Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
dinsdag 8 september 2009 om 10:04
Mamz, klinkt toch veelbelovend, uitkijken naar het voorlezen ondanks 'wiebelkinderen'.
Hamsterkooi is verplaatst. Nu kan ik hem als ik aan de keukentafel zit, zoals nu, vanuit mijn ooghoek zien wat er met het beestje gebeurt.
Hortensia staat al bij zijn nieuwe plek.
Stofzuiger staat al klaar.
Vaatwasser piept dus kan leeggehaald.
Maar eerst koffiepauze
Hamsterkooi is verplaatst. Nu kan ik hem als ik aan de keukentafel zit, zoals nu, vanuit mijn ooghoek zien wat er met het beestje gebeurt.
Hortensia staat al bij zijn nieuwe plek.
Stofzuiger staat al klaar.
Vaatwasser piept dus kan leeggehaald.
Maar eerst koffiepauze
dinsdag 8 september 2009 om 10:08
Zoeb mooi hoor van die kids
GL, ik kan alleen maar vanuit mezelf praten natuurlijk maar wat ik heb met mijn broer en zus, ik denk dat dat voor ouders nog meer geldt: namelijk dat gevoel dat ze er altijd zijn. Ik denk echt niet dag en nacht aan hen, soms zelfs hele weken niet. Maar altijd, áltijd zijn ze er. Meer dan de levende broers en zussen op de een of andere manier. Het is een heilig weten, ze zíjn er.
GL, ik kan alleen maar vanuit mezelf praten natuurlijk maar wat ik heb met mijn broer en zus, ik denk dat dat voor ouders nog meer geldt: namelijk dat gevoel dat ze er altijd zijn. Ik denk echt niet dag en nacht aan hen, soms zelfs hele weken niet. Maar altijd, áltijd zijn ze er. Meer dan de levende broers en zussen op de een of andere manier. Het is een heilig weten, ze zíjn er.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 8 september 2009 om 10:10
quote:Zoebie schreef op 08 september 2009 @ 09:57:
Oh zeker Pips. Ze is altijd bij ons. Zeker weten. Maar je denkt er opeens weer veel meer aan als de dood dichterbij komt. Dan hoor je iets zoals nu over een boek en dan knalt zo'n herinnering er weer in. Geeft niets, het hoort bij het leven.
Dat ken ik
Ik heb het nu met die bruiloft, ik mis haar zo
Oh zeker Pips. Ze is altijd bij ons. Zeker weten. Maar je denkt er opeens weer veel meer aan als de dood dichterbij komt. Dan hoor je iets zoals nu over een boek en dan knalt zo'n herinnering er weer in. Geeft niets, het hoort bij het leven.
Dat ken ik
Ik heb het nu met die bruiloft, ik mis haar zo
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 8 september 2009 om 11:03
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 september 2009 @ 10:08:
Dat lijkt me echt een heel erg fijn gevoel Pips...
Ik ken dat dus niet, maar ik hoop dat mijn kinderen later ook zo oven manlief en mij praten.
Dat lijkt me echt een heel erg fijn gevoel Pips...
Ik ken dat dus niet, maar ik hoop dat mijn kinderen later ook zo oven manlief en mij praten.
dinsdag 8 september 2009 om 13:17
De mijnen leverden een erg intensief uurtje quality time op.
Oudste was niet happy met een opdracht, en blafte zijn broertjes af.
Nadat dat min of meer in goede banen was, heb ik wel tien hele minuten met een schoonmaakster gepraat. Dat waren er tien teveel. Middelste gilde op de wc en Muis zat in de prullenbak, mijn fiets omver. Mama toch wel best geirriteerd.
Duhuh.
Oudste was niet happy met een opdracht, en blafte zijn broertjes af.
Nadat dat min of meer in goede banen was, heb ik wel tien hele minuten met een schoonmaakster gepraat. Dat waren er tien teveel. Middelste gilde op de wc en Muis zat in de prullenbak, mijn fiets omver. Mama toch wel best geirriteerd.
Duhuh.
dinsdag 8 september 2009 om 13:28
Ach Zoebie wat moeilijk dat het met je schoonmoeder niet goed gaat.. Zelfs als iemand heel oud is, het blijft gewoon moeilijk. Kan me voorstellen dat je in zo'n periode vaker stilstaat bij je dochtertje.
HPL begrijp dat jij een broer en een zus hebt verloren.. onvoorstelbaar moeilijk lijkt me dat. Doet me beseffen hoeveel geluk ik eigenlijk heb dat ik op mijn opa na nog niemand in mijn nabije familie ben verloren..
Word van jullie allebei even een beetje stil...
HPL begrijp dat jij een broer en een zus hebt verloren.. onvoorstelbaar moeilijk lijkt me dat. Doet me beseffen hoeveel geluk ik eigenlijk heb dat ik op mijn opa na nog niemand in mijn nabije familie ben verloren..
Word van jullie allebei even een beetje stil...
dinsdag 8 september 2009 om 13:57
Oei wat kan schoonmama nog lelijk doen. In het moment dat ze opeens rechtop gaat zitten en probeert op te staan, vliegen we er met zijn allen op af en zetten haar in de rolstoel. Ze zegt niets meer maar schopt en stompt. Ik denk dat ze zich machteloos voelt en het op die manier uit. Veel kracht zit er toch niet in, maar dat ze nog zoiets kan doen. Bij mij doet ze het trouwens niet. Alleen bij haar eigen kinderen. Onvoorstelbaar. Drinken duwt ze weg en eten doet ze ook niet. Al vier dagen niet. Hoe lang kan een mens dat volhouden?
dinsdag 8 september 2009 om 17:02
Zoeb een dikke knuffel!Zonder eten kan een mens nog best lang leven maar zonder vocht is toch iets heel anders..
MissM..last van zwangerschapshormonen.Soms kan een potje janken flink opluchten.Gewoon doen!
Gesprekje in ziekenhuis gehad.Operatie gaat anderhalf uur duren,ik ga onder volledige narcose en moet 5 dagen blijven.Ook krijg ik een morfinepompje tegen de pijn.Ben dus enigszins gerustgesteld.Binnen nu en 4 weken bellen ze me voor opname.
Nu even eten maken
MissM..last van zwangerschapshormonen.Soms kan een potje janken flink opluchten.Gewoon doen!
Gesprekje in ziekenhuis gehad.Operatie gaat anderhalf uur duren,ik ga onder volledige narcose en moet 5 dagen blijven.Ook krijg ik een morfinepompje tegen de pijn.Ben dus enigszins gerustgesteld.Binnen nu en 4 weken bellen ze me voor opname.
Nu even eten maken
dinsdag 8 september 2009 om 20:15
dinsdag 8 september 2009 om 20:58
Nog 5 dagen blijven na de operatie Coebergh? Zo da's pittig...
Eten met AL je vrienden Nikki?
Met hoevelen zijn jullie dan?
MissM, gooi het eruit als je kan. Een potje lekker janken kan soms zo opluchten...
Zoeb, is er ondertussen verandering in de situatie?
Heeft ze al iets gedronken?
Ik had vanavond een ovenschotel gemaakt met courgettes (recept uit de Flair). Leek erg lekker maar dat was het niet.
Jammer.
Eten met AL je vrienden Nikki?
Met hoevelen zijn jullie dan?
MissM, gooi het eruit als je kan. Een potje lekker janken kan soms zo opluchten...
Zoeb, is er ondertussen verandering in de situatie?
Heeft ze al iets gedronken?
Ik had vanavond een ovenschotel gemaakt met courgettes (recept uit de Flair). Leek erg lekker maar dat was het niet.
Jammer.
dinsdag 8 september 2009 om 22:41
Nog steeds geen verandering, maar ze drinkt nog steeds niets. Vannacht maar weer afwachten. Ze willen niet dat ze wordt opgenomen. Heeft ook geen nut meer. Lekker thuis laten dat mensje.
Coubergh dat is lang 5 dagen. En daarna mag je ook nog niets doen. Het is ook een pittige operatie. Hopen dat het niet meer zo lang duurt Vervelend dat wachten.
Miss M, wat anderen al zeggen, eruit gooien lucht op.
Eten met al je vrienden. Leuke opmerking maar het klinkt anders Nik.
Coubergh dat is lang 5 dagen. En daarna mag je ook nog niets doen. Het is ook een pittige operatie. Hopen dat het niet meer zo lang duurt Vervelend dat wachten.
Miss M, wat anderen al zeggen, eruit gooien lucht op.
Eten met al je vrienden. Leuke opmerking maar het klinkt anders Nik.
dinsdag 8 september 2009 om 23:30
Lang zeg, 5 dagen in het ziekenhuis blijven. Neem wat boeken mee, zodat je de dagen goed doorkomt.
Kleren van de kinderen zijn helemaal uitgezocht. Voor zoon hoeft er niets bijgekocht te worden (had ik al wel verwacht, dat is zo'n spriet), maar voor dochter kan ik zo'n beetje alles nieuw kopen. Ze heeft nog welgeteld 2 broeken en 1 rokje die haar nog passen voor de winter, de rest is allemaal te klein of te zomers. Dus dat wordt shoppen binnenkort. En ze moet verplicht mee om te passen, want op de gok meenemen durf ik niet meer na een aantal miskopen voor haar.
Kleren van de kinderen zijn helemaal uitgezocht. Voor zoon hoeft er niets bijgekocht te worden (had ik al wel verwacht, dat is zo'n spriet), maar voor dochter kan ik zo'n beetje alles nieuw kopen. Ze heeft nog welgeteld 2 broeken en 1 rokje die haar nog passen voor de winter, de rest is allemaal te klein of te zomers. Dus dat wordt shoppen binnenkort. En ze moet verplicht mee om te passen, want op de gok meenemen durf ik niet meer na een aantal miskopen voor haar.
woensdag 9 september 2009 om 06:31
Goodmorning!
Pff, hoe doen mensen met drukke levens en banen en kinderen dat forummen toch? Als ik het rustig heb heb ik er wel de tijd voor, maar zodra het drukker wordt (lees: vroeg opstaan, werken, 's avonds moe) is forummen het eerste dat erbij in schiet..!
Ik heb even snel bijgelezen, nu geen tijd om overal op te reageren.
Zoebie, heel veel sterkte! Moeilijk hoor, om iemand zo te zien.
Ik ga zo weer aan het werk, heb een lange dag vandaag! Maar daarna nog maar twee dagen, en dan is het alweer weekend
Pff, hoe doen mensen met drukke levens en banen en kinderen dat forummen toch? Als ik het rustig heb heb ik er wel de tijd voor, maar zodra het drukker wordt (lees: vroeg opstaan, werken, 's avonds moe) is forummen het eerste dat erbij in schiet..!
Ik heb even snel bijgelezen, nu geen tijd om overal op te reageren.
Zoebie, heel veel sterkte! Moeilijk hoor, om iemand zo te zien.
Ik ga zo weer aan het werk, heb een lange dag vandaag! Maar daarna nog maar twee dagen, en dan is het alweer weekend
woensdag 9 september 2009 om 07:45
Mogu Dames,
Ik vond het ook al lang,5 dagen maar wat moet dat moet!
Wil eigenlijk mijn laptop meenemen,hoef ik jullie niet zo lang te missen.En een stapel boeken..
Rainz,hier is middelste in de vakantie zo gegroeid dat al zijn broeken te klein zijn,heb nog 1 goede spijkerbroek over.Gelukkig is het nog niet zo koud,kan ie zijn driekwart broeken naar school aan.
Vandaag:
oude baas bellen of accountant al groen licht gegeven heeft
bank bellen
boodschappen doen
stofzuigen
Fijne dag allemaal!
Zoeb,hoe is de nacht verlopen?
Ik vond het ook al lang,5 dagen maar wat moet dat moet!
Wil eigenlijk mijn laptop meenemen,hoef ik jullie niet zo lang te missen.En een stapel boeken..
Rainz,hier is middelste in de vakantie zo gegroeid dat al zijn broeken te klein zijn,heb nog 1 goede spijkerbroek over.Gelukkig is het nog niet zo koud,kan ie zijn driekwart broeken naar school aan.
Vandaag:
oude baas bellen of accountant al groen licht gegeven heeft
bank bellen
boodschappen doen
stofzuigen
Fijne dag allemaal!
Zoeb,hoe is de nacht verlopen?
woensdag 9 september 2009 om 07:48
woensdag 9 september 2009 om 07:57
Goedemorgen dames!
Coebergh, dochter is nog maar 2,5, dus ik had er al wel op gerekend dat het meeste vervangen moet worden, maar ze is vooral in de breedte gegroeid, waardoor veel broeken in de lengte nog wel zouden passen, maar qua omvang dus niet meer. En dat zijn ook mijn miskopen geweest: leuk shirtje gezien, koop het al een maat groter dan ze eigenlijk heeft, viel het verschrikkelijk klein uit en zat het nog veel te krap. Dat gaat me niet nog een keer gebeuren, dus ze moet mee.
Ze heeft nu maat 92/98, haar broer 98/104. Maar ze heeft bijvoorbeeld een shirt gepast van zoon in maat 92 die haar te ruim zat en ze heeft een shirtje van zichzelf wat in maat 110 nog te krap zit. Toevallig waren ze allebei van hetzelfde merk. Soms word je gek van de maten.
Lijstje voor vandaag is niet zo lang, moet even op mijn werk langs voor een taart-standaard en om wat spullen terug te brengen die ik geleend heb.
Verder nog geen plannen voor vandaag. Misschien valt me vanmiddag nog wat in.
Coebergh, dochter is nog maar 2,5, dus ik had er al wel op gerekend dat het meeste vervangen moet worden, maar ze is vooral in de breedte gegroeid, waardoor veel broeken in de lengte nog wel zouden passen, maar qua omvang dus niet meer. En dat zijn ook mijn miskopen geweest: leuk shirtje gezien, koop het al een maat groter dan ze eigenlijk heeft, viel het verschrikkelijk klein uit en zat het nog veel te krap. Dat gaat me niet nog een keer gebeuren, dus ze moet mee.
Ze heeft nu maat 92/98, haar broer 98/104. Maar ze heeft bijvoorbeeld een shirt gepast van zoon in maat 92 die haar te ruim zat en ze heeft een shirtje van zichzelf wat in maat 110 nog te krap zit. Toevallig waren ze allebei van hetzelfde merk. Soms word je gek van de maten.
Lijstje voor vandaag is niet zo lang, moet even op mijn werk langs voor een taart-standaard en om wat spullen terug te brengen die ik geleend heb.
Verder nog geen plannen voor vandaag. Misschien valt me vanmiddag nog wat in.
woensdag 9 september 2009 om 08:30
Geen telefoontje gekregen vannacht. En gek genoeg nog goed geslapen ook. Maar ik was dan ook erg moe. Manlief gaat er straks weer naar toe. Auto is klaar en terug. Die stond op de oprit toen we thuis kwamen gisteren. Service van de garage. Moet er nu eerst een week in rijden om te kijken of het goed gaat.
Pips ik wil wel ruilen hoor.
Nik bij ons is het meestal of superdruk of heel rustig.Maar meestal het eerste.
Goh ben helemaal uit de kinderkleren. Ik had dat probleem alleen met mijn meis. Als ze prednison slikte had ze zomaar 2/3 maten meer. Maar daar was ik wel op voorbereid.
Ik heb in het voorjaar onze vakantie afgezegd. Anders waren we nu weggeweest en dat was toch wel een probleem geweest met schoonmoeder. Moet er wel steeds aan denken met dit mooie weer.
Coubergh heb je nog boeken genoeg, ik heb er anders nog wel een zooi hoor. Laat dan maar weten welk genre je leest.
Koffie NU
Pips ik wil wel ruilen hoor.
Nik bij ons is het meestal of superdruk of heel rustig.Maar meestal het eerste.
Goh ben helemaal uit de kinderkleren. Ik had dat probleem alleen met mijn meis. Als ze prednison slikte had ze zomaar 2/3 maten meer. Maar daar was ik wel op voorbereid.
Ik heb in het voorjaar onze vakantie afgezegd. Anders waren we nu weggeweest en dat was toch wel een probleem geweest met schoonmoeder. Moet er wel steeds aan denken met dit mooie weer.
Coubergh heb je nog boeken genoeg, ik heb er anders nog wel een zooi hoor. Laat dan maar weten welk genre je leest.
Koffie NU