woonkamer pimpen

12-09-2009 21:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
ok mijn woonkamer wordt deze winter gestript, ik heb nu witte muren met onbehandelde eiken en teaken kast, salontafel en pc kast.

deze zou ik graag wit schilderen. om meer een geheel te krijgen.

maar welke kleur moet ik dan de muren doen? (ik zat te denken aan antraciet.dus geen felle kleuren)

voorkant kamer 3 smalle hoge ramen en 2 muren zit 1 raam.

ik heb dus 1 lange muur .

maar ik ben echt geen kleuren of interieur mens.

wil dus eigelijk voor het eerst een kamer waar alles op elkaar is afgestemd.

wie heeft ideeen. of mooie plaatjes?
Antraciet is alweer op zijn retour. Kijk eens op de sites van VT Wonen.
kijk loop ik alweer achter.

in het is pas misschien in maart klaar dan loop ik hopeloos achter.

ik ga even op VT wonen kijken.
Of kijk eens op apartmenttherapy.com of designspongeonline.com. Veel inspiratie bij de resp. 'House tours' en 'Sneak peeks'!
...
bij vt wonen kom ik toch op de donkere grijstinten, maar misschien geen slecht idee om de muren lichtgrijs te doen (op dit moment vind ik het geen mooie kleur) maar in het geheel.
Ik ben zelf erg blij met mijn mokka muur. mokka is (net als antraciet) een redelijk neutrale kleur....het is leuk te combineren met aubergine/lime groen/aquablauw

eigenlijk met alles wel. (vind het wel leuk om zo nu en dan wat accentjes te veranderen (kaarsen, kussentjes, bloemenpotten etc.)
Ehmm, doet het ertoe of antraciet op zijn retour is of niet? Je schildert je huis toch in een kleur die je mooi vindt? Toch niet in een kleur die de styliste van VT Wonen mooi vindt?

Dat je ideeen uit de bladen opdoet, prima, maar dat je een kleur niet kiest omdat die "uit" is, dat snap ik niet.
je moet zorgen dat je lichte kleuren gebruik.

dan kan je altijd van decoratie veranderen,

1 muur met bedrukt behang is ok wel leuk tegenwoordig

maar kijk even op de woon site voor inspiratie,

wat ook goed te doen is het op papier te zetten en een beetje te schetsen.

ik ga ook mijn woonkamer met de feest dagen veranderen.

ik heb het dit jaar op zwart wit gemunt.

het is nu goud creme.met als basis kleur wit.

dus ik hoef nu alleen mijn decoratie te veranderen.

heerlijk een andere sfeer voor de feestdagen.
Antraciet is erg mooi maar volledig onvoorspelbaar of het ergens wel of niet mooi zal staan. Onlangs gepoogd een wand antracietkleurig te behangen, het begon schitterend, maar halverwege leek het wel een sterfhuis. Dus dat werd een spoedtocht terug naar Gamma met het restant om te ruilen.

Overigens in één kamer staat het wel fantastisch. Waarom? Geen idee.
Wij hebben een wand (meter of 10) lavendelblauw, raadde ook iedereen af, maar ben er nog steeds weg van.
Kijk eens op bijvoorbeeld de site van flexa, je kunt je hier helemaal suf klikken en krijgt dan zo niet alleen vele kleuren te zien maar ook voorbeelden en kleurschema's die mooi zijn bij elkaar, soms best verrassend. Ik zou uitgaan van een kleur die je gewoon mooi vind. Hang een tijdje een handdoek, kledingstuk, dekbedhoes of wat dan ook in die kleur tegen een van je muren en kijk wat je ervan vind, ga even de kamer uit om even later weer onbevangen in de rondte te kijken. Zeker met zo veel ramen kan een tintje lichter of donkerder een wereld van verschil maken. Wat heb je trouwens op de vloer liggen ? En waar zit je op ?

Wil je de te verven kast op laten vallen of juist niet ?
Kies een kleur waar je je prettig bij voelt. Niet een kleur die toevallig in de mode is.
Ik zou niet alle muren grijs verven. Dat wordt hartstikke somber en door alle muren in een kleur te verven lijkt je kamer ook kleiner. Ik zou dan bijv. kiezen voor één muur in kleur en de rest veranderen in accessoires om een eenheid te creëren.

Verder eens met voorgangers, kies een kleur die je mooi vindt en waar jij je prettig bij voelt. Jij moet er wonen, de redactrice van de VT wonen niet
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ga je nog een kunstwerk o.i.d. op die lange muur hangen? Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden - dat de kleuren niet te veel clashen, zeg maar. Voor de rest natuurlijk vooral gaan voor wat je mooi vindt. Ik heb ooit een muur appeltjesgroen geverfd omdat je dat toen overal zag en ik vond het wel geinig. Nou, vreselijk. Na een paar maanden was ik het spuugzat. In mijn nieuwe huisje is de muur weer gewoon roze - mijn lievelingskleur
...
Je geeft aan dat je je meubels wit maken. Maar wat ook belangrijk is voordat je een kleur voor de wanden gaat uitzoeken is de kleur van de vloer en de bank. En heb je al een kleur die terug komt in decoratie ?

Wil je een beetje in de grijze hoek blijven dan is de kleur zee van flexa ([www.flexa.nl/) of een andere uit deze range (vt wonen kleuren) een optie, je pakt dan eigenlijk grijs met een kleurtje.

Maar als je wat meer informatie heb over kleuren die je al heb kan ik je pas echt goed adviseren.
Wij wilden ook iets anders dan onze cremekleurige muren, maar ik vond het toch ook wel eng om alle muren in een kleur te schilderen.

Uiteindelijk hebben we 1 muur in een soort leverkleur geverfd, en daar een hele gave muurtekst opgezet.

De verfkleur hebben we bij de Gamma laten mengen, (gewoon via zo'n kleurstaalkaartje, dus ik heb helaas geen naam voor je van de kleur).

De muurtekst hebben we besteld via www.sweeties.nl

Het resultaat is iig super geworden, al zeg ik het zelf
Weet je zeker dat je het wilt verven? Ik en mn man hebben ook heel lang nagedacht over hoe we de witte meubels gingen laten passen bij de muren.

Uiteindelijk hebben we de grootste muur behangen met fotobehang. Het is een foto van een blauwe lucht met wolken die we zelf tijdens een vakantie gemaakt hadden. Het is makkelijk schoon te houden en bevalt prima. Echt een aanrader!
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 23-10-2009 23:02
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven