Vlinders

11-09-2009 22:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja wie heeft er advies voor mij?

Heb sinds kort een goede 'relatie' met een lieve man maar ik voel geen vlinders zoals vroeger. Ligt dat aan mijn leeftijd of moet ik wachten tot ik wel weer die hartstochtelijke passie voel die ik vroeger voelde als ik 'verliefd' was?

Al eerder heb ik om deze reden een relatie afgebroken; ben ik dan ontevreden of te veeleisend?

Met mijn dochter van bijna 10 klikt het erg goed en hij wil ook erg graag meer en verder...ik twijfel.
Je hebt een korte 'relatie'. Bedoel je dat je nog date?

Je hebt je kind nu al voorgesteld terwijl je totaal niet weet waar dit naar toe leidt, dat is niet zo handig natuurlijk. (understatement naar mijn idee).

Je voelt geen passie en geen verliefdheid. Komt dit bij jou altijd later? Tijdens de 'relatie' of daarna? Zo niet, waarom heb je dan nu al een 'relatie'?

Ik zou het verbreken, want zelfs bejaarden kunnen verliefd worden. En als jij dat nodig hebt om een langdurige relatie te hebben, is deze man niet wat je zoekt.
Wat voel je dan wel voor hem? Want vlinders zijn maar tijdelijk.. misschien sla je een fase over?
Even gespiekt bij je profiel voor je leeftijd, 41. Ik heb mijn vriend (weer) ontmoet toen ik 37 was. Vlinders heb ik nooit gehad. Vroeger ook niet zo hevig, kan het me iig niet meer herinneren.

Als je je prettig bij hem voelt en verder gaat het ook goed, waarom ga je er dan niet voor? Jij vindt hem leuk, hij vindt jou leuk en je kind vind m leuk. Wat is dan het probleem? Angst? Angst is een slechte raadgever.

En als je het wel doet, en het lukt niet, dan is dat heel jammer maar je hebt het dan wél geprobeerd. Je hebt dan goede en minder goede momenten meegemaakt en daar kan je dan je les weer uit leren.

Gewoon doen dus.

En ik zou zeggen, leef naar je onderschrift.
tja..met wat wijn komt de passie wel, liefde voor hem voel ik ook wel..en die verliefdheden van vroeger liepen altijd slecht af of gingen over.

Ik mis hem wel en ben blij dat ik er morgen naar toe ga. Dat betekent toch wel iets?
Ik vind dat een vlinder of verliefdheid gigantisch wordt overschat. Je kunt verliefd worden op loosers. Maar als de vlinders wegvliegen blijft er geen moer over.
Zit met hetzelfde, dus lees even mee...mij brengt het ook een beetje in de war
Bedankt voor jullie reacties, het heeft me ervan overtuigd dat ik ermee door moet gaan. Hij is er voor me ook al woont ie een uur rijden van me vandaan. Hij helpt zelfs mee in het huishouden als ie hier is. Hij begrijpt mij en mijn grillen ( ben borderliner) Hij is lekker relaxed, rookt ook af en toe een lekkere joint èn hij kan goed met mijn dochter overweg.
quote:Lirina schreef op 11 september 2009 @ 23:44:

Bedankt voor jullie reacties, het heeft me ervan overtuigd dat ik ermee door moet gaan. Hij is er voor me ook al woont ie een uur rijden van me vandaan. Hij helpt zelfs mee in het huishouden als ie hier is. Hij begrijpt mij en mijn grillen ( ben borderliner) Hij is lekker relaxed, rookt ook af en toe een lekkere joint èn hij kan goed met mijn dochter overweg.Fuck die vlinders. Klinkt als een hele leuke man.
Vooral die joint is belangrijk.

Goed voorbeeld voor je dochter.
Tja... met wat wijn komt de passie wel. Huh, dat lijkt me toch niet de bedoeling en haalbaar op de lange termijn. Alleen de gall en gall vaart hier wel bij.

Bedankt voor jullie reacties, het heeft me ervan overtuigd dat ik ermee door moet gaan. Hij is er voor me ook al woont ie een uur rijden van me vandaan. Hij helpt zelfs mee in het huishouden als ie hier is. Hij begrijpt mij en mijn grillen ( ben borderliner) Hij is lekker relaxed, rookt ook af en toe een lekkere joint èn hij kan goed met mijn dochter overweg.Waarom heb jij je dochter al in contact gebracht met deze grobbenbol als tussen jullie niet eens duidelijk is of jullie met elkaar verder willen?
Volgens mij betekent het feit dat je blij bent dat je weer naar hem toe gaat vooral dat je blij bent dat je weer even niet alleen zult zijn. Heel menselijk. Maar geen goede basis voor een relatie.

Hij is lekker relaxed, rookt ook af en toe een lekkere joint èn hij kan goed met mijn dochter overweg.Ik hoop heel erg dat dit een grapje is..
Lirina, ik denk omdat je schrijft dat je borderline hebt, dat gevoelens vaak anders zijn dan bij anderen. Het is óf veel te heftig en dat is niet fijn, of je houdt zelf een beetje afstand waardoor je weer gaat twijfelen. Iemand dichtbij laten als je borderline hebt is erg moeilijk.

Dat van die joint, dat doen jullie hopelijk wel als de dochter uit logeren is toch?
Stressed is just desserts spelled backwards
My god,of die joint zo wereldschokkend is.
Ik vind een joint niet wereldschokkend maar heb wel een hekel aan mensen die gezamenlijk blowen of drinken, terwijl er een kind in huis is/boven slaapt. Maar goed, dat is mijn eigen referentiekader omdat wij soms met een noodgeval kunnen komen te zitten. Bij ons is altijd 1 van de 2 nuchter. Off topic.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als je dat op de manier beschrijft zoals TO doet vind ik dat behoorlijk schokkend.
Bij ons ook.

Lang leve het alleenstaande moederschap

(Echt wel schokkend trouwens, onder de invloed van drugs verkeren als je de zorg voor een kind hebt. Misschien nog wel schokkender dat er mensen zijn die dat helemaal niet schokkend vinden )
Sprankelend, drink jij nooit een wijntje of een biertje terwijl je kind thuis is? Een jointje roken is voor veel mensen hetzelfde als een wijntje drinken.

Ik zou het overigens niet kunnen. Ik raak echt apathisch als ik een joint rook, maar ik zou wel gewoon een wijntje drinken als ik een kind zou hebben (denk ik).
Van een wijntje word je niet stoned. Niet dronken ook. Ik ken wel de beweringen dat een joint hetzelfde is als alcohol drinken. Maar als je een joint ophebt ben je bijvoorbeeld niet meer in staat tot het besturen van een auto. Als je een glas wijn ophebt gaat dat nog prima. Dus hetzelfde is het niet. Het is een beetje gelijk aan mijn kromme redenering dat in een bruine boterham met gegrilde kipfilet ook calorieën zitten en als ik die oversla ik dus wèl gewoon een kilo bonbons kan eten.

En om je vraag heel direct te beantwoorden, nee, eigenlijk nooit. Het zal wellicht een keer gebeurd zijn in een situatie waarin ik visite had. Tenminste dat kan ik me zo voorstellen aangezien ik geen heilige ben. Maar herinneren doe ik het me niet. Als ik alleen thuis ben met de kinderen drink ik zeker weten absoluut geen alcohol.
Sommige mensen kunnen nog prima rijden na het roken van een joint. Maar die mensen roken dan ook vaak wel heel veel.

Verder vind ik het alleen maar goed hoor, dat je niet onder invloed bent als je kinderen in huis zijn. Hadden mijn ouders daar ook maar zo over gedacht.
quote:sprankelend schreef op 13 september 2009 @ 10:08:

Van een wijntje word je niet stoned. Niet dronken ook. Ik ken wel de beweringen dat een joint hetzelfde is als alcohol drinken. Maar als je een joint ophebt ben je bijvoorbeeld niet meer in staat tot het besturen van een auto. Als je een glas wijn ophebt gaat dat nog prima. Dus hetzelfde is het niet. Het is een beetje gelijk aan mijn kromme redenering dat in een bruine boterham met gegrilde kipfilet ook calorieën zitten en als ik die oversla ik dus wèl gewoon een kilo bonbons kan eten.

En om je vraag heel direct te beantwoorden, nee, eigenlijk nooit. Het zal wellicht een keer gebeurd zijn in een situatie waarin ik visite had. Tenminste dat kan ik me zo voorstellen aangezien ik geen heilige ben. Maar herinneren doe ik het me niet. Als ik alleen thuis ben met de kinderen drink ik zeker weten absoluut geen alcohol.

Nee hoor, ik kan met een glas wijn op niet prima autorijden. En of je van blowen stoned wordt hangt af van de mate van gewenning, zoals met elke drug het effect afhangt van de mate van gewenning.

Maar goed, mbt tot TO is bij mij om de een of andere reden niet het beeld ontstaan van een verstandige drinker/blower. Misschien heb ik het mis, ik hoop het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven