vriend verliefd op een ander

11-09-2009 02:51 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, bedankt voor jullie meningen. Ik dacht er zelf ook al zo over, maar het is toch fijn om dat bevestigd te zien.

Haal de openingspost toch maar liever weg.
Dolce, omdat je een geweldig karakter heb, en heel mooi in het leven staat, moet je je zelf niet van alles de schuld toeschuiven. Wat jouw gebeurt is gewoon k. en het is niet jouw schuld wat er gebeurt, jij hebt geen controle over zijn gevoelens. Veel liefs, kreeft.
jeetje meis.. ik weet hier niet echt een antwoord op sterkte ermee.. xxx trolletje
jeetje meis.. ik weet hier niet echt een antwoord op.. sterkte ermee.. xxx trolletje
Wat ontzettend vervelend. Kan jij het aan dat hij met haar om blijft gaan terwijl hij wel gevoelens voor haar heeft? Kan hij met haar om blijven gaan, terwijl hij gevoelens voor haar heeft, en het toch platonisch houden?

Het is een goed teken, denk ik, dat hij zo eerlijk tegen je is. Ook vind ik het heel goed van jou dat je van vertrouwen uit gaat of bent gegaan omdat je het geen probleem vond dat hij contact met haar had.

Nu is de situatie alleen wel anders. Door met haar om te blijven gaan legt hij in feite een bom onder zijn relatie met jou. Zijn prioriteit zou moeten liggen bij jullie als stel. Ik vind niet dat je hem daartoe moet dwingen (als je dat al zou kunnen) maar vind wel dat je zou kunnen aangeven bij hem. Misschien is het wel het beste om te vragen wat hij denkt te kunnen doen om van deze gevoelens voor haar af te komen en jullie relatie samen te versterken. Dan leg je de verantwoordelijkheid ook bij hem neer en blijf je in gesprek samen.

Sterkte, bah wat een rotsituatie!
PS: Je bent absoluut niet tekort geschoten! Helaas overkomt ook goede mensen kwade dingen. En dat doet zeer.
Heeft hij nog steeds omgang met haar? Als jullie hier samen uit willen komen en hij met jou verder wil, lijkt het me voorwaarde dat hij haar niet op blijft zoeken.

Zolang hij met haar afspreekt kan de spanning alleen maar verder oplaaien en zet hij daarmee jullie relatie op het spel.
The time is now
Hoi Dolce,

Je weet zelf (vast wel) dat je niet uit kunt kiezen op wie je verliefd wordt. Tevens weet je (ook wel) dat je meerdere keren in je leven, op verschillende mensen verliefd kunt worden.

Dit overkomt jouw vriend dus nu. Het siert hem dat hij eerlijk is. Hem vertrouwende dat hij meent wat hij zegt, is het voor hem minstens zo moeilijk, lijkt mij althans.

Dus nee, in mijn ogen heeft dit niet te maken met "tekortschieten" aan jouw kant. Je kunt het gevoel van 7 jaar geleden nou eenmaal niet 7 jaar vasthouden...en volgens mij is de verliefde, eerste fase ... de enige fase, waarin je niet (ook nog) verliefd wordt op een ander.

Sterkte (allebei) met deze situatie.
dolce je bent niet tekort geschoten.

mijn man kon ook goed opschieten met een vrouw..ook ik zag er niks verkeerd is.

na 14 jaar vertrouw je elkaar toch heel erg.

ook mijn man was eerlijk,en vettelde ook dat hij toch wel wat meer gevoelens voor haar kreeg.

heb hem toen ook gewaarschuwd,dat hij nu gevaarlijk bezig was..

en zich in de hol van de leeuw bevond.

maar nee er zou niks gebeuren,want hij hield van mij en de kinderen..

maar helaas,vorig jaar biechte mijn man ook gelijk heel eerlijk op..

dat ze eenmaal bijelkaar in bed waren beland enz enz..

dolce als jij je er nu niet meer lekker bij voelt.

zeg hem dit!

jij hoort op 1 te staan,en als je wilt dat hun elkaar minder of niet meer zien.

dan vind ik toch wel dat hij dat hoort te begrijpen.

mijn man dacht dat ga ik nooit doen.

maar als iemand verliefd op je is,complimentjes geeft en noem maar op.

streelt een ego behoorlijk,en daar had mijn man wel oren naar op dat moment.
Ik ben het niet helemaal met je eens Hariboo. ik geloof namelijk niet dat verliefdheid je zomaar overkomt. De vriend van Dolce vóelde al een spanning en is heeft daar (bewust?) niet zijn conclusies uitgetrokken of iets aan gedaan. Je kunt verliefdheid ook opzoeken en in dit geval lijkt het in mijn ogen of hij dat gedaan heeft. Ik hoop daarom heel erg dat de vriend nu het contact met de betreffende vrouw (in ieder geval tijdelijk) heeft stilgelegd. Dat heeft niks te maken met vertrouwen van Dolce, maar met gezond verstand van de vriend.

Dolce, ik weet uit ervaring hoe moeilijk dit is. Het kan goed blijven gaan tussen jou en je vriend (dit weet ik helaas alleen uit ervaring van anderen), dat kost echter wel wat tijd. Het fijne lijkt mij, dat het vertrouwen bij jullie nog niet geschaad. Dat is echt mooi! Hopelijk kunnen jullie dat vasthouden.

Sterkte meid!
Verliefdheid kan je overkomen, wat je er mee doet is vervolgens bepalend voor je relatie. Verliefdheid is een complexe toestand van hormonen, feromonen en emotie. Het helpt in ieder geval niet als je vriend bij de bron van zijn verliefdheid in de buurt blijft. Het gaat vanzelf weer over, mits hij afstand neemt
Dolce,

Het vergt m.i. een man met karakter om zo kwetsbaar, eerlijk en open te zijn. Ook een ijzersterke relatie trouwens. Wat volgens mij ook wel blijkt uit het feit dat hij je voor geen goud kwijt wil.

Ik denk niet dat het mogelijk is om als mens een ander mens volledig te 'vervullen' (als het al zou kunnen denk ik trouwens ook niet dat dat goed zou zijn). Jij vervult voor je vriend zodanig veel dat hij heel graag bij jou wil zijn. Zijn hele verdere leven lang. Dat is héél erg lang. Gedurende die tijd zullen er mensen op zijn (en jouw!) pad komen die stukjes in jullie vervullen die jullie bij elkaar niet vinden. Soms is dat gewoon fijn en volgt een vriendschap, soms heeft dat meer impact en voelt het als een verliefdheid.

In mijn ogen schiet je niet tekort zolang je jezelf blijft, nooit. Je schiet pas tekort als je bij jezelf vandaan gaat (ook je haar blond verven, jezelf tegen heug en meug óók gaan verdiepen in old timers etc.). Ik denk echter wel dat je, door je het zo persoonlijk aan te trekken, je vriend tekort doet. Hij is een mens en zal in zijn leven geraakt worden door meerdere andere mensen. Gun hem, zolang hij zo open en eerlijk is en geen afspraken tussen jullie schendt, die ruimte om mens te zijn.
Er schijnt zoiets te zijn als een 'seven year itch', dat een relatie na 7 jaar niet meer de heftige verliefdheid is van het begin. En dan kan er ruimte ontstaan voor verliefde gevoelens voor een ander.

Nu overkomt het hem, het had jou ook kunnen gebeuren.

Ik denk dat zijn reactie de enige juiste is geweest: er open en eerlijk over zijn.

Nu zouden jullie ook open en eerlijk het gesprek aan moeten gaan wat jij en hij met zijn gevoelens moeten doen. Is daar in jullie relatie ruimte voor, tot op zekere hoogte, of helemaal niet?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mooie post, Sprankelend. Iets om over na te denken.... je partner gunnen dat hij geraakt word door een ander.
..
quote:Dolce schreef op 11 september 2009 @ 10:44:

Ik ben bang dat als ik hem ga verbieden om nog met haar om te gaan, ik het alleen maar aantrekkelijker ga maken.

Dat is niet noodzakelijkerwijs het geval. Je vriend is geen kind meer, dus verboden is niet per se aantrekkelijker. Wat wel onvermijdelijk is, is dat je jezelf er onaantrekkelijker mee maakt. Dat is voor je vriend minder fijn, maar ook voor jezelf. Zeker als je dingen snel op jezelf betrekt. Want zodra jij iemand bent die claimt en een volwassen eerlijke man dingen verbied heb je een daadwerkelijke reden om iets op jezelf te betrekken.

Met jezelf in rare bochten wringen hou je geen relatie in stand. Wellicht op korte termijn wel, maar op lange termijn is dat roofbouw op jezelf. Als de relatie dan (omdat dat in dat geval onvermijdelijk is) op de klippen loopt kom je er niet zonder kleerscheuren vanaf. Je verhaal geeft geen enkele aanwijzing dat de verliefdheid (? dat is jouw woord volgens mij, had hij het niet over 'gevoelens') van je vriend voor hem zwaarder weegt dan zijn liefde voor jou. Hij heeft zijn prioriteiten prima op een rijtje volgens mij .
[quote]sprankelend schreef op 11 september 2009 @ 11:05:

[...]

Dat is niet noodzakelijkerwijs het geval. Je vriend is geen kind meer, dus verboden is niet per se aantrekkelijker. Wat wel onvermijdelijk is, is dat je jezelf er onaantrekkelijker mee maakt.
Dolce, ik vind wel dat je het "recht" hebt (misschien een beetje vreemde uitdrukking in deze) om hem op de hoogte te houden van jouw gevoel hierover. En om hem regelmatig te vragen hoe hij erin zit. Met andere woorden: het kan jou rust geven om hierover in gesprek te blijven. En dan niet op een beschuldigende manier maar om de boel open te houden.

* Mijn man werd een tijd geleden gebeld door een ex. Hij was hier zo opgetogen over dat ik me een beetje zorgen begon te maken. Ook ik heb regelmatig gevraagd: hoor je nog iets, hoe sta je erin. Hij kon dit heel goed begrijpen.*
pfffoeeeee!!! Dat is even moeilijk!

Gelukkig is hij eerlijk en jij ook....maar het is niet gezond denk ik...

heel veel sterkte zeg... zou neit weten wat ik er mee aan zou moeten.. in ieder geval niet te onzeker worden en uit gekkigheid maar heel anders gaan doen ineens....

sterkte...
Hoi,

Ik herken het van de andere kant. Een poosje terug had ik kriebels bij een andere man terwijl ik echt gek ben op de mijne en daar ook al honderd jaar samen mee ben.

Ik heb dit ook open gegooid en het dus besproken met vriend. Ik vond het echt vreselijk dat ik die gevoelens had terwijl er niks veranderd was in mijn gevoel naar vriend toe, heel naar vond ik dat. En tegelijk zat ik met die heerlijke vlinders. Heel verwarrend.

Ik heb heel duidelijk de keus gemaakt niks met die kriebels te doen, is gewoon geen optie. Door er eerlijk over te zijn naar vriend nam de spanning ook al af.

Ik vond het heel prettig dat vriend mij er ook in serieus nam en dat dit gevoel er ook mocht zijn (zolang ik er niet naar handelde, daar ligt bij ons de grens).

Het was voor ons ook een kans voor een heel open gesprek waar we staan in onze relatie en zijn daar nu ook samen mee aan de slag om het weer wat spannender te maken, want voor mij had dat er toch ook mee te maken. Verder ben ik er ook actief aan gaan werken om zelf beter in mijn vel te komen zitten.

Gelukkig dus geen verwijten van vriends kant maar een hele open houding waar ik echt heel blij mee was (en ben).

Iets te leuke man zie ik nog wel eens, maar heb goed afstand weten te maken en kan nu gewoon normaal met hem omgaan en zorg ervoor dat ik me niet meer op die manier openstel naar hem toe en nu blijven de kriebels beperkt tot een klein -oh wat een leuke man-vlindertje en daar valt prima mee te leven.

Kortom, die open houding heeft bij ons heel goed gewerkt en probeer het niet te veel op jezelf te betrekken. Het had in mijn geval echt met mij te maken en niet met vriend. Kan me wel heel goed voorstellen dat je er onzeker van wordt, want je wordt opeens geconfronteerd met een gevoel van je man waar je eigenlijk geen invloed op hebt en ook geen partij in bent en dat voelt heel kwetsbaar.

Succes ermee, ik hoop dat juilie hier goed en misschien wel beter uitkomen.
Mijns inziens is het een enorm misverstand dat je in relaties altijd eerlijk moet zijn naar elkaar. Ik vind dat je vriend een stomme fout heeft gemaakt door jou lastig te vallen met zijn gevoelens voor iemand anders. Jij wordt er verdrietig van, terwijl je er niets aan kunt doen. Hij heeft gevoelens voor haar. Of het wederzijds is weet ik niet, maar volgens mij houden de meeste vrouwen (niet allemaal) wel enige afstand tot iemand die al 'bezet' is. De kans dat deze verliefdheid een vervolg krijgt, lijkt me niet zo groot.

Hij heeft kennelijk wat chaos in zijn hoofd, want hij heeft een leuke/lieve vriendin en krijgt ook gevoelens voor een ander. Deze chaos moet hij zelf oplossen. Het is onredelijk om degene met wie je een relatie hebt daarmee lastig te vallen.
quote:Zomaareenvent schreef op 11 september 2009 @ 12:59:

Mijns inziens is het een enorm misverstand dat je in relaties altijd eerlijk moet zijn naar elkaar. Ik vind dat je vriend een stomme fout heeft gemaakt door jou lastig te vallen met zijn gevoelens voor iemand anders. Jij wordt er verdrietig van, terwijl je er niets aan kunt doen. Hij heeft gevoelens voor haar. Of het wederzijds is weet ik niet, maar volgens mij houden de meeste vrouwen (niet allemaal) wel enige afstand tot iemand die al 'bezet' is. De kans dat deze verliefdheid een vervolg krijgt, lijkt me niet zo groot.

Hij heeft kennelijk wat chaos in zijn hoofd, want hij heeft een leuke/lieve vriendin en krijgt ook gevoelens voor een ander. Deze chaos moet hij zelf oplossen. Het is onredelijk om degene met wie je een relatie hebt daarmee lastig te vallen.

ik ben het volkomen met jou eens.

En bovendien: Stel dit waait over (na een lange onzekere periode voor jou) Dan zul je altijd een deuk in je zelfvertrouwen hebben, en bij sommige vrouwen blijven denken: Misschien is zij ook wel leuk, of zij, ik ben blijkbaar niet de enige waar zijn oog op valt, ik ben blijkbaar niet de ultieme vrouw voor hem.. etc etc.

Ok, heel netjes en eerlijk hoor, maar wat heb jij er aan? ja, een eerlijke man, maar kom op!!! Straks zegt hij: ok schat, ik ben eerlijk geweest en nu besef ik toch dat ik het met haar verder wil proberen, hoe ongeloofelijk kut voel je je dan??!!! Je wist het, en moest machteloos toekijken hoe hij dus langzaam maar zeker in de armen van een ander werd gezogen, dat is gewoon vreselijk.

Dan had hij beter niets kunnen zeggen en de relatie beeindigen, in de zin van: de vonk is er af, om later met haar verder te gaan, zodatr jij kan denken: ach wat een lul, een paar dagen chocolade eten en huilen bij je vriendinnen, en weer verder gaan. Nu moet je dus maar afwachten of hij iets met die gevoelens doet, en zo niet, dan moet je heel he leven verder met de man die gevoelens kan krijgen voor andere vrouwen. Ik zou het zeker niet op prijs stellen.

Ik vind het echt niet leuk voor je en ik zit serieus zwaar met je mee te leven en te denken. Rot Kut Klote situatie. en jij zit er maar mooi mee.
Zomaareenvent, heel veel mensen die verliefd worden op een ander geven aan het thuis prima te hebben, maarrrr .... het ook wel een beetje erg voorspelbaar vinden. Dan kun je heel hard dingen voor jezelf houden en hopen dat je niet bezwijkt, maar je kunt het ook zien als een soort van signaal dat er best dingen zijn die nóg beter kunnen thuis.

Ik vind dat je niet altijd rete-eerlijk naar elkaar hoeft te zijn , er is niets mis met tact maar over zulke triviale zaken je mond houden? Nee.

Er zijn veel mensen die verliefdheid aanzien voor Ware Liefde en voor een fling hun relatie opdoeken, of stoken in die van een ander. Door het thuis te benoemen is de lékkere spanning er al van af.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zomaareenvent, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind juist dat hij haar niet lastigvalt, maar door open en eerlijk te zijn geeft hij haar wel de kans om te kiezen wat ze met de info wil.

Ik denk dat het de spanning die nu tussen hem en de collega hangt zal afnemen nu TO er van weet. Als hij niks had gezegd was de kans denk ik groter dat de spanning erger werd en hij er misschien naar ging handelen en hij dus te ver zou gaan en dan zat TO met een vriend die vreemgaat. Nu is dat niet het geval. En ook is het niet zo dat de meeste vrouwen afstand nemen als een man bezet is. Sommige wel, anderen niet. Maar als collega een vrouw is die daar dus maling aan heeft dan is het alleen maar goed dat vriend van TO zo eerlijk is, hij zorgt er voor dat ze niet uit elkaar groeien maar er samen uit kunnen komen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Helemaal eens met Bianca, dat is precies wat ik bedoelde en wat ook mijn ervaring is.

En hier is het er alleen maar weer leuker op geworden! Na honderd jaar gaat het niet altijd van zelf en moet je soms bewust weer wat meer je best voor elkaar gaan doen om het ECHT leuk te maken/houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven