Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Lieve Iris,

Ik ben oooh zo blij dat ik er niet was met de 'rel'. Ik heb me afgelopen weekend ook afgevraagd wat ik eigenlijk met het forum wil. Niet vanwege dit topic, meer door de tijd die ik achter dit forum zit, anderen advies geef, terwijl ik die tijd ook direct aan mezelf kan besteden door bijvoorbeeld te gaan wandelen.

Maar het werkt bij mij ook bij de verwerking, als ik merk hoe ver ik al ben en dat ik anderen kan adviseren.

Ik snap je twijfels.

Maar we hebben het in dit topic over zo veel meer dan suicidegedachten. Ik heb juist mijn schaamte op dat gebied overwonnen, nadat anderen er zo eerlijk over waren.

Dat je die gedachten niet meer hebt... is heel mooi. Tegenover mij hoef je je niet te schamen. En wat andere forummers vinden.... eh... hoe zat dat met die politie ook alweer?

Mocht je besluiten het forum te verlaten, dan respecteer ik dat. Je hebt mijn mail en daar ben ik blij om: we hebben elkaar immers wel via het forum 'gevonden'. En dit mooie topic kwam tot stand na jouw stappenplan, weet ik nog

Denk er rustig over na.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik schaam me er wel voor vind het erg jammer dat ik een poging heb gedaan toen ik 18 was en daardoor heb ik nu aan de bel getrokken. Ik ben er nog en ik vecht dus jammer dan dat ik dan in een hokje terecht kom.
Had je laatste bericht nog niet gelezen. Misschien slijt dit gevoel als je weer gewoon 'student Iris' bent. Nu zit je in de verwerkingsfase en dan is het niet raar dat je het idee hebt dat je met de nasleep loopt.

Zelf had ik juist andersom, al heel snel het idee: je ziet niets aan me: kijk dan: ik mankeer niks! En idd: je kan jaren met mij samenwerken, bijvoorbeeld, en niks merken (soms).

Een jaar geleden, op de dag 3 jaar na mijn opname, heb ik echt met een soort ritueel geprobeerd afstand te doen van de herinneringen. Maar het ging niet. Ik denk dat ik deze zomer veel meer verwerkt heb dan de voorgaande tijd. Reden: Dit topic.... en rust.

Kun je niet iets heel concreets doen dat een nieuwe fase inluidt? Een ander kapsel, een nieuw kledingstuk, een nieuwe hobby? (moet niet teveel worden naast het studeren straks, natuurlijk)

Of een mooie fotoreportage van jezelf. Ik noem maar iets.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Voor wat het waard is, ik schrijf eigenlijk niet echt mee maar heb veel aan het meelezen en de (h)erkenning.

Choco> gaat helemaal goed komen met die kittens hoor; vlooien is niet erg en ze hebben ook wormen; dat is ook normaal. Gewoon ontwormspul halen bij de dierenarts als de eigenaren van de kittens dat niet hebben gedaan.

Je kunt de kittens eventueel ook laten chippen, als ze dan een keer ontsnappen van je balkon weten ze wie de eigenaar is.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust, wij hebben thuis jarenlang katten gehad, zelfs een keer een nestje
Ik snap dat het schrijven op dit topic ineens een andere lading heeft gekregen. Ik denk echt dat je er zelf in heb moeten gezeten om bepaalde opmerkingen van ons allen te kunnen plaatsen.

Ik vindt het ook even moeilijker om hier te schrijven, maar dat is meer vanwege de (negatieve) aandacht die we ineens krijgen in dit topic. We kunnen hier allemaal onze gedachten kwijt en maken hier gebruik van. Ik heb ook overwogen om (tijdelijk) te stoppen met schrijven hier. Ik wil me idd. niet te hoeven schamen voor gedachten of omdat ik iemand zijn gedachtengang goed kan voorstellen.

Ik heb echter voor mezelf besloten om dit niet te doen. Tenslotte is dit een topic waar we juist bezig zijn om onze doelen te bereiken en dit stap voor stap te doen. Ik heb niks om me voor te schamen. We werken allemaal heel hard aan ons eigen leven en delen hier dat met elkaar.

De spreekwoordelijke stank zul je denk ik altijd een beetje blijven ruiken en ik gebruik dit topic als een soort luchtverfrisser. Om de stank even weg te laten zijn.

Maak een keuze die goed voor je voelt en wat je ook beslist je bent altijd welkom.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik heb niet alles teruggelezen (ga dat vast nog wel eens doen, of niet, ik zie wel)

Maar sinds gisteravond, sinds ik terug ben heb ik niets gemerkt van negatieve sfeer. Snap heel goed als jullie je gevoel een tijdje willen laten bezinken hoor. Dat wel.

Weet je, die (hele kleine) littekens die ik heb, staan ook voor een gevecht dat ik geleverd heb. Ik weet nog wat er door mijn hoofd ging toen ik ermee bezig was. Het hoort bij mij, ik heb een moeilijke periode gehad, en doorstaan. Ik schaam me er niet voor. Wil alleen niet dat anderen schrikken.

Overigens weet mijn omgeving dit niet, en sta ik in de psychiatrie ook niet als ex-suicidaal te boek (want daar ben ik niet eerlijk over geweest). En laatst las ik dat het zelfs uitmaakt voor het afsluiten van een levensverzekering.. dus ik laat het lekker zo!
Er hangt hier ook geen negatieve sfeer volgens mij. Ik heb alleen zelf het gevoel dat we ineens veel ongewenste meelezers hebben die een kijkje komen nemen bij dat "gekken topic met al die heibel". En dat idee krijg ik niet uit mijn hoofd. (negatieve gedachte)
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Lieveranoniem,

Op het topic dat ik geopend heb krijg ik de reacties dat ik eigenlijk mijn hele balkon moet afschermen. Echt? Ik zie niemand in de flat die dat heeft en er zijn toch heel veel mensen met katten.

Ik dacht ik hou ze in de gaten maar blijkbaar werkt dat niet zo. Wil gewoon dat mijn poezebeesjes ook even naar buiten kunnen kijken af en toe, de hele dag binnen vinnik ook zo zielig..
Ja Ibi, ik las al dat je het ergens het 'gekken' topic noemde. Jammer! Niet dat ik het persoonlijk erg vind, maar het gaat hier juist zo vaak over de huis-tuin-en-keuken-dingen... ja... ik snap je ergens ook wel...

Meelezers zullen ook wel weer afhaken als het over de vlooien van de kat van Choco gaat, en over mijn belastingmappensysteem, toch?

Ik ben er nogal nuchter in denk ik. Ik heb niemand van het forum ooit IRL ontmoet en als men het nodig vindt een mening te vormen nav dit topic: vooral doen.

Ik vond tot afgelopen weekend de reaties van meelezers erg lief, sprak vaak veel bewondering uit.

Maar nogmaals: als je hier niet meer wilt schrijven heb ik daar alle respect voor.
Jeetje, kom je even een paar dagen niet lezen! Heb even wat teruggelezen, begrijp ik nu goed dat er bijna of al een ban was?Wat erg van Digi, die had haar hele hebben en houden toch op die studie projecteerd. Ik hoop echt dat het haar lukt om binnenkort een andere insteek te vinden om haar dromen waar te maken.

Ik snap best dat een paar van jullie nu op jullie hoofd krabben om hier nog heel openlijk over verdriet, problemen en zelfs successen te schrijven.

Chocolover, ik heb 2 katten gehad op 3 hoog, heb ook wat op je topic gepost. Dit voorjaar hebben we er nog 2 kittens bij gehaald, heb nu dus 4 poezenbeesten rondlopen, dus heb je vragen, kom maar op
Ja, ik ga toevallig deze week naar de kapper Ik heb beloofd aan mijn ouders dat ik me door niemand van de wijs laat brengen!
Ik vind het zelf natuurlijk helemaal geen "gekken" topic, maar in mij zit de angst dat anderen het denken en niemand heeft hier ook maar 1 woord geschreven wat dit heeft doen bevestigen hoor. Daarom blijf ik ook meeschrijven omdat juist dergelijke gedachten het maken dat ik niet volledig functioneer in de maatschappij. Ik moet tegen deze gedachten in gaan en ze niet laten winnen. Ik heb juist heel veel aan dit topic.

De meelezers die hier soms iets schrijven zijn idd erg lief en vol bewondering en ze zijn ook van harte welkom uiteraard! (ook als ze een kritische noot zouden geven overigens)

Choco,

Bij mijn zus lopen de katten ook gewoon over het balkon (nou ja dakterras) Het kan idd gebeuren dat ze er af vallen, maar die kans is zo klein. Net zoals het bij mij kan gebeuren dat 1 van de katten aangereden wordt als ze buiten lopen. Je kan niet alles voorkomen.
Nou liet ik dat toch bijna gebeuren
*fluistert IBI in: ik vind dit geen gekkentopic, kan me niet voorstellen dat anderen dat wel vinden en volgens mij herkennen meer mensen dan je denkt zich in de dingen die hier worden geschreven*
Iemand die een leuke site met kapsels weet? Ik wil het korter hebben, niet op de schouders. En praktisch, föhnen doe ik niet. Mijn haar: veel, dik en stijl.
quote:Elynn schreef op 07 september 2009 @ 14:17:

*fluistert IBI in: ik vind dit geen gekkentopic, kan me niet voorstellen dat anderen dat wel vinden en volgens mij herkennen meer mensen dan je denkt zich in de dingen die hier worden geschreven*Dank je wel. Ik hoop echt dat mensen ook wat aan dit topic hebben ook al schrijven ze niet mee. :hug
quote:IrisH schreef op 07 september 2009 @ 14:18:

Iemand die een leuke site met kapsels weet? Ik wil het korter hebben, niet op de schouders. En praktisch, föhnen doe ik niet. Mijn haar: veel, dik en stijl.Wauw we hebben dan ongeveer hetzelfde haar en ik zit ook te twijfelen om het te laten knippen. Vaak zit het nu zo recht toe recht aan saai zeg maar. Weet zelf geen sites, maar ik kijk met je mee.
Ha Prop, wat gezellig! En ook jouw avatar past er zo mooi tussen
Ja ik vind het ook wat saai bij mij, een beetje suffig en als je je zo voelt ga je je ernaar gedragen. Dus, tijd voor actie!

Mijn haar is vrij simpel want er zit vanzelf volume in, 's ochtends

Vaak werd het zelfs uitgedund bij de kapper, zoveel is het.

Maar kapsels zoeken valt tegen vind ik... Ik weet Google ook wel te vinden alleen, ik zie niets wat kans maakt.

Ik wil geen pony, dat is vervelend...
Nou ik denk eigenlijk, dat ik gewoon naar binnen stap en me uit-ge-breid laat adviseren.

Welkom terug Prop!
Mijn vestigingsmanager belde net. Hoe het gaat, hoe het nu verder moet. Hoe het met school gaat, wanneer ik aan het werk kan. Zat te shaken!

Ze gaat contact opnemen met school, prima. School heeft me gewoon ziek gemeld.

Woensdag moet ik naar de Arbo arts ( ja naar die hele leuke NOT!) Ben dus al dagen bang voor woensdag. Vriend probeert me rustig te houden, hij gaat weer mee trouwens, door te zeggen dat werken nu gewoon niet gaat. Ja maar straks zegt hij.. Zucht.. Zegt VM dus ook gewoon dat iedereen nare gedachtes heeft en dat vrouwen dat meer hebben dan mannen. Ja daar heb ik niks aan, ik heb continu nare gedachten en dat onderdruk ik met oxazepam en de AD die nog niet werkt. Ze begrijpen me niet Ik begrijp mezelf nog niet eens. Wil teveel, denk teveel em maak me te druk. Zo kan ik toch niet beter worden?
Voor alle meelezers: Ik ben Choco, ben depressief en weet niet hoe ik er mee om moet gaan, neem 2 kittens en ja dat is vluchtgedrag!
Hey choco,

Wat gaat die Arboarts doen, beoordelen of je weer aan het werk kan? Ik verwacht niet dat hij zegt dat je weer moet werken, je AD moet nog aanslaan.

Maak je niet zo druk, heel fijn dat je vriend meegaat. Echt je hoeft niet alles alleen te doen.

En mocht die arts nou hele gekke dingen zeggen, probeer dan voor jezelf op te komen of laat je vriend voor je op komen.
Oh en die vestigingsmanager, daar moet je wat meelij mee hebben want die begrijpt er niets van.

Je hoort veel dingen maar ze wegen niet allemaal even zwaar. En zo'n manager die weegt niet zoveel, die is vederlicht. Even blazen en weg is zijn verhaal.
Ehm Iris, deze man is geen pretje. Wilde me toen ik net in mijn depressie zat al meteen 50 % laten werken. Dus na een week alweer aan het werk.

En hij is gewoon naar, achterlijke opmerkingen en niet luisteren naar me, dankzij hem ben ik dieper in het dal gezakt dus ik zie er heel erg tegenop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven