Wat is de beste manier om hen los te laten?
zondag 6 september 2009 om 18:41
Ik heb dit topic voor t eerst geopend, omdat ik met een groot dillemma zit.Ik heb al 6 en een half jar een relatie met een hele leuke man.Alleen heb ik in het begin niet gelijk gemerkt dat hij heel erge deppressief kan zijn plus dat hij suicidaal is, daar kwam ik ook pas na een jaar ofzo pas achter.Weet je; als we bij andere mensen zijn gedragt hij zich voorbeeldig. Mar hij is een enorme piekeraar(eigenlijk zo erg, dat hij daarvoor een medicatie nodig heeft, van de psychiater) Deze medicijn zorgt ervoor dat een onderdeeltje van je hersenen minder stofjes produceert,zodat je niet meer zoveel piekert(het heet anafrinil)De suicidaliteit zit bij hem in de familie'; Hij heeft al eens 39 dagen in het ziekenhuis gelegen, warvan 3 dagen op sterven, omdat hij zijn hele arm losgeslagen had! Er waren 3 operaties voor nodig om die wond op te knappen! Zijn oom heeft ook zelfmoord gepleegt door in het kanal te springen(hij kon nl. niet zwemmen)En is verdronken! @jaar geleden heeft zijn zus zichzelf van het leven breooft door zichzelf met een vuurwapen door het hoofd te schieten!Dus ik weet wel dat hij zelfmoord geregeld seriues overweegt! Zo gauw hij een probleem heeft of dat hij teveel piekert, dreigt hij darmee! Ik antwoord hem dan ook gelijk dat dat zijn eigen verantwoording is, zodat hij niet merkt dat hij mij darmee onder druk zet, al voel ik dat wel zo!De laatse 2 jaar zijn de depressies alleen mar erg toegenomen! En nu, de latste par manden wordt het steeds gekker met hem; Hij begon mij te vernederen, praat slecht over mijn overleden broer, die hij niet eens gekend heeft!Ik vind dat hij hiermee alle grenzen overschrijd! Toch vind ik het moeilijk om hem los te laten! Net als ik laat merken dat ik uit deze relatie wil stappen(ik zie me niet nog een paar jaar zo leven, met vooral al die vernederingen.Hij gat echt heel erg ver., probeert mij minderwaardig neer te zetten!Telkens als hij aanvoelt dat hij een grote kans makt om mij echt te verliezen, dan draaithij weer 100 graden om, en zegt hij allerlei lieve dingen! Ik vind zelf dat ik al veel te veel van hem, gepikt heb(het is er langzaam ingeslopen)Het doet mij het meeste pijn als hij weer iets over mijn overleden broer zegt zoals'ga nast het verrotte licham van je broer liggen! Als een andere man dat ooit 1 keer tegen mij zou gezegd hebben, dan had ik hem gelijk weggetrapt, echt! hij heeft een speciale tactiek, dat zie ik als hij hele lelijke dingen tegen mensen roept, als ze niet willen wat hij wil, dan op een volgende ontmoeting zegt hij;ách dat meende ik toch helemal niet, dat is allemal jen, en dat zegt hij ook tegen mij als hij zulke dingen over mijn dooie broer zegt, en ik zeg het niet kan vergeten, laat staaaan ermee leven!Dan zegt ie "jij weet ook wel dat ik zulke dingen niet meen, ik wou dat ik die arme stakker weer tot leven kon wekken, dan had ik vast heel erg goed met hem opschieten! Nou, ik weet zelf ook wel dat dit buiten alle proporties gaat, mar hij weet mijn zwakke plekken! Als een vriendin van mij zo een vriend had, dan had ik har gelijk het advies voor haaar om hem linea recta weg te trappen, zo was ik zelf ook altijd! Ik ben zo vreselijk afgeknapt op deze dingen, en dat vertel ik hem ook ! mar nu wil ik voor mezelf kiezen, maar ik wil hem langzaam aan gaan loslaten.Ik hou nog wel veel van hem, maar deze relatie is toch gedoemd om te mislukken.En dan kan ik beter zo gauw mogelijk proberen mijn eigen leven weer een beetje op orde te krijgen,toch?Alleen vind ik het heel erg moeilijk, vooral omdat hij ook heel veel goede kanten heeft! Mar ik besef heus wel dat het minderwarige gedrag naar mij toe, veel zwaarder weegt! Als er mensen zijn, die hier ervaring mee hebben, al zullen dat er wel weinig zijn,of zijn er mensen zijn die mij willen adviseren, dan zou ik dat grag horen. Bij voorbat mijn dank!
zondag 6 september 2009 om 19:18
Je wilt hem langzaam loslaten? Waarom ooit?? Zodat hij je in die loslaat periode 100 keer kan gaan vertellen hoe geweldig jij bent en waarom jij bij hem moet blijven??
Je stopt of je stopt niet. En om antwoord te geven op de topic titel: de beste manier om hem los te laten is zeggen: het is uit, ik wil je nooit meer zien.
Maar goed, dit had je zelf natuurlijk ook allemaal wel bedacht, rest de vraag: waarom zou je het niét uitmaken??
Je stopt of je stopt niet. En om antwoord te geven op de topic titel: de beste manier om hem los te laten is zeggen: het is uit, ik wil je nooit meer zien.
Maar goed, dit had je zelf natuurlijk ook allemaal wel bedacht, rest de vraag: waarom zou je het niét uitmaken??
zondag 6 september 2009 om 19:19
Je zegt het zelf al :
Ik denk dat het beter is deze relatie te beeindigen.
Je verdient een lieverd, die er voor jou is.Iemand op wie je kunt bouwen. En niet iemand die zo wispelturig is.
Ik snap wel dat hij het ook moeilijk heeft. Maar hij mag in zijn handjes knijpen dat je nog steeds bij hem bent en dat hij uberhaupt iemand heeft die lief voor hem is..
Hij gaat respectloos met je om vind ik. En ik vind zijn verleden of zijn moeilijkheden geen excuus voor zijn gedrag.
Echt meis, kies voor jezelf !
Ik denk dat het beter is deze relatie te beeindigen.
Je verdient een lieverd, die er voor jou is.Iemand op wie je kunt bouwen. En niet iemand die zo wispelturig is.
Ik snap wel dat hij het ook moeilijk heeft. Maar hij mag in zijn handjes knijpen dat je nog steeds bij hem bent en dat hij uberhaupt iemand heeft die lief voor hem is..
Hij gaat respectloos met je om vind ik. En ik vind zijn verleden of zijn moeilijkheden geen excuus voor zijn gedrag.
Echt meis, kies voor jezelf !
zondag 6 september 2009 om 19:25
zondag 6 september 2009 om 20:07
zondag 6 september 2009 om 20:13
Een relatie heb je niet in je eentje, het is geven en nemen, en er voor elkaar zijn. Dus niet de een alleen maar voor de ander. Oke, hij is depressief. Maar zijn gedrag is niet goed. Ipv dat hij het apprecieert wat je allemaal voor hem doet, kleineert hij je en doet hij je bewust pijn. Uiteraard is hij niet zo dom om alleen zo te doen, nee af en toe dan gunt hij je een beetje liefde, wat lieve woordjes, om jou aan hem te blijven binden. Je lijkt wel verslaafd aan hem, omdat je zo hunkert naar dat kleine beetje liefde. Kijk eens goed naar jezelf, hou je van jezelf? Ben je blij met hoe je bent? Weet je hoe je behandeld wilt worden, vind je jezelf dat waard? Of denk je dat je gewoon niet beter verdient?

maandag 7 september 2009 om 10:50
Misschien moet je zelf eens met een therapeut gaan praten om over je Florence-nightingale-syndroom af te komen.
Het lijkt alsof jij m wilt redden, dat jij er van overtuigd bent dat als jij maar blijft, hij op een dag door jouw liefde en opoffering zijn depresieve en gemene helft achter zich kan laten en altiojd zijn leuke helft is.
Helaas gaat dat niet werken. Deze man trekt jou alleen maar de afgrond in, behandelt je respectloos en raakt je op je zwakke plekken. Dat heeft niks met liefde te maken. iemand van wie je houdt kwets je niet opzettelijk. Dit is machtsvertoon. Je in een keer losrukken, daar lijk jij niet sterk genoeg voor. Langzaam loslaten, doe je niet voor hem, maar voor jezelf. niet verkeerd om daar wat hulp bij in te schakelen, want je lijkt er al te ver in te zitten om er zelf uit te komen.
Het lijkt alsof jij m wilt redden, dat jij er van overtuigd bent dat als jij maar blijft, hij op een dag door jouw liefde en opoffering zijn depresieve en gemene helft achter zich kan laten en altiojd zijn leuke helft is.
Helaas gaat dat niet werken. Deze man trekt jou alleen maar de afgrond in, behandelt je respectloos en raakt je op je zwakke plekken. Dat heeft niks met liefde te maken. iemand van wie je houdt kwets je niet opzettelijk. Dit is machtsvertoon. Je in een keer losrukken, daar lijk jij niet sterk genoeg voor. Langzaam loslaten, doe je niet voor hem, maar voor jezelf. niet verkeerd om daar wat hulp bij in te schakelen, want je lijkt er al te ver in te zitten om er zelf uit te komen.
maandag 7 september 2009 om 11:13
Zelf hulp zoeken vind ik een goed advies. Je geeft zelf al aan dat je dit niet nog een paar jaar volhoud, dus misschien heb je hulp nodig om erachter te komen waarom je dan toch nog in deze relatie zit. En hoe je ermee kunt kappen.
Je kunt een ander verwijten dat hij je slecht behandelt, maar je zou ook jezelf kunnen verwijten dat je je slecht laat behandelen. Jij laat het namelijk toe. Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om er een punt achter te zetten, omdat hij er eigenlijk niets aan kan doen dat hij 'ziek 'in zijn hoofd is. Ik had het gevoel dat ik die persoon in de steek liet. Gesprekken met een psycholoog hebben me veel inzicht gegeven waardoor ik uiteindelijk in staat was de stap te maken om weg te gaan. Ik heb veel pijn en verdriet gehad over mijn besluit om weg te gaan, maar nooit geen spijt! Mijn leven is er een stuk fijner van geworden.
Je kunt een ander verwijten dat hij je slecht behandelt, maar je zou ook jezelf kunnen verwijten dat je je slecht laat behandelen. Jij laat het namelijk toe. Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om er een punt achter te zetten, omdat hij er eigenlijk niets aan kan doen dat hij 'ziek 'in zijn hoofd is. Ik had het gevoel dat ik die persoon in de steek liet. Gesprekken met een psycholoog hebben me veel inzicht gegeven waardoor ik uiteindelijk in staat was de stap te maken om weg te gaan. Ik heb veel pijn en verdriet gehad over mijn besluit om weg te gaan, maar nooit geen spijt! Mijn leven is er een stuk fijner van geworden.