Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Ibi, ik vond overigens jouw post in het klaag-over-de-moderatortopic heel goed. (naam kwijt, topic op overig )

Je zette er nog onder dat je hem wellicht weer weg ging halen, goed dat je t niet gedaan hebt.

Ik zie jou volgens mij niet zo snel vanuit je tenen je mening geven... maar je kunt het heel mooi, eerlijk en genuanceerd brengen. *veer in je reet *

Spannend Iris, met je haar!

Met die plaatjes is soms lastig, als je zoekt op internet, omdat het kan zijn dat het met jouw haartype heel anders uitpakt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik met een plaatje bij de kapper kwam en op het plaatje leek als ik weg ging.

Heb je trouwens al 'schoolspullen' gekocht? (niet denigrerend, maar ik kan potloden, gummen, pennen en merkeerstiften geen universiteitsspullen noemen, het heet hier nog altijd schoolspullen) Ik had voor mijn laatste jaar studie een serieuze schoolspullenkoopactie gehouden, zo van: Ik heb er weer zin in.

Nog niet wetende dat dat jaar alles in de soep zou lopen natuurlijk. Maar als ik het betreffende pennenblikje weer zie, krijg ik wel weer dat gevoel terug. Ooit ga ik het weer gebruiken!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:chocolover schreef op 07 september 2009 @ 14:26:

Mijn vestigingsmanager belde net. Hoe het gaat, hoe het nu verder moet. Hoe het met school gaat, wanneer ik aan het werk kan. Zat te shaken!

Ze gaat contact opnemen met school, prima. School heeft me gewoon ziek gemeld.

Woensdag moet ik naar de Arbo arts ( ja naar die hele leuke NOT!) Ben dus al dagen bang voor woensdag. Vriend probeert me rustig te houden, hij gaat weer mee trouwens, door te zeggen dat werken nu gewoon niet gaat. Ja maar straks zegt hij.. Zucht.. Zegt VM dus ook gewoon dat iedereen nare gedachtes heeft en dat vrouwen dat meer hebben dan mannen. Ja daar heb ik niks aan, ik heb continu nare gedachten en dat onderdruk ik met oxazepam en de AD die nog niet werkt. Ze begrijpen me niet Ik begrijp mezelf nog niet eens. Wil teveel, denk teveel em maak me te druk. Zo kan ik toch niet beter worden?

Het voordeel op zich is dat je VM je ook niet hoeft te begrijpen. Het is vreemd wat hij daar zegt dat op zijn minst, maar het zegt meer over zijn inlevingsvermogen dan over jou.

Je hebt ad dus minimaal contact met je HA (had jij ook nog elders behandeling?) Die kan misschien wat voor je betekenen mocht de ARBO arts vinden dat je weer aan de slag kan. Ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Hoewel ik je zenuwen voor woensdag snap zou ik echt proberen afleiding te gaan zoeken.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik wil mezelf ook wel even voorstellen, ik ben Iris, ik ben normaal en ik heb een niet nader te specificeren huisdier (heel zacht, heel lief en petite, zoals ik zelf ook ben dus).

Hmmm... ik lijkt wel wat beperkt in mijn beschrijving...
quote:chocolover schreef op 07 september 2009 @ 14:28:

Voor alle meelezers: Ik ben Choco, ben depressief en weet niet hoe ik er mee om moet gaan, neem 2 kittens en ja dat is vluchtgedrag!Nou ik zou zeggen, geniet van je 2 pluizige bolletjes vluchtgedrag. Knuffel ze maar lekker, depressief of niet. Poezen, huisdieren in het algemeen, zijn goed voor de mens. Ik heb 3 katten en een hond en het is zo lekker. Vooral die oortjes waar je heel veel verdriet en frustratie in kwijt kan. Doorvertellen kunnen ze het toch niet Heb je al namen?
Nou choco, die man moet dan even dimmen. En als hij echt onmogelijke dingen eist, dan heb je iemand nodig, met een papiertje, die even voor je opkomt.

Omdat artsen wel luisteren naar collega's maar niet naar simpele burgers.

Dus als hij echt vervelend doet, dan ga je naar je huisarts en je vertelt dat die man het onmogelijke eist, of hij/zij er even achteraan wil bellen. En daarna belt je baas ook, en je mentor op school, en je vriend en jij zelf. En na 6 telefoontjes moet-ie wel doorhebben dat het nog niet lukt.
Ga ook elke week naar de psycholoog.

Arbo heeft contact gehad (als het goed is) met HA en psych.

Maak me gewoon weer zo druk, ga een oxazepam nemen.
Dank je wel voor het compliment Moon. Ik was zelf een beetje bang te ver te zijn gegaan, maar dat viel wel mee bleek.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ow dan, hoef je je niet druk te maken. Die psycholoog staat toch achter je? Nee, ik denk dat het mee gaat vallen.

Alles komt op zijn pootjes terecht. Denk maar aan je poesjes, die hebben ook 9 levens, als je die in de lucht gooit komen ze ook op hun pootjes terecht.
Ja toch Ratteke!

Hopelijk (dat wil zeggen ik moet even mijn vrouwelijke charmes ergens vandaan toveren om vriend zover te krijgen) gaan ze Samurai en Senshi heten.

Vriend is japan-o-fiel dus willen japanse namen. Deze namen betekenen krijgers/vechters/beschermers. (En als ik verkeerd heb gegoogled wil ik dat niet weten!!) Wil als ik uit deze fase ben en naar de beestjes kijk er een goed gevoel bij hebben. Ik vecht nu dus daar vernoem ik ze naar.
Hai hai, bemoei me ook ff met dit topic

Choco kijk uit met oxazepam is verslavend (maar zal je zelf ook wel weten)

He Irish als je katten hebt is dat vluchtgedrag?? Ik heb namelijk ook last van vluchtgedrag en heb 4 katten. Zal er morgen eens even met mijn psych over hebben.

En je never nooit niet schamen voor depressies, zelfmoordneigingen of wat dan ook. Een ander breekt zijn been kan er niets aan doen, wij leven met depressies kunnen wij ook niets aan doen.
Dan moet ik meteen aan chickie chan denken... zo noem ik hem altijd... en dat is ook geen japanner... maar daar gaat het niet om...
Dames en heren, jongens en meisjes, tot grote vreugde kan ik u mededelen dat heden mijn nieuwe televisie wordt geleverd door de ingeschakelde hulptroepen...
Mika, ik ben van 3 per dag (5 dagen lang) naar 1,5 per dag (nu een week) dus ik doe het goed. Dan mag ik best in de middag een halve nemen vind ik. En als ik dan verslaafd ben jammer dan, nu geeft het me rust in mijn hoofd en dat heb ik nodig.

Zodra de AD aanslaat zal de HA het me ook wel afraden en dat is dan makkelijk want dan krijg ik ze niet meer.
Fijn Iris!!!!

Je hebt er trouwens voor gezorgd dat ik even moest lachen want mijn cavia van paar jaar geleden heette chickie...
quote:mika65 schreef op 07 september 2009 @ 14:42:

He Irish als je katten hebt is dat vluchtgedrag?? Ik heb namelijk ook last van vluchtgedrag en heb 4 katten. Zal er morgen eens even met mijn psych over hebben.

Nou dat noemde ik niet, dat was zelfspot van choco... Maar ik denk niet dat het een vlucht is eigenlijk. Dieren brengen ook een hoop plezier mee. Dus als je goed nadenkt over de aanschaf, waarom niet?

Maar, je kan er alsnog wel met je psych over praten hoor is eens wat anders!
quote:chocolover schreef op 07 september 2009 @ 14:48:

Mika, ik ben van 3 per dag (5 dagen lang) naar 1,5 per dag (nu een week) dus ik doe het goed. Dan mag ik best in de middag een halve nemen vind ik. En als ik dan verslaafd ben jammer dan, nu geeft het me rust in mijn hoofd en dat heb ik nodig.

Zodra de AD aanslaat zal de HA het me ook wel afraden en dat is dan makkelijk want dan krijg ik ze niet meer.

O je slikt ze nog niet zo lang.

Ik slik ze zelf al een jaar of 5 en zat op een gegeven moment op 3 per dag. Ben nu langzaam aan het afbouwen. (ik was ben dus wel verslaafd aan die krengen
quote:IrisH schreef op 07 september 2009 @ 14:50:

[...]

Nou dat noemde ik niet, dat was zelfspot van choco... Maar ik denk niet dat het een vlucht is eigenlijk. Dieren brengen ook een hoop plezier mee. Dus als je goed nadenkt over de aanschaf, waarom niet?

Maar, je kan er alsnog wel met je psych over praten hoor is eens wat anders!O dan had ik het verkeerd gelezen
Hier sprong de computer op zwart beeld, ik zie dat mijn post nog wel geplaatst is!

Zit nu achter oude PCtje. Gaat allemaal wat langzamer.

Bah, kan zo slecht tegen computers die zomaar uitvallen. Bah bah bah.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Choco, kort samengevat: Die vestigingsmanager weet niet wat een depressie is. Laat je niet uit het veld slaan door deze meneer.

Toen ik voor het eerst echt ziek werd heb ik gewoon de telefoon niet meer opgenomen als mijn werk belde. Erg, ik weet het. Mijn contract was net afgelopen en ik zou nog langskomen om bureau op te ruimen, persoonlijke spullen mee te nemen en een evaluatie te hebben. Ben nooit meer geweest. Schaam me er nog steeds voor, maar ik wist gewoon niet wat ik had toen en durfde daarmee niet naar t werk.

Hoop dat één van die mensen hyves of facebook heeft, dan hebben ze inmiddels kunnen vernemen dat ik nog leef.

Vind het al heel wat dat je het uberhaubt durft te bespreken met je werkgever. Ja je zult wel moeten, maar toch...

Sterkte.
Vriend zegt dat ik me niet druk moet maken. Dus dat ga ik ook niet doen. Proberen althans.

Heb even energie teveel dus ik ga mijn tafel opruimen. Gedachten even verzetten. En pure chocola eten.
quote:IrisH schreef op 07 september 2009 @ 14:34:

Ik wil mezelf ook wel even voorstellen, ik ben Iris, ik ben normaal en ik heb een niet nader te specificeren huisdier (heel zacht, heel lief en petite, zoals ik zelf ook ben dus).

Hmmm... ik lijkt wel wat beperkt in mijn beschrijving...

Geweldig!

Geniet van je nieuwe televisie, maak er een gezellige middag van met je hulptroepen!

Ik ga naar buiten, word moe van deze PC en vind t uberhaubt zonde om binnen te zitten met dit weer.
Nou ben inmiddels mijn bed uit. Heb wel enorme hoofdpijn en een loom gevoel.

Heb gelijk kunnen dweilen want 1 van de katten was schijnbaar aan de dunne vannacht en heeft besloten dat op het zeil te doen. Bah! Kon direct gaan dweilen.

Toen zag ik de keuken en de rest van de woonkamer! Jeetje zeg het leek of er een bom ontploft was. Echt wat een zooi heeft die verjaardag achter gelaten zeg. Heb gelijk de vaatwasser uitgeruimd en de nieuwe aangezet. Er stonden nog resten van het buffet die ik weg moest gooien. Heb dus ook maar de vuilnisbak gelijk verschoond. Zucht.

Heb nu eindelijk wat gegeten (had ik ook nog niet gedaan vandaag)
Oooh IBI, sterkte vandaag!

Lekker asociaal ook van je gasten om het zo achter te laten (ik ben zo iemand die de volgende ochtend op de stoep staat om de afwas te doen... soms. Vind ik leuk )

Zorg goed voor jezelf he. Slapen en eten zijn heel belangrijk.
En dan wilde ik, in navolging van Choco en Iris mezelf even voorstellen, voor de meelezers:

Hoi, ik ben Moonlight82. Ont-zet-tend raar maar wel woest aantrekkelijk.

*zonnebrilsmiley*
Haha moon!

Choco, luister maar naar je vriend...

mika, zo'n oxazepam afhankelijkheid, echt vervelend joh! Om er weer vanaf te komen... brrr. En een dure hobby, vaak vergoeden ze het niet meer ik moest ze begin dit jaar zelf betalen. 't Wordt wel vergoed bij:

"Meervoudige psychiatrische problematiek, waarbij behandeling met hoge doses benzodiazepinen noodzakelijk is. Onder hoge doses wordt bijvoorbeeld verstaan oxazepam in een dosering van 100 mg, terwijl 10 tot 20 mg gebruikelijk is. Onder deze groep vallen bijvoorbeeld patiënten die behandeld worden voor het onttrekken van verslavende middelen (alcohol en drugs), danwel voor katatonie, manie en psychosen."

Ik gun je de vergoeding, maar ik hoop dat je hier niet onder valt...

IBI hoe was het feest? Of heb ik daar overheen gelezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven