Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Zus wat een dappere plannen heb je. Ik gaf ook veel te veel geld uit aan boodschappen, maar mijn kasten puilde wel uit. Ben dus aan het opruimen geslagen en er stond nog een zooi in wat over de datum was. Dus flink weggegooid. En nu ben ik ook aan het bezuinigen op boodschappen. Normaal heb ik voorraad, maar nu niet meer zoveel. Dan weten we beter wat we echt nodig hebben.

Wel fijn hoor die lege kastjes in de keuken. Moet er nog steeds vier doen. Maar het komt nog wel.
Was draait,vaatwasser ook.Nu ga ik boodschappen doen
Ik kan nog niets. Manlief slaapt nog. Ik geniet dan altijd van de rust hier in huis.

Alleen daarom sta ik al vroeg op. Lekker die paar uur voor mezelf.

Straks de auto naar de garage brengen. De koppelingskabel schiet iedere keer los, dus we kunnen nergens heen. We moeten dan oudste bellen die hem weer kan maken, maar het werkt zo niet echt lekker en ik durf ook nergens heen te gaan zo.
Moggû,

Vandaag vrij! Ik ben net wakker, zit nu lekker achter pc met een espresso, heerlijk!

Ik hoop dat je plannen slagen Zus&Zo, ik dat ik eens ga voor een eetlijst voor de hele week. Daar kan je volgens mij ook aardig mee besparen, als je je er aan houd.

Lijst voor vandaag,

- Opruimen, het hele huis. Daar is gisteren niet veel van gekomen.

- Op sushi jacht, in Rotterdam.

- Boodschappen, het liefst zoveel mogelijk, niet voor 1 dag.

- Nagels laten doen.

Fijne dag allemaal!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik zou graag een topic openen voor Maleficent. Het mag eigenlijk niet omdat het een oproep is, maar ik vind gewoon dat het bedrag wat ermee gemoeid is naar het goede doel Energy4all gaat.

Geef eens advies meiden!

Ik zet de link even hier neer, kunnen jullie beoordelen (en gelijk even stemmen )

Link!

Wel of niet een topic openen? Het prikbord wordt niet zo goed bezocht en er staat al een oproep voor Energy4all, maar ja....nog meer geld voor onderzoek kan geen kwaad toch?

Helaas kunnen alleen mensen uit de regio Nijmegen nomineren en mensen uit andere regio's niet. Zoveel Nijmegenaren zitten hier niet he?
anoniem_84738 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 10:16
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Mogguh maisjes...

Jawel, hier is het 'gewone leven' ook weer begonnen.

Had wel meteen zus op de koffie dus van bezemen is nog niet veel gekomen.

Wel Kleintje de drukke straat over gezet met de fiets. De rest doet ze vanaf vandaag echt alleen.

Ik ga haar vandaag nog wel ophalen, want ach, zo'n eerste schooldag is toch spannend he? Ook voor mammie

Wasmachine draait, want vitrage in de woonkamer bleek vol te zitten met vliegenstront.

Was moet gevouwen.

Stof moet gezogen.

Boeken moeten gekaft (maar oudste is haar bed nog niet uit dus ik begin er ook niet aan.)

Koffiepot is leeg, schop onder mijn eigen kont en ik ga beginnen.

Sorry voor de ego-posting..

Laterrrr!
Jonna je hoeft niet in die regio te wonen om te kunnen stemmen. Ik heb het net gedaan. Je kiest voor de regio Nijmegen en je kunt gewoon stemmen. Ik heb de mail met de link al gekregen en ik kon gewoon stemmen. Geen probleem.
Huh? Ik kreeg de melding dat ik alleen in mijn eigen regio kon stemmen!

Ixsje wordt zwaar verwaarloosd
Ik krijg een error bij de link, sorry!

Ik heb geen zin om op te schieten, echt zo'n maandagochtend gevoel!

Het liefst zou ik weer mijn bed in gaan.

Ik heb net even gekeken hoelang ik er over doe om bij die supermarkt te komen, anderhalf uur! En misschien is het niet eens de moeite waard, of wél.................................
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Het gaat toch per regio. Wist niet dat wij in de Regio Nijmegen wonen

Heb nu 2 keer gestemd en het is gelukt, en onder zoon's postcode lukt het niet.
Goeiemorgen!

Vanavond even de link van Jonna bekijken en als het kan stemmen..

Vanochtend de lichttherapielamp maar aangezet. Wat is het al belachelijk donker 's ochtends voor zevenen. Die lamp is dan weer zo fel dat ik er niet naar kan kijken maar alle beetjes helpen, hoop ik dan maar.

Kinders op school! Muis kan nog niet geloven dat hij echt gaat lezen en schrijven..

Gesprek met spv-er gehad, over vervelende emoties, wat ook precies de bedoeling was.

En straks werken!

Goldie, dat vind ik dan weer stoer van je, dat je Kleintje alleen naar school laat gaan op de eerste dag. Mijn Oudste wilde dit ook wel, ik heb nog aangedrongen op samen gaan..

Zusenzo: strak plan. Hier ook wel nodig.

Geniet, meiden! Het is mooi weer nu..
Weeklijstje is af.

Internet opgezocht wat er in de bonus is en lekkere recepten bij op gezocht.

Straks dan maar eens boodschappen doen.

Ik ga nu de was ophangen!

Lekker is dat, als je huis al schoon is op de maandag en dus alleen maar kleine klusjes hoeft te doen.

Nou hoewel, de kinderkamers hebben ook echt een beurt nodig..... komt nog wel, ik zet ze woensdag wel aan het werk.

Ik moet ook nog behang gaan aftrekken in de speelgoedkamer en ik wil zelf de muren gaan stucen.

Dus dat is ook een aardige klus.
Hier regende het trouwens nog maar nu breekt de zon door dus snel die was naar buiten.
Grrr...ik moet dit najaar echt ook zo'n lichtlamp..

Het helpt echt Mamz?

Vitrages hangen weer.

4 boeken gekaft, nog 18 te gaan...

Mamz, ik stond haar wel met kriebels in mijn buik en een dikke strot na te kijken tot ik haar niet meer zag hoor...

Dus ik lijk misschien wel een bikkel, maar ik ben het echt niet.

Zometeen op de fiets, haar weer ophalen!

Ben benieuwd hoe ze het heeft gehad.
Geprobeerd te stemmen op energy4all, maar ik kreeg ook de melding dat ik alleen in mijn eigen regio kon stemmen. Lukte dus helaas niet.

Goldie, dat zijn nog genoeg boeken die je moet, helpt dochter ook mee?

Lijstje voor vandaag:

- stofzuigen

- dweilen

- huiswerk leren

- met de kindjes naar de kinderboerderij
...nog 12 te gaan...

Jawel Rainz, het is de bedoeling dat ze meehelpt, maar ze moest ondertussen 'even' haar rooster ophalen...

Ik kap dan ook even voor nu en wacht tot ze er weer is.

Het kaften doe ik eigenlijk liever zelf, maar ze kan me op z'n minst gezelschap houden en voor koffie zorgen.
Zo, die 5 dagen vrij zijn ook zo om. Ik zit er alweer helemaal in. Exitgesprek, vergaderingen, druk
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oh, en net was mijn kleintje dus echt weer even 'echt kleintje': 'Mammie, mag ik wat druifjes meenemen voor de meester?'

Natuurlijk mocht het
quote:Goldielocks schreef op 07 september 2009 @ 13:17:

Oh, en net was mijn kleintje dus echt weer even 'echt kleintje': 'Mammie, mag ik wat druifjes meenemen voor de meester?'

Natuurlijk mocht het
Oudste komt thuis met een lang gezicht. Ze heeft een k*trootster.

Ik ben het met haar eens. Niet een middag vrij, wel iedere dag een of twee tussenuren. In sommige gevallen lijkt de school gewoon om spijbelgedrag te vragen! Nu moet ze bijv een dag alleen nog blijven om nog een uur gym te krijgen. Ze zei al: 'Ja daaaag'.

En haar bijbaantje kan ze misschien nu wel vaarwel zeggen. Ze is er nu heen om te kijken wat er te onderhandelen valt.

Ja Zoeb, ik smolt ook weer....

Druifjes voor de meester....

Nog 6 boeken te gaan!
Pff Gold..ik hoor hier in buurt ook allemaal kids klagen over de roosters.Vroegah ging ik ook nooit terug voor gym(niet verder vertellen he)Zou wel heel vervelend zijn als ze haar bijbaan niet kan houden.

Wat een lieverd dat kleintje!

Vandaag:

wassen,wassen,wassen

strijken

vaatwasser in en uitruimen

stofzuigen

boodschappen doen

Morgen gesprek met anesthesist over operatie..pff liever gister dan over een paar weken
Boeken zijn klaar. ::cheer: Keukentafel is alweer opgeruimd.

Ja Coebergh, morgen begint ze met eerste uur Nederlands, daarna....een tussenuur in de stilteruimte. Tssss...

Vanavond eten wij Broccolischotel met rundergehakt en kaassaus en wedges uit de oven. Lekker lekker.

Oudste helpt met koken.

Nu ga ik nog even met de stofzuiger rond en dat was het weer voor vandaag.

Onee, ook nog even de was die nu draait ophangen.

en de was die hang opvouwen en wegruimen.

Edit: Bijbaantje is geregeld, haar werktijden konden worden aangepast. Gelukkig.
anoniem_7250 wijzigde dit bericht op 07-09-2009 16:14
Reden: edit
% gewijzigd
Spannend morgen Coebergh, waar dient zo'n gesprek voor?
Gesprekje gaat voornamelijk over narcose.Ik heb al 2 keer een ruggenprik gehad die niet werkte,waarna ik dus alsnog onder volledige narcose moest.Omdat ik niet hier in B maar in R geopereerd word wil hij dat graag even bespreken.En ik heb een schommelende suikerspiegel dus hij wil van mij persoonlijk horen hoe ik daarmee omga.

Fijn dat haar werktijden konden worden aangepast GL.

Wij hebben aardappels met bloemkool en kerriesaus en een sucadelapje gegeten.Aardappels hadden we meegenomen uit Texel!Vond het zo leuk dat je daar nog van die ouderwetse stalletjes met groentes en fruit had.

Nu een welverdiend bakkie koffie!!
Hallo!

Mensenkinderen, ben total loss van de eerste dag. Nu hebben we normaal al geen pauze maar vandaag was helemaal druk. Was pas na zessen thuis en moet nu ook nog werken.

Heb wel gekookt voor Zoon en mij, Lief mag het opwarmen. Ook moeten de kippetjes toch tijdelijk naar hier, dus dat gaan we zo doen.

Fijne avond!

oh, en zo'n lamp hélpt Goldie!

Succes Coebergh!

Zusenzo, poot stijf, 100 euro moet lukken toch

Zo, nu echt nog even werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven