***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Groetjes uit Zürich!

Muis je bent fantastisch!

Vanavond meer.
Leuk dat Feline het zo leuk vond Esan! Gaat ze ook al wedstrijden spelen?

Swiss, heb je lekker geslapen zonder die panty?

Heb je die serie al gekeken?

Muis, fijn he, dat opruimen? Puk doet het ook ineens. Nu is de speelkamer ook heel netjes sinds de verbouwing (daarvoor hadden we niet eens een speelkamer, maar ok) en dus ook makkelijker te ordenen, maar ok. Prettig om resultaat te zien.

De huisarts belde: uit de kweek bleek dat het geen blaasontsteking is, dus ik moet morgen de vk maar even bellen om uit te zoeken waarom mijn buik pijn doet. Misschien is het wel gewoon een zs-kwaal ofzo? Mijn bekkenbodem voelt ook al heel gevoelig (nu al...!), dus misschien hangt het ermee samen?

Verder is de grieperigheid weer helemaal terug en zit me af te vragen of ik morgen niet gewoon een dagje thus moet blijven om even uit te zieken ofzo. Ben niet doodziek, maar zo gaat het nooit over. Even bankhangen.
Oh ja, in principe kan ik gewoon naar Friesland komen (afhankelijk van de dag en moet even vervoer regelen enzo). Mits Icke het natuurlijk oke vindt; zo'n vol huis.
Oh Laar toch! Geen blaasontsteking? Zit de buikpijn ter hoogte van je navel? Heb je veel harde buiken? Ik hoop het niet, want dan zou het best wel eens een herhaling van de zwangerschap van Steijn en Huug kunnen zijn! Overigens verloor ik toen geen bloed...

Advies van Moeder de Gans: blijf maar een dag thuis en kruip onder de wol met een goed boek. Ik denk echt dat je jezelf anders voorbij loopt!
Nee, rechts onderin ter hoogte van de blinde darm (die ik niet meer heb). Voor echte harde buiken is het nog wat vroeg denk ik, maar mijn buik voelt gewoon snel wat gespannen en gevoelig aan.

Eigenlijk denk ik dat mijn weerstand gewoon ineens weg is en ik daardoor gekke klachten heb, maar ik bel morgen de vk wel even.
Ik weet niets van pijn rechts onderin de buik! Gelukkig dat het niet rond je navel zit!

Hee, ik ben benieuwd wat de verloskundige morgen zegt. Heb je al besloten of je morgen thuis blijft of niet?
Gelukkig maar! Jij kent tenslotte geen normale zwangerschapsklachten.

Ja, ik denk dat ik morgen maar thuis blijf. Ben het eigenlijk een beetje zat om zo te kwakkelen (weet nu al dat ik me de halve dag schuldig ga voelen, maar ok).

Nu de laatste aflevering Corleone kijken en dan vroeg naar bed.
Hee Laar, wat vervelend dat je je zo rot voelt! Lekker thuisblijven morgen hoor!

Vandaag is Nina echt jarig, mijn bevalling begon vorig jaar een uur geleden en over een uur werd ze geboren. Ik ga even sentimenteel doen en wat foto's van toen kijken.

Dikke kus voor iedereen!

Fach, voor de bevalpoule zet ik in op 10 OKTOBER!
Laar je hebt niet ineens van die hele pijnlijke steken dat je bijna door de grond gaat? Dat had ik nl en dat kwam destijds doordat er van alles in mijn buik aan het verschuiven was en mijn eileiders in de knel kwamen. Ik hoop echt dat het zoiets onschuldig is (evengoed vervelend)

Xaloy, laat maar even weten wanneer je rijdt, dan kijk ik wat ik kan regelen. Op maandag moet ik dan even regelen dat man op een andere manier naar zijn werk gaat. Op zondag staat de auto voor de deur, dus no problemo...

Hier nog steeds slechte nachten, wordt er echt een beetje gaar van..... Vandaag weer eerste werkdag en ben het overzicht totaal kwijt. Daar kan ik niet tegen..... Hoop dat ik snel weer over de berg heen kan kijken. vakantie is leuk, maar de troep erna helaas niet...

Ben nu wel lekker aan het sporten. zondag naar Zumba (ja ik ook Witchke) geweest en het was heerlijk! Het is een soort salsa aerobics en zelfs voor mij goed te doen (en ik hebb niet echt gevoel voor muziek enzo...) Ga morgenavond weer!

Naja, verders weet ik het even niet meer. Te moe, ga lekker vroeg slapen (hoop ik...)
Gefeliciteerd Micha!!!!!
Gefeliciteerd lieve Mich! Goh, die kleine Nina is een jaar! Word je er niet helemaal emotioneel van? Ik begin al bijna te huilen als ik denk aan de eerste verjaardag van Mees en hij wordt pas over ruim twee maanden een jaar! (ik weet het: ik ben een weekdier. Ik vind het gewoon jammer dat ik straks geen baby meer heb! Het eerste half jaar mogen ze van me houden, maar ik vind de tijd daarna zo leuk!)

Drop, wat vervelend dat je nog steeds van die gare nachten hebt! Nog vervelender is werktroep in combinatie met gare nachten!
Mich, gefeliciteerd met Nina!

Lara, wat klinkt dat eng, bloed in je urine, ben benieuwd wat de vk zegt. Beterschap meid!

Spitsmuis, wat lief dat Hugo & Steijn zo netjes opruimen. Het zal wel bij de leeftijd horen, want Zahra doet het nu ook zonder morren. Als ze de duplodoos omgegooid heeft en ze wil met iets anders spelen, ruimt ze eerst de blokjes netjes op. Wel heel knap dat Hugo zichzelf aangekleed heeft zeg! Zahra is nu aan het oefenen om zelf haar jas aan te doen op de creche. Verder babbelt ze de hele dag door, echt leuk hoor.

Gisteren ben ik met Yasemin naar het cb geweest, het arme kind heeft ws een trauma van het zh gekregen, want ze wilde absoluut niet in de meetbak of op de weegschaal. Het was echt een drama. Ze heeft samen met man op de gewone weegschaal gestaan en daarna ging man er alleen op, maar ik denk dat het gewicht niet klopt, als het wel klopt zou in 5 weken tijd zo'n 700 gram afgevallen moeten zijn?! De wijkverpleegkundige zei dat het ms door de ziekenhuisopname zou kunnen komen, maar ik vind het wel veel, ik heb het er verder niet meer met haar over gehad, maar ik denk dat ik haar volgende week in het zh nog maar een keer laat wegen voor de zekerheid, of anders een keer extra naar het cb. (maar die inloopspreekuren zijn nooit op mijn vrije dag grrr).

Verder gaat het wel goed met haar, ik denk dat ze last heeft van haar keel, want ze heeft een heel schor stemmetje.

Verder heb ik eigenlijk niks te melden, heb het een beetje druk op mijn werk dus weinig tijd om bij te lezen.

Fijne avond allemaal!
Laar, morgen thuis blijven hoor. Denk aan je eigen adviezen aan mij, niet stoer willen zijn, je ook helemaal niet schuldig voelen, gewoon lekker een dagje thuis blijven. Lekker op de bank met een boek. Eng die pijn, hoop dat je snle een onschuldige uitslag krijgt.

Micha, gefeliciteerd met Nina, jeetje een jaar al. Wat gaat dat toch snel! Geniet je lekker van het ont-hormonen? Lekker aan de wijntjes enzo?

Drop, succes met werken. Ik ken het gevoel, ik weet ook nooit waar ik moet beginnen na een vakantie. Ben blij dat ik nu die blackberry heb en tijdens de vakantie in ieder geval de mails meelees. Dat scheelt al een hoop.

Xaloy, heb jij die opdracht bij de UBS eigenlijk nog gekregen?

Verstandig dat je niet het hele land afreist, het klinkt heel gezellig, maar je moet ook een beetje rust hebben.

Chance, ik zet op op 08 OKTOBER! Hoef je niet meer zo heel erg lang. Heel veel sterkte met de laatste loodjes.

Hier alles ok. Zit momenteel alleen thuis, geen man en geen kind. Heel vreemd. Ga maar lekker met mijn boek naar bed.

Vandaag geestelijk een beetje een off-day. Over een week heb ik mijn eerste shot gif (of placebo) gehad. Hoop dat het morgen weer beter is.

Heb trouwens heerlijk geslapen, trek nu ook lekker mijn panty uit, heerlijk!
Opdracht bij UBS staat nog uit Swiss. Zal wel niets meer worden.

Pff.. drukdruk vandaag! Ben pas net thuis. Babysitter moest eraan te pas komen omdat C. tegenwoordig zanger van een band is en dinsdagavond oefenavond is. Tja, je hebt werk- en lolpaardjes

Ik ga morgen Icke bellen. Welterusten allemaal!
Micha, nog gefeliciteerd met Nina!

Swiss, hoe is het vandaag met je? Heeft een nachtje slaap je goed gedaan? Voel je je geestelijk weer wat sterker?

Bah Drop, wat beroerd van die slechte nachten. Hoe vaak wordt Luuk wakker? En is dat altijd op dezelfde tijd?

Zo, ik blijf inderdaad gewoon thuis vandaag. Inderdaad verstandiger om eens een keer goed uit te zieken in plaats van zo door te lopen.

Net de vk gebeld en die belt tijdens het spreekuur nog even terug. Zometeen maar even wat antiverkoudheidspullen halen, want mijn hele hoofd zit vol (en wat tijdschriften voor op de bank )
Laar veel beterschap

Nina gefeliciteerd met je verjaardag meid !

Layla : wat naar dat Yasemin is afgevallen. Hopelijk komt ze in no time haar gewicht weer bij.

Hier gaat het al iets beter met Xander, maar de dokter moet nog altijd komen. Hij moest er normaal zijn om 0930 maar is er nog altijd niet.

Vriendlief gaat volgende week voor een netwerkborrel naar Amsterdam. Hij gaat daar ook op hotel. Dus ik ga volgende week een dag vrijaf regelen om op Xander te passen.
Heeft hij nog koorts? Wel handig dat de huisarts langs komt. Dat is best gebruikelijk bij jullie toch?

Welke netwerkborrel is het en waar is het?
Lara, wat zei de vk?

Niet schuldig voelen vandaag hoor (doe ik ook altijd) maar jij gaat nu voor en werk ach...

Micha, een beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met Nina. Wat is dat jaar voorbij gevlogen zeg!

Witchke, is de dokter al langs geweest?

Kaj is vandaag weer naar de peuterspeelzaal geweest en vond het helemaal geweldig. De eerste paar keer moest hij huilen toen ik wegging maar vandaag zwaaide hij me vrolijk uit.

Wat kan je eigenlijk veel in korte tijd in huis doen als er geen kind om je heen loopt te drentelen/helpen.

We vieren hier altijd lampegietersavond (vroeger werden dan weer na de zomerperiode de lantaarns aangestoken) en dan mogen de kinderen verkleed en met lampion de straat op. Vrijdag mocht Kaj met zijn klasje de optocht lopen. Men o men, wat een chaos is dat met 2 en 3 jarigen...maar wel leuk! Zal kijken of ik een foto op hyves kan plaatsen.
Dat klinkt leuk Lilien! Ben benieuwd naar de foto's.

En gaat Kaj ook nog naar het kdv? Hoeveel dagen? Fijn dat hij het zo leuk vindt. Afscheid nemen van een huilend kind is niet leuk...!

De vk denkt dat het soort groeipijn is omdat de baarmoeder in deze weken heel hard groeit. Daar had ik zelf ook al aan gedacht, want mijn buik groeit namelijk ook heel hard de afgelopen week. Heb dus gisteren ook maar een positiebroek uit de kast getrokken, want mijn spijkerbroek kan nog dicht, maar zit niet heel confortabel meer.

Voor de tabel: chance OP 22 OKTOBER (ik gun het je echt eerder hoor!!)
Lilien, die optocht klinkt leuk! Hoeveel dagen gaat Kaj naar de creche? Bij Steijn en Hugo zitten ook een paar "crechekindjes" (klinkt onaardig, maar zo bedoel ik het niet!) op de peuterspeelzaal, maar die gaan allemaal een of twee dagen naar de creche en gebruiken een ochtendje peuterspeelzaal ter voorbereiding op groep 1. (bij ons zitten de peuters en groep 1 t/m groep 8 allemaal in hetzelfde gebouw.)

Laar, ik had nog niet aan groeipijn gedacht! Wat vervelend dat je daar last van hebt! Ik kan me van de zwangerschap van Mees niet meer herinneren dat ik pijn in mijn buik had, maar wel dat ik continu het gevoel had alsof ik een schop in mijn kruis had gekregen.

Goh, dat je nog je eigen spijkerbroek aan kan! Ik vond je er in juli namelijk al zwanger uitzien!
Vervelend Lara, die groeipijn. Maar gelukkig is het niets ernstigs.

Kaj gaat niet naar het kdv. Hij gaat een lange dag naar oma

en 2 kortere dagen naar een oppas. Daarom vind ik het goed dat hij ook naar de psz gaat met veel kindjes om hem heen. Hij gaat nu nog 1 dagdeel en als het goed gaat wil ik hem in het nieuwe jaar 2 dagdelen laten gaan. Dan ga ik een dagdeel ervan werken en zal hij dus nog 1 lange dag bij oma en een korte dag (haal hem na zijn middagslaapje op) bij de oppas zijn.
Lilien, ik wist niet dat Kaj niet naar het kdv ging! Ik weet niet hoe het op jouw peuterspeelzaal gaat, maar die van Steijn en Huug is echt heel leuk. Oké, ze komen gesloopt, maar vol verhalen, thuis en ik ben meer dan tevreden met de gang van zaken daar.

Nadeel: zo'n ochtend vliegt voorbij. Steijn en Hugo gaan van 08:30 (ongeveer) tot 12:00 naar de peutertjes en ik doe niet heel veel in de tussentijd. Knuffelen met Mees (heeft het mannetje ook een keer de volle aandacht van me!), wat boodschapjes en ik kan me weer ongans op die logge bakfiets trappen naar "school".
Oh, ik dacht dat Kaj ook naar het kdv ging. Wel goed hoor, dat hij nu naar de psz gaat. Ik denk dat het ook wel leuk is voor hem om meer kinderen om zich heen te hebben? Speelt hij leuk mee, of is het sowieso nog wat wennen voo hem?

Grappig dat je dat zegt Muis, van dat "zwanger eruit zien"; je bent namelijk de enige van wie ik dat hoorde. Iedereen vond juist dat je er zo weinig van zag - tot een kleine week geleden; nu vindt iedereen die buik zoveel gegroeid, hoewel hij alsnog bescheiden zou zijn. Nouja.

Swiss, hoe is het vandaga met je?
Lara : ik weet niet hoe de netwerkborrel van mijn vriend heet.

Xander heeft geen koorts gehad hoor. Dat de dokter aan huis komt is heel gebruikelijk hier in Belgie. Hij is dus langsgeweest en Xander is beter en mag morgen weer naar de creche. Enkel moet hij zijn medicijnen uitnemen.
Laar, groeipijnen? Smeren!!! Ik weet dat je die olie van weleda niet lekker vond, maar nu moet je echt smeren! Kan waarschijnlijk met wat voor spul dan ook, en wsl doe je dat ook, maar wel doen want anders krijg je strepen! Ik ben zo blij dat ik dat zo trouw heb gedaan, want mijn buik ziet er nu weer heel aardig uit, niet hangerig en geen striemen.

Muis, grappig is dat, dat iedereen denkt dat je lekker even wat tijd voor jezelf hebt als de jongens op de psz zijn. Haha! Je sjouwt inderdaad heen en weer op de bakfiets, ondertussen boodschappen doen, thuis huis beetje aan kant maken en fruit maken en en en... En dan mag je al weer op die bakfiets!

Lilien, lief verhaal over Kaj en z'n lantaartjes. Nooit van dat feest gehoord trouwens, maar het klinkt wel gezellig!

Zo, school is rond voor Lars. Na heel veel wikken en wegen toch voor de OBS en niet voor de Montessori gekozen. OBS ligt om de hoek en lijkt me een prettige school. Mont. lijkt mij heel leuk, het creatieve, het sociale etc, maar ik denk dat klassikaal onderwijs in ieder geval beter bij Lars past. Hij is rustig en houdt van voorspelbaarheid. Voor Morris een leuke peuterspeelzaal gevonden voor twee ochtenden per week. Nina blijft nog even lekker bij moeders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven