Gezondheid alle pijlers

Pap 3a

21-03-2008 11:38 1453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal weken geleden een uitstrijkje laten maken bij de huisarts. Ik heb "gewoon" meegedaan aan het bevolkingsonderzoek en ging er zomaar vanuit dat alles wel ok zou zijn. Ik kreeg de uitslag en dat bleek pap 3a te zijn. Twee weken erna nam de huisarts nog een kweekje af wat werd onderzocht in het ziekenhuis. Ook dat bleek pap 3a te zijn. Omdat het te onrustig was, werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik moet nu in April de eerste keer naar een verpleegkundige voor nog een uitstrijkje en een vaginale echo en dan een week erna naar de gynaecoloog voor een baarmoedermond / halsonderzoek. Ik ben er vrij nuchter onder. Blij dat het ontdekt is en ik denk maar, in het ziekenhuis zit ik op de goeie plek. Toch.....ik heb wat info gelezen op internet die me dan aan de andere kant ook weer zorgen geeft. Ik las zelfs dat ik sommige gevallen de baarmoeder verwijderd wordt. Ik ben 31 en heb nog wel een kinderwens. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Ik zelf denk, de onderzoeken doen in April en niet teveel paniek...Wie heeft er tips of info? Alvast erg bedankt!
Ik heb geen idee hoe lang zoiets duurt met die hechtingen, maar het gaat nog niet echt top.

Ik ben echt geen pieperd. Maar dit is niet juist volgens mij. Als ik me morgen nog zo voel (ik ga dus ook niet werken, want nu voor de klas met 21 pubers uit groep 8 nee dankje de koekoek) dan ga ik toch de gyn bellen.

Hoe zit het met jullie vloeien. Ik verlies best wel wat vocht en het is nu ook lichtrood. Lijkt wel soort van wondvocht vermengd met bloed. Het is ook echt vers bloed lijkt het...

wanneer krijgen jullie de uitslag? ik volgende week donderdag. en dan ook weer inwendig onderzoek om te kijken of het goed geneest.
Je hebt groot gelijk dat je vandaag nog lekker thuis bent gebleven. Heb je al gebeld? Wat zei je gynaecoloog? Wordt er (eerder dan volgende week donderdag) nog naar gekeken? Het lijkt mij dat jij zelf het best voelt of het goed zit of niet, ik denk dat je er toch niet zoveel last van kan hebben?

Ik verlies ook best wat vocht, vandaag lijkt het bij mij echter "oud" bloed te zijn, donkerrood dus. Ik zou nog zo'n drie weken wat bloederige afscheiding kunnen hebben, dus daar bereid ik me dan ook maar op voor. Heb voldoende maandverband in huis!

Ik krijg de 22ste de uitslag. Alhoewel ik er benieuwd naar ben, vind ik het nu nog niet zo spannend. Ik word gebeld. Fijn dat jij "persoonlijk" de uitslag krijgt en dat er ook nog even gekeken wordt! Beterschap! Niet fijn, die hechtingen...

Dropje, hoe gaat het nu met jou?
Ik heb vandaag ook nog niet gewerkt. Ben van plan morgen wel te gaan, maar met duidelijke kanttekening dat ik me niet al te druk ga maken en in de peiling blijf houden hoe ik me voel.

Ik heb niet veel echt pijn. Heb het overgrote deel van de paracetamol die je mag slikken dan ook in het doosje gelaten. Alleen gisteravond ineens flink buikpijn, dus met paracetamol naar bed. Buik is nog wel erg gevoelig en opgezet, als ik wat doe (simpele dingen zoals de trap oplopen en een boodschap doen) voel ik 'm al. Heb 6 jaar geleden via keizersnede mijn tweeling ter wereld gebracht, toen moest ik heel rustig aan doen met de wond, het lijkt verdorie net alsof ik opnieuw bevallen ben. Ik verlies net als Vamylena een soort wondvocht en wat bloed. Niet zoveel maar het ruikt onaangenaam, net alsof het aan het ontsteken is. Zal wel meevallen, was al gewaarschuwd voor bloederige afscheiding, maar echt fijn is het niet.

Ik krijg vrijdag de 25e de uitslag. Het is druk op de afdeling gynaecologie, en er is gewoon geen tijd om er een persoonlijke afspraak van te maken. Ik word die dag tussen 16u en 18u gebeld door de gynaecoloog.

Vamylena, sterkte! Jouw hechtingen lijken me geen pretje, doe rustig aan! En jij natuurlijk ook sterkte, Liesje!
Goed om te horen Dropje, dat je niet veel pijn hebt! Die afscheiding is inderdaad vervelend... Het is ook maar de vraag hoe lang je er last van hebt/blijft houden. Afwachten dus! Alweer..., we doen niet anders lijkt het wel, haha. Jij ook sterkte he! Rustig aan blijven doen. Succes met werken morgen! Ik hoop voor je dat het goed gaat. Als dat niet het geval is, kun je dan gaan op het moment dat dat nodig is? Met andere woorden: alles uit je handen laten vallen en gaan?

Vandaag heb ik toch wel wat pijn gehad. Vanochtend ging het nog wel, maar vanmiddag heb ik best wel wat zware dingen getild. Er is mij niet verteld dat dat niet mocht, maar ik voel wel dat ik dat beter niet had kunnen doen. Straks dus maar even een paracetamol voor ik ga slapen. Morgen is gelukkig een rustige dag voor me, merk ook dat ik nogal moe ben. Blijkbaar zie ik er ook zo uit, er werd me gezegd dat het lijkt alsof ik drie weken niet/slecht geslapen heb! Hebben jullie daar ook (nog) last van?
Of het nou kan of niet, als het niet gaat, gaat het niet en ben ik weg. Of ik nou morgen helemaal wegblijf of op een gegeven moment weg ga, weg is weg . Ik doe wel geen zwaar lichamelijk werk, maar 't is wel hectisch.

Ik merk ook dat zware dingen doen zoals iets tillen geen goed plan is. Volgens mij komt dat doordat je toch spieren aanspant waarbij je baarmoeder daar last van heeft. Ik heb niet echt pijn maar wel een constant zeurend gevoel, die ook wordt verergerd als ik me teveel inspan. Gek, ik sport echt veel, heb zondagavond nog 8km hardgelopen en maandag voordat ik naar het zh ging ruim een uur gecardiofitnessed, maar heb nu het gevoel alsof ik nooit van mijn leven heb gesport.
Ja dropje dat heb ik ook. Ik sport ook best veel. Maar nu...ik ben echt kapot. Ik vind mezelf zo een pieperd nu, maar ik moet me er echt aan toegeven.

Ik heb de gyn niet meer gebeld. Ik doe gewoon rustig aan. Ben blij dat ik niet ben gaan werken. Ik doe dus wel lichamelijk zwaar werk. Ik zit geen tel stil op school. ik ben altijd in de weer met die kids. En dingen regelen. Gelukkig heb ik supercollega's en zijn de kids goed opgevangen.

Waar ik wel van baal dat ik dus de straat niet op kan. Want ik werk waar ik woon (zelfs een kind uit mijn klas woont in mijn straat). Dus ik ben volledig afhankelijk van mijn familie en mijn lief. Ik kan moeilijk boodschappen gaan doen terwijl ik me ziek heb gemeld. Maar goed, morgen kan het weer. De ouders en de kinderen denken nl dat ik een stevige griep heb.

Meiden sterkte en rustig aan....en afwachten. Lijkt ons levensmotto wel.

Hebben jullie nog gehoord van jullie gyn wat ze gaan bekijken van het weggenomen weefsel? Wat voor soort cellen het zijn ofzo? Want ik krijg de uitslag van het weefsel, maar wat precies is me niet verteld.

Ik ga wel precies aan de gyn vragen wat er nou mis is gegaan waardoor ik gehecht moest worden en waarom ik zoveel pijn had.
He meiden,

Jullie hebben met zijn allen al wel heel wat meegemaakt deze afgelopen week zeg. Ik wacht met enig vrezen op mijn behandeling (vermoedelijk dus april 2010...), maar aan de andere kant is het toch ook wel fijn om in gewone bewoordingen te lezen hoe jullie het hebben ervaren. Die folders zeggen toch ook niet alles, ze zijn zo klinisch, ik lees toch liever jullie menselijke ervaringen.

Vamylena, jeetje, wat een gedoe. Een slechte aflevering van Mister Bean is er niets bij....

alles wat fout kon gaan, ging fout!

Liefs,

Ivanka
Wat naar Vamylena. Ik kan mij niet zoveel klachten herinneren na weefselwegname. Maar voor de zekerheid ga ik toch een rustpauze inlassen (al moet ik wel naar college, maar ik bedoel qua neuken voor geld).
*de vamylena gynsoap continues*

Ik dacht dat het beter ging, maar gisteren rond twee uur verlies ik een bloedprop. Zo'n vieze slijmerige...En daarna allemaal bloed. Vers bloed. HEt stroomt eruit. Erger dan een hevige menstruatie.

Ik bel het ziekenhuis. Ze willen me toch zien. Ik halsoverkop daarheen. Weer in de steigers en jahoor. Het waren gelukkig niet de hechtingen. Die waren goed aan het genezen.

Ze hebben natuurlijk iets weggesneden en toen dichtgebrand. Dat is een soort van korstje geworden en de wond daaronder is blijven bloeden. Vandaar dat ik zoveel vloeide. Het bloed heeft zich dus al een ruime week opgehoopt en kwam er gisteren in alle hevigheid met bloedproppen en al eruit.

Hij heeft nu weer een schuimrubbertje ertegen aan gedaan en weer een gyn tampon. Zo'n lange met een spanwijdte van 1,58 (zolang ben ik en ik begreep dat je van arm tot arm net zo breed bent als lang).

Deze moest ik er vanmorgen uithalen. Stinken dat het deed. En doordrenkt met bloed. Nu maar hopen dat ik niet meer zo heftig vloei. En ik moet me koest houden. Niets doen. Het de tijd en de ruimte en rust geven om te genezen.

Ik ben er zo klaar mee....:-(
Ieuw, Vamylena, daar word je niet vrolijk van zeg, ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Wat zul je geschrokken zijn toen je zo begon te bloeden. Sterkte meid, doe rustig aan.

Digi, bij jou wordt toch geen weefsel weggenomen? Als ze dat wel doen, of het nou dmv een biopt is of een lisexcisie, zou ik inderdaad je beroep even in de wacht zetten. Je gezondheid is belangrijker, je hebt er niets aan als je zometeen pijn hebt omdat het allemaal nog te gevoelig is down under, of een infectie krijgt.

Ik heb gisteren tot 1445u gewerkt. Moest eigenlijk tot 1730u maar ik trok het even niet meer, had buikpijn en begon meer te vloeien. Nu ook, het is net of ik ongesteld ben, terwijl ik de eerste dagen bijna geen last had van vloeien. Ook nog steeds een opgezette buik.
@ Vamylena: Jeetje, wat heftig zeg! Fijn dat ze er naar gekeken hebben (dat zou ik zelfs geeist hebben..) en dat je nu zeker weet dat het de hechtingen niet zijn. Wat vervelend joh, dat je nu niets mag doen...ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! Voor je eigen bestwil is het natuurlijk beter ernaar te luisteren en inderdaad even rustig aan te doen. Sterkte ermee...hoop voor je op een spoedig herstel!

@ Digitalis: Als er bij jou weefsel wordt afgenomen zou ik inderdaad je job even laten zitten. Maar dat heb je toch al geregeld zo? Als je gelijk een lisbehandeling krijgt, is het wel verstandig (denk ik) om in plaats van vijf dagen (toch?) drie weken niet te werken. Wanneer moest je ook alweer naar het ziekenhuis? Is al bijna toch, de 23ste dacht ik?

@ Dropje: Goed dat je naar huis gegaan bent. Je hebt er niets aan langer te blijven als je pijn hebt. Dan ben je toch het liefst thuis! Ik heb er ook last van: opgezette buik en wanneer ik teveel gedaan heb, heb ik ook meer last van "menstruatie"pijn en vloei ik ook meer. Rustig aan meid! En sterkte natuurlijk...
Meiden bedankt voor het meeleven.

ik heb het weekend weinig gevloeid, maar gisteravond weer wel. Het was weer helderrood. Ik snap er niets van.

Ga zo maar eens even weer bellen om te kijken hoe of wat. En wat ik mag verwachten qua vloeien.

Dropje...goed hoor dat je naar huis bent gegaan.

De rest heel veel sterkte.

en digi...jij ook succes (je moest toch binnenkort?)
Avond dames, hoe is het met jullie?

Ik heb vandaag weer geen hele dag volgemaakt op het werk. Tot 15u gewerkt, daarna gegaan. Stom is dat, het is het hele weekend best goed gegaan, met werken ben je toch meer bezig blijkbaar. Moest de hele dag aan de telefoon zitten, dan span je toch wat spieren aan, en de hele tijd naar de printer en naar collega's lopen is toch niet zo geweldig, merkte ik. Heb niet echt buik'pijn', maar wel een steeds opgezette buik, met hetzelfde gevoel als wanneer je constant met een harde buik loop tijdens zwangerschap. Alsof de baarmoeder constant samentrekt. Best kans op want het is natuurlijk ook een ingreep aan de baarmoeder(mond). Maar nu ook meer bloedverlies dan eerdere dagen. Helderrood. Bel morgen toch ook even het ziekenhuis, voor de zekerheid.
@ Vamylena: Heb je gebeld? Wat werd er gezegd? Hoe gaat het nu met je? Sterkte he! Rustig aan blijven doen, hoe moeilijk dat ook is...

@ Dropje: Goed dat je naar huis gaat, hoe vervelend dat ook is. En ja, tijdens het werken ben je anders bezig dan thuis. Thuis kun je zo af en toe nog eens gaan liggen als dat nodig is, tijdens het werk gaat dat wat moeilijker. Zie mezelf al op de grond/het bureau liggen, haha. Vervelend dat je meer last hebt van bloedverlies. Inderdaad maar even bellen, er gaat niets boven zeker weten! Sterkte!

Met mij gaat het allemaal wel goed. Ben nog steeds erg moe, zeker wanneer ik ben gaan werken. Dan heb ik ook meer pijn en last van een opgezette buik. 's Avonds doe ik dus maar lekker rustig aan!
Vamylena, hoe gaat het nu met je? Vandaag krijg je de uitslag, toch? Succes en sterkte! Ik ga voor je duimen dat het goed is.
Ja vandaag de uitslag.

Ben dinsdag en woensdagavond erg beroerd geweest.. Weer veel bloed. Maar wordt nu minder. Ik moest me nog rustig houden. Dus ik en nog steeds niet aan het werk.

Ik ben heel benieuwd.

hoe is het met jullie?
Spannend Vamylena! Ik ben ook benieuwd. Vervelend dat je weer zoveel bloed verloren hebt, gelukkig zit er enige verbetering in. Dat mag ook wel, na twee weken... Echt heel naar voor je dat je er zoveel last van hebt (gehad)! Dat verwacht je tevoren ook niet. Succes straks in het ziekenhuis!

Met mij gaat het wel goed. Nog steeds erg moe, (wat ik niet snap!) vandaag vrij genomen van het werk. Verder heb ik niet veel last: af en toe nog wat krampen en ook nog behoorlijk wat

bloed/slijmverlies. Maar al met al heb ik niet veel te klagen.
Vamylena en Liesje, beterschap! Vamylena, wat vervelend dat je er zo lang last van hebt. De behandeling ging bij jou ook niet echt van een leien dakje, denk dat het feit dat je gehecht moest worden meespeelt.

Ik heb tot en met afgelopen dinsdag last gehad van mijn buik en van moeheid. Sinds gisteren weer 100% aan het werk (ik werk 29/week, verdeeld over 3,5 dag). Voel me nu dus oke eigenlijk. Laat je de uitslag hier even weten? Ben benieuwd, hoop dat alles goed is.

Zelf krijg ik morgen over een week de uitslag. Ik geloof dat anderen het spannender vinden dan ik zelf .
De uitslag was goed. Het was CIN 1. Hij had het niet verwacht gezien mijn pap 3B.

Het is dus een goede uitslag! Erg blij mee. Ik heb hem ook nog gevraagd of hij mij geraakt heeft op een plekje wat niet verdoofd was en of hij daarom moest hechten. En dat klopte. Het geraakte stukje was een stukje wat niet verdoofd was.

Het bloeden komt omdat er steeds een korstje loslaat en dan bloedt het weer een beetje. Dit zal nog wel 3 weken door blijven gaan, maar het moet wel minder worden.

Ik ben opgelucht en ben blij dat het enigszins voorbij is.

Nu elk half jaar een uitstrijkje en dat gedurende twee jaar. En dan weer met het bevolkingsonderzoek mee.

Liesje en dropje ik ben ook zo moe. Zullen ook wel spanningen zijn enzo.

En hier ook hoor. Iedereen vindt die uitslag zo spannend. Nou ja is goed om te weten dat er mensen met je meeleven.
.
Oh, wat fijn Vamylena!! Goed nieuws inderdaad! Pfoe, ik kan me voorstellen dat je gedurende de behandeling zo'n pijn voelde, moet er niet aan denken dat er een stukje (per ongeluk) weg werd gehaald wat niet verdoofd was.. Vervelend dat het bloeden nog zo'n drie weken aanhoudt, maar het is allemaal niet voor niks geweest! Doe nog maar rustig aan, laat die spanningen er maar uit komen.

Dropje, goed om te horen dat je je oke voelt! Fijn dat je niet meer zo'n last hebt van die vermoeidheid en buikpijn. Wel spannend, volgende week vrijdag! Gelukkig dat je het zelf nog niet zo spannend vindt. Afwachten moet je toch, dus eigenlijk heeft het ook niet zoveel zin je daar al druk om te maken.

Goed idee, Bubbles! Dat ga ik zeker proberen. Ik weet ook niet of het bloedarmoede zou kunnen zijn, maar proberen kan geen kwaad. Het zou in mijn geval inderdaad ook te maken kunnen hebben met het einde van de zomer. Zodra de dagen korter worden, is het gedaan met mijn energie. Hoe gaat het met jou? Lief dat je hier mee blijft schrijven!
Ha allemaal,

Ik lees nog steeds geinteresseerd mee. Als ik die behandeling moet ondergaan, weet ik door jullie ervaringen dat ik beter een weekje rustig aan kan doen....(had ik niet verwacht dat het zo lang impact zou hebben) en daarna misschien nog wat langer niet werken. Alhoewel, ik zit dan waarschijnlijk nog in mijn bevallingsverlof, dus hoe kan ik dan rustig aan doen??? Met peuter en waarschijnlijk hongerige baby... Dilemma... misschien dan toch maar nog een paar weken langer uitstellen? Toch maar eens met de gynaecoloog overleggen als het zover is.

Verder is er over mij weinig te vertellen, ik krijg as maandag de uitslag van de tweede biopt, die genomen is in mijn baarmoederhalsmond. En as maandag gaan ze ook een uitstrijkej doen om te kijken of ik de GBS bacterie bij me draag. Gelukkig heb ik 's avonds de 20 weken echo, dus hopelijk kan ik de dag met iets leuks afsluiten?

Liefs en sterkte voor jullie!
Hey allemaal!

Met verbazing heb ik hier alle stukjes van iedereen gelezen en ik werd er een beetje blij van. Dat klinkt wellicht een beetje vreemd omdat de meeste verhalen hier niet erg opbeurend zijn. Maar na een tijdlang het idee gehad te hebben dat ik de enige was die te maken had met uitstrijkjes, colposcopien, biopten en lisexicies blijkt dus dat dat niet zo is,

Iets meer dan een jaar geleden had ik last van bloedverlies na het vrijen. Toevallig had ik een week ervoor een artikel gelezen in Viva over baarmoederhalskanker en dat je bij bloedverlies toch eigenlijk naar de huisarts moet gaan voor een uitstrijkje. Zo gezegd, zo gedaan. Na 2 weken had ik niets gehoord dus kon ik er volgens de huisarts vanuit gaan dat er niet aan de hand was. Na 5 weken werd ik gebeld dat de uitslag goed is en dat ik alleen een kleine ontsteking had. Nog weer 6 weken later werd ik gebeld dat de uitslag niet goed was doorgekomen en dat ik als uitslag PAP3a had. Ik schrok enorm en heb meteen een afspraak gemaakt bij het ziekenhuis. Na 4 lange weken wachten mocht ik eindelijk naar de gynaecoloog. Toen hij met de microscoop keek bleef het lang stil en zei hij dat de uitslag van het uitstrijkje PAP3b had moeten zijn met CIN 3. Hij wilde het meteen de week erop weghalen met een lis. Dat is ook gebeurd. De ingreep zelf viel me erg mee. Wel heb ik me nog een paar dagen een beetje ziek gevoeld. Het was een grote plek die is weggehaald dus dat was niet vreemd. Na controle was alles in orde. Vandaag ben ik na weer een uitslag PAP3a te hebben gehad teruggeweest naar het ziekenhuis. Er zit een klein plekje CIN 2 wat waarschijnlijk met de biopt al is weggehaald. Ik hoef me dus geen zorgen te maken! Als de uitslag van de biopt is zoals de gynaecoloog denkt hoef ik niet eens een lis te krijgen hoewel ik daar wel op gerekend had, ben erg opgelucht dus!

Het enige waar ik sindsdien (al bijna een jaar dus) last van heb is van irritatie,jeuk, afscheiding en pijn bij het vrijen. Volgens de gynaecoloog is mijn "milieu" verstoord en moet het vanzelf goed komen. Toch blijf ik last houden. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan maar er komt niets uit. Heeft iemand van jullie hier ook last van gehad? En zo ja, hebben jullie tips?
Allereerst Vamylena, wat ontzettend fijn dat de uitslag verder goed was! En ach, na die lis is ieder half jaar een uitstrijkje peanuts, toch? Het is niet leuk, maar - zei zij belerend - liever voorkomen dan genezen. Ik kan me voorstellen dat je onwijs opgelucht bent en misschien dat je nu het bloeden maar even voor lief neemt. Maar ik hoop dat ook dat snel voorbij is voor je.

Bubbles, bedankt voor de tip! Roosvicee ferro heb ik al hier in huis, al tijden, gewoon omdat ik het lekker spul vind . Maar ik geloof dat ik mijn energie alweer aardig terug heb, het scheelt echt 180 graden met een week geleden.

Kaboinkie, als ik jou was zou ik in die week (want daar moet je echt wel rekening mee houden, zeker na een bevalling) iemand in mijn buurt willen hebben. Je moeder, of je man als dat kan, of een goede vriendin/nicht/zus... Dat trek je denk ik niet in je eentje.

Karianne, ook een verhaal zeg, met die uitslagen! Dus jij had PAP3b met CIN3? Ik heb geen idee wat voor CIN mijn uitstrijkje had, ik wist niet eens dat ze dat ook meteen kunnen hebben. Maar gezien het feit dat ik ook binnen 2 weken de afspraak voor de lisexcisie had, zou het zo maar kunnen dat het bij mij ook zo ernstig was?! Enfin, morgen over een week de uitslag, ik ben benieuwd.

Ik heb nog geen idee wat voor 'nawerkingen' ik ga krijgen. Heb nu wel een beetje last van witte vloed. Geen irritatie en jeuk hier. Vrijen mag nog niet van de gyn, ik moest echt 3 volle weken wachten, dus hoe dat gaat hoor je over een goede 1,5 week . Maar ik kan me niet voorstellen dat pijn bij het vrijen bij 'verstoring van je milieu' hoort, ik vind het wel een te makkelijke verklaring hoor. Mag ik vragen wat voor pijn je hebt, waar 'ie vandaan komt? 'Diep', of juist aan het begin van de vagina? Ik heb overigens wel gelezen dat je na een lis aanmerkelijk droger kunt zijn, misschien dat daar je pijn vandaan komt? Heb je al eens glijmiddel overwogen?
Spannend Kaboinkie! Niet alleen de uitslag, maar ook de echo lijkt me! Maar inderdaad, wel iets leuks om de dag mee af te sluiten. Zoals Dropje al zegt, zou ik inderdaad voor in ieder geval een week hulp inschakelen. Pfff, een baby en een peuter in huis...ik moest er na de lis niet aan denken! Zware dingen tillen bezorgde mij wel de meeste pijn. Als het enigszins kan, zou ik dat dus door anderen laten doen. Met je gynaecoloog overleggen is sowieso een goed plan!

Karianne, dat is schrikken! Dat het zo lang geduurd heeft voor je wist dat het niet goed zat, dat verwacht je dan ook niet meer. Hoe kwam dat, of is daarvoor geen verklaring gegeven? En er dan ook nog eens achter komen dat het niet PAP3a was, maar 3b! Fijn dat het waarschijnlijk helemaal is weggehaald! Wanneer krijg je de uitslag van de biopt? Hoop voor je dat je inderdaad niet nog een lisbehandeling hoeft te ondergaan! Bij je klachten kan ik je helaas niet helpen. Wat is er allemaal al onderzocht dan? Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven