"verkeerde dingen" in de zwangerschap

08-09-2009 08:33 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw is gisteren bevallen van een hele mooie zoon een achtponder. Alles erop en eraan, wat een plaatje!

Ik heb heel wat uurtjes naast haar gezeten in haar zwangerschap. Zij en haar vriend probeerde al lang een kindje te krijgen maar het lukte niet. Ze hield zich heel netjes aan alle regels maar niets hielp

Een tijd geleden (negen maanden ongeveer ) Waren zij met vrienden op vakantie en is toen lekker ff losgegaan, veel gedronken, een gezellig pilletje, veel lightfrisdrank en zelfs nog een rontgenfoto van haar enkel (was gevallen).

Komt ze thuis en wat denk je: ZWANGER

Ze kon het niet aan aan de ene kant zo blij aan de andere kant zoveel verdriet dat ze nou juist al deze foute dingen had gedaan. Eerst wilde ze zelfs de zwnagerschap nog af laten breken. Gelukkig hebben we haar daar vanaf laten houden.

Ze heeft nu een prachtig kindje. Voorzover zichtbaar (en ja er kan altijd iets zijn maar goed zover kijken we gelukkig nu niet) is er niets aan de hand.

Hiermeen wil ik vrouwen die hetzelfde meemaken ook een hart onder de riem schuiven!
Chica, ik denk dat we het op grote lijnen eens zijn. Want ik denk dat alcoholisme in Nederland een veel groter probleem is dan drugsgebruik. Omdat het geaccepteerd is omdat het overal te koop is. En vooral de leeftijdscategorie van mijn ouders en schoonouders die zuipen echt veel, iedere dag.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:02:

Nou, ik stoor me ook aan mensen die zeggen dat een sigaretje na het eten gezellig is, dat het niet gezellig is in de kroeg als ze niet mee kunnen drinken, en zo stoor ik me ook aan de term gezellig pilletje.

Mag dat?

Ik ben echt niet brandschoon, want ik ben een wilde puber geweest. Maar na een bepaalde leeftijd vind ik al bovenstaande zaken 'gezellig' noemen belachelijk. Alledrie zaken die behoorlijk schadelijk kunnen zijn voor je lijf als je verslaafd aan raakt.

Ja hoor dat mag. Maar ik noem een roseetje bij het eten nog steeds gezellig en die neem ik ook omdat het gezellig is of het anders wel gezellig wordt.

Ik wil hier zeker niet XTC promoten ofzo maar je moet wel inzien dat er met twee maten gemeten wordt.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, als ik op een verjaardag zou zitten met allemaal mensen van mijn ouders leeftijd, waar iedereen na half 10 aan de borrel zit (wat heel normaal is) en ik zou bij wijze van spreken en joint draaien (wat ik niet kan hoor, maar even ter illustratie) zouden ze allemaal geshockeerd zijn, want dat is DRUGS (en is een heel klein durp waar ze wonen). Maar dat ze allemaal aan de wijn/jenever/advocaat zitten dat is normaal.
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:04:

Chica, ik denk dat we het op grote lijnen eens zijn. Want ik denk dat alcoholisme in Nederland een veel groter probleem is dan drugsgebruik. Omdat het geaccepteerd is omdat het overal te koop is. En vooral de leeftijdscategorie van mijn ouders en schoonouders die zuipen echt veel, iedere dag.

Klopt ook helemaal en het is ook niet tegen jou persoonlijk gericht, maar ik vind het altijd zon bullshit dat er zo vernietigend wordt gedaan over XTC terwijl men een pakje weg stoomt op een avond en er een krat bier opgezopen wordt (of er eerst gezellig wordt ingedronken, das helemaal sneu). Neeeeee joh, dat is wel helemaal leuk en helemaal niet slecht, hoe kom je erbij?

En inderdaad hier ook schoonouders die eigenlijk veels te veel drinken.
Je meet hier nu toch zelf ook met 2 maten Chica?

Ik mag niet vallen over de term gezellig pilletje. Dan begin jij tegen mij tekeer te gaan over dat ik belerend doe want drank is ook harddrugs etc en dat is overal maar te koop. vervolgens noem jij jouw roseetje (want je zei net dat drank harddrugs is) gezellig en dat is oke.

Schiet mij maar lek.
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:07:

Chica, als ik op een verjaardag zou zitten met allemaal mensen van mijn ouders leeftijd, waar iedereen na half 10 aan de borrel zit (wat heel normaal is) en ik zou bij wijze van spreken en joint draaien (wat ik niet kan hoor, maar even ter illustratie) zouden ze allemaal geshockeerd zijn, want dat is DRUGS (en is een heel klein durp waar ze wonen). Maar dat ze allemaal aan de wijn/jenever/advocaat zitten dat is normaal.Haha inderdaad, dat bedoel ik dus en dan zou je eigenlijk geen joint moeten draaien (kan ik ook niet) maar een pil moeten nemen want dat valt in dezelfde categorie harddrugs
Nou ja, we denken er verder wel hetzelfde over in grote lijnen, dus zand erover.
quote:Chica34 schreef op 08 september 2009 @ 10:10:

[...]

Haha inderdaad, dat bedoel ik dus en dan zou je eigenlijk geen joint moeten draaien (kan ik ook niet) maar een pil moeten nemen want dat valt in dezelfde categorie harddrugs Ja, of zeggen van, nee ik hoef geen wijntje ik heb zelf wel wat bij me. En dan ongegeneerd een dikke lijn coke neerleggen
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:08:

Je meet hier nu toch zelf ook met 2 maten Chica?

Ik mag niet vallen over de term gezellig pilletje. Dan begin jij tegen mij tekeer te gaan over dat ik belerend doe want drank is ook harddrugs etc en dat is overal maar te koop. vervolgens noem jij jouw roseetje (want je zei net dat drank harddrugs is) gezellig en dat is oke.

Schiet mij maar lek.Nee dat is niet wat ik bedoel. Ook ik meet zeker met twee maten maar ik schaar XTC onder dezelfde noemer als alcohol en drugs en dus doe ik ook harddrugs (alcohol) en noem dat Roseetje gezellig, ook al ben ik 37, dat heeft dus niks met leeftijd te maken, dat is wat ik duidelijk wil maken. Als ik zon pil zou nemen zou ik hem waarschijnlijk ook gezellig noemen (geen idee) en roken na het eten is ook gezellig (als ik zou roken). Stom maar ik pak wel de hele categorie mee en val er niet over als iemand een pil, gezellig noemt.
Nagels in dames
Is alcohol nou goed of slecht voor de bevolking? Ja, okee weliswaar sterven er jaarlijks duizend mensen aan de gevolgen van alcohol, maar van de andere kant komen er ook weer tweeduizend mensen bij als gevolg van alcohol.

Herman Finkers
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:12:

[...]

Ja, of zeggen van, nee ik hoef geen wijntje ik heb zelf wel wat bij me. En dan ongegeneerd een dikke lijn coke neerleggen

We zijn het inderdaad op grote lijnen eens.

Als je het maar niet in de zwangerschap doet en alles met mate, dan is er niks aan de hand. Ervoor of erna moet je allemaal lekker zelf weten, dat is eigen lichaam en je eigen keus.

En toch is zwanger zijn niet alleen maar genieten (kan het niet laten om dat toch nog maar even neer te zetten )
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:12:

[...]

Ja, of zeggen van, nee ik hoef geen wijntje ik heb zelf wel wat bij me. En dan ongegeneerd een dikke lijn coke neerleggen

We zijn het inderdaad op grote lijnen eens.

Als je het maar niet in de zwangerschap doet en alles met mate, dan is er niks aan de hand. Ervoor of erna moet je allemaal lekker zelf weten, dat is eigen lichaam en je eigen keus.

En toch is zwanger zijn niet alleen maar genieten (kan het niet laten om dat toch nog maar even neer te zetten )
quote:loomii schreef op 08 september 2009 @ 10:16:

Is alcohol nou goed of slecht voor de bevolking? Ja, okee weliswaar sterven er jaarlijks duizend mensen aan de gevolgen van alcohol, maar van de andere kant komen er ook weer tweeduizend mensen bij als gevolg van alcohol.

Herman Finkers

Die vind ik leuk

En van XTC?
Nee, zwanger zijn is niet alleen maar genieten. Dat ben ik met je eens. Toch zou ik er alles voor over hebben om weer zwanger te zijn. Want je weet waar je het voor doet. Maar als ik ooit weer zwanger ben en ik heb de wcpot weer dagenlang liefdevol in de armen zal ik me ook wel weer afvragen waarom ik dat zo graag wilde.
Ik ben zwanger geworden tijdens een gezellig pilletje, een nog gezelliger jointje en om het af te maken een geweldig knus lijntje. Weggespoeld met de nodige liters leuk bier terwijl ik het ene toastje brie en filet americain na het andere verorberde.

Genieten joh!
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:25:

Nee, zwanger zijn is niet alleen maar genieten. Dat ben ik met je eens. Toch zou ik er alles voor over hebben om weer zwanger te zijn. Want je weet waar je het voor doet. Maar als ik ooit weer zwanger ben en ik heb de wcpot weer dagenlang liefdevol in de armen zal ik me ook wel weer afvragen waarom ik dat zo graag wilde.Dat viel mij mee. Ik had ook verwacht dat ik me nog eens achter oren zou krabben maar nee, ook kots en kots beroerd wist ik waar ik het voor deed. Vorige ervaringen enzo hebben op deze gevoelens bij mij dus wel invloed bleek.
Oke, nou dat is positief om te horen Suze. Hopelijk kan ik er snel over meepraten
quote:bababa schreef op 08 september 2009 @ 09:05:

Gewoon een beetje genieten zwangeren en niet zo panieken.

Wie zegt dat zwangeren paniekeren? Er is veel meer info dan pakweg 20 jaar geleden over de risico's die het kind to be loopt, dus heb je daar als pregnosaurus tyrannicus rekening mee te houden.

Of zeg je ook, gewoon lekker zonder gordel om in de auto en niet zo paniekeren, de meeste mensen krijgen nooit een auto-ongeluk?

Beetje stupide dit.

(ik vermoed dat ik enorm mosterd ben, maar soit....)
Tja het "probleem" is dan ook dat elke zwangerschap bij iedereen anders is, dat snap ik ook.

Maar ik krijg jeuk van het feit dat iedereen zegt dat je moet genieten van je zwangerschap. Scheer dat aub ook niet over één kam, want ik vond het dus echt hel, 2 x 9 maanden lang. En ja, 2x, dat had ik over voor het resultaat dus dat is fantastisch, maar de weg daar naar toe mogen ze voor mij in hun zak steken. De groeten ermee. Niks genieten, drama was het.
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:31:

Oke, nou dat is positief om te horen Suze. Hopelijk kan ik er snel over meepraten Off-topic, Male gaan jullie voor een tweede? Heb je "groen licht"?
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:Maleficent schreef op 08 september 2009 @ 10:31:

Oke, nou dat is positief om te horen Suze. Hopelijk kan ik er snel over meepraten Hoop ik ook Mal
Lijkt me inderdaad rot (understatement) als je helemaal geen fijne zwangerschap hebt, want 9 maanden lijken me dan ineens een eeuwigheid. Ik prijs me gelukkig met een ontzettend gemakkelijke zwangerschap tot dusver. De eerst 16 weken weliswaar spuugmisselijk, maar vanaf toen niks, alleen maar heerlijk. Kom niet teveel aan, mentaal in balans, geen enkel kwaaltje, kan gewoon sporten en werken en genieten van dat gezellige gewiebel en gepor in mijn buik.. Voor mij is het daadwerkelijk een van de gelukkigste periodes ever. Dat realiseer me ik me des te meer als ik sommige topics op deze pijler zie en dan voel ik me echt een 'luckybird'.
Computer says nooooo
quote:Maeijken schreef op 08 september 2009 @ 10:35:

[...]

Off-topic, Male gaan jullie voor een tweede? Heb je "groen licht"?nee, nog steeds niet maar op de natuurlijke weg gaat hem sowieso niet meer worden denk ik.
Ik vind zwanger zijn niet fijn.... (dank je Chica en nog meer mensen..) Ik vind het een hel. Ik voel me niet mezelf, ik ben iemand anders, alsof ik uit mijn lichaam ben gekropen en af en toe naar mezelf kijk. Ik heb geen contact met mezelf, ik schrik iedere keer als ik in de spiegel kijk, de veranderingen aan mijn lichaam, de kwaaltjes en iedere keer als ik denk nu gaat het wel weer, gebeurt er weer iets... De afgelopen twee weken dacht ik voor het eerst 'ja het is echt leuk' Voelde me een heel stuk beter, geen roze wolk, geen heladieladielo, maar wel veel beter. Gisteravond een heerlijke avond, geproost omdat schoonouders een nieuw huis hebben gekocht (ik aan het water), veel gelachen, zo ontspannen. Toen ging ik naar het toilet en liep het bloed weer langs mijn benen. Weg zorgeloos gevoel, spanning ramt er weer in. Grijze blik in mijn ogen, mijn lach is zelfs anders. Iemand zei vorige week 'wat zie je er verrot uit' terwijl ik mezelf eindelijk goed voelde. Ik wilde al haar tanden uit haar bek rammen, maar hield me in... Ik ben gewoon mezelf niet...... ik herken me zelf niet.... ik mis mezelf.....

En verder eet ik geen filet americain, carpaccio, etc. etc. en zeik ik daar ook niet over. Het is niet goed, dus waarom doen. Een glaasje alcohol neem ik ook niet, daar houd ik niet van. Op één been kan ik niet leven, mits het over flessen gaat.

Als ik gebaard heb wil ik rosé champagne, ik wil carpaccio gemaakt door mijn vader, maar ik wil bovenal zo graag gewoon weer 'ik' zijn, maar ergens ben ik bang dat die nooit meer terugkomt omdat álles anders wordt in het leven....
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven