Doorslapen?

14-09-2009 10:22 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vraag me af hoelaat jullie baby naar bed gaat en of je daarna nog voeding geeft.

Mijn dochter zit sinds kort op 4 flessen overdag en krijgt rond half 5 in de nacht nog een borst. Dit is niet echt een volwaardige voeding maar meer gewoon voor de gezelligheid ( en omdat ze wakker wordt).

Ze wordt nl elke nacht tussen half 4 en half 5 wakker. Zou dat komen omdat ik haar doe borst blijf aanbieden? Zou dit haar tegen kunnen houden om door te slapen?

Ze gaat rond 20.00 uur naar bed en krijgt daarna geen voeding meer. Ze is al bijna 8 kilo dus is het ook niet nodig.

Is las op babyinfo.nl dat als je kindje met 6 mnd niet doorslaapt je een slaapprobleem hebt( zowel jij als je kindje).

Wat is jullie ervaring met het doorslapen?
ben het eens met slaapprobleem voor jou, maar voor je kindje is het een ander verhaal hoor. Ik vond na 6 maanden ook dat ik een heel groot slaap probleem had, maar ja, zo was het nou eenmaal. Gewoon lekker die borst blijven aanbieden, zeker zolang het bij 1 keer per nacht blijft, en je zal zien dat ze echt wel op een gegeven moment door gaat slapen.
Mijn ervaring met doorslapen is dat je het vooral niet als probleem moet gaan zien. (En dat het 2,5 jaar (of langer) kan duren voordat een kind doorslaapt.)
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Is het niet een idee om als jij naar bed gaat nog de borst te geven, rond een uur of 12 ofzo?

Wij geven onze zoon (6mnd) ook vaak tussen 11 en 12 nog een fles, daar slaapt hij dan lekker op door tot een uur of 8 in de ochtend.

Maar dat is dus wel de fles, ik weet niet of dat anders werkt met borstvoeding.
Ja idd het is waarschijnlijk voor mij erger dan voor haar.

Ik pak haar dus maar gewoon om 4 uur omdat ik het niet trek om 12 keer de speen erin te doen.
Mibb, ik geef de fles. De borst die ze krijgt is meer een troostborst. Er zit haast niks meer in.

Haal je hem dan tussen 11 en 12 al slapend eraf? Of wordt ie wakker rond die tijd?
quote:tiaraatje schreef op 14 september 2009 @ 10:22:

Is las op babyinfo.nl dat als je kindje met 6 mnd niet doorslaapt je een slaapprobleem hebt( zowel jij als je kindje).

Wat is jullie ervaring met het doorslapen?

Muhahahaha

Hier een dame van 18 maanden die nog steeds niet volledig doorslaapt én nog steeds de helft van de tijd een nachtfles krijgt.

Persoonlijk denk ik dus dat jij niks te klagen hebt qua slapen van je baby
Doorslapen wil zeggen dat je kindje meer dan 6 uur aan 1 stuk door geslapen heeft. Als jouw babytje dus slaapt van 20.00 tot 3.30, heeft ze al meer dan 7 uur geslapen. Lijkt me heel goed juist. Zeker borstvoeding blijven geven dan! Ik weet ook wel dat er kinderen zijn die de hele nacht doorslapen, maar realiteit is dat de meeste kindjes af en toe wakker worden. Mijn meisje is 14 maand nu en komt nog minstens 3 keer per nacht, meestal zelfs een aantal keren meer. Krijgt dan ook borstvoeding. En ja, ik heb een slaapprobleem haha, zij niet hoor, is lekker uitgeslapen en heel vrolijk de hele dag.
mijn ervaring is dat als je je erover opwindt, het alleen maar frustrerender wordt. Je kan een kind niet dwingen door te slapen, je kan het wel negeren of besluiten geen voeding meer te geven, maar daar vind ik zelf 6 maanden wel erg jong voor. En ik ben ook echt erg jaloers geweest op ouders wiens kind wel doorsliep met 1-2-3-4 maanden, maar ja, zo gaan die dingen. Je kan wel proberen om voor je gaat slapen nog een papfles ofzo te geven, om 8 uur de laatste voeding vind ik zelf erg vroeg om daar een hele nacht op te slapen.
Oja, wat ik me eigenlijk afvroeg:

Zou het helpen om haar gewoon wat langer wakker te houden beneden tot bv 22 uur?

Al vraag ik me af of dat lukt want om 20 uur is ze natuurlijk al moe van de hele dag.
nee, niet langer wakker houden, maar wel nog een latere voeding.
ALs ze moe is om 20.00 zeker niet wakker proberen houden to 22 uur. Kans dat ze dan overmoe is en helemaal niet meer wil slapen.
.
quote:Sarah Scott schreef op 14 september 2009 @ 10:38:

[...]

Muhahahaha

Hier een dame van 18 maanden die nog steeds niet volledig doorslaapt én nog steeds de helft van de tijd een nachtfles krijgt.

Persoonlijk denk ik dus dat jij niks te klagen hebt qua slapen van je baby Haha ik stop nu gelijk met klagen.
quote:tiaraatje schreef op 14 september 2009 @ 10:37:

Mibb, ik geef de fles. De borst die ze krijgt is meer een troostborst. Er zit haast niks meer in.

Haal je hem dan tussen 11 en 12 al slapend eraf? Of wordt ie wakker rond die tijd?

De laatste dagen wordt hij ineens zelf wakker rond die tijd, maar daarvoor maakte ik hem voorzichtig wakker, van de luier vervangen werd hij dan wel wat wakkerder.

Ik probeer het wel altijd rustig te houden, zodat hij na de fles weer lekker doorslaapt. Vaak vallen zijn ogen alweer een beetje dicht tijdens de fles. Dat lukt overigens niet altijd, soms is hij dan ineens erg wakker. Maar goed, na een tijdje rollen in zijn bed valt hij vanzelf weer in slaap tot de volgende ochtend.
.
Je kind heeft geen slaapprobleem hoor, laat me dat even voorop stellen. Een kind van 6 maanden is nog veel te jong om in te zien dat het door moet slapen. (En dat doet het trouwens al, naar baby-maatstaven, zie de posting hierboven ergens.) Je kunt wel zeggen dat ze 8 kg is en het daarom niet nodig heeft, maar blijkbaar heeft ze het wel nodig, anders werd ze niet wakker. Na een jaar wordt het wat anders, dan kun je gerust de melkbar sluiten tussen 12 en 6 uur. Maar NU NOG NIET!

Wakker houden tot 10 uur lijkt met ook een onzalig plan. Daar wordt het vast niet gezelliger van in huis. Je kind is nu nog op een leeftijd dat jij je moet voegen naar haar, hoe vervelend je dat ook vind. Toen ik nog regelmatig nachtvoedingen gaf, vond ik het minder vervelend als ik niet op de wekker keek, in mijn bed voedde en niet bijhield hoe vaak ze bij me dronk. Succes ermee! Je kind is echt nog te jong voor slaaptraining. Het wakker worden 's nachts hoort er helaas bij.
anoniem_91217 wijzigde dit bericht op 14-09-2009 10:48
Reden: taalfout
% gewijzigd
Qwertu,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Het is idd vaak de buitenwereld die zegt: heeeee nog niet doorslapen??? En: je moet die borst niet meer aanbieden.

Maar ja makkelijk gezegd want midden in de nacht kies ik toch graag voor de rust dus neem ik haar in bed en geef r nog wat.
Mijn advies: laat het los, maak je er niet druk om, zet nog even door, en trek je niets aan van mensen die vragen of ze al doorslaapt.

Ze gaat echt wel doorslapen en je houdt het een stuk langer vol als je er niet teveel over nadenkt.

Mijn beide kinderen sliepen door met 11 maanden. Tot die tijd kregen ze vaak nog een voeding 's nachts. Ik pakte ze uit bed, legde ze aan en sufte zelf wat door, legde ze weer terug in bed en we sliepen allemaal weer verder.

Overigens kreeg de jongste rond 6 maanden ook nog een (borst)voeding rond half 11.

Later in bed, wakker maken voor een voeding en dat soort dingen werkten hier averechts. Kind raakte van slag en kwam dan van de weeromstuit 3 keer op een nacht.
de buitenwereld, altijd wat te zeiken, niks van aantrekken...
quote:tiaraatje schreef op 14 september 2009 @ 10:47:

Qwertu,

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Het is idd vaak de buitenwereld die zegt: heeeee nog niet doorslapen??? En: je moet die borst niet meer aanbieden.

Maar ja makkelijk gezegd want midden in de nacht kies ik toch graag voor de rust dus neem ik haar in bed en geef r nog wat.Ik zou gewoon zo doorgaan. Geniet er nog maar van van die intieme momenten!
Katherina,

Daar heb je ook gelijk in. Ze heeft het blijkbaar wel nodig en ze krijgt het natuurlijk ook van me. Tis stiekem ook heel gezellig hoor maar ik kan mn slaap ook erg waarderen als ik de volgende dag weer moet werken.

Maar ja t komt vanzelf ook wel.
quote:arwen173 schreef op 14 september 2009 @ 10:39:

Je kan wel proberen om voor je gaat slapen nog een papfles ofzo te geven, om 8 uur de laatste voeding vind ik zelf erg vroeg om daar een hele nacht op te slapen.

Dit hebben wij ook wel eens gedaan. Mijn zoon heeft geen vast patroon qua etenstijden, dus als hij dan om 9u wil eten ga ik hem niet om 11u alweer wakker maken voor nog een fles.

Laatst voor het eerst om 9u een papfles gegeven en daar sliep hij ook prima op door tot half 8 geloof ik.
Jezus, wat is dat nou weer voor tekst om pasgeboren moeders nog meer op stang te jagen??! Als je kindje niet doorslaapt met 6 maanden heb je een slaapprobleem???!

Mijn oudste sliep pas door met 2 jaar, de jongste van 15 maanden wordt helaas ook nog wakker, wat voor probleem heb ik dan wel niet?
quote:qwertu schreef op 14 september 2009 @ 10:46:

Sarah, jij ook aan de nachtflessen dus na anderhalf jaar? Goed om te horen dat ik niet de enige ben was. (Moeilijk hè, tot vijf tellen... om vier uur 's nachts. )Grinnik! Oa daardoor ben ik al vrij vlot op de gewone melk opgestapt, er staat voor snachts altijd een fles klaar in de koelkast, dus die kan ik in de magnetron mikken, 2x quickstarten en klaar is Sarah Maar het gáát beter! Een half jaartje geleden werd ze nog standaard elke nacht wakker, nu de helft van de tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven