Stoppen met de pil!

31-08-2009 14:48 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vanaf september ga ik stoppen me de pil! De planning is om eerst een paar maanden de ontpillen en dan eens te kijken of zwanger worden lukt...

Nou vroeg ik mij af: Hoe lang duurt het ongeveer voordat je weer normaal ongesteld bent en merk je er wat van als je gestopt bent met de pil?

Heeft iemand ervaring?!??!

groetjes Marbeertje
vervelend zeg! Maar ja nieuwe ronde nieuwe kansen!

Ik had gisteravond weer ontzettende steken links onderin mijn buik. Dus maar lekker bank gehangen. Wel handig dat ik mijn eisprong zo duidelijk voel...

Nu weer wachten of ik over 2 weken ongi wordt. Ben er nu wel minder mee bezig dan vorige maand gelukkig. Geeft wat meer rust

Hoop dat je buikpijn snel weer minder is!

groetjes
Ja is waar! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ik merk aan mezelf dat ik er helemaal niet meer mee bezig ben.. In het begin kon ik er niet over op houden, nu maak ik me er niet meer zo druk over. En ik vind het heerlijk. Ik denk nu maar zo.. 'het komt wel'.

Zal het vanzelf wel merken :-)

En het is idd handig dat je je eisprong voelt, Mar. Je liefje bij de kraag vatten, met de mededeling; hier komen jij, ik voel het, this is the moment ! whaha

Gekheid

Hou ons op de hoogte, hopen dat je ongi niet komt!

We gaan ervoor
hallo hallo,

ben er deze maand een stuk minder mee bezig. Met name omdat mijn lief gedonder op zijn werk heeft. Verwachtte gisteren dus ook gewoon ongesteld te worden.... maar nee!

Ben sinds donderdag wel misselijk en wat buikpijn onder in mijn buik. Ook mijn borsten zijn pijnlijk...

Vandaag maar eens even een tesjte doen

groetjes
Spannend!!!

Weet je de uitslag al van de test ??

Groetjes !
ja..... ik ben zwanger! Sprong al heel snel in het schermpje.

Wel gek gevoel. Zijn heel erg blij, maar het moet ook nog even werkelijkheid worden. Komt vanzelf. Maandag de huisarts maar eens even bellen...

Ik hoop dat het bij jou ook snel lukt!

groetjes
Gefeliciteerd!!

Kan me voorstellen dat het nog onwerkelijk lijkt. Geniet ervan !

Ik probeer het gewoon door. Soms twijfel ik een beetje aan mezelf.. Kan ik het wel? Er gebeurd maar niks haha.

Ach ik blijf positief. Kan niks anders doen

Groetjes!
Hey Mar, hoe was het bij de huisarts?

Hoe voel je je ??
Hoi,

Ik heb de huisarts woensdag ingelicht. Hoef verder niet langs te komen. Als je test positief is, is dat al genoeg. Heb woensdag intake bij de verloskundige dus dan hoor ik meer. Voel me tot nu toe best goed. Af en toe misselijk, maar met regelmatig eten houd ik het aardig onder controle. Ben wel erg moe en mijn borsten zijn erg gevoelig en ook al wat groter.

Het idee begint ook al een beetje te wennen... Hoe is het bij jou?
Goed om te horen dat je je verder wel goed voelt, ondanks de kleine kwaaltjes. Hoort er bij he Laat ff weten hoe het was bij de gyno?!

Hier gaat het verder normaal eigenlijk. Ik heb mijn vruchtbare periode gehad en hoor over 5 dagen ongi te worden. Mijn borsten doen pijn en zijn opgezet maar dat heb ik altijd voor ik ongi moet worden. Mijn lief is op dit moment ziek, heeft 39 graden koorts dus ook ff wat extra om handen hier. Gelukkig heb ik het al gehad, zal m wel aangestoken hebben
Ben ik ook erg blij mee. Moet gewoon zorgen dat ik genoeg rust neem en dan gaat het best goed!

Succes met je lief en ik duim dat je niet ongi wordt!
Dank je Mar!

Ik voel nu al de hele avond pijn in mijn onderrug en uitstralend naar mijn onderbuik en steken aan de zijkant

Wordt altijd onregelmatig ongi, en ben bang dat het er nu weer aan gaat komen... ff afwachten of het doorzet. pff ik weet soms niet wat ik ermee aan moet.
En is ie weggebleven? Ik had van tevoren ook wel iets last maar eigenlijk verder niet echt veel. Was wel verbaasd dat ik niet ongesteld was. Maar dacht steeds dat da vanzelf wel zou komen. Niet dus! Heb ik echt wel een paar dagen gehad, maar nu weet ik wel zeker dat hij niet komt:)

Morgen heb ik intake bij de verloskundige. Denk dat het een hoop info is en dat er verder nog niet zo veel spannends gebeurt, maar wie weet... Laat het je morgen weten. Gaan we hett ook aan de opa's en oma's vertellen dus datt wordt een hele leuke dag!

groetjes
Nog niets gekomen, dus ik wacht nog af haha. Voel alleen af en toe kleine steekjes. Maar de zeurende pijn is na die avond weg.

Ik denk dat ze bij de gyno kijken hoelang je heen bent en idd heel veel info. Maar volgens mij krijg je meer dan alleen info, als ik het goed heb hoor.

En het maakt de dag idd nog leuker als jullie morgen het ook aan de opa's en oma's gaan vertellen! Leuk joh, de reacties zijn meestal al leuk genoeg om van te genieten.

Mijn ouders zullen superblij worden, ik ben hun enige dochter en ze hebben altijd gedacht dat ik niet aan kinderen wilde beginnen. Of zo laat, dat ze het niet mee zullen maken.

Maar ik had er alleen nooit over gesproken, en dat ik vertelde dat ik was gestopt met de pil, reageerden ze heel enthousiast. Ik vond dat al leuk

Ik wens je morgen een super dag!

Groetjes
ongesteld Had ik wel verwacht, maar goed..

Na een controle in het ziekenhuis gehad te hebben, moet ik mijn kinderwens op een laag pitje zetten...

Ik heb jaren geleden een ernstige ontsteking gehad in het hoofd-oor gedeelte. Ze noemen het een tumor maar het is geen kanker, het bestaat uit kwaadaardig vocht. Door geen erkenning van artsen te hebben gekregen, nu grote schade op deze plek. Volgens hun zwamde ik maar wat. Maar het was overduidelijk te zien hoor! Later uiteindelijk veel operaties gehad en toen was het 3 jaar rustig en het blijkt nu weer mis te zijn.

Ik ben het ff helemaal zat...

Sorry het heeft niks met kinderen te maken, maar mijn droom valt ff in duigen...

Geen kindje, maar operaties in het vooruitzicht...

Vanavond maar ff relaxen, heb me vandaag toch een k*t dag

Ik hoop dat je een leuke dag heb gehad Mar, laat je het nog ff weten?!
oh jeetje wat vervelend voor je! Heb je ook veel last van die plek?

Weet je al wanneer ze je gaan opereren? En wat gaan ze dan precies doen?

Kan me voorstellen dat je wereld even instort! Je bent bezig met iets heel leuks en dan komt er ineens zoiets naars voorbij!

Ik hoop dat de behandelingen en operaties meevallen voor je. Jeetje wat een domper zeg!

Voelt nu een beetje gek om te vertellen hoe het met mijn zwangerschap gaat... Heb vandaag een afspraak voor de echo gemaakt: 28dec. Bij de verloskundige hebben ze alleen intake gedaan en bloeddruk gemeten. Om iets te zien of horen is nog te vroeg. Geduldig wachten dus.

Opa's en oma's vonden het geweldig!

Laat je weten hoe het met je gaat de komende tijd?

Leef met je (jullie) mee!

Liefs
Je moet je niet gek voelen om te vertellen over je zwangerschap, ik kan wel blij zijn voor iemand anders hoor :D

Het is jammer allemaal maar ik ga niet bij de pakken neer zitten en ga nu het beste er van maken zodat ik snel weer bezig kan zijn met zwanger worden. De wens is er nog steeds en zal ook blijven. Soms gaan de dingen niet zoals je zou willen. Maar ik ben nog jong dus even een time out is niet erg (gelukkig )

Ik maak gelijk een carriere switch want er zijn mensen ingeschakeld die mij gaan helpen omdat ik nu alledaags alleen maar telefonisch werk doe en ik mij blijkbaar te veel belast aangezien mijn ene oor niet werkt. Ik vind dat helemaal niet erg want ik was er toch al flauw van. Ik denk nu maar zo.. geluk bij ongeluk want ik kan nu iets gaan doen waar ik veel zin in heb en dat is in de zorg mensen helpen. Had ik veel eerder moeten doen!

Maar de operatie houdt in dat ze mijn geplaatste protheses gaan verwijderen en de ontsteking weg zal blijven want die protheses zijn de boosdoeners. Ik ben ze niet nodig dus ze zullen dan blijvend er uit gehaald worden. Ik voel er niets van want mijn zenuwen zijn daar onhersteld.Het kan misschien nog wel een jaar duren voor ik onder het mes ga (ze zijn soms zo onduidelijk in ziekenhuis pff), dus ik ga nu de eerst komende tijd van alles voor mezelf veranderen om me niet meer te veel te belasten. Ik ben nu ff tijdelijk aan de pil gegaan zodat ik niet meer denk aan zwanger zijn, even een schepje adem en gaan met die banaan Mijn vriend zegt; volgend jaar gaan we alles bekijken en opnieuw proberen.

Zo dat was ff mijn verhaal..

Super dat opa's en oma's het geweldig vonden! Wel spannend voor de aankomende echo he?! Ik hoop dat alles goed is.

Voel je je ook nog wel beetje goed verder? De misselijkheid nog in de hand? Hoop het wel, dat lijkt me het minne ervan.

Ik hoor wel hoe het verder is en als de echo is geweest!

Liefs!
Knap hoor hoe je er in staat! Bij de pakken neer zitten heeft ook idd geen zin. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt over wanneer je geopereerd wordt. Je bent aan 1 oor doof, begreep ik dat goed? Dan kan ik me voorstellen dat telefonisch wer heel belastend is. Je andere oor maakt natuurlijk overuren! Ben je altijd doof geweest aan dat oor?

Ik werk ook in de zorg. Super leuk! Wat wil je gaan doen? Jongeren of volwassenen? Ik werk in een soort van internaat met kinderen met een verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblemen. Heel druk, soms best zwaar, maar zo leuk om te doen! Met mijn zwangerschap is het wel lastig, omdat ik ook te maken heb met fysieke agressie. Ik moet dus echt goed de risico's gaan afwegen van doorwerken tijens mijn zwangerschap.

Ik voel me verder erg moe en met vlagen ook misselijk. Vooral met avondeten heb ik nergens zin in. Brood gaat er gelukkig nog steeds wel in dus eet ik dat gewoon meer. Vrijdagavond hebben we gegourmet, dat ging dan wel weer goed. Ben nu alleen mega verkouden. Hoest me een ongeluk maar mag geen hoestdrank of iets dergelijks. Gisteravond heb ik wel gewerkt, maar heb eigenlijk alleen maar op de bank gehangen met de kinderen. Ze hebben me zelfs ingestopt met hun dekentje. Maar ja is toch niet echt de bedoeling van werken. Vandaag maar ziek gemeld. Dagje bankhangen en bijtanken. Vannacht amper geslapen. Dus nu thee met honing en wat honingdropjes.Hopen dat het snel over is!

Heb je nog leuke plannen voor sinterklaas?

liefs
Ik ben aan 1 oor doof, klopt idd :-) De doofheid is er ingeslopen omdat meerdere artsen mij zown 10 jaar hebben laten lopen met deze ontsteking. Het was apart te horen van de artsen na mijn grote operatie die een werkdag lang geduurd heeft, dat ze geen orgaan weer konden vinden behalve de aangezicht- en evenwichtzenuw. Alleen evenwichtszenuw wel beschadigd. Ben elke dag misselijk van evenwichtstoornissen en slik er pillen voor. Ik hoef er nog niet eens zwanger voor te zijn whaha. Maar ik ben dus langzaam aan onbewust al gewend geraakt aan mijn slechthorendheid. Het is niet meer te maken, dus het hoort nu bij mijn leven. Zal alleen mijn ene oor meer moeten sparen.

Ik wil in de thuiszorg en/of als alfahulp gaan werken. Ik heb er al achter aan gezeten en wacht nog op bericht.

Ik ben iemand met heel veel energie en ben graag bezig, dus ik denk dat het wel goed komt

Het maakt mij niet uit of het een oudere is of een volwassene die hulp kan gebruiken of als het op kinderen aan komt. Lijkt me allemaal wel leuk.

Maar wow! Je hebt zelfs met fysieke agressie te maken op je werk. Lijkt me idd eng nu je zwanger bent. Goed uitkijken en wat minder op je hals nemen. Wel lief dat ze je goed hebben verzorgd. Een keer moet het niet erg zijn toch ?! Als de kinderen het naar hun zin hebben gehad, ze zich hebben gedragen en het allemaal goed ging is het prima voor een avondje. Ik zeg maar altijd.. Je bent geen robot. Je hebt er goed aan gedaan om dan ff een dagje thuis te blijven, even lkkr hangen en gewoon niks doen.Brood is altijd goed om te eten. Hoop ook voor je dat het snel over gaat!

Wel toevallig ik heb vrijdag een gourmetstel gekocht en gegourmet met vriendlief Ik had er zo'n zin in, lekker volproppen met vlees en stokbrood en weet ik wat nog meer.

Ik heb geen plannen met sinterklaas, we hebben geen kinderen in omgeving die nog zo jong zijn. Iedereen doet verder aan kerst. Ik kan niet wachten om de boom op te zetten hiero. Cadeaus en alles. Ik hou van de kerst !

En jij??

Ik ga nu maar slapen, morgen mijn kat naar dierenarts brengen.

Liefs!
Wij hebben een tijd geleden ook een gourmetstel gekocht. Erg gezellig om met zijn tweeen lekker een avond aan tafel te zitten en te kletsen en daarbij lekker te smullen, Nu kwamen er vrienden dus dan is het helemaal gezellig.

Wat krom dat ze je 10 jaar door hebben laten lopen! Dat zjn toch echt van die vreemde dingen. Hoe kunnen ze dat nou missen?

Mijn werk is inderdaad superleuk. Wel intensief, maar je krijgt er ook wel veel voor terug als je ziet dan een jongere van alles leert en zichzelf beter kan redden. Ze waren superlief zaterdag en voor een keer geeft het idd niets, maar ben blij dat ik daarna thuis ben gebleven. heb de afgelopen dagen alleen maar in bed of op de bank gelegen. Ben zo moe en snachts slaap ik slecht door het hoesten, erg irritant. Hopen dat ik donderdag weer gewoon aan het werk kan.

Wij vieren zaterdag sinterklaas. Mijn zus heeft 2 kinderen dus wij vieren altijd wel sinterklaas. Mijn vriend is nu sinterklaascadeaus aan het kopen voor me, aangezien ik nog op de bank lig. Wel gek om niet je eigen cadeaus te kopen, maar ja. met de familie van mijn vriend vieren we kerst. Ik vind het altijd een supertijd, de maand december! Gezelligheid op en top!

Hoe is het met je kat?

liefs
Met de kat gaat het goed. Hij had gevochten en toen is er een nagel in zn oog tercht gekomen en was zijn derde ooglid beschadigd. Dat flapje hing hem maar al voor de ogen. Dierenarts heeft het onder narcose weg gehaald en hij is weer helemaal de oude.

Soms is ff rust niet erg. Je lichaam geeft aan het nodig te hebben en dan kan je het beste er naar luisteren.

Ben je vandaag weer aan het werk gegaan?? Of blijf je nog even thuis?

De maand december is ook een supertijd, ben ik helemaal met je eens! Het is gewoon gezellig. Leuke mensen om je heen, lekker eten, gezelligheid en cadeaus.

Ik ben ook nog jarig op 31 december nog meer cadeaus haha

Ik ga op kerstavond met mijn vriend lekker eten en de cadeaus voor elkaar liggen dan onder de boom. Kunnen we die na het eten om de beurt uit pakken.

En de 1ste en 2de kerstdag wordt voor familie en de familie van mn vriend.

Wordt een drukke boel !

Wens je een fijne sinterklaas, hoop dat je je beter voelt en leuke cadeaus krijgt !

Liefs!
he chix!

Weet je al meer over je operatie?

Hier groeit alles goed. Intussen een termijn echo gehad. Ben nu 15 weken en 3 dagen .

Gaat snel. Deze week gaan we een pretecho doen, om gewoon nog even te spieken naar de kleine.

Voelde me de eerste 12 weken compleet uitgepunt, maar dat is gelukkig weer mindder. Moet allen wel cesartherapie gaan doen voor mijn heupen/bekken. Heb ik nu al last van :(.

Heb je verder een leuke decembermaand gehad?

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven