foute smsjes

08-09-2009 16:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen!

Na al enige tijd een beetje te hebben rondgeneusd hier op het forum, wil ik toch de stoute schoenen aantrekken en mijn ei toch echt even kwijt.

Ik heb een account aangemaakt en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het gaat om het volgende:

Ongeveer 5 weken geleden vond ik in de telefoon van mijn vriend smsjes van een collega die niet erg onschuldig waren. Het waren geen heel spannende smsjes, en ook niet sexueel getint, maar het ging wel te ver. Het waren berichtjes waarvan ik me kan herrinneren dat dat het soort sms contact was dat hij en ik hadden toen we elkaar leerde kennen.

Ik ben me toen rot geschrokken en heb compleet in paniek aan hem gevraagd wie zij was en wat het te betekenen had. Eerst moest hij lachen en vertelde dat het allemaal stomme geintjes waren, daarna zag hij in hoe serieus ik was. Hij heeft volgehouden dat het niks was en ik me echt geen zorgen moest maken, hij wilde alleen mij. Een paar dagen hebben we het lastig gehad, en ik dacht er steeds aan terug. Hij zei dat hij spijt had, en dat hij echt niet had ingezien dat het te ver ging ( dat realiseerde hij zich pas toen ik hem ermee confronteerde ). Ik maakte met hem de afspraak dat als zij hem nogmaals zou smsen, hij dat eerlijk tegen mij zou vertellen.

De 2 weken erna was zij op vakantie met haar vriend, en hebben ze kennelijk geen contact gehad. Daarna zijn wij 2 weken op vakantie gegaan en hebben ze ook geen contact gehad (ik heb af en toe zijn mobiel gecheckt). Eenmaal thuis, toen hij weer net een paar dagen aan het werk was, vond ik dat hij vreemd deed. Zijn mobiel legde hij opeens in de kleerkast als hij opstond, en lag niet meer gewoon op het nachtkastje. Ik werd achterdochtig en kon mezelf niet bedwingen om nog eens te checken. Ik vond opnieuw smsjes in zijn mobiel, en dit keer nog erger dan de vorige keer.

Opnieuw heb ik hem ermee geconfronteerd. Dit keer heftiger dan de vorige keer. opnieuw hetzelfde verhaal: allemaal geintjes, sorry, ik zag het niet zo, ik wil alleen jou, ik hou van jou, ze is tegen iedereen zo, tegen de baas zegt ze ook schat enz enz.

opnieuw heeft hij beloofd eerlijk te zijn en het me te vertellen als ze smst. Ik heb gezegd dat 3 keer scheepsrecht is, en het dan over is. Het doet me pijn, dat de vorige keer hem niet aan het denken heeft gezet, hoezeer hij me daarmee gekwetst heeft en pijngedaan heeft. Ik voelde me niet serieus genomen.

Die dag ging alles stroef en moeilijk en was alles kut. Het weekend (de dagen erna) heb ik geprobeerd een rustig en "leuk" weekend ervan proberen te maken. We zijn in de stad gaan lunchen en hebben wat gedronken. We wonen samen en ik wil niet constant langs elkaar heen leven en herrie maken.

Ik wil hem heel graag geloven en vertrouwen, en heb hem ook gezegd dat hij dat vertrouwen moet terugwinnen. Het feit dat ik hem niet vertrouw/geloof doet zo'n pijn. Als we het gezellig hebben 's avonds, vraag ik me af waarom ik aan hem twijfel, maar als ik in bed lig, of alleen ben, komt alles boven. Ik weet niet hoe ik hem aan moet pakken, en wat ik moet denken.

Ik zou willen dat dit nooit gebeurd was, en dit moet stoppen HELP!

Liefs Jojo24
Waarom stuurt zijn moeder een sms aan jou naar hem? kan ze toch beter jou smssen?

Hij kan trouwens weinig doen aan smsjes die hij ontvangt. weet je ook wat ie terugstuurd?

Los daarvan; je hebt m dus al twee keer betrapt en ondanks zijn mooie woorden is ie niet gestopt met dit gesms, maar verbegt ie alleen zijn mobiel.

hij doet dus niet zijn uiterste best om in daden te bewijzen dat ie die moie woorden ook echt meent. waarom zou je dan die 3e keer afwachten?
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een ex. Die smsjes gingen erg ver en ik confonteerde hem ermee en hij had z'n verhaaltje klaar. Ik was zo blind van verliefdheid dat ik het heb laten zitten, maar het heeft me altijd nieuwschierig gemaakt om het te blijven checken. De ontvangen en verzonden berichten. Ik ben zulke berichtjes een keer of 3 tegengekomen, daarna wilde ik het eigenlijk niet meer zien. Toen het uitging na anderhalf jaar kwam ik er pas achter dat hij over alles heeft gelogen, en bleek ineens een echte vreemdganger te zijn. Denk dus alsjeblieft goed na wat je hiermee wilt, maar ik zou dit zeker niet te licht opvatten, waar je vriend mee bezig is. Succes!
als mensen telefoons gaan verstoppen, zegt dat meestal wel genoeg, is mijn ervaring.
quote:Suy schreef op 08 september 2009 @ 17:12:

Sonja S, ik zou het sowieso al verdacht vinden als mijn vriend steeds met een bepaalde collega zou smsen, ongeacht wat er in die smsjes staat.

Zoals Breaky zegt: waarom met een collega smsen??

Ego-boost? Spanning zoeken? maar waarom dan?Tuurlijk is dat niet altijd leuk. Maar je kan ook overal iets achterzoeken. Ben zelf vrij amicaal met collega's en vrienden, ook in smsjes en ook op rare tijden.
quote:danivo schreef op 08 september 2009 @ 17:20:

als mensen telefoons gaan verstoppen, zegt dat meestal wel genoeg, is mijn ervaring.Wat zegt dat dan? In mijn geval alleen van wat smsjes versturen. daar lig ik niet wakker van en zeker niet als het gewoon stopt.
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes.

De smsjes begonnen al niet onschuldig. Van die smsjes die je naar iemand stuurt als je hem of haar mist, of op iets uit bent.

Inderdaad dingen als "nee, ik ga niet op stap vanavond, ik iwl dat je me komt halen, zonder jou is er niks aan" en "ik ga van je dromen" dit soort dingen. Sommige zou je inderdaad als geintje kunnen opvatten, maar andere weer juist niet. Ook dingen als "zullen we binnenkort ergens meeten? ik weet nog niet waar of hoe, maar lijkt me nice" (als je collega's bent en elkaar iedere dag ziet???)

De keer erna waren ze nog een stuk onschuldiger. Behalve xxx xxx xxx en een heleboel ...... aan het eind van de smsjes ging het ook over lekkertje, pas maar op en ik kom je halen en hopleijk zie ik je morgen langer...
quote:Jojo24 schreef op 08 september 2009 @ 17:25:

De smsjes begonnen al niet onschuldig. Van die smsjes die je naar iemand stuurt als je hem of haar mist, of op iets uit bent.

Inderdaad dingen als "nee, ik ga niet op stap vanavond, ik iwl dat je me komt halen, zonder jou is er niks aan" en "ik ga van je dromen" dit soort dingen. Sommige zou je inderdaad als geintje kunnen opvatten, maar andere weer juist niet. Ook dingen als "zullen we binnenkort ergens meeten? ik weet nog niet waar of hoe, maar lijkt me nice" (als je collega's bent en elkaar iedere dag ziet???)

De keer erna waren ze nog een stuk onschuldiger. Behalve xxx xxx xxx en een heleboel ...... aan het eind van de smsjes ging het ook over lekkertje, pas maar op en ik kom je halen en hopleijk zie ik je morgen langer...Okay. Duidelijk. Dit is niet wat ik dacht...
quote:return_of_kreng schreef op 08 september 2009 @ 17:19:

Waarom stuurt zijn moeder een sms aan jou naar hem? kan ze toch beter jou smssen?

Hij kan trouwens weinig doen aan smsjes die hij ontvangt. weet je ook wat ie terugstuurd?

Los daarvan; je hebt m dus al twee keer betrapt en ondanks zijn mooie woorden is ie niet gestopt met dit gesms, maar verbegt ie alleen zijn mobiel.

hij doet dus niet zijn uiterste best om in daden te bewijzen dat ie die moie woorden ook echt meent. waarom zou je dan die 3e keer afwachten?

Ze heeft mijn nummer niet Tot voor kort waren we niet echt close. Min of meer noodzakelijk sms contact.

Hij stuurt zelf soortgelijke smsjes terug. De eerste keer zei ik nog tegen hem "ik wil jou wel vertrouwen, maar ik vertrouw haar niet, ik ken haar niet, en de manier waarop zij met mannen omgaat terwijl ze een relatie heeft, staat me niet aan".
Jojo, ik denk dat je moet gaan praten.
*
quote:Biekkie schreef op 08 september 2009 @ 17:15:

Heel herkenbaar,helaas.Mijn man doet dat ook,en erger.Liegt en verzwijgt vanalles.Kwam er zelfs achter dat hij onze 3e naar de vrouw van toen wilde noemen.Helaas voor mij steeds er weer ingetrapt,na gejank enzo.Stom.Zit nu al 16 jaar met die vent.Geloof wel dat ie van me houdt,ik hou ook van hem,maar t vertrouwen komt nooit meer goed.

Beloven op de kinderen het niet meer te doen,elke x een nieuwe kans vragen...

Ik heb m wat dat betreft losgelaten kort geleden.

Heb nu mijn eigen leven,en samen hebben we het verder leuk.Ik kan m niet veranderen,ik kan ook niet weg.Heb 2 autistische kinderen,die compleet instortten toen we zouden gaan scheiden.Ik kies nu voor de kinderen en voor mij.

Ik zou als ik terug kon in de tijd veel eerder gescheiden zijn.Toen ze nog heel klein waren.

Het feit dat hij je zegt het te melden en gewoon doorgaat,wijst er wel op dat hij dus niet te vertrouwen is.Wees alstjeblieft niet zo stom als mij....

Biekkie, wat erg voor je, en wat laf ten opzichte van de kinderen.

"Gelukkig" hebben wij nog geen kinderen, en we zijn nog niet getrouwd. Wel zijn we eind april in ons huis getrokken dat we samen gekocht hebben. Voor hem ben ik naar de andere kant van het land verhuisd (hij een goede baan, ik werkloos, tja dan kies je voor zekerheid). Ik voel me wel in de maling genomen.

De keer erna waren ze nog een stuk onschuldiger. Behalve xxx xxx xxx en een heleboel ...... aan het eind van de smsjes ging het ook over lekkertje, pas maar op en ik kom je halen en hopleijk zie ik je morgen langer...

Jeetje Jojo.

Dit gaat dus veel te ver. Logisch dat je in zijn mobiel wilt blijven neuzen, zou ik ook doen. Ik zou hem er hard mee confronteren, ook met het feit dat hij had beloofd ermee te stoppen. Desnoods voor een ultimatum stellen, maar ik kan me voorstellen dat dat erg moeilijk is.

Helaas is dit ook voor mij erg herkenbaar. Het loopt momenteel niet lekker tussen mijn vriend en mij, en hij lijkt er weinig moeite voor willen doen om dingen beter te maken. Dagelijks zit hij uren met een collega te msn-en, naar eigen zeggen uiteraard puur platonisch. Maar toch, waarom is het nodig om zó veel met iemand te praten als het niks betekent. Eerdere opmerkingen hier over opbouwende spanning en het gemak om een stukje verder te gaan op deze manier doen mij opnieuw hevig twijfelen aan zijn oprechtheid. Ik weet niet wat er gezegd wordt, als ik in de buurt kom is het klik, schermpje weg. Gister is hij zelfs met haar naar een concert geweest.

De keer erna waren ze nog een stuk onschuldiger. Behalve xxx xxx xxx en een heleboel ...... aan het eind van de smsjes ging het ook over lekkertje, pas maar op en ik kom je halen en hopleijk zie ik je morgen langer...Dit zegt echt genoeg!
Ja hij zegt dan ook zo leuk "ze zegt tegen iedereen schat enzo..."

ik heb hem toen gevraagd waar zijn eigen normen en waarden zijn die hij heeft m.b.t. relaties en omgang met mensen en degene waarvan je houdt.

Tegen Zhu: Dat van dat schrmpje wegklikken op msn is ook zoiets.. altijd verdacht. Heb sowieso een hekel aan msn, puur omdat daar vaak van die stiekeme dingen gebeuren. (misschien niet helemaal objectief)
quote:Biekkie schreef op 08 september 2009 @ 17:32:

Suy,voor zover ik weet is hij nooit vreemdgegaan.Sterker nog,ik vind het best als hij met iemand anders zou neuken,als ik het maar weet.Hij HOEFT niet stiekem te doen.Hij KAN alleen niet anders.Hij is een aantal keren naar een psychologe gegaan,maar het helpt niet.

Idd,ineens uitkleden op de badkamer,mobiel in broekzak,terwijl hij normaal gewoon op de slaapkamer uitkleedde.Bellen/smssen als ik boodschappen deed/hij ging"sporten"op een gegeven moment weet je niet meer wat echt is en wat niet.Ik sloeg erin door,wilde ZIEN dat hij nu wel eerlijk was,maar vond steeds meer shit.

Vorige maand ging ik eens een keer stappen met mijn zusjes,hij deed al vreemd.Wist dat er wat was.Hij ging schoonmaken.(doet hij nooit,helemaal niet als hij uit zijn werk komt)Kom ik boven,heeft ie zijn slaapshirtje netjes opgevouwen.Normaal ligt dat ding op de grond in een hoek gegooid.Niks gezegd.Kom ik thuis,zitten er 2 vreemde dames op de bank.1 collega,en haar vriendin.Achteraf bleek dat hij dr uitgenodigd had.Tis gewoon een achterbakse figuur.En dat pik jij? Ik val echt van mijn stoel van verbazing.
*
wat ik ga zeggen, wat het help, kies voor jezelf

sterkte
wil niet vervelend doen maar mannen zijn ook mensen die leren van hun daden. Grote kans dat je in zijn telefoon geen sms-jes meer zal vinden. Dit zal hij nu wissen.

Beter is zijn online gespecificeerde rekening checken. Helaas is dit een tip gebaseerd op pure praktijkervaring.
Eens met Puk.. Als dit iets is wat hij graag wil verzint hij er wel iets op. Msngesprekken hoef je niet op te slaan, smsjes kun je gemakkelijk verwijderen als je er 1 ontvangt. Prepaid kaartje is ook zo gekocht. Helaas spreek ik ook uit ervaring..
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Zo als ik het lees,is er NOG niet veel aan de hand,maar wel iets in wording,inderdaad zou ik de rekening checken,als dat mogelijk is,zowiezo kun je dan naagaan hoelang het al speelt.

Ik denk dat hij het wel zeer spannend vind allemaal,en als je hier ook topics leest over vreemdgaan en sv en minaar,zijn we de naivitijd wel voorbij dacht ik zo.

By the way,hier begon het ook met mag ik je nr? dan kan ik je bellen als ik wat hoor van de verzekering over de schade die je veroorzaakt hebt.

Het tweede sms werd al intiemer,negen maanden later hebben ze een affaire van ong een jaar gehad.

Het begint altijd met aftasten en spanning opbouwen,tot het gestopt wordt,of tot het te laat is.

Succes
Sterkte Jojo en blijf in jezelf geloven . Trouwens ook heel leuk voor haar vriend.
Ik snap helemaal dat je dit niet leuk vind. Mijn ex liet altijd zijn GSM gewoon liggen en ik heb nooit in zijn GSM gesnuffeld, maar toen hij vreemd ging (bleek achteraf) nam hij dat ding zelfs mee naar het toilet!
quote:Courage schreef op 08 september 2009 @ 19:35:

Puk en Siepeltrien; hoe kwamen jullie er dan toch nog achter?

En merkte je het eigenlijk niet aan hem, zijn gedrag, of gewoon je intuitie, zonder dat je nog MSN of SMS hoefde te controleren?Ik weet niet, kreeg gewoon op een bepaald moment een vreemd gevoel bij hem. Ik heb geleerd: waar rook is, is vuur. Zodoende dat ik ben gaan snuffelen.
Dat ging ik me ook beseffen, smsjes verwijderd hij natuurlijk voortaan. Ik vroeg hem vanavond of hij wel zeker wist dat hij eerlijk was, nadat ik vroeg of "zij" nog ge-smst had. Ja natuurlijk was hij eerlijk...

Daarna zei ik ook nog heel direct tegen hem dat ik weet dat het heel makkelijk is om berichtjes te verwijderen omdat ik het wel heel typisch vind, dat hij om de haverklap ge-smst wordt, en ineens na onze ruzie niets meer krijgt..

Oja.. je hebt toch wachtwoorden nodig om zijn gespecificeerde rekening te bekijken??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven