Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Jaa, ik had vandaag ook een hurray....

Van degene die al als langste onderweg was. Ze verontschuldigde zich netjes dat het langer had geduurd omdat ze met haar zoontje naar het sanatorium was geweest. Ze vond mijn kaart erg leuk!

Ik denk maar dat ik tot vanavond laat wacht met aanvragen van een nieuwe kaart, misschien dat ik dan toch een ander land krijg als de gebruikelijke..
Ja ik had ook een Hurray vandaag! De kaart was naar de USA gestuurd, maar ze is ondertussen verhuisd naar Italië, dus nu staat hij bij mijn stats naar Italië. Nou ja, hij was al zo lang onderweg, ik ben blij dat ze hem eindelijk gekregen heeft. Ze heeft haar ouders de code door late geven.
Ik had vandaag 1 hurray uit Duitsland. Zometeen maar even een nieuw adres aanvragen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Steph, wil je mij nog een keer je adres mailen? Dan stuur ik ze naar je op.

Je mail staat op mijn andere laptop en die is nu ter reparatie naar NL. Stom genoeg heb ik niet alle adressen opgeschreven die ik eventueel nog nodig zou kunnen hebben..
Doe ik Ine.

Veel hurray's vandaag.
Vandaag hurray vanuit Tjechie, erg leuk bedankje.

Wacht nog even met nieuwe aanvragen, kan er dan tegelijk wat versturen ;)
Mijn volgende kaart gaat weer jullie kant op. Beilen dit keer.
Jeeeaayy, nog een hurray nu uit Slovenië. Ik had op de kaart oa geschreven dat ze in een mooi land woonde en dat ik daar vorig jaar ben geweest. Schrijft ze terug dat ze wel wist dat ze in een mooi land woont.

Snojkorn, nee helaas niet naar mij.
Hoi,

Ik heb 5 adressen aangevraagd aangezien er nu toch (weer) 2 expired zijn ze gaan naar: Duitsland, Brazilië, Finland, China (gelukkig met Chinees adres erbij) en Oestbekistan. Dat laatste land heb ik nog nooit gehad en hier ook nog nooit gelezen. Ze kon maar een paar woordjes engels en uiteraard Russisch.
Oestbekistan- wat leuk! Doet me denken aan een van de fictieve dorpjes uit Donald Duck, omdat het zo onbekend is, relatief gezien
quote:Linndaatje schreef op 08 september 2009 @ 08:59:

Oestbekistan- wat leuk! Doet me denken aan een van de fictieve dorpjes uit Donald Duck, omdat het zo onbekend is, relatief gezien Alleen komt Tashkent me dan wel weer bekend voor, dat ligt in Uzbekistan (wel even goed schrijven Steph). Het meisje is 9 jaar en een heel lief profiel, ze wil heeeel graag een moonminkaart. Die kan ze nog wel krijgen, hierna nog een over.
Tashkent heb ik ook ooit op de lagere school moeten leren. Leuk dat je daar een kaart naartoe mag sturen (en ook nog naar iemand met een leuk profiel). Ik ben nu al benieuwd naar haar hurray bericht...
Ik had trouwens een hurray uit Finland.
Uzbekistan, bijzonder zeg! En wat leuk dat het meisje zo'n lief profiel heeft, waar je wat mee kunt. Waar kopen jullie de moonminkaarten eigenlijk?

Ik had gisteren een hurray van een overenthousiaste vrouw/meid uit Ukraïne. Ze had nog nooit van mn woonplaats gehoord, maar vond het er wel heel mooi uitzien en ze wilde zeker Nederland eens gaan bezoeken.

Vanmiddag ga ik een nieuw adres aanvragen.

Ik heb 2 kaartjes al heel lang onderweg (China en Taiwan), waarvan één al meer dan een maand niet online is geweest (ben bang dat die expired raakt).

Ik wens jullie alleen veel hurrays en kaartjes vandaag!
Joke, ik heb de moonminkaarten in Finland bij Santa-town gekocht (ja HIJ bestaat echt hoor) verder in Finland waar ik ben geweest geen moonminkaarten kunnen kopen. Maar online gaat het ook.

Wat is heeeeeeel lang onderweg?

Snjokorn, ik ook hoor.
Jemig, er viel net veel post op de mat. Dus ik dacht veel kaarten, helaas maar eentje. Maar wel een hele mooie uit de US van Rhode Island met een leuk verhaal, zo hoort het dus te gaan.
Hey allemaal, ik ben er weer!! Wat leuk dat jullie een nieuw topic voor me aan hebben gemaakt ;)

Er lagen zo'n 7 kaarten op me te wachten toen ik thuis kwam! Gelukkig lagen de meeste er nog maar kort.. Ik had mijn profiel op inactief staan, maar er waren er dus nog best een aantal naar me onderweg.

Ik moet dit hele topic nog bijlezen..

Vandaag had ik een leuke hurray uit Frankrijk en stuur ik een kaart naar Nederland. Iemand van jullie die als stel mee doet en in de buurt van A'dam woont?
quote:Hondjewoef schreef op 08 september 2009 @ 14:42:

Ik moet dit hele topic nog bijlezen..

Waar begin je aan!? Pfff... Zou ik niet doen, hoor
Hier weer een hurray van iemand die meer dan 2 mnd niet meer thuis was geweest, ZET JE ACCOUNT DAN OP INACTIVE, heb ik haar gemaild. Als bedankje kreeg ik Happy Postcrossing. En ik dacht NU EVEN NIET.

Sorry, moest er even uit.
Wil je m'n stressballetje lenen?
tot 10 tellen, Steph!

@Linndaatje: dat vind ik alleen maar leuk hoor!!

Ik heb trouwens laatst een kaart naar Litouwen gestuurd, naar iemand met een profiel in die taal.. Daar kon ik dus geen wijs uit worden en 'Engels' stond niet tussen haar talen.. Heb dus een korte, simpele tekst in het Engels geschreven en als hurray kreeg ik 1 woord. Dat kon ik gelukkig vertalen en er stond: bedankt

Hebben jullie de laatste tijd nog kaarten naar midden Nederland gestuurd? Ik ontving er meerdere uit NL. Utrecht zag ik al voorbij komen, maar dat ben ik niet
quote:Linndaatje schreef op 08 september 2009 @ 16:09:

Wil je m'n stressballetje lenen?

Ja graag, ik kan niet tot 10 tellen *LOL*.

Gelukkig nog een, optijd, hurray die wel leuk was.
Mijn kaartje naar de USA is aangekomen binnen 13 dagen Deze keer met wel een leuk bedankje!

@Hondjewoef: ik heb nog geen kaartje binnen NL mogen versturen. Maar ja ik ben ook pas bij de 3e nu, waarvan 2 al naar Finland ;)
Jaaaaa ik had post !!

2 tags, een studieboek die nog nabezorgd werd, en een brief....

Vandaag heb ik allerlei dingen op de bus gedaan die al een week lagen te wachten. Het postkantoor zit al de hele week zonder buitenland europ/wereld-zegels. :(

Nu mag ik dus ook even niks meer doen van mezelf aan postcrossing.... ppff lastig hoor :D
Ik had vandaag weer een kaart!!! Het was van een mevrouw uit Finland, wiens eerste kaart nooit bij mij is aangekomen en toen besloot ze een tweede kaart te sturen. Heel lief. En op dag 58 kon ik m registreren, net op tijd dus!\

Steph, ik kan me goed voorstellen dat je pissig was! Ik zit ook al 49 dagen te wachten op registratie uit Duitsland, mevrouw is al meer dan een maand niet online geweest. Ik leef met je mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven