***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Slaap ze Drop! 2 Nachten heerlijk doorslapen is een cadeautje!
Voorzichtig doen Swiss! Lange dag en dan ook nog heen en weer rijden, terwijl je niet helemaal fit bent... Kun je niet een nachtje in Franrkijk blijven en morgen terugkomen?

Snap wel dat je mee gaat naar die artsen dinsdag, maar als je je desondanks niet goed voelt moet je afzeggen hoor!

Veel plezier Dropje. Lekker slapen!

Muis, hoe doe je dat eigenlijk als je naar de muziekspeeltuin gaat? Gaat Mees dan mee?

Poe, ben net wakker. Heb me de hele nacht ziek gevoeld en me vandaag dus nog mara ziek gemeld. Irritant hoor.
Beterschap Lara, wat ontzettend ruk dat je zo aan het kwakkelen bent!! (muizetaal )
Hey muisje, ik ben er me van bewust dat het wel eens zou kunnen tegenslagen zonder de AD. Maar dan heb ik hem voorgenomen, om gelijk weer een halfje te nemen.

Onze reis naar Sunparcs Limburgs Peel wordt dit weekend geboekt. Van 15 februari tot 19 februari gaan we dus daar naartoe.

Layla en dropje, jullie zitten niet zo ver van ginds geloof ik. Hebben jullie dan eens zin om samen met man en kids af te spreken. Als iemand anders mee wil afspreken be my guest.

Kunnen we er een zwembadmeet van maken en erna pannenkoeken gaan eten of zoiets. Jullie mogen natuurlijk ook altijd langskomen op onze cottage. We gaan een cottage voor 6 personen nemen, omdat we veel ruimte gewoon zijn.

Btw als iemand ook nog wil boeken, het is echt een koopje. Maar 189 euro voor een midweek.
Swissemoppie van me! Eigenlijk vind ik het idee van Laar wel goed (het zou eens niet zo zijn!): rustig naar Frankrijk en morgen rustig weer terug.

Wat betreft die afspraken met de arts: ik sluit me wederom bij Laar aan. Voel je je niet goed? Ga dan niet!

(ik zou zo graag even in de auto springen en naar je toe rijden, maar het is een tikje ver. Wacht eens, misschien heeft A. zin om in de herfstvakantie een paar dagen naar Duitsland/Zwitserland te gaan!)

Laar, wat ontzettend ruk dat je zo aan het kwakkelen bent! (in navolging van Xaloy! ) Hoe reageer je baas op je ziek zijn? Zij was toch de vorige keer op een gegeven moment niet zo vriendelijk meer?

Mijn moeder/de pa van A. past op Mees als ik met Steijn en Huug naar de muziekspeeltuin ga. Theoretisch gezien kan ik Mees meenemen (er zijn meerdere ouders die hun baby meenemen), maar ik vind dat niet zo prettig. De baby's die gister aanwezig waren, raakten op een gegeven moment echt overstuur van tien rondstuiterende peuters. Nu is Meesje wel twee stuiterballen gewend, maar tien is toch een beetje veel.

Hugo heeft vanochtend geschommeld in de speeltuin. Zijn verhaal was dat hij zo hoog heeft geschommeld, dat hij tot de wolken kwam! God, wat vond ik dat lief.

Steijn is vanochtend weer naar de fysio geweest en hij is motorisch echt geen held. Zijn fijne motoriek is goed (hij blijkt een poppetje te kunnen tekenen! Wist ik niet!), maar zijn grove motoriek is echt beneden peil. Hij moet negentien dingen kunnen en dat ging allemaal niet even lekker:

- Zonder handen de trap op. Kan hij niet! Hij heeft een leuning nodig! (en moet van mij ook altijd de leuning vasthouden!)

- Over een lijn lopen met een voetje. Lukt niet.

- Op zijn teentjes lopen. Dit kan hij weer te goed!

- Op zijn hakjes lopen. Ook dit kan hij weer te goed!

- Rennen. Kan hij niet. Hij dribbelt.

- Op tijd stoppen als hij rent. Kan hij niet, aangezien hij niet kan rennen.

- Springen. Kan hij niet. Zijn voetjes blijven aan de vloer geplakt staan en het ziet eruit alsof hij een inheemse Afrikaanse regendans uitvoert.

Wat hij wel heel goed kan is zijn tekortkomingen verbloemen! Kijk, dit vind ik dus prima! Volgens de fysio is het een slim kind (heeft ie van mij!), maar ik denk niet dat je over een tweejarige al uitspraken over intelligentie kan doen. Eerlijk gezegd raakte ik hier echt flink door geïrriteerd...

Oh, mijn zusje heeft goed op Mees gepast! Ze heeft hem niet laten vallen (pfoe), ze heeft met hem gedanst, geknuffeld en geen eten gegeven. Ik was een tikje verbaasd, aangezien Mees rond tienen een banaan naar binnen hakt, maar goed. Hij had niet gezegd dat hij eten wilde...(lieve zus, hij kan nog niet eens praten!)

En...(ik ga even ongegeneerd de trotse moederkloek uithangen!)

MEES HEEFT GEZWAAID! Echt, hij zwaaide heel gericht toen ik wegging! Ben ik trots? Een heel klein beetje. (dit is een leugen. Ik ben apetrots!)
:-) Muis!!
Heerlijk als mensen het met me eens zijn

Wat gaat de fysio doen aan de motoriek van Steijn? Heeft hij veel behandelingen nodig?

Lekker hoor, dat de ouders van A. zo makkelijk kunnen oppassen. Prettig dat je dan ook dingen alleen met Steijn en Hugo kun doen. En och wbt je zusje...beter geen banaan gegeven, dan rare dingen laten eten toch? (heb je trouwens geen uitgebreide gebruiksaanwijzingen meer hangen dan?)

Sorry Witchke, half februari is voor mij nog wat te vroeg na de komst van de baby.

Even een dutje.

Goede reis Swiss!
Oh ja, dat wilde ik eigenlijk zeggen. Hoe zit het met de meet? Wanneer zullen we het nu doen?
Laar, ik heb gereageerd op Hyves! Ik ben alleen een tikje de draad kwijt...

Witch, Port Zelande is voor mij te ver weg en ook een tikje te duur. We gaan een maand later op wintersport (als het goed is) en dat is al duur zat! Ik denk niet dat A. het leuk vindt als ik ook nog eens een paar honderd euro uit ga geven voor een midweekje.

Laar, wat betreft Steijn:

Tenen lopen is moeilijk te corrigeren. Wel gaan ze nu kijken of ze wat aan zijn evenwicht kunnen doen! Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoeveel behandelingen hij nodig zal hebben.

Ben je al een beetje opgeknapt?

Oh, ik had een enorme lijst voor mijn zusje gemaakt, maar zij dacht dat baby's huilen als ze honger hebben. Op zich klopt dat, maar Mees is niet meer een heel klein baby'tje!
Robbie huilt nog steeds alstie honger heeft

Huilie :-)
hihi, geweldige verhalen weer over de muizekinderen.

Witch: Ik moet even kijken of ik het red in die week. Ik werk dan 4 dagen, dus dat is niet zo handig vermoed ik. Ik heb altijd de maandagen vrij (maar dan kom je natuurlijk net aan) Voor Layla is het nog wel een eind rijden. Ik denk bijna 1,5 uur. Voor mij maar een half uurtje gok ik. Wellicht ben ik tijdens mijn werk wel in de buurt, ,maar dan heb ik uiteraard geen kids bij me (die zijn op di-wo-do naar de opvang en vrijdag bij papa)

Nu lekker mijn nestje in en van de stilte genieten!!

Ooh hier ook nog een zielig verhaal. Ik zou tante worden, maar de eerste echo bij de vrouw van mijn broer was niet goed Missed abortion (net als bij mijn eerste zwangerschap) Heb zo met ze te doen!!
Chance: Ik ga voor 5 oktober!
Ben weer terug! Heenweg was niet goed (veel file, druk op de weg), terug ging heerlijk. Blij dat we weer thuis zijn, heerlijk!

Heb ook nog wat flesjes witte wijn en wat franse kaasjes gekocht.

Nu lekker bankhangen.
fijn dat je weer veilig thuis bent, Swiss!

Lara inderdaad je rust nemen hoor. Je bent zwanger en moet nu echt aan jezelf denken. Hoe reageerden ze op je werk?

Laat je ons nog mee denken met namen? Ja ben een beetje nieuwsgierig...

Muis wat schrijf je toch weer heerlijk over je mannekes! Ik vind dat Steijn wel veel moet kunnen van de fysio? Zonder handen de trap op lopen lukt Luna denk ik ook niet en ik wil het ook niet hebben. Vind het maar eng!

Witchke wat leuk dat jullie een paar dagen op vakantie gaan, is inderdaad niet duur! Voor mij is het echt te ver rijden (ruim 3 uur)

Drop ik hoop dat jij de poule wint!
Goedenmorgen!

Finn heeft lekker tot 9 uur doorgeslapen en ik tot 10.30, heerlijk.

Chance, hoe gaat het? Kijk je al uit naar de bevalling?

Drop, wat vreselijk zielig zeg, Veel sterkte voor je broer en zijn vrouw.

Muis, gezellig, kom maar langs. Jullie zijn van harte welkom.

Haha, als Steijn (of een andere peuter) zonder handen de trap op kan mag hij /zij skieen. Wij zijn logischerwijs heel druk bezig Finn te leren trap te lopen zonder zich vast te houden.

Maar zonder gekheid, volgens mij kunnen kids dat echt vaak pas wat later.

Laar, doe je een beetje rustig aan? Laat Puk het weekend een beetje over aan J. en doe zelf rustig. Goed boek, kopje thee.

Xaloy, we hebben morgen al met vrienden afgesproken om te gaan brunchen, sorry. Alec en zijn ouders, heb je op onze verjaardag ontmoet. Die hadden we ook al een tijdje niet gesproken, dus B had net gisteren morgen afgesproken.

Misschien volgend weekend? Ik hoop ook dat we woesndag kunnen tekenen, dan kunnen we jullie meteen het nieuwe huis laten zien.

Hoop dat het huis tekenene (en de hypotheek) een keer gaat gebeuren. B is maandag en dinsdag in Stockholm en donderdag en vrijdag in London. Weinig mogelijkheden dus.
Swis, fijn dat alles goed is gegaan!

Goh, ik dacht dat kinderen pas mochten skien als ze zindelijk zijn overdag! Wacht eens, misschien is dat voor het skiklasje! Op zich vind ik het wel logisch klinken dat ze pas op de latten mogen als ze zonder handen de trap op kunnen lopen! (ik had de stille hoop dat Steijn en Huug volgend jaar maart, dan zijn ze drie, in een skiklasje konden. Ik denk alleen niet dat het gaat gebeuren, aangezien we nog erg bezig zijn met luiers!)

Oh, A. gaat even kijken hoeveel vrije dagen hij nog heeft. Mocht hij nog wat dagen hebben, dan gaan we richting Zwitserland in de herfst! (is ook goed voor Hugo. Hij blaft aanzienlijk minder als we in Zwitserland zijn geweest.)

Drop, wat sneu!
Gezelli Muis, zou erg leuk zijn!

Finn gaat dit jaar wel in een klasje hoor. Hij zit ook nog in de luiers, maar de klasjes zijn toch maar 2 * 2 uur. Dan kan ik voor en na de tijd gewoon een luier geven. Maar misschien kan hij tegen die tijd zonder. Nu krijgt hij een snoepje (vitaminepil, rozijntje of 3 mini smarties) als hij op het potje een plasje doet. Hij geeft het niet uit zichzelf aan, maar doet het plasje wel op het potje.
Swis, dat klasje klinkt goed! Bij "ons" hotel in Grindelwald zit beneden een skiklasje voor de kleintjes, maar de kleintjes moeten wel zindelijk zijn overdag. Tja. Steijn en Huug zijn nog niet bezig met zindelijk worden, maar je weet maar nooit. Misschien krijgen ze begin maart de geest en zijn ze het ineens! Zo niet, dan is het pech. Als ze maar voor hun vierde verjaardag zindelijk zijn!

Ik zou het dus wel heel leuk vinden als Steijn en Huug dit jaar in een skiklasje zouden kunnen, maar het is geen heilig moeten. Ze kunnen ook naar de opvang boven op de berg en daar kunnen ze ook buiten spelen in de sneeuw! Mees gaat daar ook weer naartoe, aangezien ik het donkerbruine vermoeden heb dat hij niet in maart zindelijk zal zijn! Sterker nog: ik denk dat hij dan óf net wel, óf net niet loopt!
Heb net Icke gesproken: ze zou het leuk vinden om 'ons' in friesland te zien! Ik heb beloofd voor haar om het in de groep te gooien, ik ga dat morgen doen op hyves.

(zag net dat de andere meetingkogel ook door de kerk is, als het te veel wordt voor sommigen begrijp ik dan hoor!!)

Nu Robbie uit bad vissen. Weekdiertje!
Xaloy, ik ben nooit te moe voor meetjes! Kom maar op! (daarbij is het al weer veel lang geleden dat ik iedereen gezien heb, op Laar en BM na!)
ZWaai, hier een druk weekend. Vandaag wedstrijd van man op de hei en morgen naar de efteling met broer, schoonzus en nichtje. Leuk!

Heerlijk die verhalen over skieeen. Wij zouden ook wel weer willen.

Xaloy, ik wil ook meeten ergens bij eindhoven, is voor ons ook niet zover.

Ennuh, friesland vind ik een beetje te ver helaas!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Wat gezellig, al die meetjes! Ik heb gereageerd hoor.

Hoe is het met je Chance? Nog allemaal vol te houden? Hoe gaan jullie het eigenlijk met Luna doen tijdens de bevalling?

Tsja, de namen. Ik zal zo even wat op Hyves zetten.

voor de tabel: 20 oktober
Hee Muis, ik las op een ander topic dat jij een draagdoek hebt gebruikt bij Mees. Welke was dat? Die minimonkey vond ik helemaal niets en de Baby Bjorn is pas voor als de baby wat ouder is. Heb jij een andere?

Shit, het is al veel te laat. Trusten!
Laar, volgens mij had ik de draagdoek van Hoppediz, maar dat moet ik even aan mijn zusje vragen. Zij heeft hem nu namelijk voor mijn neefje in spé! In ieder geval vond ik hem ideaal en makkelijk, vooral toen ik het knopen onder de knie had. Een voordeel was ook dat het ijskoud was, maar dat Mees zoveel warmte genereerde dat ik alleen maar een shirtje aanhoefde!
Goedemorgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven