x per week te poepen, dus volgens mij is het helemaal normaal. Bij FV daarentegen wordt er bijna elke dag gepoept. Dus toch kinkhoest, hmm wel een beetje late uitslag, ik ben benieuwd naar de kinderarts vanmiddag. Fijn dat je baas zo goed reageerde. Knijp maar in je handjes met zon baas hoor, man dat is heerlijk zeg, iemand die zo begripvol is, daar wordt je alleen maar loyaler van dus hij heeft het goed begrepen.

MissBR: Wat balen dat je zo baalt. Helemaal niet leuk, ik ken die dagen wel, dan zie je er aan het begin van de dag al tegenop. Jammer dat ik vandaag al zoveel afspraken heb anders was ik wel bij je langs gekomen.

Ring: Heerlijk klinkt dat shoppen van jou. Hier een beetje krap bij kas dus even geen shop momenten voor mij. Jij dus ook al aan het snotteren. Ik ook, ben echt heel erg verkouden (en Anniek en Sara trouwens ook)

Maria52: Bij mij kan ze echt niet goed tegen al die uitstapjes enzo, dan wordt ze te moe en komt niet meer in slaap. Zodra het ritme een beetje afwijkt krijg ik dezelfde taferelen als jij met huilen, huilen en huilen. En de huiluurtjes zitten bij mij ook altijd zo ongeveer tussen 4 en 7. Meestal valt ze nu om 07:45 in slaap.

Vandaag begint de Back in Shape cursus. Ben benieuwd hoe het met mijn conditie is. Verder nog een zwangerschapscursus vriendinnetje op bezoek en vanavond mensen die even verderop wonen. Leuk dus.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh en Wyfke: Hier nog steeds 7 voedingen hoor. Inderdaad ook zoals Ring beschrijft, in de ochtend zit er langer tussen en tegen de avond komt ze soms om de 2,5 uur. Zolang ze niet over de 7 voedingen heen gaat heb ik daar geen probleem mee.
Oh en Coppie (lekker vergeetachtig weer hier) ik heb de babyfoon nog steeds niet in gebruik. Na de eerste keer moest ik me gaan verdiepen in hoe hij nu eigenlijk werkt (want was niet tevreden dat hij pas aansloeg op het moment dat er heel veel herrie in de kamer was terwijl de sensistiviteit al op zijn hoogst stond) en dat is er nooit van gekomen. Baal ik eigenlijk wel van en is nog iets wat op mijn things to do lijst staat. Wbt de batterijen geloof ik dat die oplaadbare op een gegeven moment wel vervangen moeten worden. Kun je dat niet eens proberen? Dan doet hij het ws weer wat langer.
Chica, irritant he dat gesnotter! Niks aan! Ik hoest me momenteel helemaal suf. En arme Miep schrikt er steeds zo van als ik moet hoesten terwijl ze aan de borst hangt. Nou ja, het is goed voor antistoffen dat ik verkouden ben denk ik dan maar. Maar het mag ook wel snel weer voorbij trekken!

Shoppen is altijd leuk. Maar zeker met allerlei cadeaubonnen. Dan wordt het helemaal een giller. Ik heb van mijn werk bijvoorbeeld echt een hoop Iris Cheques gehad. Van de Raad van Bestuur, de teamleiders, de personeelvereniging. Echt leuk. Ik heb nu nog 35 euro aan Iris Cheques thuis, dan is het echt op. Helaas, aan alle pret komt een einde.
Hier FV, maar niet elke dag poep.. hoeft dus niet elke dag...

en hier 5 voedingen maar.. om de 4 uur en dan 'sm\nachts slaat ze er eentje over. is luxe als ik jullie zo hoor.. ze krijgt nu 150ml aangeboden (omdat ze die van 120 helemaal leeg dronk) maar meestal drinkt ze die lang niet leg (dus ongeveer zoveel als bij fles van 120 ml). ze lijkt tevreden en of ze goed groeit zie ik morgenochtend wel (naar CB). maar ze wil ook gewoon niet meer of vaker, dus ik denk dat ze zelf wel weet wat goed voor haar is!

niemand die even om een bakie verlegen zit (en niet op 2 uur rijden zit)??? help me de dag door!
Nog 158 berichten en we moeten een nieuw topic openen...

Waar is Jane? Niet alleen voor de tabel, maar ik zou ook wel graag willen weten hoe het met haar gaat. Al zo lang niet meer gezien hier!
Correctie: nog 156 berichten...

(MissBR kwam tussendoor fietsen!)
quote:MissBR schreef op 07 september 2009 @ 10:39:

niemand die even om een bakie verlegen zit (en niet op 2 uur rijden zit)??? help me de dag door! We kunnen ook een virtueel bakkie doen? Zet ik koffie, en jij. Drinken we dat samen achter de computer op. Okee? Wie doet er mee met het koffiekransje?
is er nog een bakkie hee in de aanbieding???

MissBR, vandaag druk end e rest van de week iedere dag ten minste 1 afspraak.

Jammer anders was ik even langs gekomen...volgende week misschien?

oja: vorige week 2 2x 5 uur tussen de voedingen, maar helaas was de slaap van korte duur. Zaterdagnacht hebben lief en ik ieder ongeveer 1,5 a 2 uur kunnen slapen. En gisteren de hele dag visite. Nichtje met 2 kleine (2,5 jaar en 8mnd) +tante op bezoek om 10.30 en 's middags/ 's avonds mijn ouders en broer. Wel lekker pannenkoeken gegeten op landgoed Kernhem.

Voordeel was wel dat pruttel afgelopen nacht goed heft geslapen. Ze heeft tussen 23 en 5 uur geen voeding gehad. Wel een paar keer soort van wakker en aandacht nodig (dus nog niet doorgeslapen) maar dat was iedere keer binnen 2 minuten opgelost! en daarna lekker doorslapen. Om 7 uur kwam ze weer en toen zijn we maar wakker gebleven saampjes.

even op hyves kijken naar de date....
ok heb even op de meeting gereageerd....is het een idee dat iedereen een hyves-mail krijgt zodra een datum is vasgelegd...dan weet je zeker dat iedereen het kan lezen.

en die foto van kleine met "uggs" waar kan ik die vinden? Pruttel heeft afgelopen weekend haar teva's voor het eerst aangehad...veel te groot mar zo schattig!
Sanloes, ik neem er nog maar een bakkie op. Volgende week klinkt leuk, dan ben ik nog thuis (de week erna mag ik lekker weer aan het werk!), we spreken af!

je slaap klinkt erg weinig. dat is niet fijn! ik heb hier het gevoel dat ik vannacht maar weinig geslapen heb. valt uiteindelijk wel mee, maar ik werd gewoon veel wakker. Heb van 1 tot half drie met hummel naast me gelegen. die viel wat moeilijk in slaap na fles. bij mij slaapt ze dan heel makkelijk. heb in mijn droom haar wel een keer of 3 teruggelegd in bedje, maar voor ik echt zo wakker werd dat ik het echt deed, was ik dus ruim een uur verder

eindelijk breekt hier trouwens de zon door. had de verwarming echt al aangezet, hummel voelde ook erg koud.

en het is nog niet eens half twaalf.. duurt een dag altijd zo lang?
Sanloes, bij de 'babykleertjes' afdeling.

Oef wat weinig slaap heb je gehad zeg.

Ik belde net naar de tandarts voor een afspraak. Mag ik morgen al. Hoera, fijn. Normaal heeft hij wachttijden van enkele maanden. Gelukkig heb ik nooit wat, maar ik ben benieuwd hoe dat na de zwangerschap is. Het voelt nog wel goed, maar ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven