Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Wel, ik wil het eigenlijk geregeld hebben. En dat is omdat ik het zo gepland heb, en afgesproken, al twijfel ik of ik het nodig heb. Die twijfel kan ook komen door angst dat ik weer zo'n bemoederend type tref of 1 die me inderdaad als patiënt ziet en niet als mij.
Oke over die zoenen, ja ik twijfel soms bij sommige mensen is het gebruikelijk en dan weet ik dat wel. Maar anderen lijken te twijfelen en ik ook omdat ik niet weet wat ze een leuke manier van begroeten vinden. Dus dan weet ik niet of ik 3 zoenen moet geven.

Ik ben daar helemaal niet mee opgegroeid dus het is mij ook niet zo natuurlijk tot nog toe. Komt wel
Oh en mezelf voorstellen is mij ook nooit geleerd. Dat ik op mijn eerste sollicitatie mijn hand uit stak, en de baas mij verwachtingsvol aankeek *stilte* en toen zelf maar zijn naam zei, dat vergeet ik natuurlijk nooit meer (en bedankt ouders voor de goeie tip)
Wat dat zoenen betreft: Als het voor jou ongemakkelijk is, gewoon niet doen. Ik probeer dat ook in te schatten bij anderen, of ze t gewend zijn of niet.

Ha, mijn vader heeft een collega die nogal conservatief is. Oudere vrouw, absoluut niet van het zoenen. Aan het einde van de verjaardagsfelicitaties op het werk had ze gemopperd: Ik voel me net een lolly!

Moet ik nu weer even aan denken

(en zo'n issue hoeft het toch niet te zijn, die zoenen... niet teveel over nadenken)

Jammer dat die hulpverlening zo traag is dan. Niks nieuws natuurlijk, maar wel irritant. Jij wilt waarschijnlijk gewoon weten waar je aan toe bent. Wanneer precies, hoe laat, hoe lang, etc. Dan kun je het noteren en t actiepunt wegstrepen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hahaha, nee, je ouders zijn een stukje vergeten denk ik. Mijn ouders hebben ook zo hun mankementen in de opvoeding hoor, daar niet van.

Maar ze konden vroeger wel heel duidelijk en plein public zeggen: Geef je die en die geen hand?

Wat ik trouwens vaak heb, tijdens het voorstellen zeg ik mijn naam op het moment dat die ander het ook zegt. Dus dan versta ik het niet. Of de timing is goed, ik versta het wel, maar ik vergeet het meteen weer. Lekker belangrijk
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik ben gisteren trouwens recht in mijn gezicht uitgemaakt voor 'een heel raar meisje'. En toen even niks en toen: "Het is dat ik je woest aantrekkelijk vind, maar je bent wel heel raar."

Ik ben toen maar even een andere gesprekspartner op gaan zoeken. Debiele vent, dat zeg je toch niet??!!

(moest het ineens even kwijt hier )
quote:Moonlight82 schreef op 06 september 2009 @ 23:36:

Wat dat zoenen betreft: Als het voor jou ongemakkelijk is, gewoon niet doen. oke ja, ik begon al te twijfelen of het niet dom was eigenlijk Ik probeer dat ook in te schatten bij anderen, of ze t gewend zijn of niet.

Ha, mijn vader heeft een collega die nogal conservatief is. Oudere vrouw, absoluut niet van het zoenen. Aan het einde van de verjaardagsfelicitaties op het werk had ze gemopperd: Ik voel me net een lolly! zo gek nog niet

Moet ik nu weer even aan denken

(en zo'n issue hoeft het toch niet te zijn, die zoenen... niet teveel over nadenken) klopt, goed dat je het zegt

Jammer dat die hulpverlening zo traag is dan. Niks nieuws natuurlijk, maar wel irritant. Jij wilt waarschijnlijk gewoon weten waar je aan toe bent. Wanneer precies, hoe laat, hoe lang, etc. Dan kun je het noteren en t actiepunt wegstrepen.inderdaad ik wil het op gang hebben, schluss
Haha nou het is een compliment vind ik.
En ik moet gaan slapen, dat moest ik al eerder, welterusten!
quote:IrisH schreef op 06 september 2009 @ 23:53:

Haha nou het is een compliment vind ik.

Ja toen ik er vandaag over nadacht vond ik dat ook wel. Ik vond het op het moment zelf nogal intimiderend, midden in een gesprek zo recht in mijn gezicht. (Okay hij is kennelijk niet gewend dat mensen tijdens het praten even een been in de lucht gooien, maar ik had energie over)

Maar beter raar dan onopvallend, toch?

En dat aantrekkelijk zegt ie altijd als ie dronken is... maar hij maakt geen schijn van kans dus kan zijn energie beter in andere meisjes steken, dit jongetje.
He Iris,

Ik begin altijd met rechts een zoen geven maar als de ander dan rechts begint is dat altijd even raar. Zo van, kus op de mond? Nee toch? Dit gaat verkeerd!! En dan schaam ik me en wil ik me verstoppen. Is me nu al een paar keer gebeurd Tegenwoordig doe ik het anders, '1 is in' roep ik vaak en dan geef ik ze 1 kus. Ben ik er meteen vanaf.

In onze vriendengroep word er nogal geknuffeld sinds ik ziek ben. Da's raar! Sta er vaak een beetje onwennig bij. Maar ik vind het wel lief!

Moon, een been in de lucht gooien? Haha snap wel dat een vent je dan woest aantrekkelijk maar raar noemt

Ach, wie is er nou niet raar?

Ik vraag me af he, hoe weet je dat je AD gaat werken? Mensen uit mijn ongeving zeggen dat ik er beter en vrolijker uitzie en ik moet zeggen ik voelde me fijn als ik bij de katjes was maar gister had ik weer zo'n enorme schijt-baal-kutdag! Ik hoor nu toch in een enorm diep dal te zitten? Ik gebruik ze nu 2 weken bijna. Dan ga ik weer zitten twijfelen, misschien ben ik niet depressief en slik ik nu die AD voor niks. Misschien was ik wel moe. Maar nu ik dit typ weet ik dat het nergens op slaat. Zucht, ik ga maar weer aan de oxazepam want die heb ik al 2 dagen niet gebruikt, ik dacht ik kan wel zonder maar blijkbaar niet. Storm!

En die privacy maakt me ff niks meer uit, ik ben wie ik ben en ik ben ziek. Ik heb een balkon en omdat ik op de 1e verdieping zit en naast een parkeerplaats heb ik een groot zeil/windscherm door de reling heen gespannen. Mooi oranje met blauw en wit, bleh. En ook nog een stuk omgevouwen omdat het te groot is, met andere woorden, lelijk en ik irriteer me eraan. Maar goed, het helpt tegen de wind. Maar dankzij die storm vorige week is dat ding losgeraakt op een stuk en ik word eigenlijk gek van dat ding. Omdat we gaas moeten doen rondom aan de onderkant (ivm poesjes) wil ik meteen iets anders! Nou heb ik zitten googlen maar ik kan niks vinden Hebben jullie ideeen? En bamboe/riet mag ik niet van vriend ivm brandgevaar..
En dat windscherm heb ik dus zodat mensen me niet elke dag zien zitten in mijn badjas. Beetje privacy creeeren.
Good morning!

Tja, been in de lucht, een schop tegen de muur... het was niet zozeer bedoeld om er aantrekkelijk uit te zien hoor

Heb even geen energie / inspiratie om verder te reageren... sorry! Merk dat de vermoeidheid van het weekend vandaag zijn tol eist.
Doe lekker rustig aan dan Moon, zie je vanzelf wel weer verschijnen. Waarschijnlijk ga ik vandaag ook nog ff tukken want dat kasten overhoop halen gedoe was ook wel erg vermoeiend..
Ik heb geen idee hoe je dat kan oplossen choco. Misschien kun je er een topic over openen?

Je schrijft nu ook rustiger en duidelijk choco dus wat dat betreft merk ik wel dat het rustiger is in je hoofd.

Als je depressief bent hoef je natuurlijk niet altijd in dat hele diepe dal te zitten waar jij in hebt gezeten. Dat zijn de meest slechte momenten. Er zitten ook dagen tussen waar het wel redelijk tot goed gaat. Gelukkig maar want anders zouden een hoop mensen het echt niet meer trekken.

Twijfel niet aan je diagnose en medicatie vanwege een paar goede dagen. Het zou zonde zijn om te stoppen met de medicatie terwijl het misschien heel goed kan werken voor jou.

Ik baal van mezelf. Ik had vanmorgen een afspraak bij het rehabilitatie centrum en daarnaast nazorg. Ik ben niet geweest. Ik was zo enorm moe. Ik slaap zo slecht en ik wil geen slaapmedicatie meer slikken.

Ik moet nog steeds bellen om te zeggen waarom ik er niet was en een nieuwe afspraak te maken. Ik kan de waarheid toch niet zeggen. Komt ongeïnteresseerd over en dat ben ik niet!

Ik lig nu nog op bed en ben bang dat ik mijn dag en nacht ritme weer aan het omgooien ben en dat is zo slecht voor me.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ha die moon!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
*Topic geopend*

Ibi, waarom kun je de waarheid dan niet vertellen? Je kunt toch uitleggen dat je het zonder slaapmedicatie wil proberen maar dat dat wel tijd nodig heeft?
Wow wat een mooie nieuwe avatar IBI!

(Ha die IBI!)
Mooi zo choco ben benieuwd. En misschien heb je gelijk en moet ik eerlijk zijn, maar het voelt bijna gelijk als het erkennen dat ik het niet kan snap je?

Dank je moonlight. Denk dat dit een blijvertje is.

Ben al zo lang aan het zoeken naar een goede voor mij. De ene keer reik ik een hand uit naar een ander en de andere keer pak ik iemand hand zelf dus ik vond hem wel mooi symbolisch.
Ja mooi.

Ik vind de kleuren ook mooi (en hij vloekt niet bij mijn avatar, heel belangrijk )

Het is sowieso een mooi geheel van avatars als je deze pagina langs scrolt!
Haha nu je het zegt Moon, leuk gezicht als je zo scrollt idd!
Nou dan moet ik op deze nieuwe pagina ook maar iets neerzetten!

(nuttig nuttig)
Hey jongens,

Ben lekker wezen zwemmen voor het eerst :-)

Nou ik weet even niet wat ik met dit topic wil. Eigenlijk vond ik dit wel fijn zo hier maar ik ben toch wat geërgerd door de hele discussie om wat Digi had geschreven. Wat ze had geschreven daar zat ik niet mee, maar wat er door anderen geschreven wordt vind ik wel weer moeilijk.

Blijkbaar moet je je bij een langsvliegende zelfmoordgedachte diep gaan schamen. Gelukkig heb ik dat achter me, maar ik heb geen zin om steeds geconfronteerd te worden met de mening dat ik me zou moeten schamen. Omdat ik mijn leven bijna beëindigd heb terwijl anderen ervoor vechten, alsof ik zelf niet gevochten heb.

Dus ik vind het best jammer maar, misschien is dit gewoon niet de plek... ik denk er nog even over. Wat vinden jullie dan?

Ik voel me vrij waardeloos hieronder.
Ik probeer van het hele stigma af te komen, wat eigenlijk in mij zit gebakken inmiddels. Dit werkt niet echt mee. Misschien is de tijd aangebroken om er niet meer over te spreken. Ik weet het niet... Maar van dat hokje wil ik af en je moet de kat niet op het spek binden.

Tja ik kom er nog wel op terug.
Gisteren had ik het er nog over met een vriendin over het beeld dat anderen hebben. Ik vertelde haar door de laatste jaren, is het in mij gaat zitten. Zelfs als ik weer normaal rondloop, studeer of wat dan ook voel ik het bijna letterlijk, alsof er een pijl boven mijn hoofd hangt. "Ze moesten eens weten".

En je kan therapie volgen wat je wil, je kan praten wat je wil, maar het feit is er gewoon dat je veroordeeld wordt op subtiele of minder subtiele manier.

Ja ik heb het ook wel goed uitgelegd mijn stappenplan, het is een trap uit de psychiatrie-poel naar het droge en die stappen maak ik wel. Maar ik wil de stank van alles ook eens achter mij laten. En dit stinkt behoorlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven