Lijf & Lijn alle pijlers

Waarom kom ik in gewicht aan?

14-09-2009 19:40 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Ik sport al mijn hele leven met stops van een paar maanden tussendoor maar mijn gewicht bleef redelijk stabiel.

De laatste paar maanden ben ik weer fanatiek aan het sporten en let ik op wat ik eet. Ik doe ongeveer 3 keer per week body pump, body shape en extra buikspieroefeningen. Verder doe ik bijna alles op de fiets en eet ik gezond. Toch ben ik volgens mijn weegschaal van een vetpercentage 11 naar 14 gegaan en ben ik 4 kilo aangekomen.

Iemand enig idee hoe dit kan?
Spieren zijn zwaarder dan vet.
Ja, het vetpercentage dat je weegschaal aangeeft klopt niet. Je weegschaal kan dat gewoon niet meten omdat hij eigenlijk alleen je benen meet (hij meet je geleiding van de ene naar de andere voet via de kortste weg). Verder heb je dus waarschijnlijk meer spieren gekregen.
Een vetpercentage van 11 is toch ook erg weinig voor een vrouw?? Merk je niet aan je kleding dat je een paar kilo aangekomen bent?
quote:biebelie schreef op 14 september 2009 @ 19:45:

Spieren zijn zwaarder dan vet.

Bedankt voor je reactie maar daar ben ik van op de hoogte.

Ik zal heus wel iets meer spieren hebben gekweekt maar heb ook meer vet op mijn buik, rug en heupen gekregen. Daar snap ik dus niks van.
quote:Silvy schreef op 14 september 2009 @ 19:49:

Een vetpercentage van 11 is toch ook erg weinig voor een vrouw?? Merk je niet aan je kleding dat je een paar kilo aangekomen bent?Ja, mijn broeken zitten strakker, heb nu echt zo'n buikje. Ik heb nu dus een vetpercentage van 14. Ik kan geen BH vinden waar je 'm bij de rug niet ziet zitten omdat ik dus rugvet heb gekregen.
Misschien heb je onbewust meer gegeten door alle sporten??
quote:Elmira schreef op 14 september 2009 @ 19:47:

Ja, het vetpercentage dat je weegschaal aangeeft klopt niet. Je weegschaal kan dat gewoon niet meten omdat hij eigenlijk alleen je benen meet (hij meet je geleiding van de ene naar de andere voet via de kortste weg). Verder heb je dus waarschijnlijk meer spieren gekregen.Ok dank je, zal eens op de sportschool vragen of ze daar het percentage kunnen meten.
Of je wordt gewoon ouder...
quote:AgentL schreef op 14 september 2009 @ 19:54:

Of je wordt gewoon ouder...En bedankt, hier heb ik ook aan gedacht maar wilde dit eigenlijk niet horen...
dat vetpercentage klopt dus zeker niet! bij een percentage van 14 heb je echt geen rugvet. Niet schrikken dus als het bij een fatsoenlijke meting ineens een stuk hoger uitvalt!
Bij een vrouw is een vetpercentage van 19% aan de lage kant. Heel erg laag eigenlijk. Ik zou me niet druk maken met die 14%, zou eerder een gat in de lucht springen.
Die vetmetende weegschalen zijn echt onbetrouwbare krengen... Maar goed, Nefertiti, dat verklaart nog steeds niet waarom je vet gekweekt hebt, je sport fanatiek, bent bewust bezig met (niet) eten.... toch vreemd, dat je zwaarder word.

Je bent toch nog een jonge meid??

Ik ga nog effe verder peinzen.
quote:Espy schreef op 14 september 2009 @ 20:04:

dat vetpercentage klopt dus zeker niet! bij een percentage van 14 heb je echt geen rugvet. Niet schrikken dus als het bij een fatsoenlijke meting ineens een stuk hoger uitvalt!

Heb nu ook een heel raar beeld...

quote:Nefertiti schreef op 14 september 2009 @ 19:57:

[...]

En bedankt, hier heb ik ook aan gedacht maar wilde dit eigenlijk niet horen...

Haha! Sorry, moet echt lachen om je antwoord...

Ik gok dat ze je bij de sportschool ook wel antwoord op deze vraag kunnen geven.
Eet je niet te weinig ? Daar kom ik ook van aan. Vreemd maar het is wel zo.
quote:SonjaS schreef op 14 september 2009 @ 20:06:

Bij een vrouw is een vetpercentage van 19% aan de lage kant. Heel erg laag eigenlijk. Ik zou me niet druk maken met die 14%, zou eerder een gat in de lucht springen.

Ik denk dat ik allereerst mijn weegschaal het raam uit ga gooien. Kwam namelijk dit tegen op een website:

Vetpercentage

Mocht je in het bezit zijn van een vetpercentage meter of heb jij je vetpercentage laten meten in de sportschool dan is hier nog een overzicht waarin je kunt zien of je vetpercentage goed is:

Vetpercentage overzicht vrouwen:

Normaal 15-25 procent

Overgewicht 25,1 - 29,9 procent

Obesitas 30 procent of meer (bron)

Maar dan ben ik volgens dezelfde nog 10 kilo verwijderd van mijn ideale gewicht.
quote:haaasje schreef op 14 september 2009 @ 20:08:

Die vetmetende weegschalen zijn echt onbetrouwbare krengen... Maar goed, Nefertiti, dat verklaart nog steeds niet waarom je vet gekweekt hebt, je sport fanatiek, bent bewust bezig met (niet) eten.... toch vreemd, dat je zwaarder word.

Je bent toch nog een jonge meid??

Ik ga nog effe verder peinzen.Nou jong? Ben 33...
Ja, dat is jong, 33.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:isolde55 schreef op 14 september 2009 @ 20:11:

Eet je niet te weinig ? Daar kom ik ook van aan. Vreemd maar het is wel zo.Nee denk het niet. In de ochtend een beetje muesli met soja melk, voor de lunch 2 volkoren boterhammen met kip of zo en 's avonds avondeten met veel groente en soms vlees. Tussendoor smoothie of fruitshakes.
Smoothies en fruitshakes beperken! Zijn calorieenbommen; hoewel gezond, kun je ze beter vervangen door water of thee.
Aanvulling; om de 3 uur iets eten (tomaatjes, komkommer, etc) helpt je stofwisseling gaande te houden tijdens de dag. Dit lijkt me beter dan 3x per dag een grote hoeveelheid eten.
Een beetje muesli en 2 boterhammen zijn héél weinig voor een fanatieke sporter. Je lijf gaat in de spaarstand.
Ik vind het wel erg weinig wat je eet! Sport je hier op dit moment ook nog bij? of zit je in de maanden van niet sporten?
quote:winkelfanaat schreef op 14 september 2009 @ 20:40:

Ik vind het wel erg weinig wat je eet! Sport je hier op dit moment ook nog bij? of zit je in de maanden van niet sporten?Ik sport nu 2 a 3 keer per week. Eet echt nog wel vet tijdens avondeten en neem af en toe ook tijdens de lunch avocado met kip of brood met olijfolie en tomaten prutje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven