LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Pien, ik heb helemaal gemist wanneer je op grote reis gaat! Ga je morgen al?? Ik wens je ook ontzettend veel plezier!!!! En laal, wat schrijf je het toch mooi: 'maak mooie herinneringen'.

Oh heb even gegoogled, een echografie is iets anders dan een mammografie. Hoop dat mijn borst hierbij niet plat gedrukt hoeft te worden.
Oh ja Luus dat vergat ik er dan nog bij te typen. Pletten bij een potentieel abces zullen ze vast niet doen dus vandaar dat ik dacht dat dat het niet zou worden.

Enne miss Google, hou nou eens op met je lat relatie met dr Google.

Enne inderdaad Laal je hebt het heel mooi opgeschreven. Die mooie herinneringen zijn vandaag al begonnen dus dat zit wel goed.
Ook een kus en een knuffel voor jou Pien! En mochten we de 3000 posts gaan overschrijden, dan vind je ons vast weer snel terug op een nieuw topic.En vergeet geen buikfoto's te nemen onderweg!
Pien, heel veel plezier!!!!! Zal je missen

Typ met 1 hand...

Ik heb alles bijgelezen, en knuf voor Duft en Luus! Luus, echo is hetzelfde als toen je zwanger was, maar dan van je borsten ipv je buik. Mammografie is een xray.

Veel krampjesverhalen, Miniemeis krijgt er ook last van. Maar lekker met haar kroelen helpt.

Leuk dat jullie het kaartje leuk vinden! Zelf gemaakt, soort van. En zelfde zinnetje, hè Laal?

Morgen mogen mijn hechtingen eruit! *juich* Scheelt vast in de pijn. Heb vandaag 4 uur kraamzorg gehad, krijg morgen 5. Ik bouw op ipv af. Miniemama is vanochtend geweest om te helpen, kz kwam 's middags en Minieman moest de hele dag werken. Morgen werkt hij een halve dag.

Iets schaamvols: ik was gister heel trots, want ik was naar de wc geweest. Durfde echt niet te duwen met die hechtingen, but nature called. Zat mezelf zowat high fives te geven op de wc. Waar je als pas bevallene niet al trots op kunt zijn.

Goed, genoeg ego verhalen, ik ga slapen. Hopelijk kan ik morgen wat uitgebreider reageren. Welterusten lieffies, en trouwens ook dank voor jullie kaartjes Pien en Sproet!

Pien, nogmaals HELE fijne vakantie gewenst!
Hey geen nachtelijke dames hier. Dat is goed nieuws.

Even voor iedereen

Chiek ik wil jou een hele goede, charmante en zen bevalling wensen. Mijn wens is dan dat de bedmatjes de bevalling verslaan in de categorie oncharmantheid. Nee even serieus wil ik je heel veel succes wensen maar dat heb jij vast niet nodig.

Duft en Luus heel veel beterschap!!!

Mien r.e.s.p.e.c.t. voor je toilet actie.

Alle mama's (en bijna mama) geniet van jullie frummels.

Sproet succes de 17e (toch je grote gesprek?).

Beng heel veel plezier de 30e!!! Oh nee dan spreek ik je vast wel weer. Nou ja toch alvast heel veel plezier.

Neem zet 'm op met je volgende ei en met rustig aan doen.

Doe jullie best met die 3000 berichtjes, ik vind jullie wel weer terug. En heeeeeeeel veel liefs via dit scherm. Doei!!
Mogge!

Volgens mij doe ik ze om en om; redelijke nachten en baggernachten. Vannacht was in ieder geval weer een overduidelijke baggernacht, kramp in beide benen van mijn enkels tot aan mijn onderrug. Man lag heerlijk te slapen dus ik ben de kamer uitgeslopen en heb ik een andere kamer zitten huilen van de pijn (zodat hij in ieder geval door kon slapen, hij moet tenslotte gewoon werken) , bah bah bah! Ben nu dus ook maar gewoon opgestaan, want lang liggen lukt gewoon niet.

Wat ik me vooral bedacht: hoe kan ik nou uitgerust aan de bevalling beginnen als ik niet eens tot rust kom 's nachts? En: stel dat nu mijn vliezen breken, dan begin ik al uitgeput!

Morgen toch maar weer even aankaarten bij de vk, want ik zat er echt compleet doorheen vannacht (voor de zoveelste keer) en dat is toch (hopelijk!) niet de bedoeling..

Minie, heb je al huge boobs van de stuwing, of valt het mee? En wat lekker zeg, dat je toch meer kraamzorg krijgt, en dat je zoveel hulp krijgt nog daarnaast... laat je maar lekker vertroetelen hoor!

Zou pienie al in het vliegtuig zitten? Hoop echt dat ze een geweldige vakantie gaat hebben, en terugkomt met een flink gegroeide buik!

Luus, heel veel succes vandaag in het ziekenhuis, hoop dat er nu dan écht iets uitkomt, en dat je dan ein-de-lijk van je klachten en ongemakken afbent, dat zou zo onderhand toch wel een keer mogen, vind je niet?
Haha, Mien, herkenbaar hoor, de 1e keer poepen voelt toch als een soort mini-bevalling vond ik. Ik ging ook echt meepuffen enzo, het zag er ongetwijfeld bijzonder charmant uit Maar lekker dat je dat nu hebt gehad, hoe langer het nl. duurt hoe moeilijker, dus goed gedaan!

Pien, wat een lieffie ben je toch! Ik ga je missen!

Chiek, een baggernacht is niet fijn! Maar mocht je bevallen na een baggernacht, dan vind je echt de kracht wel. Alleen de klap komt dan daarna wel. Bij babyV. kon ik nog even goed slapen voor de inleiding en dat heeft echt wel geholpen in mijn herstel. Bij mini had ik al een nacht niet geslapen, dus was erg moe naderhand. Tijdens de bevalling merkte ik daar niks van, maar daarna... Kun je een beetje bijslapen s'middags?
quote:nemovisje schreef op 07 september 2009 @ 20:41:

Oja, ik heb nog nooit een wasmachine schoongemaakt

En al helemaal niet met soda aangezet. Zo!

Ik zit in de bond anti schoonmaak namelijk.

Omdat dat mn allergie is en ik er slecht in ben en een hekel aan heb. Dus...Zeeeeeeeeer herkenbaar!
Goodmeurning!

Alweer een baggernacht voor Chiekie :( Dat is rot, dat je zelfs in bed niet meer lekker ligt, want dat is voor de meeste zwangeren toch wel hun laatste toevluchtsoord. Lief dat je nog wel rekening houdt met Chiekman, slaapt in elk geval één van jullie goed. Nog even volhouden meis, het duurt niet lang meer. En probeer vanmiddag nog even te slapen.

Duft, zeehondje, hoe voel je je? En mini?

Mien, wat grappig je verhaaltje over trots zijn na het poepen. Ik weet nog dat de verpleegster in het z-huis na een paar dagen vroeg of ik al ontlasting had gehad en dat ik met een blije kop zei "ja, al 2 keer!", waar je inderdaad al niet trots op kunt zijn .

Hier een goede nacht gehad. Sproetekind heeft geweldig geslapen met z'n vrije armpjes, dus we gaan daar nu gewoon mee door en wie weet zijn we dan in één keer van het inbakeren af. Nu is zijn z'n slaapje vanaf de namiddag ook het beste, dus we zien wel hoe het nu overdag gaat.

Werd vanmorgen wakker van z'n geklets vanuit de woonkamer, veel verder dan "huh, huh, huh, huh" gaat het nog net maar zo leuk!

Ik zou straks langs gaan bij m'n oude werk met Sproetekind, maar de auto is naar de garage. Hopelijk is 'ie snel gefixt.
Goedemorgen!

Chiekje lief wat naar dat je zo slecht slaapt. Ik herken het gevoel heel goed van 'ik ben al kapot voordat ik aan de bevalling moet beginnen'. Maar écht, hoe kapot je ook bent, die bevalling lukt heus wel! Ik had twee nachten vantevoren bar slecht geslapen van de voorweeën (2x 3 uur geslapen) en toen de bevalling begon heb ik ook een hele nacht doorgehaald en dus helemaal niet geslapen. Tijdens de bevalling merk je daar inderdaad niks van. Dat komt daarna wel. Ik vond het in slaap vallen de eerste dagen na de bevalling ook erg apart: alsof alle electra uitvalt.

Oh ik hoef vandaag niet naar het ziekenhuis, denk ik. De chirurg heeft gisteren de aanvraag voor de echo gedaan en ik wordt vandaag gebeld voor een afspraak. Ik hoop dat ik deze week wel nog terecht kan.

Luusbaby heeft weer moeite met inslapen... potverdikkie. Vanmorgen flesje gegeven om half 8, daarna geknuffeld en gespeeld, wat gaf ie veel lieve lachjes! Daarna in de wipper en toen ie moe begon te worden naar bed. Even lag ie te huilen, daarna werd het stil voor 10 minuten. Daarna begon ie weer te krijsen en krijsen. Heb net een muziekje aangezet, en toen was ie even 15 min stil, maar net viel het muziekje uit en nu ligt ie weer heel hard te krijsen. Pffff. Ik ga er zo maar weer naartoe.

Het lullige is, dat hij 's avonds en 's nachts heel goed slaapt maar overdag gewoon niet. Luusman snapt dus niet waar ik het over heb... wat jammer is.
Volgens het RIVM is het de Mexicaanse griep. Met name het hoesten en de koorts waren doorslaggevend. Moet nu extra hygienisch zijn met de kiddies, maar mochten ze het ook hebben/krijgen dan nog hoeft het helemaal niet erg te zijn. Voor V. moet er wel tamiflu komen, maar verder geen enge verhalen gehoord van de aardige mevrouw van het rivm dus het zal allemaal wel. Feit blijft wel dat ik me echt niet lekker voel, af en toe een enorme wegtrekker krijg (alle kracht lijkt dan uit mijn lichaam te verdwijnen) en me het leplazerus hoest. Leuk, met een weekendje weg voor de boeg. Nou ja, hopelijk ben ik dan weer beter, al kan ik een week lang mensen besmetten, dus moet wel heel voorzichtig zijn. Mijn lief ligt nu in diepe slaap, na een nacht in de weer te zijn geweest met BabyV. Zul je altijd zien, vertel ik wat een voorbeeldige slaper hij is en prompt slaapt hij dus niet meer zo voorbeeldig. Lief heeft denk ik nauwelijks 3 uur geslapen, dus ik laat hem maar even liggen voorlopig. Wel fijn dat hij zijn eigen tijden kan indelen, want ik denk niet dat hij het leuk had gevonden om 8 uur in de auto te zitten. Maar volgens mij is hij nu ook net zo ziek aan zijn hoest te horen...
Ach Duft, toch mex griep dus. Maar kleine babies moeten dus wel tamiflu? Zijn zij extra gevoelig voor de mex griep dan?

Nou Luusbaby slaapt eindelijk. Hij ligt hier naast me op ons eigen bed in een fleece soort van inbakerzak. Hij bleef ook bij mij op bed huilen, dus ik ben maar op bed gaan rommelen: had nog een kist staan met babykleertjes van mijn schoonzusjes' zoontje. Ben er eindelijk eens in gaan neuzen en heb wat kleertjes uitgezocht die hij binnenkort wel aan kan. Toen is luusbaby toch in slaap gevallen. Ik moet blijkbaar gewoon wat rommelen in zijn buurt.

Oh Mien, wat goed trouwens van je poep! Ik was ook als een kind zo trots toen ik de eerste keer weer ontlasting had. Vond het rete-eng van te voren, maar het viel reuze mee!
Duft, mexicaanse griep! En dan denk je dat jou dat niet gaat overkomen he. Tenminste, dat had ik heel erg toen mijn moeder het twee weken opeens scheen te hbben. Want verder dan dat kom je niet he, huisarts bellen, binnen blijven en geen medicijnen. Dus of je het echt hebt kom je nooit echt te weten. Mijn moeder knapte er wel sneller van op dan van een gewone griep en dat had de huisarts ook gezegd, dat het in principe een milde griep is.

Luus een echo van je borst is volgens mij echt zoals een echo van je buik is. Toevallig had ik het pas met iemand erover.

Even over het slapen van Luusbaby, ik denk soms ook waarom slaapt ze nu niet zelf in. Maar tegelijkertijd is ze nog zo klein, dan neem ik haar gewoon lekker bij me en valt ze in mijn armen in slaap leg ik haar lekker in bed en als dat niet lukt in de wipper. Dat is voor ons allebei een stuk relaxter en zeker omdat ze het `s nachts zo goed doet had ik zoiets van dat dat moest kunnen. Misschien helpt dat ovor jou ook, het schema een beetje loslaten en kijken hoe het loopt? Soms komt Mardmeisje wel voeden, spelen, slapen, maar soms ook echt niet en dan probeer ik het gewoon maar te laten. Bij ons gaat het bv overdag prima, tot ene uur of 18u. dan is er echt geen land met haar te bezeilen en wordt onze avond echt door haar `geregeld` en krijgt ze soms wel om de 2,5/3u. eten ipv 4 uur om daarna dan knock out in slaap te vallen. DAt was gisteren dan eindelijk een keer half 11, maar die dagen daarvoor (1 regeldag en de naweeen) was het een keer half drie (regeldag), half 1 (na een uur lopen en `schudden` van mijn lief) en 12u. Misschien heeft Luusbaby dat overdag?

Nou ja, heel verhaal hoop niet dat je het verrvelend vindt, maar het lijkt me zo vermoeiend als niet lukt wat je in je hoofd hebt. Soms helpt het dan om het een beetje los te laten. Misschien voor jullie niet hoor, maar dan heb ik het iig wel even gemeld

Nog even over de wasmachines, ik weet iig wel dat je het bakje schoom moet maken. Heb ik nog nooit gedaan Maar ik neem me iedere keer voor om hem in de afwasmachine te zetten (wil wel schoon, maar ben ook lui) en die soda heb ik nog van het afbikken van de vloerbedekking van de trap (ultieme tip) dus die kan ik er best eens ingooien. Heb ook een keer als tip gelezen een vaatwasmachinetablet in de trommel en een koookwas draaien (leeg dan).

Laal, ik moest in de biotex ipv de soda, misschien een minder raar idee? Maar het verlicht echt een beetje he, al vond ik het echt niet zitten in zo`n teiltje. Maar mijn derriee is misschien ook wat minder teiltjesproof dan die van jou

DD, ik had het volgens mij nog niet gezegd maar wat een prachtige boom. Jouw lief mag zeker trots zijn (en jij op zo`n knappe man natuurlijk!).

Dit is nu al een monsterpost en heb nog niet eens wat kunnen schrijven voor Neem, Elev, Beng, Pientje (vakantie!!!!), Chiek en Sproet.

Hoe is het eigenlijk met Sjip en South? Ik hoop dat jullie het gewoon veel te druk hebben met zwanger zijn en mini South!

en voor iedereen
Luusje, dat rommelen helpt hier ook en bij Laal ook toch? Kan je af en toe zijn speentje nog even geven etc.

En wat ik begreep bij mijn moeder, de koorts is voor die kleintjes gevaarlijk. Baby`s onder de drie maanden mogen niet boven de 38 komen. Wij moesten ook twee keer per dag temperaturen.

Ik ga mijn meisje even badderen....
Chiek, wat rot dat slapen! Ik moet zeggen dat ik een week voor de bevalling de hele week rot heb geslapen, en 2 nachten voor mijn vliezen braken juist heel erg goed. Nou had ik dat ook wel nodig, want ik heb natuurlijk ook een hele nacht doorgehaald, al bevallend. Maar meestal regelt je lijf het wel.

En stuwing in de house! Kanonskogels, te hard opgeblazen strandballen, Pamela met cement ipv silliconen, het zijn allemaal treffende vergelijkingen.

Duft, wat rot die griep, echt! Ik was ook bang, want mijn onderburen zijn net terug van een vakantie uit Mexico, maar zij zijn niet ziek gelukkig. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf, doe maar lekker rustig aan!

Ik heb Miniemeis vandaag voor het eerst zelf in bad gedaan, het was zó schattig. Dat kleine koppie met die grote donkerblauwe ogen...

Oh ja, mooie boom DD! Heel leuk idee met die haakjes eraan.

Luus, wat vervelend dat Luusbaby niet aan Luuslief wil demonstreren hoe moeilijk hij soms kan doen. Maar ik vind echt dat je je als een bikkel staande houdt hoor meis! Ondanks alle pijn en ellende doe je het toch maar mooi.

Grappig trouwens dat de meesten van jullie het high fives verhaal herkennen. Ik dacht echt dat ik de enige was die zo debiel zat te doen haha!

Ga even kijken of Minieman al nieuwe foto's van Miniemeis op mijn flapdoos heeft gezet, kan ik ze op de groep gooien.
Duft, dat nu juist jij de Mexicaanse griep hebt. Je was er steeds zo bang voor. Maar het lijkt volgens mij allemaal enorm mee te vallen, dus gewoon uitzieken dan maar. Wel vervelend dat babyV Tamiflu moet, hebben ze vast niet in druppeltjesvorm, of wel?

Luus, heeft Luusmini het niet te warm in z'n bakerzakje? Sproetekind moeten we echt niet in fleece wikkelen, gaat 'ie enorm zweten en daar slaapt hij slecht van. Weet je, ik denk dat Mard groot gelijk heeft dat je op je gevoel af moet gaan. Al zei mijn gevoel "troosten en ronddragen" terwijl Sproetekind daar enorm uitgeput van raakte, maar je intuïtie volgen geeft je in elk geval gemoedsrust omdat je niet aan een bepaalde 'eis' die je jezelf oplegt hoeft te voldoen. En ik weet, het is ongelooflijk zwaar zo'n kleintje dat maar niet in slaap valt en steeds maar weer huilt, dus het is misschien allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. De belangrijkste tip die ik je eigenlijk kan geven is: tanden op elkaar en weten dat het ooit (en sneller dan je denkt) beter gaat. Echt waar, ik dacht ook dat ik eeuwig een slecht slapend kind zou hebben, maar het gat nu al een week of 7 zó goed. Geniet van zijn lachjes en verder moeten jullie er allebei even doorheen. Het komt goed!
Ze staan erop!
quote:nemovisje schreef op 06 september 2009 @ 22:04:

Niet om voorbij te gaan aan alle lichamelijke ellende, helemaal niet, maar hoe ervaar je het moeder zijn? Hoe voelt het als je je kleintje op je buik hebt? Voel je je verbonden met hem? Voel je je zijn mama? Hoe is je lief met luusbaby? Nou ja, heleboel vragen, maar ik ben daar gewoon heel erg benieuwd naar, omdat je natuurlijk heel erg met je borsten tobt maar er ook nog veel meer is dan dat. Of heb je juist het idee dat het lichamelijke allesoverheesend is? Want dat kan natuurlijk ook...

Ohja Neemp, nog even antwoorden op jouw vragen.

Ik vind het soms best pittig om moeder te zijn, maar tegelijkertijd fantastisch! Als ik dat koppie van hem zie dan smelt ik helemaal! Het is ook zo mooi om te zien dat hij reageert op mij. Als iemand anders hem vasthoudt dan en ik begin te praten, een beetje redelijk in zijn buurt, dan draait ie gelijk zijn hoofdje mijn kant op en zoekt me dan. Dat is echt fantastisch! Dan voel ik me op en top zijn mama! Gisteren deed ik hem in bad en hij vind het afdrogen helemaal niks, dus hij huilde heel hard en als ik hem dan tegen me aandruk wordt ie gelijk rustig. :-)

Lief is ook heel erg leuk met hem. Die is lekker druk met hem, veel spelen en knuffelen. Alles van de verzorging doet hij ook (behalve de midden in de nacht voeding).

Dat lichamelijk is niet allesoverheersend, maar het zit er soms niet ver vanaf. Nu gaat het de laatste dagen lichamelijk wel beter met me en merk ik dat ik ook weer wat meer van luusbaby kan genieten. Ik neem, merk ik sinds gisteren, ook minder snel pcm of ibuprofen, de pijn is dus minder aan het worden. Ik heb vandaag zelfs nog geen pijnstilling genomen! De candida infectie aan mijn borsten is minder aan het worden nu de AB weggevallen is. Dat scheelt een hoop pijn wel. Nu de borstontsteking nog. Maar toen de pijn vorige week en de week ervoor erg aanwezig was, overheerste het inderdaad toch wel een beetje. Kon hem toen ook niet tegen me aan leggen omdat ie dan tegen mijn borsten kwam. Dat deed zeer. Nu kan dat wel weer steeds meer. :-)
Oeps, even een misverstandje de wereld uithelpen hoor... BabyV. krijgt pas Tamiflu als hij verschijnselen heeft die horen bij de griep, zoals koorts en hoesten, maar die verschijnselen heeft hij niet hoor. Tamiflu was eerst niet voor kinderen bedoeld, maar inmiddels zijn ze daar van teruggekomen en wordt het voorgeschreven mocht het nodig zijn. Maar zo ver zijn we niet hoor, tot nu toe doet hij het goed. Mini hoest wel veel, maar heeft geen koorts. Toch hou ik haar maar thuis donderdag, je weet het maar nooit...
Gelukkig heeft babyV geen mex griep!

Heb net nieuwe foto's van Luusbaby op de groep gezet.
Luusbaby ligt nog steeds lekker te slapen! Yeah! Had hem in bed gelegd met zijn deur open en was wat gaan rommelen op de bovenverdieping. Daar is ie dus weer lekker bij in slaap gevallen.

Ik ben nog steeds niet gebeld door het ziekenhuis voor een afspraak voor de echo. Ik ga ze zelf maar even bellen.
Heb je al een afspraak voor de echo Luus?
Jup, maar best laat vind ik. Volgende week dinsdag (15e) echo en de week erop, op maandag (de 21e) bespreken met de chirurg.

Duurt nog lang. 3 weken later moet ik alweer gaan werken...prrr
*start ego-bericht*

Grrrrr, we hebben voor de derde keer een brief van de huisbaas dat er spullen in het trapportaal staan en dat we nu gaan opdraaien voor de kosten van de dagvaarding etcetc. En het zijn dus niet onze spullen (op de fietspomp na) maar die van de buren: één houten plank en een oude vuilnisbak. Ik had ze vorige keer al gebeld dat het niet mijn spullen waren en toen zeiden ze dat ik zelf maar contact met de buren moest zoeken en bewijzen dat het niet mijn spullen zijn. Nou volgens mij klopt dat niet en moeten zij aantonen dat het wél van mij is. Ga morgen maar meteen met de huurcommissie bellen over wat ik het beste kan doen nu. Kijk en daarom wil ik graag een koophuis, stelletje pennenlikkers, bah

*einde ego-bericht*

Alles goed met jullie?
FF zwaaien niet zoveel te melden vandaag, alleen dat ik geniet van verlof hebben en het lekkere weer.

voor de meisjes die niet lekker zijn en/of wie het een beetje tegen zit op het moment.

'k ga koken.. lekkere verse spulletjes van de markt en slager ipv supermarkt voor de verandering! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven