LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Veel plezier (en succes) met de verjaardag vandaag Laal!
Foto van Chiekmini op haar Hyves! Ze is prachtig!
Oh die hyvers hebben ook altijd geluk.
Ik zie geen foto van chiekmeisje op haar hyves..? Kijk ik ernaast?
Oh wacht! In de krabbels!
Meisjes, Luus heeft toch een abces (een behoorlijk grote ) in haar borst. Ze hebben hem gedrained en ze heeft aanzienlijk minder pijn nu, gelukkig... Ik vind het zo rot voor haar
Nou, ben terug uit het ziekenhuis en 3x raden....

Abces.

En een flinke ook nog. De radioloog en de degene die de echo maakte stonden ervan te kijken. Ik ben gelijk gepuncteerd. Dus een lange naald ging mijn borst in en met een spuitje trokken ze de pus eruit. Maar ze hadden enkel een 10cc spuitje gepakt en die zat direct vol. Dus moesten er nieuwe spuitjes gehaald worden. Uiteindelijk is er 55cc pus uit mijn borst weggezogen. Dat was nogal wat. Er is een beetje pus op kweek gezet om te kijken welke bacterie er nou inzit (omdat ik ook niet reageer op de AB's). Hopelijk kan daarna de juiste AB ingezet worden. Nou, maandag moet ik terug naar de chirurg en krijg ik te horen wat de uitslag van de kweek is en wat verde de plan de campagne is. Er is een grote kans dat dit abces nog een keer volloopt met pus (misschien nog wel meerdere keren) en dat ik dus nog een keer terug moet om hem leeg te laten lopen.

So far. Mijn borst voelt nu veel prettiger aan. Minder hard, de bal aan de onderkant van mijn borst is weg. Ik voel wel nog de plek waar gepuncteerd is. Beetje gevoelig nu.
Maar Luus (bijna tegelijk gepost, haha) zat die abces er nou al die tijd al?
Jup, die zat er al al die tijd. En was alleen maar aan het groeien.
Poeh, dat is niet mis zeg 55cc (sinds een paar maanden heb ik opeens een heel goed gevoel voor maten). Zal nu inderdaad wel minder gespannen voelen. Maar wat ongelooflijk shit zeg. Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is, maar natuurlijk enorm balen dat het zo ver is gekomen. En dat het ook niet 1-2-3 over is. Als het voor maandag weer volloopt, mag je dan tussentijds langskomen voor een punctie? Lijkt me dat daar dan ook weer risico's aankleven met bacteriën enzo. Hè bah, kun je dit hoofdstuk voorlopig dus nog niet afsluiten.
Luus, serieus, wat een koekenbakkers daarzo. Waarom hebben ze dat niet eerder gezien?

En 55 cc is inderdaad erg veel...
Nou voor maandag zal hij niet weer vollopen, althans niet vol genoeg om te puncteren. Een abces moet wel vol genoeg zijn om het leeg te laten lopen, maar dit was wel meer dan vol genoeg.

Ze hebben het niet eerder gezien omdat er al die weken geen echo is gemaakt. Maar ik wist zelf wel dat er een abces zat, kon haast niet anders. Vooral omdat mijn collega (arts) en een ander vriendinnetje (co-assistent) al vertelden dat er vaak een abces in de borst zit als je niet reageert op AB.

Moet de plek waar de punctie is gedaan wel goed schoon houden en afdekken met een gaasje omdat het een open verbinding is nu. Er moeten nu natuurlijk ook geen andere bacteriën in gaan komen, anders ben ik nog verder van huis.

Maar ik ben blij dat er nu iets is gedaan zeg.
Mien, onze luusbaby sliep ook als een blok de eerste paar dagen na de geboorte, daar hoefden wij geen enkele moeite voor te doen. Pas na een dag of 10 inderdaad moet je er zelf moeite voor gaan doen want dan slapen ze niet zomaar meer in. Vaak wel gelukkig, maar soms ook niet. Wij hebben het weer andersom: 's nachts slaap luusbaby direct in (oké vannacht voor de 2e keer eens niet) maar overdag is het soms flink mopperen. Net lag hij ook te mopperen en uiteindelijk te huilen in bed (nadat ik hem had horen hikken door de babyfoon), dus ik ging net kijken, lag ie boven zijn dekentjes, overdwars in bed. Heb hem weer op de juiste plek gelegd, speen erin, even naast het bedje gezeten en nu slaapt ie weer.
Ja, dat is waar, ze hebben die echo natuurlijk nog steeds niet gemaakt en zoiets voelen ze waarschijnlijk niet aan de buitenkant (auw!).

Pfff. Maar inderdaad heel fijn dat er nu iets aan wordt gedaan zeg!
Hé duft, peuken en harde muziek!? Wij moeten binnenkort maar eens daten!

Nou ons ritme dan maar:

04.30 nachtvoeding

07.30 ochtendvoeding

11.00 nog eens ochtendvoeding

14.30 middagvoeding

17.30 avondvoeding

20.30 avondvoeding

23.30 laatste fles

Maar soms loopt het de laatste tijd zo (beter ook!):

04.30 nachtvoeding

07.30 ochtendvoeding

11.30 nog eens ochtendvoeding

15.30 middagvoeding

19.00 avondvoeding

23.00 laatste fles

We zitten een beetje tussen de 7 en 6 flessen in nu.

De fles van rond 21.00 uur is vervallen en hopelijk vervalt over een week of 2 de nachtfles. Maar vandaag worden het weer 7 flessen vrees ik. Hij is weer erg vroeg steeds met zijn flesjes.
Luus, wat heftig! Wel fijn dat het nu fijner loopt, en dat ze straks misschien een beter antibioticum kunnen voorschrijven (eentje die wel helpt). Plus dat ondertussen je candida dan misschien lange genoeg weg is. Maar tjongejonge, wat veel! Beetje rare vraag, maar verschilden ze dan niet ook behoorlijk in maat, je borsten? En is die andere nou wel helemaal genezen?

Hier de hele ochtend twee schreeuwende (voornamelijk ruzieënde) peuters gehad. Om half twee kwam man thuis en nam ze mee naar de dierentuin, ik heb eerst een kwartier zitten wachten tot de fluittoon uit mijn oren verdween (niet echt, maar toch, soms ben je dan gewoon vergeten hoe stilte klinkt). Net heul veul boodschappen gedaan (met het karretje naar huis gelopen, hihi, tokkie) en limoenkwarktaartje gemaakt. Ik twijfel of ik eerst de kar terugbreng nu of eerst monchou-aardbeientaart ga maken. Wil ook nog pannenkoeken bakken zodat dat morgen niet meer hoeft, maar dat doe ik wel als elevmeisje in bed ligt. Die is trouwens door het dolle heen dat het nog maar één nachtje is. Man en ik maken steeds grapjes dat het nog vier nachtjes is of een ander aantal, en dan steekt ze steeds heel wijs dat ene vingertje op en kijkt zo van: jullie weten er ook niks van, onnozele henkies.

En: oh! oh! oh! Ik wil óók het chocomeisje zien!! (Hoe choco is ze?)
Wat een poppie is Elevmeisje toch. Zie het al helemaal voor me met zo'n eigenwijs neusje. Lijkt me zo leuk dat zij nog echt naar haar verjaardag uitkijkt (is toch alweer een tijdje terug dat ik zenuwachtig was voor m'n verjaardag). Zal ze jullie morgenochtend dan heel vroeg al wakker maken?

Chiekbaby heeft een hele mooie chocoladekleur met heel veel zwart haar en roze wangetjes. Chiek heeft de foto's er niet zelf op gezet hoor (stonden in een berichtje van haar zusje), ze zou haar meisje natuurlijk nooit met anderen delen voordat wij haar hebben gezien
anoniem_75183 wijzigde dit bericht op 15-09-2009 16:37
Reden: die iemand was natuurlijk haar zusje!
% gewijzigd
pfioew, gelukkig.

Ben je al begonnen met je nieuwe baan trouwens? Of is dat volgende week? En wanneer precies is die ene afspraak, deze week toch?
Morgenochtend kennismakingsgesprek bij KDV en morgenmiddag nieuwe baan (met zeer relaxte start, want werkbespreking bij collega die in de buurt woont). Donderdagochtend fysio en donderdagmiddag Het Gesprek. Vrijdag weer werken. Dus vandaag nog even een lekker forumdagje
Oh da's wel lekker, Sproet! Dat je de eerste werkweek er omheen kon plannen (niet dat het andersom kon..), en dat je morgen lekker rustig kunt beginnen. Weet sproetman al dat hij mee moet morgenochtend?
Tokkie , heb inderdaad ongelijke borsten. Nu hopelijk niet meer. Nah, je zag het niet heel goed hoor, alhoewel enkele mensen hebben het wel tegen me gezegd, dus het viel wel op. Maar het abces zat aan de onderkant van mijn linkerborst. Maar mijn rechterborst heeft ook een borstontsteking (wel zonder abces), maar die zit weer aan de bovenkant.

Luusbaby ligt een lange ruk te maken... om 13.45 zijn laatste flesje gehad. We gaan hem zo maar wakker maken en er een nieuw flesje in gooien. Hopelijk gaat ie dan weer zo lekker slapen tot 23.00 uur.

Toch gek dat ie aan het begin van de dag om de drie uur vaak komt, en aan het eind van de dag om de vijf uur. Waarom niet de hele dag door om de vier uur?

Sproet, vind je het wel spannend om weer te gaan werken? Heb je er zin in? Je begint wel lekker rustig.
Mien en Duft, hoe viel de kleding van g*odm*odmom ook alweer? Ruim/krap/normaal? Ik twijfel tussen M en L (heb normaal 40/42).
Poeh, zo´n baby´tje neemt heel je dag in beslag, ik kan niet eens maar fatsoenlijk forummen ;)

Haai!

Onze eerste dag was helemaal oké! Leuke kraamhulp (we krijgen 6 dagen 8 uur, heerlijk!), superlieve man die echt de beste papa ever is, een wolk van een baby (ze is zó mooi! :heart) en een redelijk fitte mama. Ik voel me wel 90 qua conditie momenteel; lopen, gaan staan of zitten, bukken, omdraaien in bed... het doet allemaal pijn en voelt enorm beurs, maar dat gaat hopelijk snel beter. Borstvoeding is voor ons allebei nog even wennen maar gaat al best goed gelukkig.

Bedankt voor al jullie superlieve sms-jes!

Bevallen gaat nooit mijn hobby worden, dat is wel duidelijk geworden , maar mén, wat is ze mooi...

Kom snel weer posten en dan zal ik ook op jullie proberen te reageren! xx
Chiekie geen ander woord voor! Wat heerlijk dat de kraamhulp lief is, bv goed gaat, manlief de beste vader ter wereld is en vooral dat jullie meisje de aller aller aller liefste, mooiste geweldigste is. Ik vond haar ook om te snoepen!

Enneh, gek he, dat ze je niet eens de tijd geven om te forummen. Heel flauw

Enneh... niet op ons reageren als je geen tijd ehbt, gewoon lekker vertellen over jullie chocoladedroompje!
Jaaah Chiekie is er eventjes! Wat klink je heerlijk gelukkig, en terecht met zo'n chocodroom van een meisje.

Voor de nieuwsgierige dames zonder hyves: ik ben zo vrij geweest de foto's van Chiekmini te kopieren en even te uploaden naar de groep. + nog een extra foto die ik heb opgespoord op de hyves van Chiekman. Kunnen jullie ook kijken. Ik hoop dat Chiek het me vergeeft dat we haar meisje begluren !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven