A perfect day again...

29-04-2009 04:27 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren

Een fris nieuw topic waar we weer 5.000 3000 berichtjes met elkaar kunnen delen. Delen om te steunen, te adviseren, te lachen en huilen en om gewoon gezellig te kletsen!!!!
Het is apart.... (en ik moet het even kwijt, dus ik heb jullie 'verkozen' )

De laatste tijd ben ik weer meer bezig met m'n Reiki.. nadat ik altijd gezegd/gedacht heb dat Reiki 1 me genoeg was, ben ik nu ineens toch meer geïnteresseerd in Reiki 2. Bedacht ik me gisteren ineens dat het precies een jaar geleden is dat ik Reiki 1 deed! Nahja, dat vond ik dus al apart.

Heb ik net een boek gelezen over Reiki, dat vrij concreet begint en behoorlijk zweverig eindigt, maar daarin staat ook dat bepaalde emoties in pijn omgezet worden in je lichaam. Mijn pijngebieden wijzen dus op woede/agressie en angst voor verandering. Een klassiek geval, moet ik zeggen. Iets wat overigens m'n acupuncturist ook al steeds zegt

Sja.. en dat brengt mij dus op het tweede... ik krijg steeds meer het gevoel dat wat ik écht wil doen, fotografie is. Maar de cursus, die ik daarvoor eerst zou willen doen, is me nu eigenlijk te duur.. net zo duur als een cursus Reiki 2 Keuzes dus, ook nog es. En.. ik vind het natuurlijk doodeng, dat ik m'n lekkere vaste baan, die ook goed bevalt, op zou zeggen voor zoiets onzekers als 'fotograaf'. Er zijn zóveel mensen die goede foto's maken, waarom zou ik m'n geld er dan mee kunnen verdienen? Tuurlijk kan ik eerst beginnen met baan met fotografie ernaast... dat zal het ook wel worden, denk ik. Want ik denk niet dat ik nog moet denken in 'of' het ooit gaat gebeuren..

Morgen moet ik naar de arbo-arts. ook weer zoiets. Ik moet weer volledig gaan werken, maar denk dat ik dat niet kan. Eigenlijk, denk ik nu dat ik dat niet kan, omdat ik dat totaal niet wil. Dat is natuurlijk voor de arbo-arts geen geen argument. Dan moet ik maar voor enkele uren ontslag nemen. Iets wat ik al van plan ben, maar pas wanneer ik in de huidige functie ook echt gewaardeerd word, financieel, waardoor dus minder uren wel hetzelfde uitbetalen betekent. Lastig hoor.

Afijn

Dit spookt me dus al 2 dagen door het hoofd.

Ik wil wel wat met Jasmines motto.. het bos in
Later is nu
Hoppa, het bos in, dan!

(hier is het heerlijk weer!)

Mijn jongste broer is fotograaf (fotovakschool gedaan ook), en heeft daarnaast een parttime baan, zoals de meeste mensen die ik ken met een creatief beroep. Dat dekt in ieder geval de basis (je bent verzekerd enzo).

Succes met alles!
Ha zie deze berichtjes nu pas. Jammer dat ik het niet eerder vandaag zag.

Mijn motto komt uit een boek. Uit een klein hoofdstukje (hoofdstuk 16) dat je zo even in de bieb of boekhandel kunt lezen maar wat precies aangeeft waar het om draait.

Het is uit het boek: de ontembare vrouw (als archetype in mythen en verhalen) van Clarissa Pinkola Estés.

Zeker een aanrader om dat kleine hoofdstukje even te lezen, zit vol met sleutels en aanwijzingen.

Als je kans ziet dit even te lezen, doen!!

Veel succes & sterkte bij de arbo-arts morgen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Klinkt sowieso als een goed boek, Jasmine

LD moet trouwens komend jaar élke zaterdag waterpoloën en vaak in jouw stad of in de buurt. Dan ook nog 's middags rond 5 uur.. dus volgens mij gaat een bezoekje wel een keertje lukken, denk je niet? Heb ik LD dus wel bij me, maar die zetten we gewoon aan de computer (of bij de hond)

Bos in.. ja, vandaag alweer druk met andere 'bossen'. Arbo-arts, Ikea en fysio. Kapper, samen met LD. En tussen door nog boodschappen ook. Ik dacht vrijdag de wekelijkse boodschappen gedaan te hebben, zo uit het hoofd, maar dat viel vies tegen

In een ander topic heeft een moeder het erover wel eens een weekje alleen op vakantie te willen. En of dat raar is. Nou.. dat wil ik al zó lang! Lekker een weekje naar zee, fototoestel mee, tekenspullen mee, bóeken mee.. Mooi weer.. Heerlijk! Ik zit ook weer te kijken bij zo'n vakantie, waarbij je gelijk fotografeer- of tekencursus doet. Zo'n fotocursusvakantie is ongeveer net zo duur als de fotocusus bij de fotoschool in town. En dan zit je een week in Frankrijk ofzo. Hmmmm

Misschien dat ik die optie voor volgend jaar nog eens ga onthouden...

Fijne dag iedereen!

Later is nu
Is ook een goed boek. En een heel dik boek.

Jee dan krijg je het druk het komend jaar op zaterdag als je regelmatig deze kant op moet komen.

Moet wel lukken om elkaar dan een keer te zien, toch? We zijn regelmatig weg 's zaterdags maar als je even overlegt dan weet je zeker dat je niet voor de dichte deur staat.

Toen zoon kleiner was leek me dat ook heerlijk om een week alleen op vakantie te gaan. Heb het er ook regelmatig over gehad.

Is er niet van gekomen. Oh ben wel eens ooit 2 weken alleen met zoon op Texel geweest, dat was ook lekker. We hadden er al 3 weken gestaan en het was zulk zalig weer dat ik nog niet naar huis wou dus nog 2 weken langer gebleven. 5 weken op Texel een zaligheid!
Of om 5 uur in de stad ergens even zitten is ook gezellig.
boek genoteerd, ik ga zo naar de fysio en dan gelijk naar de bieb

Arbo arts vond e.e.a. vervelend voor me, maar heeft alleen een adviserende rol en ik moest e.e.a. maar weer bespreken met leidinggevende. Waarin wél aangetekend is, nu, dat voor mij duidelijkheid moet komen wíe die leidinggevende is. Ivm detacheren enzo is dat ook wat zwevende, voor mijn gevoel.
Later is nu
Het boek was er helaas niet. Was ook nog gereserveerd, dus zit er even niet in. Ben nog naar zo'n 'zweefwinkel' () geweest en daar stond ie wel, voor bijna 30 euro. Maar even niet. Heb wel lopen kwijlen bij allerlei boeken die er ook stonden..

Maar.. gelukkig had ik al soortgelijke boeken van de bieb..

Wat een heerlijk weer is het zeg! Ik ga nu dus de tuin in, Milo borstelen. Die is lekker door zo'n klittenplant gelopen
Later is nu
Jammer dat het boek er niet was. Hij staat wel op MP.

Maar gelukkig dat je leuke boeken van de bieb hebt!

Goed dat er nu straks duidelijkheid moet komen over wie je leidinggevende is, dat lijkt me... wel zo handig!
Hoi lieve meiden....

Bedankt voor alle knuffels en steun enzo en die wil ik ook echt aan jullie teruggeven.!

Dreamer.. meid wat een keuzes zeg... moeilijk hoor... ik hoop dat je eruit komt.

En zoals al eerder gezegd.. het lijkt mij ook heerlijk om even een weekje "mijn ding"te kunnen doen....

Goed ik dacht dus dat ik rustig kon blijven enzo maar helaas is me dat gisterenavond ( onder invloed van fles wijn *bloos* ) niet gelukt... hij ging echt over mijn grenzen heen toonde totaal geen begrip voor mijn gevoelens in dit geheel wilde ook niet voor een nachtje op zolder slapen dus ik ben heel vedrietig gaan slapen en vanochtend heb ik eerlijk ( ik moest echt inderdaad even bij mezelf blijven en naar mijn gevoel luisteren... moeilijk want ik jaag hem zo iedere keer in haar armen ) maar hij is nu weg tot vrijdag middag ( dan krijg ik uitslag van scan enzo)

Kreeg vanmiddag sms dat hij donderdagavond die sessie heeft bij de therapeut. is dit goed nieuws? aan de ene kant denk ik van wel omdat hij hier in ieder geval voor open sta... aan de andere kant heb ik totaal geen grip op dit alles en kan ik ook een pin op mijn neus krijgen en is alles voorbij zonder dat ik een kans krijg om te vechten.

MOEILIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga nu nog even lezen met een wijntje op tijd naar bed want ik ben hondsmoe van dit alles en moet/wil morgen een hoop dingetjes doen.

KUS ALLLEMAAL!!!!!!!!!!!!
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Freak, daar hoef je toch echt niet om te gaan blozen hoor, dat je eens niet rustig kon blijven. Ik verbaaste me er al over dat je zolang rustig bleef....Je mag je grenzen onderhand best aangeven, MLC of geen MLC.

Pffffff, ok, willen jullie weer eens wat autonieuws horen? We kregen vandaag een telefoontje van de garage, dat ze tijdens het proefrijden met onze auto ineens ook aan de kant stonden, en dat ze een sleepwagen moesten laten komen (hij reed ineens op 3 cilinders).... ....

Oooooh, eerst vonden we al die autoproblemen erg, toen heel erg, maar onderhand is elk telefoontje van de garage onderhand goed voor de slappe lach. Van "erg" en "heel erg" is het nu gewoon hilarisch geworden! Kijk, het valt nog steeds onder de garantie van de motorrevisie, en we houden alles bij op papier, als het niet op hun kosten naar behoren gemaakt wordt gaat de hele bups zó naar de rechtsbijstand (en dat weet de garage).
...rofl pffff moet niet gekker worden carlien met haar carman verhalen!!!

gelukkig kan ik daar dan weer om lachen !!!
een garage die dan zélf weer de sleepauto moet bellen... Gelukkig valt het allemaal nog onder garantie.. Lekker aan laten klooien dan! En daarna moet ie het gewoon blijven doen, want hee, je wilt natuurlijk niet in België (oid) vast komen te staan!

Goedzo Freak, schreeuw het er maar uit! Meid, je kan wel rustig willen blijven, maar MLC of niet, jij bent er ook! En je hebt gewoon grenzen. Zelfs een klein onverantwoordelijk kind moet zich aan grenzen houden. Een volwassen man dus ook!

Nee, eerst genoeg te lezen, Jasmine. En dat boek is wel heel erg dik, zag ik. Heb nu het boek "de godin in de vrouw" (oid) lijkt me wel wat, weer één over Reiki en ééntje die heet .. (en daarvoor pak ik het boek er dan ook daadwerkelijk even bij): "wie met licht strooit, laat de wereld glanzen" Iets over lot en toeval en waarom je altijd de pineut bent en of je dat alleen maar denkt.. ofzo.

Zo

kon niet slapen

heb beker warme melk gehad

nu nog maar eens proberen.

truste!
Later is nu
Whahahahahaha, Carlien! Gelukkig kunnen jullie er inmiddels ook om lachen, wat een gedoe zeg

Idd niks geen bloossmiley om je "uitbarsting" Freak, ik vond het ook al bewonderenswaardig dat je zo rustig bleef. Ik hoop dat de therapie zoden aan de dijk gaat zetten!

Heb net vriendin uitgezwaaid die hier een wijntje kwam drinken. Heerlijk in de tuin gezeten, ook wel eens lekker, weer eens iets anders dan varen met mooi weer, zeg maar...

Hopelijk morgenavond ook nog zo lekker, dan gaan Twin en andere vriendin en ik nog even het ruime sop kiezen (of hoe zeg je dat....)

Oooh, boeken! Ik kan me ook altijd moeilijk inhouden. Moest vandaag kadootje kopen (goed geslaagd gelukkig) en toen zag ik ook weer een boek dat ik moest hebben. Wacht, ik pak het er ook even bij..............."Wat je als kok moet weten", van James Peterson. Jammie!! Heb voor mezelf even een stop gezet op gewone leesboeken, want daar heb ik er nog een aantal van staan (en ook nog lid van de bieb ), maar dit mag dan weer wel

Hopelijk morgen nog een mooie dag
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ja, wat een heerlijk weer gisterenavond he! Hopelijk zet dat vandaag nog een beetje door.

Mijn dochter gaat vandaag met haar vriendinnen naar de film "my sisters keeper" (oid) en gisterenavond heb ik het er dus met één van de moeders over gehad, dat dat een behoorlijk heftige film is. Maarja.. we hadden al toegezegd. Nou hopen we maar dat het inderdaad zo is, dat kinderen niet verder zien dan ze zelf kunnen bevatten (heb je Grease nog wel eens gezien? Mèn, daar zit echt veel meer in, dan ik 30 jaar zag) En.. natuurlijk is zo'n film voor ons, moeders, nog een graadje heftiger.

(gaat over meisje met kanker wiens zus steeds bloed doneert en dat niet meer wil)

Pff.. ben brak

Raar he, met 5 uur slaap..
Later is nu
Hahahhaa Carlien wat een verhaal dat ze van de garage zelf weggesleept moesten worden! Het wordt een hele soap zo!

Freak, je moet je echt niet schamen voor dat je een keer even niet rustig blijft, jemig ik was al lang een keer ontploft geloof ik.

Is goed dat je het eruit gooit.

Dreamer, het is ook geen boek om zo achter elkaar uit te lezen. Daarvoor is het teveel info.

En nog steeds lees ik nieuwe dingen in stukken die ik al eerder gelezen heb.

Klinkt trouwens goed de boeken die je gehaald hebt! Bedoel je met het ene boek: godinnen in elke vrouw?

Oh die film die leek mij ook heel erg heftig.

Dee, ja wat was het heerlijk weer gisteren! En dat boek van jou lijkt me ook super!
Nee, "De Godin in elke vrouw", "Godinnen in elke vrouw" stond er ook, maar is van een andere schrijver (m/v)

Pff.. kreeg gisterenavond ineens hoofdpijn, heb slecht geslapen vannacht (hoera voor hulpmiddelen tegen apneu.. ik moet zeggen dat ik vanmorgen even ontplofte toen Elvis vond dat zijn slaap even voorging.. maarja, wist hij veel dat ik uren wakker gelegen had... nadat ik dat, niet zo subtiel, duidelijk gemaakt had, was hij weer wat genuanceerder ) vandaag dus nog hoofdpijn en nu 2 jongetjes aan 't Wii-en, en daarbij muziek aan, terwijl ik probeer te lezen. Nee.. helpt niet Maarja.. neefje is hier en was grieperig van de week, dus kan ik ze ook niet naar buiten te voetballen sturen en ze zijn zo lekker aan 't spelen enzo.

Morgen weer aan 't werk en hoewel ik het werk leuk vind en morgen allemaal leuke afspraken heb, merk ik ook hoe lekker ik het vond om even een paar dagen thuis te zijn. Volgens mij heb ik nog dagen genoeg om dit vaker te doen
Later is nu
Hoi meiden...

Pfff gelukkig kan ik wel heel goed slapen dreamer anders zou ik het niet volhouden allemaal denk ik!

Oh ik heb het boek gelezen van die film...heftig!

Mini is net bij de tandarts geweest om haar grote mensen kiezen te laten sealen... ze deed het super goed. Ik zat daar even de trotse moeder te spelen!

Die boeken van jullie klinken allemaal erg interessant maar ik heb me toch weer voor leesboeken laten verleiden 3 stuks gekocht vanochtend bij de boekhandel waaronder de nieuwe heleen van Rooyen... ik vind haar een trut maar ze schrijft wel lekkere boeken!

Ook even gave nieuwe kleren gescoord en nieuwe aerobicschoenen... heerlijk om eens even helemaal los te gaan voor jezelf! ( ik heb het vediend tenslotte nietwaar?)

Jammer genoeg is het weer niet zo lekker als gisteren dus nu niet in de tuin maar binnen achter de laptop.

Ik ga nog even shoppen voor mini op MP en Ebay want voor haar kon ik weinig leuks scoren voor de winter.. allemaal zo somber...bleh niets aan voor een meisje van bijna 6

Tot later
Ondanks communicatie-, telefoon- en forummoe en even andere prioriteiten, toch even (ego)posten.

1

omdat ik waarschijnlijk een (op dit moment euro-technisch niet slimme maar oh zo gewenste) investering ga doen: een lockmachine!!! Hier 1 km (kwam adv tegen op MP) vandaan en gunstig geprijsd! Hoop morgen even te gaan kijken.

2

Woensdag is hier een 'evenement' en mijn LL neemt vrij en komt dit met mij 'beleven'. Hij is nu als zelfstandige ingehuurd op een project en niet werken is dus geen uren schrijven = geen geld. En toch heeft ie vrij genomen en dat vind ik erg lief.

3

Mijn bad staat weer en heb gister gebadderd van 21.10 tot 00.15 uur
4

je bent opgelost.. of niet

Lekker man!
Later is nu
...
Ik jump even met Thee mee...

Ik wou dat ik zo blij kon jumpen maar helaas.

Manlief zit nu in therapeutische sessie en ik zit hier nerveus te zijn over uitkomst.... is dat gek???????

Morgen weten we meer KUS
Nee Freak, dat is helemaal niet gek, maar héél begrijpelijk! Ben benieuwd hoe het gegaan is?

Thee, leuke dingen! Kan me voorstellen dat je even in de rondte jumpt!

(eh, 'even' gezellig wezen borrelen bij de buren, en wel alweer een tijdje thuis, maar ik lig dus nog steeds niet in bed... Blij dat het Carman's beurt is om morgen/zo vroeg op te staan ).
Zo heee wat was je laat Carlien! Ik dacht dat ik er al laat in lag maar dat valt nog reuze mee.

Wel gezellig zo'n buurtborrel!

Freak ik ben ook heel benieuwd hoe het gegaan is.

Thee heerlijk dat je weer kunt badderen, super!

Dreamer, bij de godin in elke vrouw gaat volgens mij geen lampje branden bij me, ik ken alleen dat andere boek vandaar dat ik daar naar vroeg.

Een ander leuk boek is godinnen van eigen bodem dat gaat over godinnen die hier vereerd worden & werden.

O.a. de witte wieven, vrouw Holle, Anna en nog veel meer. Is geen dik boek maar wel heel erg interessant met leuke weetjes en tips.
Ha, dat lijkt me een leuk boek.. Godinnen van eigen bodem

Over dat boek van mij kan ik je aan 't eind van de dag mogelijk wat meer vertellen..

Kreeg vanmorgen niet zo'n leuk bericht bij de hyvesmailtjes.. Een oud buurvrouw is overleden aan kanker. 2 weken terug werd ze 40 jaar. Ze laat 2 zoontjes van 12 en een man achter. Gisterenmorgen zag ik de advertentie al in de krant en heb ik even zitten janken op 't werk. Sinds ze verhuisd zijn hebben we eigenlijk niet echt meer contact gehad, maar ik had al wel gehoord van haar ziekte. Ik vind dit zo onvoorstelbaar, dat dit zomaar kan
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven