***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Héé Ring, ik miste je al!

Dank je Loekie, ze verandert zo snel, maar dat zal jij ook wel zien bij je kleine meid.
Wat denken jullie??!

Ik schreef al eerder vandaag dat ze toch zo jengelig en vastklamperig is? (Zit hier al de hele dag met haar op de bank, vandaar steeds op het forum)

ZE KRIJGT TANDJES!

Ik heb haar (en mezelf) al 4x moeten omkleden vanwege het kwijlen, en dacht wel aan tandjes krijgen, maar dacht ook dat dat niet kon omdat ze nog maar bijna 14 weken is. Ik toch maar ff goed kijken in haar mondje (gaat makkelijk, is alleen maar aan het huilen) zie ik daar 2 witte streepjes op die rand, en het voelt hard! Heeft iemand tips, ze heeft er echt duidelijk last van. Normaal huilt ze alleen als ze honger heeft. Ik vond het al zo vreemd vandaag. Nu snap ik het.
quote:padababa schreef op 11 september 2009 @ 15:49:

Ik ben van de week ook voor de laatste controle bij de internist geweest, mijn HbA1c (lange termijn suiker) was goed dus ik hoefde niet weer te komen. Wel in de gaten houden omdat ik ooit suikerziekte zal krijgen, maar wanneer kunnen ze niet zeggen.

Fijn dat je suiker nu, bij de laatste check, goed was. Wel eng om te weten dat je ooit suikerziekte gaat krijgen. Ben je daar niet bang voor of denk je 'ik zie het allemaal wel...'?

Heb trouwens net weer een nieuwe foto van Blogbaby op hyves gezet. Ben zó trots! En maak zoveel foto's! hebben jullie dat ook? Dat je elke dag wel foto's kan blijven maken?
Hee, dat is snel Coppie. Ehhh, tips. Geen idee. Bijtring? Je hebt toch ook verdovende spulletjes voor het tandvlees?
quote:coppie schreef op 11 september 2009 @ 16:33:

Wat denken jullie??!

Ik schreef al eerder vandaag dat ze toch zo jengelig en vastklamperig is? (Zit hier al de hele dag met haar op de bank, vandaar steeds op het forum)

ZE KRIJGT TANDJES!

Jee, da's vlot! Heb geen tips voor je (Blogbaby is mijn 1e kindje, dus alles is nieuw!). Ja, een bijtring... maar dat zal je zelf ook wel bedacht hebben.
Ja, sinds vandaag kan ze wel opeens dingen vasthouden en in haar mond doen, dus ik ga maar op pad voor zo'n bijtring, Blog.
Loekie, ook namens mij nog gefeliciteerd!! Vind het bijzonder knap van je!

Jojon wat ontzettend balen van je schildklier.

Dat Jasper zoveel aandacht vraagt maakt mij onzeker. Hij is echt heel erg mama gericht en vrees dus nu al voor het kdv.

Maar goed had ze vandaag aan de lijn en ze zijn zo lief daar. Had er toen in februari direct een heel goed gevoel bij.

Pippa, ik ben ook geen sporter en zeker geen sportschoolgangster, maar die zumba lijkt mij dan nog wel wat.

Ik zou wel weer willen softballen maar die combie met kid zie ik (nog) niet zitten.

Zoals alles hier (de IRL laatbloeier, ook op het forum laatbloeier) lijkt ongesteld worden nog ver van mijn bed.

MissBR lief dat je het zegt van die roze wolken. Ik weet ook wel dat ik niet de enige ben, maar voel mij er wel schuldig onder. Vooral een dag als vandaag, hij doet het zo goed. Dan denk ik trut! Geniet er toch van! Volledig, het duurt zo kort en dan is je verlof al weer om.

Leuk als ik lees van de hele verdere kindjes dat ze zich al helemaal gaan ontwikkelen. Toch als ik Jasper zo bekijk gaat het ook snel. Hij lacht al best vaak en (beetje raar maar wel lachen) is als ik mijn tong naar hem uitsteek dat hij mij werkelijk na doet. Gaat ook elke keer zijn tongetje naar buiten en lachen joh. Zo leuk!
Coppie, mijn zoontje begon ook vroeg met tandjes en daarvoor had ik toen een bijtring die helemaal rondom zacht was, dus zonder handvat of zo. Zijn speciaal voor hele kleine kindjes die wel iets vast kunnen houden maar nog niet gericht in hun mond kunnen doen.

En dentinox is een verdovend goedje dat je er op kan smeren, maar dat deed ik alleen als hij er echt niet van kon slapen of zo.

Blog: op zich niet eng, probeer wel af te vallen en te blijven sporten omdat dat het allemaal kan vertragen en dan is het gewoon afwachten. Het zit bij mij heel erg in de familie dus ben er wel goed mee bekend.
quote:coppie schreef op 11 september 2009 @ 16:57:

Ja, sinds vandaag kan ze wel opeens dingen vasthouden en in haar mond doen, dus ik ga maar op pad voor zo'n bijtring, Blog.Ik heb er 1 die je in de vriezer kan doen (tip van flip!). Zo'n koude ring verzacht de pijn!
vervelend Pada als je weet dat je dat op een gegeven moment krijgt.
Zo, de eerste tandjes komen bij de eerste baby al door. Wat gaat dat snel. Toevallig dat iemand op de cursus vanochtend dat ook vertelde. Haar baby was ook iets van 14 weken oud. Sterkte ermee!

En Pada, toch wel vervelend van die suikerziekte. Zelf zie je dat dan misschien wel anders. Heb ik ook met verhoogd cholesterol. Ik zit er niet heel erg mee, maar wel lastig dat ik altijd medicijnen moet slikken en dat dan weer niet mag als ik zwanger wil worden en ben.
Dentinox werkt inderdaad goed, even op een wattenstaafje en dan over het tandvlees. Ik deed het wel alleen voor het slapen gaan. Maar jeetje, nu al tandjes? Wist niet eens dat dat al zo vroeg kon. Tja Anniek is overal vrij laat mee dus dat was ze ook met de tanden.

Jojon: vervelend van al die uitslagen maar wat ga je nu doen met de ppd? Ga je daar nog mee aan de slag? Apart van je schildklier?

Watever: waarom kun jij niet zo genieten dan? Ik wil er nog wel even bij zeggen dat je niet MOET genieten hoor. Ik ben allergisch voor het woord genieten. De eerste twee maanden zijn gewoon super zwaar en is het soms meer overleven dan genieten. Tevens is je lichaam ook nog erg bezig met hormonen ed. Het is goed dat je tegen jezelf zegt dat je soms bij de dingen stil moet staan en er bewust mee bezig moet zijn, maar indien je er nu af en toe van baalt is niks raars aan. Neemt het echter andere vormen aan, trek dan op tijd aan de bel ok? (en slik een vitamine preparaat en omega 3 en 6 van de visolie, echt dat helpt) En geloof me, het wordt met de dag leuker. Ik vind Anniek nu zo leuk, nu ze loopt en communiceerd (praten kunnen we het nog niet noemen haha) Maar geloof me, het wordt alleen maar leuker. Nu snap je waarom moeders altijd zeggen het is een faaaaaase, het gaat namelijk allemaal over en voorbij. Helaas dus soms ook de leuke dingen, maar vaker nog de minder leuke dingen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Toevallig zat ik dinsdag bij de tandarts en daar was een meisje die ik nog van vroeger kende met een kindje van elf weken (net zo oud als Miep) die ook al een tandje kreeg. Echt maf.

Miep heeft deze week ook ineens wat nieuwe dingen geleerd. Zo houdt ze nu bewust wat vast (een rammelaar bijvoorbeeld, of een frutseldoekje) en kijkt ze ernaar. Ook stopt ze dingen in haar mond, zoals de labeltjes van dat frutseldoekje. Het gaat allemaal heel houterig maar het begin is er, haha. Ongelooflijk hoe snel sommige dingen gaan. 'Praten' doet ze ook veel, ze heeft vooral veel te vertellen tegen ons, en de Nijntje muziekdoos (van de Etos). Ik zou wel eens willen weten wat er in zo'n babyhoofdje omgaat!

Watever, opgelegd genieten werkt gewoon niet. Natuurlijk is een kindje hartstikke leuk maar het is ook verdomd hard werken soms! En daar wordt je soms heel moe van. Geeft niks, maar helaas hebben veel mensen het alleen maar over een roze wolk. Schijnbaar is het not done om te zeggen dat het ook wel eens minder leuk is. Ik vind het over het algemeen heel leuk dat Miep er is. Maar soms moet ik ook wel eens zuchten. Menselijk, denk ik zo.

Wij zijn gisteren voor het eerst de hort op geweest. Mijn ouders pasten op. Ging prima! En wij hebben een leuke avond gehad bij Coldplay. Helaas was Blogbabe er een dag eerder... Jammer.
quote:Ring1981 schreef op 11 september 2009 @ 21:54:

Wij zijn gisteren voor het eerst de hort op geweest. Mijn ouders pasten op. Ging prima! En wij hebben een leuke avond gehad bij Coldplay. Helaas was Blogbabe er een dag eerder... Jammer.Hoe ging het eigenlijk met kolven?
Niet gedaan, was niet nodig. Ik heb om 18.00 uur gekolfd, en toen we thuis kwamen. Toen had ik wel volle jetsers, maar het deed nog niet zeer.

Ik heb de melk maar weg gegooid. Je weet nooit wat drie roséetjes met een baby doen he?
zo, nog even snel voor ik ga slapen... Jojon, als je echt een ppd hebt, moet je daar wel iets mee doen he? jij bent ook belangrijk hoor, niet alleen je man en kindjes!

watever.. je kunt niet genieten omdat je zegt dat je dat moet.. en ik dnek dat je heus wel geniet van je kleine mannetje... het si alleen wsl een stuk moeilijker en zwaarder dan je had gedacht. en hoe erg is dat? neem het gewoon 1 dag tegelijk, kijk niet teveel vooruit en kijk niet teveel naar andere kindjes. Dit is jouw mannetje en dat is tch de mooiste en liefste? en als ie dan moeilijke dagen heeft, ach nou ja.. dan neem je die maar zoals ze komen. het wordt langzaam allemaal leuker en makkelijker, alleen kan niemand je vertellen wanneer dat gebeurt.

en al tandjes!!!! wow! dat is snel hoor! grappig wel.. oudste zoon is hier aan het wisselen, is weer heel andere fase maar hij kon ineens wel meeleven met zijn kleine zus en broer ;-

nou, ik ga slapen, ben moe!!! MOrgen jarig, maar eerst nog opruimen, taart halen (heb zowaar nog een uurtje gevonden voor boodschappen straks), zoon naar zwemles, wat dingetjes voorbereiden.. pfff! ik had eigenlijk een vrije dag moeten vragen he?

nou.. weltrusten allemaal en tot morgen! (ergens tussen de bedrijven door)
Gefeliciteerd MissBR Ik hoop dat je een super leuke dag hebt en dat je door al je mannen en je meisje helemaal verwend wordt.

Heel veel plezier vandaag en die dag vrij kan je toch alsnog vragen Hoef je niet jarig voor te zijn haha
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
MissBR: van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!
@ MissBR: gefeliciteerd!! Hoop dat je een leuke dag hebt met lekker weer (hier schijnt de zon, maar het waait wel).

Dat sommige babietjes nu al tandjes krijgen! Echt snel inderdaad. Gaat dat nu ook gepaard met enorme poepluiers? Of heb ik het nu helemaal mis?

Loeki, gefeliciteerd met je 8! Respect dat je met zo'n kleintje aan studeren toekomt en dat het resultaat er ook naar is, knap hoor.

Jojon: vervelend van je schildklier, maar wel fijn dat je kleintje het niet heeft. Zo idioot weer dat ze daar dan niet op getest hebben. Toen ik wat langer in het zh moest blijven na de bevalling, omdat zoontje en ik koorts hadden gekregen deden ze ook een aantal bloedonderzoeken bij zoontje. Ik had ook specifiek gevraagd naar de bleodgroep van zoontje. Toen alle uitslagen binnen waren, vroeg ik naar de bloedgroep, maar nee, dat was niet officieel aangevraagd, dus hadden ze dat ook niet bekeken...

Pippa: succes met het uit eten gaan (vanavond toch?). Wil ook wel eens dat soort dingen ondernemen, maar ben er nog een beetje huiverig voor.

Hier een lekker weekendje. Opa en oma hebben de nacht / vroege ochtend voeding gedaan, dus lekker kunnen doorslapen. Zoontje ligt nu nog te slapen in zijn reiswieg. Straks lekker de stad in met zus en vriendinnetje, opa en oma passen op. Kan ik me zo op verheugen, de laatste keer dat ik zonder zoontje de stad in ben geweest, was toen hij nog niet geboren was.

Fijn weekend allemaal!!
jaaaaaaarig!!!

voel me alleen nog niet echt jarig.. was beetje chagrijning vanmorgen. zoals ik al beetje had verwacht hingen er geen slingers en had vriendlief geen cadeau.. hij wsa ook erg druk afgelopen week en ik weet ook wel dat ie niet zo van vooruit kijken is, maar toch niet leuk.

hij is al razende roeland slingers gaan ophangen en is nu met de jongens naar de stad om cadeautje te kopen. nou ja.. ik heb ook geen zin om me er heel druk over te maken (heb genoeg te doen nog), maar baal er wel een beetje van.NU zit ik hier alleen voor de voorbereidingen en is hij (weer) weg. zucht!

ik ga straks lekker met middelste zoon naar het zwembad en laat hier de boel de boel. mag hij het verder uitzoeken!

ok, en nu ga ik lekker jarig zijn, even knuffelen met mijn meisje en me verder niet druk maken om de MANNEN!
MissBR, van harte. Maak er een mooie dag van!

Loeki, volgens mij had ik je nog helemaal niet gefeliciteerd met je goede resultaat. Knap hoor.

Ben dit weekend alleen thuis met zoon. Ik heb knallende koppijn, dus dat begint al goed. En zoon is ook erg huilerig, misschien heeft hij het ook?! Hopelijk komt er nog wat verbetering in, want ik ben nu al kapot! Mag ik eigenlijk gewoon paracetemol met borstvoeding? Ik heb er net al twee ingenomen, maar bedacht me pas daarna dat dit misschien niet zo'n goed plan is?

Een regeldag is meestal toch rond de 3 maanden toch niet bij 2 he?
Ohh dames ik geniet ook wel hoor! Tuurlijk. Alleen sommige momenten niet. Dan denk ik; sjee wat is het zwaar, hij huilt al weer.

Maar het is nu al waar wat je zegt Chica; het wordt elke dag een beetje makkelijker. Weet nu wanneer hij piept om het piepen en wanneer hij echt huilt. Als hij piept laat ik hem dus ook maar gaan.

Miss BR van harte gelefeliciteerd!!! Wat kunnen mannen dan toch onattent zijn. Tell me about it.

En zelf al maanden van te voren over een kadootje zeuren.

Jeetje Ring, wat gaat Miep ook alweer snel zeg.
paracetamol kan echt geen kwaad Maria. Kreeg het ook gewoon in het ziekenhuis, terwijl ik al aan het opstarten was met borstvoeding.

En over die regeldagen staan in alle boekjes weer andere dingen volgens mij. Ik denk maar zo: een baby laat zich niet regelen en zal bij elk kind weer anders zijn. Het heeft geloof ik te maken als ze weer wat ontwikkelen of bijleren, en elk kind is daat natuurlijk anders in. De 1 is sneller en de ander weer iets langzamer.
Gefeliciteerd missBR!! Dinsdag eten we er wel een taartje (ofzo) op!
Miss BR, van harte gefeliciteerd! Fijne dag vandaag!

Mannen... die van mij was ook jaren zo attent (?)

Toen heb ik ook een jaartje vaderdag - verjaardag en kerst overgeslagen. Nou, dat hielp moet ik zeggen. Hij belt nu welliswaar elk jaar m'n beste vriendinnetje om te vragen wat hij moet kopen, maar hij heeft iniedergeval een cadeau 's ochtends! Slingertechnisch gaat het nog steeds slecht. Als ik die wil moet ik ze zelf ophangen, tja en dat doen we dan dus maar niet!

Loekie! Gefeliciteerd met je 8. Goed gedaan..

Hier ook soort van regeldagen gehad afgelopen week. Vaak 's nachts weer een voeding willen. Gistermiddag maar even lekker bijgeslapen. Maja, toen hadden we verjaardag gisterenavond en we kwamen erg laat thuis. Kindjes allebei lekker geslapen daar, dat wel, mannetjelief had toen om 20.30 laatste fles gehad. Dacht dat ie wel door zou slapen, maar werd dus gewoon om 03.30 uur wakker! Niet meer doen dus..

Miss Br, hier vandaag pyamadag. heerlijk. we hebben net ontbeten en gaan zo dan toch maar eens douchen. Manlief is aan het werk, dus we liggen nog heerlijk in bed! Vanavond weer verjaardag, morgen kraamvisite en daarna bij vrienden eten. Hoe plan je het? haha.

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven