Stoppen met de pil!

31-08-2009 14:48 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vanaf september ga ik stoppen me de pil! De planning is om eerst een paar maanden de ontpillen en dan eens te kijken of zwanger worden lukt...

Nou vroeg ik mij af: Hoe lang duurt het ongeveer voordat je weer normaal ongesteld bent en merk je er wat van als je gestopt bent met de pil?

Heeft iemand ervaring?!??!

groetjes Marbeertje
Ontpillen is een fabeltje
Oja: en leuk voor je!!! Spannend hoor! Ik wens je alvast veel plezier bij het proberen!!!
Hoi Hoi,

Ik en een maand geleden bewust gestopt met de pil, en werd gewoon na 3 dagen ongesteld. Nu weet ik donderdag of ik zwanger ben omdat ik dan 3 dagen overtijd ben en een test kan doen!, Ik heb last van hoofdpijn, en krampen in mijn buik ook heb ik last van pijnlijke borsten.. dus het lijkt er al op dat we een kindje krijgen!

Heel veel succes!
Ik ben al sinds oktober gestopt en heb nog steeds een heel onregelmatige cyclus, varierend van 24 dagen tot 41 dagen....geen pijl op te trekken dus.

Ook wij willen graag een kindje, maar zijn nog niet bezig met berekenen van vruchtbare dagen e.d.

Ik wens je veel succes en hoop dat je gauw zwanger wordt!
quote:vivanandia2 schreef op 31 augustus 2009 @ 15:00:

Hoi Hoi,

Ik en een maand geleden bewust gestopt met de pil, en werd gewoon na 3 dagen ongesteld. Nu weet ik donderdag of ik zwanger ben omdat ik dan 3 dagen overtijd ben en een test kan doen!, Ik heb last van hoofdpijn, en krampen in mijn buik ook heb ik last van pijnlijke borsten.. dus het lijkt er al op dat we een kindje krijgen!

Heel veel succes!

Hoi Vivanandia,

ik ben ook een maand geleden gestopt met de pil. Ik heb precies dezelfde symptomen als jij terwijl ik niet zwanger ben... Hou er dus ook rekening mee dat je lichaam misschien wel nog aan het ontpillen is. Dit lijkt nl precies op zwangerschapssymptomen. Je lijf kan je enorm voor de gek houden.....Natuurlijk hoop ik wel voor je dat je zwanger bent!!!! Laat je het nog even weten??

Gr. Boefje
Hey boefje,

Ja ik hou mezelf misschien ook een beetje voor de gek:-)!

Wat leuk dat je ook bent gestopt! Ik ben erg benieuwd of ik wel zwanger ben of niet, zal wel heel erg snel zijn! Ik heb helemaal geen rekening gehouden met ontwenningsverschijnselen;-)!

Ik laat het je weten! Ik ben benieuwd hoe snel jij een kindje krijgt!

Liefs!
Hallo!

Ik heb volgende week maandag gewoon de laatste pil van de strip en dan zien we het wel.

Ben erg benieuwd of ik erg veel last van ga hebben of juist niet...

Ik heb de pil ook best lang geslikt, maar weet niet of dat nog invloed heeft. Laat mijn lichaam eerst maar even wennen en dan zien we dan wel wanneer we echt gaan proberen een kindje te krijgen.

Het is wel spannend en ook een gek idee om ineens te stoppen met iets wat je dagelijks deed!

Dank voor jullie reacties!!

liefs
quote:vivanandia2 schreef op 31 augustus 2009 @ 17:03:

Hey boefje,

Wat leuk dat je ook bent gestopt! Ik ben erg benieuwd of ik wel zwanger ben of niet, zal wel heel erg snel zijn! Ik heb helemaal geen rekening gehouden met ontwenningsverschijnselen;-)!

Liefs!@vivanandia: mijn vriend wil nog geen kindje.....maar al te lang duurt dat hopelijk niet meer haha. Ik ben nu alvast gestopt zodat als vriendlief er klaar voor is mijn lijf er ook klaar voor is!! Spannend hoor...donderdag testen dus! Zou wel super zijn..in één keer raak... Jouw vriend was er wel al aan toe?
Hey boefje,

Ja mijn vriendje is 10 jaar ouder en heeft liever een gister een kindje dan vandaag! Hij wil het heel graag! Hij wil niet zo oud vader worden! ik ben 23 hij is 33! We kennen elkaar al 4 jaar en hebben het heel leuk.. van de leeftijd voel je niks hahaha! Weet jouw vriend wel dat je gestopt bent? Ik denk niet dat ik in 1 keer zwanger ben.. zal wel erg zijn snel maar die symtonen kreeg ik wel! Als je bv al denkt dat je buik krampen hebt krijg je ze ook;-) komt omdat ik erg heel erg mee bezig ben! haha!

Ik hoop voor je dat je vriendje het snel wil voor je want als je er klaar voor bent wil je het ook meteen, ik spreek uit ervaring haha! wel erg slim om nu al met de pil te stoppen dan ben er straks helemaal klaar voor! succes alvast! en weet je wat je tegen je vriendje moet zeggen die 3 of 4 maanden maken ook niks meer uit;-) haha!

x
Ik kom ook even binnenvallen

Ontwenningsverschijnselen?...hier wel meegemaakt! Ik had symptomen van het zwanger zijn maar bleek niet zwanger. Ik ben nu 5 maanden gestopt met de pil en ben nu eindelijk op regel qua cyclus. Dus hoop dat het nu wat sneller zal gaan gebeuren !

Ik ben er verder ook wel mee bezig. Maar leer het nu wel af en toe van me af te schuiven. Soms is dat moeilijk als je in de stad of ergens loopt en ziet een zwangere dame voorbij komen en al mn vriendinnen zijn net bevallen. en dan is hier forummen een mooie uitlaatklep. Manlief wordt soms gek van me, haha. Alhoewel hij er zelf ook heel erg naar uitkijkt als het testje positief zal zijn.

Bij de 1 is het zo raak en bij de ander duurt het wat langer..

Hoop voor jullie dames dat het ook voorspoedig verloopt. Het ontwennen en het zwanger worden. Spannend!
@vivianandia 2: Heel veel geluk morgen met testen! Spannend hoor! Ik hoop dat jullie zwanger zijn!

@boefje: Het lijkt me idd raar als je lijf allemaal zwangerschapssymptomen vertoond en dat je dan gewoon nog niet zwanger bent. Hoop dat je vriend er ook snel klaar voor is.

@chix24: Ik hou er ook rekening dat het even duurt voordat mijn lichaam weer op orde is. Ik denk dat ik mezelf ook echt wel gek kan maken met het idee dat mijn lichaam anders voelt en dat ik dan toch echt wel zwanger moet zijn. En dan inderdaad al die zwangere vrouwen overal... Hoop dat je snel een positieve test hebt!

VEEL PLEZIER MET ZWANGER RAKEN!
Zucht.....ik hoop ook dat vriend er snel klaar voor is!!!! Mijn eierstokken rammelen als een gek.

En mijn vriend weet uiteraard dat ik alvast gestopt ben ja....hij moet nu zorgen voor de condooms hahaha!
@marbeertje: Ik hoop ook echt dat ik snel positief zal testen! Zou te super zijn Hoop ook dat het bij jou voor de wind zal gaan!

@boefje: hoop ook dat je manlief er snel klaar voor zal zijn. Nou hopen dat ie de condooms vergeet lol

Ik begrijp dat hij zich wel aan het voorbereiden is? En het is echt wel een voordeel dat je lichaam al ontpilt zal zijn als jullie er echt voor zullen gaan.

@Vivianandia: Ik hou het topic in de gaten en breng ons op de hoogte he van de test!

Trouwens ook al aan de foliumzuur, dames?

Hier wel hoor. Foliumzuur bij de apotheker kost nog geen 2 euro (geen geld !)

En je kan je lief extra zink laten slikken voor de zaadkwaliteit.

Maar potje zink voor de man bij de gezondheidswinkel 13 euro. (dat is ff een ander bedrag )

Hopen dat we allemaal snel positief mogen testen!
@makeupyourmind: Wil nog ff op je post reageren. Balen dat je cyclus niet te tellen is als het zo onregelmatig is. Weet niet of je het al geprobeerd hebt maar misschien temperaturen om te zien of je een eisprong hebt? En het zo een beetje kunnen plannen? Misschien is mijn tip wel mosterd hoor haha maar denk zeg t nog ff

Succes met zwanger worden!
Hallo allemaal.....

Ik ben sinds half augustus gestopt met de prikpil!!!!, mijn vriend en ik willen graag een kindje alleen is het wel zo dat met de prikpil het wel een jaar kan duren voordat je weer vruchtbaar bent... we hebben geen haast we laten de natuur zijn gang gaan!!!!

Denk dat je met de normale pil wel sneller zwanger raakt.. dus succes ladys......
Hallo allemaal.....

Ik ben sinds half augustus gestopt met de prikpil!!!!, mijn vriend en ik willen graag een kindje alleen is het wel zo dat met de prikpil het wel een jaar kan duren voordat je weer vruchtbaar bent... we hebben geen haast we laten de natuur zijn gang gaan!!!!

Denk dat je met de normale pil wel sneller zwanger raakt.. dus succes ladys......
@pasta27: Heb nog niet eerder gehoord dat het zo werkt met de prikpil. Kan me wel een btje voorstellen dat het wel je geduldig test. Geen haast hebben is wel goed!

Hier ook geen haast maar de wens is wel groot

Thanx by the way, we blijven proberen. En jij ook succes natuurlijk!
quote:vivanandia2 schreef op 31 augustus 2009 @ 17:03:

Hey boefje,

Liefs!En????? Zwanger?
hey hallo,

Ik zat ff mee te lezen en heb mezelf ook maar ff aangemeld.

Ik ben sinds 3,5 week gestopt met de pil ( micro 30 ). Ik had vandaag eigenlijk ongesteld moeten worden, maar ik ben het dus nog niet

Ik heb sinds twee weken 3x s'ochtends overgegeven en ben heel erg moe oftewel die zwarte strepen onder mn ogen is echt geen uitgelopen mascara. Nu heb ik vorige week een test gedaan en die was negatief ( etos ). Je hoort zoveel over die "ontpillings verschijnselen" , maar wat houdt dat in ?? Welke verschijnselen heb je dan ??

En wat betreft de testen, zit daar nog verschil in of is het enkel de prijs ?

Iedereen succes met zwanger worden !!!!

Liefs, Miauw
hmmz je hebt zelfs overgegeven Miauw81 en toch een negatieve test!? Dan zou je misschien wel hevige ontwenningsverschijnselen hebben. Of de test is niet goed gegaan (?)

Ze zeggen dat als je stopt met de pil je lichaam de hormoonhuishouding weer op regel moet hebben. Je hebt immers een hormoon geslikt al die jaren. En dan kan het zijn dat je symptomen hebt die lijken op zwangerschap maar uiteindelijk geen zwangerschap is. Je lichaam heeft je dan een btje voor de gek gehouden en wordt het 'schijnzwanger' genoemd.

Maar het kan ook meteen raak zijn hoor, na het stoppen van de pil.

Houdt het in de gaten en als de testen negatief blijven maar jij wel overgeeft en niet ongesteld wordt, toch maar ff de huisarts bellen!

Moet er ook bij zeggen dat ik zelf na het stoppen van de pil, ziek wordt op de dag dat ik ongesteld wordt. Ik kan dan helemaal niks. Ja slapen

Wens je succes en sterkte dat je je snel btje normaal zal voelen !
@Chix24

Bedankt voor je reactie !!

Ik heb de test gedaan een aantal dagen voor mijn menstruatie. En op het doosje staat te gebruiken vanaf de eerste dag van je menstruatie :P lekker blonde actie weer hahaha.

Maar goed hangt het daar dan echt zo vanaf ?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit overgeef. De laatste keer is echt jaren geleden, dus ja het is dubbel. Ik word niet echt duidelijk over de ontwenningsverschijnselen, Ik heb niet echt last van kwalen ofzo. Alleen dat ik sóchtends misselijk ben en dat krijg nadat ik mijn tanden heb gepoetst, typisch ?! Ik moet elke keer kokhalzen en heb dus 3x gespuugd. En soms ben ik overdags ook wat misselijk, maar dat is het enige. Ik denk dat ik pas einde van de week pas weer een test doe, als ik niet ongesteld word. Die krengen zijn nog duur hahaha. Maar ik ben wel erg benieuwd !! Zou wat wezen zeg dat het in 1x raak is !! Maar ik hou er ook zeker rekening mee dat mn lichaam mij voor de gek houdt.
Testen is wel het beste te doen op de dag dat je ongesteld moet worden. Blonde acties? Hier ook zat blonde acties hoor Die dingen zijn idd wel duur. Mn vriend zegt ook 'gaan toch niet steeds van die dingen halen, geld groeit niet op de rug'. Ik had in het begin last van onregelmatige cyclus, misselijkheid, overgevoeligheid en krampjes in mn buik.Overgeven deed ik niet. Ik wilde steeds maar testen hahaha. Maar tot op heden nog niets. Ik werd gewoon elke keer weer ongesteld. Als ik wel steeds die krengen had gekocht pfff wat een geld had ik dan uitgegeven

Maar mocht je menstruatie uit blijven en je blijft ziekjes, kan je idd nog een keer testen. Dan zou ik wel voor een Clear Blue gaan. Anders een potje halen bij de dokter?. Dat kost verder niks. Eerst ff bellen met de dokterassistente. Kan je het potje zo ophalen, volgende ochtend in plassen en gelijk naar de dokter terug brengen.

Hou het topic in de gaten Laat het weten he !
Gisteren toch maar weer een test gedaan ( etos ), kon niet meer wachten hahaha. De test negatief :(

Maar ik ben dus nog steeds niet ongesteld geworden. Ik ben nog steeds misselijk, erg moe en heb veel last van buikpijn ( voelt anders dan als ik ongesteld moet worden, mijn buik voelt "strak" aan ), ben afgevallen en volgens mijn vriend zijn mn borsten ook wat groter. Zouden dit dan de ontpillingsverschijnelsen zijn ?

Ik denk dat ik van het weekend anders maar zo'n dure test haal van clearblue, misschien zijn die beter. Een vriendin van mij testte ook steeds negatief bij het kruitvat merk terwijl ze hartstikke zwanger was.

Toen ik gisteren de test ging doen, werd ik ineens zo onzeker, wil ik het wek , kan ik het wel ? Ben ik er klaar voor etc. Herkennen jullie dit ook ?

Liefs Miauw
De onzekerheid ken ik wel ja. Ik had dat in het begin ook heel erg. Je moet er goed over nadenken of dit is wat jij wil. Gedachten kun je ook vaak niet op de werkelijkheid baseren. In je hoofd lijkt het zwaar en dat je het niet aan kan, maar als je een kind hebt kan dat heel anders zijn dan je had gedacht.

Het heeft mij wel geholpen om met mijn vriend te praten daarover omdat je je dan geruster voelt. Want je blijft zo malen in je hoofd als je het niet kwijt kan.

Het is nieuw en alles wat nieuw is kan als spannend ervaren worden en dat maakt je wat zenuwachtig.

We hebben laatst verteld aan mn ouders dat mijn vriend en ik proberen om zwanger te worden. Ze waren echt verrast en glinsterende oogjes hadden ze Wij zijn 5 maanden bezig en er is nog geen positieve test en ik ga dan denken dat ik niet zwanger kan worden. Mijn vader waarschuwde mij dat ik niet te veel moest nadenken dat ik het niet zou kunnen. Hij noemde dat 'de kracht van de gedachte'. (het is ook zown filosoof he, de schat haha) Als je bijvoorbeeld steeds denkt 'ik ben ziek' dan wordt je het ook. Klinkt zo stom maar zit wel waarheid in. Stressen en malen heeft negatief effect.

Het is verder moeilijk om via een forum te zeggen waar het bij jou vandaan kan komen, Miauw.

Voor je aan de pil bent begonnen had je toen wel een regelmatige cyclus?

Ben je in de week na het stoppen van de pil wel ongi geworden?

Er zijn vrouwen die idd gelijk zwanger zijn maar een negatieve test hebben. Maar er zijn ook vrouwen die zelfs een jaar of langer niet ongi worden na het stoppen van de pil en ook beroerd, klachten en overgeven maar toch niet zwanger waren.

Als dit voor jou zo blijft dan zou ik je toch echt aan raden om langs de huisarts te gaan. En niet malen en stressen he! Dat maakt het alleen maar moeilijker.

Opgezette borsten, misselijk, moe, buikpijn en ik hier soms uberchaggie waren verschijnselen na het stoppen van de pil.

En ik werd ietsje dikker na het stoppen van de pil. Vond ik niet zo erg want er mocht best wel wat bij.

Succes en klets hier alles maar van je af. Doe ik ook en ik vind het heerlijk ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven