Weet het niet meer ..
maandag 24 augustus 2009 om 18:31
Ben dus een vrouw van nu 58 jaar en al 40 jaar gehuwd en van deze jaren ben ik ongeveer met tussen posen 20 jaar voor gelogen.Zijn vreemdgaan zag ik niet of wou het niet zien toen der tijd ,hij leefde zn leven zoals hij zelf wou en zijn motto was toen der tijd : Geniet van het leven ...want het is al zo kort .Dus eerst ging hij veel flirten waar ik ook bij was ,en deed hem niets en lachte me zelfs uit als ik iets zei ...en dan zeggen ze later ach ja het kwam van de drank .Nou hij was er dus iedere vrije minuut en de vrouw haar man kreeg er ook genoeg van en werd dus ruzie,en einde van een vriendschap .Toen begon hij affaire van vier jaar met jongere meid en dit hoorde ik pas jl april 2009 van haar kant ,ze had namelijk spijt en wilde schoon schip maken .Maar wat ik niet begrijp is dat ik haar vaak bezocht en dat we elkaar dus regelmatig zagen en ze al die jaren toen niets heeft gezegd over de affaire .Hij heeft ook nog geprobeerd om andere vrouwen te versieren en vooral omstreeks 2003 toen ging ons huwelijk niet goed en ik wou steeds praten ......maar hij wou niet praten en ging gewoon zn eigen gang .Ik ben zelf nogal een recht voor zn raap en kan ook niet liegen of huichelen en dat kwam soms niet goed over bij bepaalde mensen .Dus hij begon met een meid van 22 jaar en hij was toen 55 jaar ,en thuis praate hij veel over haar en ik ? vertelde hem dat ik chatte met andere mannen en hij heeft mij zelf in die tijd een cam gekocht en boeide hem ook niet als ik ging chatten .Dus er was iets flink fout in onze huwelijk ...en al praate hij openlijk overhaar ......hij heeft nooit gezegd dat hij met haar ging .Later kwam ik met haar in aanraking en ze vertelde me dat hij had gezegd ;dat ik een andere man had ....en dat ik alles wel wist van hun en dat ik het goed vond .Ze gingen toen ongeveer viermnd met elkaar om ...maar vertelde ze mij er was geen seks geweest tussen hun ,hoewel hij er vaak op had aangedrongen .Maar ze wou eerst meer zekerheid voor dat ze daar aan begon ,hij zag haar vaak en belde/sms vaak
Het was als of ik toen der tijd een klap voor mn kop kreeg ,en ja ik chatten met een bepaalde man waar ik gevoelens voor had en dat heb ik ook verteld aan hem .......maar deed hem immers niets .Nooit heb ik die man in het echt ontmoet ,nee ik heb mn verstand wel gebruikt .Dus we kregen de ene ruzie over de andere ruzie en hij ging vaak weg omdat hij mijn gezeur niet wou aanhoren ,hij had immers schuld bekend .En over die ene persoon vertelde hij mij ...was 1 keer sex mee geweest en dat heeft hij tot april dit jaar volgehouden en was dus vier jaar .En al deze ruzie onstonden omdat ik wist en vermoede dat er meer was en hij ? ontkende steeds en weer was er ruzie en deze laaste vijf jaar waren met tussenpozen vreselijk .Zelf heeft hij mij geslagen en ja we dronken toen alle twee veel en hij werd dan gewelddadig ,omdat ik de waarheid wou weten .
En nu de laaste mnden gaat het redelijk ,maar diep in mn hart ben ik zo gekwest door hem en al wil hij alles doen om de pijn te verzachten ....dat lukt niet .En dit omdat hij zoveel heeft gelogen en waarom en waarvoor ??/voor zichzelf te beschermen anders niets .Nog wil hij niet praten en weet nu niets meer zegt hij ,dat hoorde ik al vanaf de eerste dag dat het bovenwater kwam .
Ik heb al diverse keren op punt gestaan om hem te verlaten ,maar het is gewoon de angst om helemaal opnieuw te beginnen en ja ik hou nog van hem (stom en dom toch)
Dus mensen ik geen broer/zus om verhaal te doen .
Dus dan maar hier ....ik hoop op begrip van jullie kant .
Gr Rita
Het was als of ik toen der tijd een klap voor mn kop kreeg ,en ja ik chatten met een bepaalde man waar ik gevoelens voor had en dat heb ik ook verteld aan hem .......maar deed hem immers niets .Nooit heb ik die man in het echt ontmoet ,nee ik heb mn verstand wel gebruikt .Dus we kregen de ene ruzie over de andere ruzie en hij ging vaak weg omdat hij mijn gezeur niet wou aanhoren ,hij had immers schuld bekend .En over die ene persoon vertelde hij mij ...was 1 keer sex mee geweest en dat heeft hij tot april dit jaar volgehouden en was dus vier jaar .En al deze ruzie onstonden omdat ik wist en vermoede dat er meer was en hij ? ontkende steeds en weer was er ruzie en deze laaste vijf jaar waren met tussenpozen vreselijk .Zelf heeft hij mij geslagen en ja we dronken toen alle twee veel en hij werd dan gewelddadig ,omdat ik de waarheid wou weten .
En nu de laaste mnden gaat het redelijk ,maar diep in mn hart ben ik zo gekwest door hem en al wil hij alles doen om de pijn te verzachten ....dat lukt niet .En dit omdat hij zoveel heeft gelogen en waarom en waarvoor ??/voor zichzelf te beschermen anders niets .Nog wil hij niet praten en weet nu niets meer zegt hij ,dat hoorde ik al vanaf de eerste dag dat het bovenwater kwam .
Ik heb al diverse keren op punt gestaan om hem te verlaten ,maar het is gewoon de angst om helemaal opnieuw te beginnen en ja ik hou nog van hem (stom en dom toch)
Dus mensen ik geen broer/zus om verhaal te doen .
Dus dan maar hier ....ik hoop op begrip van jullie kant .
Gr Rita
maandag 14 september 2009 om 15:52
Thakinka wat je zegt over geen eigen waarde ..klopt ,de periode dat ik naar therapeute ging ,om over alles te praten die vertelde me precies het zelfde.Dus moest me zelf steeds een cijfer geven ,en dat lukte me maar niet ja een 2 of 3 ..enkele keer een 5 en kwam niet hoger en vraag me niet hoe het komt .
Maar weet wel dat hetmn jeugd heeft te maken en als je als kind weinig tot bijna niets liefde krijgt en ook nog eens sexcueel wordt misbruikt en aangerand en dat je moeder daar ook verder niet over praate , tja dan gaat je eigenwaarde wel naar nulpunt .Voel me ook een nul ,en al zegt mn man en omgeving wel duizend keer dat ik er zo goed uitzie enz ,het boeit me niet .En gelukkig heb ik wel hobby,s : dus kledingmaken /taarten bakken / sporten (lukt nou niet meer ,krijg nieuwe knie) lezen /breien .Maar ben geen persoon voor clubjes en die zijn hier in het dorp ook niet ...is echt zo,n roddeldorp .Dus nee dan blijf ik liever thuis en ga gewoon mn eigen gang ,en moet ook nog naar ziekenhuis voor verzakking ,dus kan mn lol wel op deze wken /maanden .
En mn man ;die praat niet en hij zegt dan ;wat moet ik je vertellen je weet immers dat ik vreemd ben gegaan en dat ik spijt heb enz .En weet je soms zijn er van die dagen dan denk wat maakt het ook uit dat hij is vreemd gegaan ...
En om opnieuw weer therapie aan te vragen of naar huisarts te gaan ....nee heb ik geen behoefte meer aan .
We kunnen immers niets terug draaien en het zijn gewoon verloren jaren dat ik alles heb toe gelaten ...van hoe hij leefde!!
Maar weet wel dat hetmn jeugd heeft te maken en als je als kind weinig tot bijna niets liefde krijgt en ook nog eens sexcueel wordt misbruikt en aangerand en dat je moeder daar ook verder niet over praate , tja dan gaat je eigenwaarde wel naar nulpunt .Voel me ook een nul ,en al zegt mn man en omgeving wel duizend keer dat ik er zo goed uitzie enz ,het boeit me niet .En gelukkig heb ik wel hobby,s : dus kledingmaken /taarten bakken / sporten (lukt nou niet meer ,krijg nieuwe knie) lezen /breien .Maar ben geen persoon voor clubjes en die zijn hier in het dorp ook niet ...is echt zo,n roddeldorp .Dus nee dan blijf ik liever thuis en ga gewoon mn eigen gang ,en moet ook nog naar ziekenhuis voor verzakking ,dus kan mn lol wel op deze wken /maanden .
En mn man ;die praat niet en hij zegt dan ;wat moet ik je vertellen je weet immers dat ik vreemd ben gegaan en dat ik spijt heb enz .En weet je soms zijn er van die dagen dan denk wat maakt het ook uit dat hij is vreemd gegaan ...
En om opnieuw weer therapie aan te vragen of naar huisarts te gaan ....nee heb ik geen behoefte meer aan .
We kunnen immers niets terug draaien en het zijn gewoon verloren jaren dat ik alles heb toe gelaten ...van hoe hij leefde!!