opnieuw curretage ivm restweefsels.. ervaringen?

08-09-2009 15:23 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik baal zo.. vandaag ging ik voor een hysteroscopie en bleek dat er nog veel zwangerschapsweefsel over was gebleven na vorige curretage 5 wk geleden.. nu moet ik opnieuw gecurreteerd worden. Deze gynaecoloog was echt niet heel aardig, vrij zakelijk. Hij zei je kan ook aantal menstruaties afwachten maar wil ik niet.. ik wil zo graag verder en deze nare periode afsluiten.

Ik kon kiezen, algehele narcose of ruggenprik. Kreeg er geen uitleg bij. koos voor narcose omdat dit me de vorige keer goed bevallen is.

begin nu alleen te twijfelen... ervaringen?

Deze curretage gaan ze plaatselijk doen met een cameraatje.. heeft dit gevolgen voor mijn cyclus? wil zo graag er gewoon weer voor gaan..

hebben meer mensen dit gehad? hoelang daarna werden jullie weer ongesteld? ze nemen natuurlijk veel baarmoederslijmvlies weg dus duurt even voordat dat weer opgebouwd is..
Jee Ilske.... Wat een rot berciht!

Sorry ik heb er totaal geen ervaring mee, maar wens je echt het allerbeste! Zorg dat je voor jezelf opkomt en stel vooral veel vragen aan je dokter.

Heel veel sterkte! En veel geluk en plezier bij het er voor gaan!
rot voor je, maar hoeveel topics wil je hier over openen? Misschien is het toch handiger om het bij een te houden?
Als het advies is om enkele cyclussen je lijf rust te geven om weer een optimale omgeving te worden voor een nieuwe zwangerschap dan zou ik zeker dat advies niet in de wind slaan ilske !

Natuurlijk ben je het liefste zo snel mogelijk weer zwanger.

maar soms is de verstandigste weg niet altijd de leukste weg.
Bij welk ZH heb je dit laten doen? Als niet in het Diak doe dat dan maar snel. Ik ben niet erg onder de indruk van Mesos/Oudenrijn en mijn eigen ervaring is (en van vele anderen) dat het Diak een goede gynaecologische afdeling heeft.

Sterkte. Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink van baalt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
nee aantal menstruaties afwachten om te zien of weefsel er dan uitkomt.. maar die kans achtte hij klein omdat het vast zat en weggezaagd (!) moet worden... grrr

Ouderijn ziekenhuis en vandaag mesos overvecht (gefuseerd). Jammer, want ik had aanvankelijk een heel goed gevoel bij dit zkh, maar nu niet meer.

3 echo´s na curretage gehad. bij eerste zei ze (gyn in opleiding) daar baarmoeder schoon was, bij tweede dat er bloedstolsels zaten, daarvoor pillen gekregen, bij derde opnieuw bloedstolsels en mogelijk wat weefsel. en vandaag bij interne echo (hysteroscopie) hadden ze het enkel over weefsel. Hoe is dit mogelijk??? ik heb het gevoel dat ze dit al veel eerder hadden kunnen weten.. de gynaecoloog zei bloed is zwart en weefsel wit of andersom op echo apparaat te zien...

nouja vrijdag curretage en hopelijk daarna nooit meer naar ditd ziekenhuis. wel jammer want na eerste curretage was ik zo positief en enthousiast en over de eerste gynaecoloog ook, maar de gynaecoloog van vandaag was echt niet aardig!

dank jullie wel mensen, zo fijn om het hier kwijt te kunnen!!
Ik zou overstappen naar het Diak en mocht je ooit om de een of andere reden om zwangerschapsredenen een gyn nodig hebben vraag dan om een mannelijke arts wiens voornaam met een S begint. Fijne man die goed doordacht te werk gaat.
thanks louise... en zijn achternaam waar begint die mee?

ik wil zo snel mogelijk ervan af zijn en blijf nu gewoon in dit zkh, maar zit met zoveel vragen. misschien dat ik wel een afspraak aanvraag met de gyn die die 2 echo´s heeft gemaakt en het enjkel over bloedstolsels had.. hoe is dit toch mogelijk?!

nouja..
Sorry, ik bedoel achternaam begint met een S. Ik ga zijn naam hier niet voluit opschrijven maar met een beetje speurwerk moet je er achter zien te komen (klinkt een beetje raar als je een afspraak wilt maken met een dokter wiens naam met een S begint :-))
haha dacht ik al...en snap ik van niet gehele naam opschrijven
.
louise1 wijzigde dit bericht op 08-09-2009 16:27
Reden: had je opmerking niet goed begrepen.
% gewijzigd
Ik vraag me af waarom je zo'n naam niet voluit op het forum zou willen/kunnen/mogen zeggen?! Is niet als aanval bedoeld overigens.. Maar is toch puur een aanrader? Net zoals ik zou zeggen dan nivea echt de beste creme is.. oid?

Sorry was even offtopic.. Verder klinkt het niet goed als jij het gevoel hebt niet serieus genomen te zijn.. En zoiezo wil ik je sterkte wensen zaterdag en daarna

overigens idd heel makkelijk op te zoeken KLIK
dank je naomi!

snap ik wel... zou het echt niet fijn vinden als op fora mijn naam en beroep zouden rondslingeren.. vind ik niet netjes om te doen en daarnaast wil je als patient ook niet herkent worden door de gynaecoloog in kwestie..

ik heb net gebeld naar de gynaecoloog die het had over bloedstolsels. hij zegt dat hij laatste keer ook mogelijkheid van weefsel open heeft gehouden.. en dat hij dit ons ook gezegd heeft..

ok dan..
quote:naomi87 schreef op 08 september 2009 @ 16:29:

Ik vraag me af waarom je zo'n naam niet voluit op het forum zou willen/kunnen/mogen zeggen?!Misschien omdat dat niet mag?
Hai Ilse, Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Mijn vorige currettage was op 2 juli. Gisteren heb ik te horen gekregen dat er nog een stukje placenta in zit. Veel sterkte vrijdag!
ach jessie, arme jij! ik lees onder vergrootglas ook berichtjes waaruit blijkt dat jij een hoop ellende achter de rug hebt zeg..

hoe kwamen ze daar bij jou achter? en wanneer woredt jij gecurreteerd?

en kies jij voor algehele narcose? en wat zeiden ze bij jou over je cyclus etcetera? ik baal er zo van dat die gynaecologen altijd zo weinig tijd hebben en dat je dan buiten staat en nog zoveel vragen hebt...

heel veel sterkte Jessie! en hopelijk worden we snel en en gezond zwanger!!

ik kan er echt niet over uit.. waarom kijken ze na eerste curretage niet met camera om alles netjes schoon is. over half jaar komt dit pas in ons ziekenhuis. ze begrijpen niet wat voor een impact dit op een mens heeft...
Ik was gisteren bij de gyn voor echo, dacht al 2,5 week dat ik weer zwanger was, had alle symptomen en een pos zwschapstest. Gisteren is mn hcg bepaald, dat gebeurt vrijdag weer. Als het dan niet gedaald is word ik ergens volgende week gecurretteerd (ook mbv camera dit keer). Denk wel dat ik mee wil kijken, dus plaatselijke verdoving. Ze hebben nog niets gezegd over mijn cyclus maar ik ga ervanuit (heb het al paar keer eerder mogen meemaken) dat mn menstruatie na 4-6 weken weer komt.

En ze kijken na je eerste currettage niet met camera ivm geld & tijd.
Jeetje wat balen Ils!

Ik ben toendertijd gelijk voor de 2e keer gecuretteerd, en had geen pillen of afwachten op menstruatie. En ik zat nog wel in hetzelfde ziekenhuis. Heb je toevallig een gyn met een baard? Hij is wat norsig, maar uiteindelijk gaf hij me wel goede antwoorden.

Ik begrijp ook echt niet waarom ze niet standaard een controle echo maken na de curettage. Dit was toen letterlijk 1 van mijn vragen. Hij zei: het komt zo zelden voor, je hebt echt domme pech. Bij de 2e curettage is er wel een controle echo gemaakt. Niet voor niks bleek, want er zat nog steeds een stukje weefsel. Dit hebben ze direct kunnen weghalen.

En ik heb zelf nog om een controle echo verzocht na ongeveer een week na curettage. Ze vonden het heel schappelijk en kreeg die zonder problemen.

Ik ben de 2e keer gewoon weer onder narcose gegaan hoor. Het is nl exact dezelfde ingreep.

Overigens had ik al snel daarna weer een gewone cyclus. En na de bruiloft ben ik in 1 x zwanger geworden (daar zat dus wel een aantal maanden tussen, vond ik wel fijn idee dat mijn lijf kon herstellen). De gyn heeft me toen ook benadrukt dat een curettage geen gevolgen heeft voor vruchtbaarheid.

Maar wat een ongelofelijk crisis-ziekenhuis is het! Ik kan me voorstellen dat je nu niet overstapt, omdat je dossier daar bekend is. Mij zul je er noooooit meer zien! Ik ga voortaan met alles naar het Diak. Dan maar wat langer wachten. Ik heb bij de verloskundige mijn verhaal neergelegd en zit nog te twijfelen of ik het bij het ziekenhuis ook doe. Je voelt je zo kwetsbaar en er wordt zo overheen gewalst omdat het voor hen standaard is. Ik kan er nu om lachen, maar toen we zaten te wachten, vroeg iemand aan me: 'komt u voor de verloskamer"? Eeeeehhhhhh NEEEEEEE dus!!!! En ik heb een slank/normaal postuur, voelde me gelijk moddervet.

Oh ja, de opmerking over het openen van meerdere topics snap ik wel een beetje. Je had in principe je 'missed abortion' steeds kunnen updaten ipv steeds een nieuwe openen.

Sterkte meis! Tis echt niet niks allemaal. Liefs, Kes
Lieve kes,

Dank je wel Kessie! W.b. openen meerdere topics ben ik het ook helemaal mee eens.. maar ik merkte dat als ik iets in missed abortion schreef eigenlijk niemand het meer las en ik ben nu juist zo onzeker en wil zo graag ervaringen horen omdat het as vrijdag al is en ik nogal een control freak ben..

mijn gynae´s waren steeds jonge mannen van een jaar of 35..

echt bizar dat ze niet standaard een echo maken na zo´n ingreep..

vrijdag gaan ze het met een camera doen (bij jou ook)) dus zien ze het als het goed is direct of het schoon is. maar misschien toch een goed idee om nog een keer om een echo te vragen. maar hoe kwamen ze er bij jou dan achter dat er nog iets zat na je eerste curretage?
Lieve Jessie, jeetje wat een teleurstelling moet dat dan again voor je zijn.. als je denkt dat je zwanger bent en er nog weefsel blijkt te zitten. echt afschuwelijk!

belachelijk toch dat ze dit vanwege tijd en geld niet doen.. ze begrijpen echt niet hoe erg die nasleep voor ons is...

maar loopt onze cyclus in principe geen vertraging op door deze ingreep dan? dat zou dan wel weer fijn zijn.. hoewel jij zegt na 4/6 weken, dan dus eigenlijk wel?

wat heeft jouw ingreep met hcg te maken. als het wel daalt, wat doen ze dan?
Hi Ilske,

Ik krijg waarschijnlijk ook een TRCP (dat schijnt het te heten, met een cameraatje kijken en gelijk restweefsel weghalen). Ik heb mijn missed arbortion half juli gehad (ik heb ook in je ander topic geschreven volgens mij) maar ik had ook nog restweefsel, en waarschijnlijk een poliep. Ik heb alleen twee weken geleden nog een stolsel verloren en daarom gaan ze morgen nog een echo doen om te kijken of nu misschien toch alles weg is...Zo niet, dan krijg ik op 28 september de TRCP. Ik heb geen idee hoe lang daarna je weer mag proberen om zwanger te worden, ik zal het deze week eens vragen, ik ben toch in het ziekenhuis.
Hoi Laika,

jeetje vervelend ook zeg.. maar waarom moet je zo lang wachten?

dat lijkt me zo ellendig, of ervaar je dat niet zo? hoe zijn ze er achter gekomen dat er nog restweefsel zit? en waarom kun je niet direct geholpen worden?

voel jij je ook fysiek niet heel goed?

volgens mij kunnen we direct zwanger worden hoor... maar dan moet wel het baarmoederslijmvlies weer voldoende zijn geloof ik..
Nee joh, ik wacht al vier jaar op een zwangerschap, die paar maandjes kunnen er ook nog wel bij. Het kon niet eerder dan 28 september want het is gewoon heel druk bij ons in het ziekenhuis en ik voel me fysiek gelukkig wel oké. Ze zijn erachter gekomen dat er nog restweefsel zit omdat ik na het opwekken van de miskraam (ik heb geen curretage gehad maar de miskraam is opgewekt met cytotec) nog bijna vijf weken heb gevloeid. Nou ja, het is een lang verhaal (ik heb misschien ook een vleesboom of een poliep aan de binnenkant van mijn baarmoeder) maar hopelijk kan ik na de 28ste weer verder met proberen!
jeetje laika jou blijft ook niets bespaard meissie !
Idd Laika, wat een ellende!! En wat klink je dapper en geduldig...

ik ben er nu al helemaal klaar mee en kan me niet goed voorstellen dat ik het zou trekken om dit 4 jaar te moeten doormaken.

Heel veel sterkte meis!

Ik heb bedacht dat als ik voor tweede curretage opnieuw bloed moet laten prikken (wisten ze nog niet) dat ik vurig wens dat ze ook hcg gehalte nakijken.. lijkt me voor hen een kleine moeite en ik ben benieuwd hoe hoog het is en wat dit vervolgens zegt.

Gisteren hadden we ook bedacht dat we nog een controle echo willen om te kijken of alles weg is maar eigenlijk wil ik na as vrijdag er helemaal vanaf zijn en het ziekenhuis niet meer betreden.. anders weer een echo en de lichte zenuwen die daarbij gaan kijken en de associatie met de nare afgelopen weken.. ik ga er vanuit dat ze met camera heel zorgvuldig te werk gaan in baarmoeder en that´s it.

wil wel een nagesprek met gynaecoloog en vriend na operatie om te horen hoe hierna verder en of ze iets kunnen zeggen over cyclus etc.

dank jullie wel dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven