Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Navond!

Vorig jaar haalde de lichtlamp met een week of twee de scherpste randjes van mijn toen pittige depressie af, Goldie. Ik hoop dus dat dat een feit was en geen toeval.

Alle kippen zijn op stok (Muis vond groep 3 niet zo leuk), en het voorleesavontuur (ik ben geen voorleesmoeder, Pips) bevalt tot nu toe goed. Valt me reuze mee want ik vermoedde dat het moeilijk zou zijn om de aandacht van de kinderen vast te houden met onder andere beschrijvingen van een stuk of dertig plantjes. To be continued, dus.

(Ik ging ook nooit naar gym. Iets met altijd de laatste die gekozen werd of zo)
Het gaat niet goed met manliefs moeder. Ze wil niet meer. Eet en drinkt al dagen niet meer. Manlief is vandaag al vaak daar geweest. We denken haast vannacht. Maar ze is zo oersterk dat het zomaar ook nog dagen kan duren. Maar schoonzus zegt het ook. Er zijn van die tekens die erop wijzen. 't Is ook beter zo. Het mensje is 92 en helemaal op. Manlief weet ook dat het beter is maar heeft het er moeilijk mee. Logisch natuurlijk. 't is toch zijn moeder. We nemen de telefoon maar mee naar bed vanavond en wachten af. Gek genoeg belde mijn moeder vanmiddag om te vragen hoe het met schoonmoeder was. Dat zijn dan altijd van die gekke dingen. We hopen dat ze in slaap valt en niet meer wakker wordt. Maar zwager is bang om haar te vinden. Natuurlijk zal dat schrikken zijn. Ze wonen hier nog geen kilometer vanaf, dus we zijn er zo als het moet. Het zal een moeilijk nachtje worden, want onbewust ga je toch op het telefoontje zitten wachten denk ik.
Goed dat manlief daar al vaak is geweest. Durft hij het niet aan (of kan dat niet) om daar te slapen voor zolang als het nodig is?
Mamz we hebben wel voorgesteld om te "waken" zoals ze dat hier noemen. Om de beurt, zodat zwager aan zijn rust zou komen. Maar manliefs broer wil het niet. Veel te onrustig voor schoonmoeder. En het is zo'n pietepeuterig huisje dat ik het wel begrijp. En de kinderen wonen allemaal dichtbij, dus als het moet zijn we er zo.
Sterkte voor jullie, het zal een heftige tijd zijn voor je man (en die had het al pittig).

*off topic vermoed ik dat Fussie haar hyves al een paar dagen niet heeft geopend?*
Zoeb, sterkte ermee, ik hoop dat jullie slapen vannacht.

Ik heb vandaag niet veel gedaan van mijn lijst,

- ik ben op sushi jacht geweest.

- ik heb boodschappen gedaan, alleen voor vandaag.

- ik heb nieuwe nagels.

Verder ben ik niet gekomen, morgen nieuwe kansen!

Tot morgen!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Heel veel sterkte Zoeb!
Heftig Zoeb, sterkte ermee

Vandaag werken en zwemmen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Zoeb sterkte!

Vandaag naar het ziekenhuis en verder met middelste naar schoolzwemmen.
Vandaag:

-afwas

-jeugdhulp

-schoonmaakster m/v

-gezonde maaltijd

-quality time met de kids

Ik ben hier en daar aan het solliciteren naar een konijnenkoppel
Mogguh maisjes...

Zoeb, hoe is de nacht verlopen?

Moeilijk, want eigenlijk wil je dat het zo snel mogelijk voorbij is en toch ook weer niet lijkt me...

Coebergh, goed dat ze alles goed willen checken voor het echt gaat gebeuren. Dat moet voor jou een fijn idee zijn.

Voorlezen deed ik altijd voor de oudste, oa Kruimeltje, Lotje en niet te vergeten de kinderbijbel! Ze was dol op het verhaal van de schepping!

De kleinste kon ik niet zo boeien, daarbij kwam ik niet verder dan iedere avond een boekje van Nijntje en dan vond ze het wel welletjes.

Nou, alles en iedereen is weer vertrokken naar school en werk..

Kleintje alleen de 'grote' straat overgeholpen en uitgezwaaid.

Oudste vertrok met volle schooltas en werkkleding voor vanavond, want zij gaat meteen na school door naar haar werk. Die zie ik dus weer pas om half 9 vanavond...

To do:

Stofzuigen

Laatste boodschappen in huis halen. (C1000 1 euro aanbiedingen)

Taxi spelen naar Kleintjes' dansles.

Grrr..de kat heeft opeens (het beestje is al een half jaar in huis) de hamster ontdekt!

Ik kan hem echt niet meer in de woonkamer laten als ik zelf niet in de buurt ben. Net zat ie alweer op de kooi. Als ie het ding eraf gooit en hij valt open vreet ie het arme beestje zeker weten op!
Zoebie

Goldie, kijk maar uit met die hamster, als de kat maar enigszins de kans krijgt dan heeft 'ie hem te pakken.
He, da's niet leuk, als de hamster geen echte veiligheid meer heeft.
Zoebie, sterkte!

Goldie, wat vervelend dat de kat de hamster ineens heeft ontdekt. Hoop dat hij hem snel met rust gaat laten.

Lijstje voor vandaag:

- wc poetsen

- kleding zoon en dochter uitzoeken voor de winter en kijken wat er nieuw gekocht moet worden
Nee da's zeker niet leuk, ik vind het echt zielig voor het beestje en ik ben pissig op de kat. Het rare beest kijkt er al de hele tijd niet naar om (naar het konijn ook niet trouwens) maar de laatste dagen ziet ie niks anders meer dan dat arme beestje.

Ik ga kijken of ik een veiliger plekje voor hem/haar kan vinden.

Iets dichter bij de keuken, want daar zit ik het vaakst dus kan ik het beter in de gaten houden.

De kat heb ik zolang even buiten gezet.
De kat is trouwens al best oud. Het lijkt soms wel of ie een beetje dement is...
Oh Rainz, die kleding uitzoeken, dat moet hier ook nog gebeuren. Van kleintje en van mezelf.

Oudste doet het zelf en manlief gooit nooit iets weg als het niet eerst helemaal kapot is...

Nu eerst even aan de slag.
Mogguh, natuurlijk geen telefoontje vannacht. We gaan er straks weer meteen heen. Ik moet even voor zwager naar de thuiszorg. Garage heeft ook nog niet gebeld dat de auto klaar is en ik zit zonder koffie.... Dat is pas erg. Nu had ik het apparaat al vol water gedaan en kwam ik er achter dat er nog maar twee schepjes in de koffiebus zaten, dus half door laten lopen en toen een kan eronder. (Denkend aan wat er vrijdag was gebeurt).

Beetje slappe koffie maar nog net te drinken.

Gold de kat vind hamster natuurlijk een lekker hapje.

Leuk voorlezen. Hier was Annie MG Schmidt altijd de grote liefde. Gek dat alleen mijn middelste een lezer is. En mijn meis verslond ook boeken. Haar allerlaatste foto is een foto met het boek Otje in haar hand. Gemaakt drie dagen voor haar overlijden door haar juf. Ook een foto met de hele klas op en om haar bed. De klas kwam altijd van half twaalf tot twaalf op bezoek. Iedere dag. Dat vond ze geweldig. Die foto's zijn ver weg geduwd, manlief kan er niet naar kijken.

Gek hé, dat ik nu weer over mijn meis begin. (Of niet natuurlijk)

Je merkt hier best wel de spanning.
Sterkte Zoeb!

Ik moet ook de kleding kasten reorganiseren idd, komt wel vandaag nog even genieten van het mooie weer.

Voor de rest
Nee helemaal niet gek Zoeb.

'Beertje Pippeloentje, gaf zijn oma weer een zoentje'...ect ect

Dat was Oudste haar 'Annie MG- topper'.

Gos, waar is de tijd heen....

En: Beter slappe koffie dan geen koffie .

Nog meer klusjes voor vandaag:

Grote hortensia uit pot halen en in de tuin planten.

Gras maaien.

Nu echt beginnen dus...

*schop*
Waarom raar Zoeb? Je meis blijft altijd deel van jou en jullie leven.

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Oh zeker Pips. Ze is altijd bij ons. Zeker weten. Maar je denkt er opeens weer veel meer aan als de dood dichterbij komt. Dan hoor je iets zoals nu over een boek en dan knalt zo'n herinnering er weer in. Geeft niets, het hoort bij het leven.
Zoeb, wat lief van die klas dat ze toen steeds langskwamen..

*voegt aan lijstje toe: zwembad bellen over lestijden Muis*

*afwas kan eraf en er draait een was*

Ik kijk er echt naar uit om vanavond verder te gaan met het verhaal.

Zo iets van 'ik snap dat het lastig lezen is, maar het is wel een heel mooi verhaal'. Dat ik tot nu toe niet zo'n voorlezer was is omdat ik wiebelkinderen heb. Wiebelen lijkt heel erg op desinteresse. Gelukkig heb ik ook een nietwiebelkind en die zit dan lekker knus naast me. Een van de wiebelkinderen luistert ondanks het wiebelen wel degelijk mee, de andere is waarschijnlijk net wat te jong voor dit boek.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 september 2009 @ 09:54:

Waarom raar Zoeb? Je meis blijft altijd deel van jou en jullie leven.

Jij kan het altijd veel mooier zeggen Pips.
Ja mamz dat was erg fijn. Ook voor meis. Ze had ook een schat van een juf toen en een klasje van maar dertien kinderen. Iedere morgen moest en zou ze helemaal gewassen en klaar zijn als de klas kwam. Ze lag er dan al de hele morgen naar uit te kijken. Onvoorstelbaar dat ze een dag voor haar overlijden nog met haar klas stond te dansen in de kamer. Waar ze de kracht vandaan haalde mag Joost weten. Alleen de laatste dag zijn ze niet geweest. Toen was ze al te ziek. Achteraf heb ik daar ook nog spijt van gehad. Het had niets meer uitgemaakt. Hoewel het voor de klas misschien beter was zo. Ik hoor nu nog steeds van moeders van haar klasgenoten dat wij er zo goed mee zijn omgegaan. Dat de kinderen het op een mooie manier hebben kunnen verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven