Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
xx
rosanna08 wijzigde dit bericht op 16-09-2009 11:12
Reden: wijzigen Roos, niet kwooten
% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Sarah Scott schreef op 16 september 2009 @ 11:09:

Oh dan heb ik dat verkeerd

Kip; steek je nou de draak met mijn waarschuwing? Zou niet durven, kom alleen maar mijn strafwerk inleveren.
Saar, ik snap het helemaal dat jij 2 ruggesteun geeft. Tip: moet je wel eerst ff zorgen dat je goed op de hoogte bent
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik was op de hoogte HPL, maar hou na afloop van alle overleggen bij ons niet alle topics alsnog in de gaten. Do you mind?
Nee schat, anders had je wel gezien dat er op het betreffende topic wel (selectief) posts waren verwijdert.
Sarah, reageer je nu als angel of als Sarah?
You're right Rosanna

HPL: ik heb even nagevraagd, maar voordat Angel2 vroeg om de offtopic discussies te stoppen is er NIET verwijderd. Toen er daarná nog door werd gepost is er idd verwijderd. En dan komen we weer uit bij mijn post van 11.22; dat was ná het overleg.

Bovendien; offtopics mogen altijd verwijderd worden zonder kennisgeving.
Waarom zijn dan alleen de postings van HPL verwijderd en niet die van anderen die naar haar postings verwijzen? Die zijn ook offtopic en niet meer ter zake doende als de postings waar naar verwezen wordt niet meer bestaan.
Dat zou je aan Two moeten vragen
Oh hier rennen jullie heen om te klikken. Weer wat geleerd

Luister Hoipippilangkous, je wéét donders goed hoe de vork in de steel zit, dus hou op met jamaarzij en jamaarhij en al dat moddergegooi en je gelijk willen halen en koste wat kost het laatste woord willen hebben.

Ik heb menig maal geprobeerd het soort van goed te maken, excuses voor weetikveelwat aan te bieden, je te negeren, je juist niet te negeren, je te vragen waarom je juist zo'n antipathie jegens míj hebt, en waarom je niet op zijn minst wil proberen om als 2 volwassen mensen hier een oplossing voor te vinden. Maar alle keren geef je niet thuis, ja dan kan je wat mij betreft ook echt de rambam krijgen hoor. Dan ben ik er ook echt wel definitief klaar mee. Dan onderschat je me en maak je me behoorlijk belachelijk. Ik blijf niet bezig hoor.

Jaren en jaren geleden, 2 namen terug om precies te zijn, waren we al geen vriendjes en heb je me beloofd nooit meer in een topic van mij te komen posten. En weet je: aan beloftes moet je je houden toch?

De groeten
quote:rosanna08 schreef op 16 september 2009 @ 11:47:

Waarom zijn dan alleen de postings van HPL verwijderd en niet die van anderen die naar haar postings verwijzen? Die zijn ook offtopic en niet meer ter zake doende als de postings waar naar verwezen wordt niet meer bestaan.quote:Viva Angel5 schreef op 16 september 2009 @ 11:49:

Dat zou je aan Two moeten vragen bij deze
quote:rosanna08 schreef op 16 september 2009 @ 11:47:

Waarom zijn dan alleen de postings van HPL verwijderd en niet die van anderen die naar haar postings verwijzen? Die zijn ook offtopic en niet meer ter zake doende als de postings waar naar verwezen wordt niet meer bestaan.

Op 15-9 om 21:02 en 21:04 post ik op het topic om de discussie tussen Ratteke en Tangerine te stoppen. Alle off topic opmerkingen over deze ruzie vóór die postings laat ik staan, alle off topic opmerkingen over deze ruzie ná mijn postings zou ik weggehaald hebben, maar dat was gelukkig niet nodig.

Op 15-9 om 21:20 post ik op het topic om de discussie over en met HPL te stoppen. Alle off topic opmerkingen over deze ruzie vóór die posting laat ik staan (zowel die van HPL als die van anderen), alle off topic opmerkingen over deze ruzie ná mijn posting heb weggehaald. Dat is 2 keer van HPL en 1 keer van Bokita.

Alle opmerkingen van vóór mijn betreffende postings weghalen is nutteloos, zeker gezien de hoeveelheid werk die dat met zich mee zou brengen.
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-09-2009 12:40
Reden: typfout
% gewijzigd
Goh Zoy neemt het ook al persoonlijk. Lieve kind, er vált niks goed te maken, uit te leggen of weet ik veel. Ik zou zeggen, stap eens uit die slachtofferrol, die staat niemand.

Two, in geen van beide posts noem je namen, ze zijn allebei algemeen. En dan moeten wij natuurlijk snappen wie jij bedoelt. Right. Ik snap wel waarom je het op deze manier wenst uit te leggen hoor, ik vind 't wel heel kinderachtig. Maar goed, van iemand die het niet aan durft om open te modereren kan ik ook niet anders verwachten, of wel?
Jee, HPL, houd toch eens op met je aanvallend gedrag naar alles en iedereen!
Vinyl, ik ga echt mijn mond niet houden.
Je hoeft je mond ook niet te houden, maar je laatste zin vind ik echt een heel lage opmerking. En dat siert je niet.
Jij bent ontzettend niet zen bezig HPL
Hahahahaha adem in adem uit was het toch?

Oh vrouw je begint een karikatuur te worden.

Je slaat als een wilde om je heen, en waarom?

Ik vraag me oprecht af of het wel goed met je gaat. Want zó erg ken ik je niet hoor, en ik ben echt wel wat van je gewend
Ik hou ook van jou hoor Zoylaatje.

Weet je wat, ga jij lekker verder met mijn woorden uit zijn verband trekken, dan blijf ik 'om heen slaan'. heb jij ook wat te lachen.
quote:Vinyl schreef op 16 september 2009 @ 13:44:

Je hoeft je mond ook niet te houden, maar je laatste zin vind ik echt een heel lage opmerking. En dat siert je niet.Hoezo laag? Wat is er laag aan het kinderachtig vinden dat iemand niet open durft te modereren?
Djeez HPL, wat laat jij een intens nare kant van jezelf zien. Ja, hak daar ook maar over heen, zou ik zeggen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 16 september 2009 @ 14:04:

[...]

Hoezo laag? Wat is er laag aan het kinderachtig vinden dat iemand niet open durft te modereren?

Dat kun je best kinderachtig vinden, die mening mag je hebben. Maar op deze manier iemand onder de gordel schoppen vind ik echt ontzettend naar.

VIVA heeft er voor gekozen het anoniem modereren toe te staan voor Two en Three, en daar hoef jij geen oordeel aan te hangen dat iemand dan ook op basis daarvan ook kinderachtig modereert.
Kijk, zó kan je je dus voelen als je je in het nauw gedreven voelt.

En dáár weet ik dan weer wél alles van. Het laat je meest lelijke kanten de boventoon vieren, en achteraf blijft het je tot in lengte van dagen achtervolgen. Ja, kom daar dan maar weer eens bovenop. Niet te doen gewoon. Wees de wijste en geef het op. Je hebt je punt gemaakt, je bent boos, je voelt je onbegrepen, tekortgedaan, what ever, mag allemaal, we zijn allen mensen van vlees en bloed. Maar er is tevens een tijd van komen en een tijd van gaan Pippilangkous en weet je ik vind deze vertoning van je eigenlijk helemaal niet grappig, eerder zorgwekkend.
Wat ben je weer lekker bezig HPL. Jouw uitlatingen op het topic van Zoyla en hier over engel 2 zijn ver beneden alle peil. Dat je daarvoor een waarschuwing krijgt heeft volgens mij niks te maken met dat engel 2 je niet zou mogen. Door dat te beweren neem jij de door jouw zo verfoeide slachtofferrol aan. Je komt de laatste tijd hier over als een heel naar en bitter mens (aanname van mijn kant) :misschien tijd voor een forumpauze?
Nou ik heb het eindelijk bijgelezen en ik vat nu eindelijk waar het exact over gaat. Ik zie geen enkele partijdigheid van 2. Wel denk ik dat ze misschien wat duidelijker had mogen zijn over wie ze precies bedoelde, gewoon voor de helderheid.

Verder, open modereren of niet zegt niets over iemands modereerkwaliteiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven