Wel of geen poes nemen?

08-09-2009 15:06 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
(excuus voor het lange verhaal, ik ben niet zo goed in kort houden )

Vorige maand is mijn poes doodgegaan .

Ik mocht toen ik een jaar of 9 was een poesje uitzoeken in het asiel. Ze was de allerliefste! 15 jaar heeft ze bij ons gewoond.

Ze is 19 jaar geworden.

Rond mijn 20e ben ik op kamers gaan wonen vanwege mijn studie. Mijn poes kon toen niet mee en is bij mijn ouders blijven wonen. Ik kwam daar nog wel regelmatig om haar te knuffelen, eten te geven, enz.

Maar nu is ze er niet meer en ik mis iets. Ik wil zo graag weer een poesje. Maar ik weet niet of het een goed idee is.

Ik zit met een aantal twijfels:

- Inmiddels woon ik in een klein appartement. Het is de bovenste verdieping (2e etage). Ik heb een klein balkon. Veel mensen hebben hier katten in het gebouw, die ook niet verder naar buiten kunnen dan het balkon. Maar ik weet eigenlijk niet zeker of dat prima kan of dat het eigenlijk zielig is voor zo'n beestje.

- Ik studeer nog, maar dat is in principe niet negatief, want ik ben daardoor vaak vroeg en veel thuis.

- Na mijn studie (over 2 jaar) ga ik waarschijnlijk samenwonen met mijn vriend, naar een gewoon huis, wel met tuin. Kan een kat daar aan wennen?

- Niet het meest moeilijke probleem maar toch om even over na te denken: de kattenbak. Waar zet ik die neer in mijn kleine appartement? De woonkamer, eetkamer en keuken zijn samen 1 ruimte. Ik zet het ding toch liever niet in de woonkamer. De slaapkamer lijkt me ook niet zo fris. De hal is te klein. Ik heb ook nog een zolder, maar die heeft een vlizotrap en die kan ik niet steeds maar naar beneden hebben staan. De badkamer lijkt me ook maar een rare plek. Waar staat jullie kattenbak?

- Ruik je katten? Als je namelijk bij iemand binnenkomt die honden heeft, ruik je dat ook meteen. Zelf ruik je dat meestal niet (meer) als je ze zelf hebt. Hoe zit dat bij katten?

- En tsja, de haren overal, dat wordt veel stofzuigen en kleefrolleren, maar dat hoort erbij.

Als ik er een wil, wordt het er waarschijnlijk een uit het asiel. Zij (denk ik) zal dan heus oud bij me worden en ik zal haar heel veel liefde en verzorging geven. Maar toch weet ik niet zeker of het slim is. Zolang ik er geen heb, is er namelijk ook niets aan de hand, behalve dan dat ik een maatje mis.

En dan nog een vraag:

Ik neig heel erg naar een poes ipv een kater, omdat mijn vorige een poes was. Ze was de liefste die je je maar kon wensen. Bij mijn vriend thuis hebben ze katers, en die vind ik niet zo leuk. Maar ik weet niet goed of dat nou komt doordat het katers zijn, of dat het puur het karakter is. Weet iemand het verschil tussen poezen en katers? Welke zijn aanhankelijker en knuffeliger? Zo een wil ik, niet zo'n bang beestje (maar dat wordt in het asiel wel duidelijk).

Wat denken jullie?
Ja, we waren eerst naar een grotere stad hier in de buurt gereden met een groot asiel. Héél veel katten, maar maar 2 binnenkatten, en allebei waren ze niet lief zei de mevrouw. Maar ze hadden ook superveel kittens. Heel schattig allemaal, maar niet 1 waarbij ik meteen het gevoel 'ik ben verkocht' had .

Toen maar naar een asiel hier vlakbij, toch maar even kijken. Ook heel veel kittens, maar degene die ik leuk vond, was al verkocht aan iemand

Maar, zei de mevrouw, we hebben ook nog een hele lieve volwassen poes achter zitten. Dus wij daar kijken, en je raadt het al.... verkocht
Oh wat leuk voor jullie! Heb je alle spullen al in huis? En wanneer ga je haar halen? En wat je vind van haar nieuwe naam Fladder? Ik vind het wel bij haar passen eerlijk gezegd..:)
Ja we moesten eerst spullen halen, hebben we meteen even gedaan toen we besloten hadden dat we haar wilden hebben. Morgen gaan we haar ophalen

Maareuh, fladder, nee niet zo leuk sorry

Ik heb een paar namen op mijn lijstje:

- kruimel of kruimeltje (denk eerder kruimel)

- spookje

- sokje

- dotje

- elmo

- gizmo

- mo

- momo

- jip

- knopje

- lapje (het is eigk geen lapjeskat maar een schildpad maar goed )

- lotje

- moos

- pip

- poes

- pootjes

(met een beetje hulp van een kattennamen site )

Maja, welke dan....
Ik vind poes altijd leuk, en lapje ook heel leuk, niet origineel maar hoeft wat mij betreft niet, het past gewoon.

Maar ja, ik denk dat wij niet helemaal dezelfde smaak hebben, Fladder niet leuk..
Ik vind Snoesje trouwens ook heel leuk
Ja, er staan meer namen bij die je vaak hoort, maar dat interesseert me niet, dat getuigt er alleen maar van dat veel mensen het een leuke naam vinden en goede smaak hebben
Het gaat nu tussen kruimel en lapje.

Moeilijk!!
Lapje!!
Sorry, dat kwam er wat raar uit: Lapje dus!
quote:Carrera schreef op 08 september 2009 @ 15:28:

[...]

Sorry, maar ik heb 1 kat en mijn huis ruikt niet naar dier hoor! Dat kan best, de bak staat in de gang en wordt 2 keer per week uitgeschept en 1 keer helemaal leeggemaakt. Het enige wat je soms ruikt is als het beest zacht voer heeft gehad. Dat meurt! Gebeurt gelukkig bijna nooit, want hard voer is toch het beste.Jij ruikt het niet, maar andere mensen die bij jou binnenkomen zeker wel (ook al zeggen ze misschien van niet)

Helemaal als de bak in de gang staat en niet iedere dag wordt uitgeschept.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vind Fleur of Floor ook wel bij haar passen.

Het is een mooi beestje en super dat je voor een asielkat kiest.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 09 september 2009 @ 20:59:

[...]

Jij ruikt het niet, maar andere mensen die bij jou binnenkomen zeker wel (ook al zeggen ze misschien van niet)

Helemaal als de bak in de gang staat en niet iedere dag wordt uitgeschept.Dit hoeft echt niet hoor, je hebt tegenwoordig zulk goed kattengrind. En inderdaad gewoon elke dag uitscheppen. Mijn man hield helemaal niet van katten en zelfs hij vond het niet stinken bij mij.
Gewèldig, een lapje!!!

In mijn avatar zie je ons lapje, helaas 5 weken geleden overleden.... Ik mis haar enorm.

16 jaar geleden belde een vriendin van me om te zeggen dat de poes op de manege kittens had gekregen. En had ik niet eens gezegd dat ik dólgraag een keer mijn eigen lapjespoes wilde hebben??? Het was mijn kans, die ik gelukkig niet heb laten lopen. 16 jaar hebben we enorm veel plezier gehad met en van ons lapjespoesje. Een eigenzinnig, temperamentvol wollepluisje. Om op te eten, zo lief!!!

Heel veel geluk met Lapje (of wordt het toch Kruimel of Floortje of....?)!!!!!!!!!!!!
Ah en hoe heette hij/zij? Ook lapje?

Fleur of Floortje vind ik niet zo leuk, meer een mensennaam
Hoi prulletje,

Wat ik ook wel een belangrijke vraag vind, los van goed ervoor zorgen, kan je het betalen? Kattenvoer is vaak het probleem niet, maar je schrijft dat je nog studeert. Wat als kat ineens ziek wordt.

Groetjes Supra
Dat zal geen probleem zijn. Als er echt iets is wat hele hoge kosten met zich mee gaat brengen, heb ik nog een lieve papa en mama die me steunen en een vriend die tandarts is
Kruimel! Kruimel! Kruimel!

Zo heet die van mij ook. Was niet mijn eerste keus, maar hij heette al zo, en ik heb het zo gelaten.

Nu is hij helemaal blij als ik hem Krrrrrrrrrrruimel noem, zitten we lekker tegen elkaar te spinnen
quote:fladder schreef op 08 september 2009 @ 22:50:

[...]

Niet echt kwaad, maar wel beledigd. Wij verdenken haar er eigenlijk van dat ze ons 's nachts met haar pootjes wegduwtOch ik heb vaak n haal of een hap in mn tenen gehad, als ik me onverwacht omdraaide of uitrekte.Kat had er een handje van om er stiekum bij te komen liggen, en dan ineens hap ..
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Waarschijnlijk wordt het Kruimel Maar ben er nog niet helemáál zeker van . Ik vind Lapje namelijk ook echt leuk. Maar ja, kan haar moeilijk twee namen geven natuurlijk.
quote:prulletje schreef op 10 september 2009 @ 08:11:

Waarschijnlijk wordt het Kruimel Maar ben er nog niet helemáál zeker van . Ik vind Lapje namelijk ook echt leuk. Maar ja, kan haar moeilijk twee namen geven natuurlijk.Anders kijk je het een dagje aan als je haar hebt. Of je haar een Kruimel of een Lapje vindt? Probeer je het die dag allebei een beetje uit. (En grote kans dat de poes dan uiteindelijk Poes of Beessie heet )
waarom niet prulletje? Is ook een leuke naam!

Wel een droppie zeg, leuk! Wel foto's plaatsen, he?

Wat delphicat zegt is trouwens waar. Onze poes heet Boef, maar ik noem haar altijd Poes en daar luisterd ze ook prima naar
Mijn poes heet muisje want ze is muisgrijs met witte sokjes aan.
quote:delphicat schreef op 10 september 2009 @ 09:27:

[...]

Anders kijk je het een dagje aan als je haar hebt. Of je haar een Kruimel of een Lapje vindt? Probeer je het die dag allebei een beetje uit. (En grote kans dat de poes dan uiteindelijk Poes of Beessie heet )

Dat is een erg goede tip! Gewoon even aankijken. Bij ons heeft het ooit eens 3 maanden geduurd, maar toen wel een naam die volledig bij de kat paste.

Maar vaak wordt het inderdaad gewoon poes of iets dergelijks, ook niets mis mee.
quote:prulletje schreef op 08 september 2009 @ 15:46:

Mag je namen van asielkatten eigenlijk wijzigen?

Hebben we bij de vorige niet gedaan omdat ze ernaar luisterde en het was nog best een fatsoenlijke naam.

Maar ik zit nu op een asielsite te kijken en sommige namen zijn echt walgelijk!Mijn moeder heeft ooit een kat uit het asiel gehaald die Achmed heette Ze heeft dat toen veranderd in Albert omdat dat min of meer hetzelfde klonk, en ze luisteren toch vooral naar de klank. Albert is toen langzaam geëvolueerd naar Appie.
Lief beestje trouwens! Ik denk dat het helemaal goed gaat komen, ik woon ook in een studentenhuis en wij hebben met z'n allen een huiskat, gaat ook prima. Wat betreft de naam is het inderdaad een goed idee om het even aan te kijken. Wij kregen na een paar uur al een goeie ingeving en we zijn er nog steeds tevreden mee! (en het beestje zelf ook hoop ik )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven