Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
ik moest net even aan een anekdote denken om te laten zien wat voor horken mannen kunnen zijn.

Toen wij aan het verhuizen waren en dus ook aan het opknappen, kwam een vriend van itsman ons helpen. Zij waren naar de Praxis om hout te halen en ik was ondertussen onze immense boekenkast in elkaar aan het zetten. Beneden had ik de dozen (het was een ikeakast) tegen de lege muur gezet zodat ik steeds een doos naar boven kon brengen. Die in elkaar kon zetten etc etc. Nu was ik druk bezig terwijl de twee mannen binnen komen. Vanuit de gang hoorde ik "wie heeft ******* (een bende vreselijke scheldwoorden) die dozen hier neergepleurd. Ze weet toch dat wij thuis zouden komen met hout". Aangezien ik de enige ze was in het hele huis was ik de dader. Die dag heb ik me heel slecht gevoeld. Ik had de tranen in mijn ogen staan en kon wel janken en wilde alleen maar weg. Ik was zo boos maar ik kon er gewoon niets van zeggen.

Die dokters zijn net zulke horken zo af en toe. Ik snap best dat ze niet altijd hun gevoelens mee kunnen nemen in gesprekken maar een beetje kan toch wel.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Dat is wel heel bot gezegd Zoeb!Toen ik nog in ziekenhuis werkte,hebben alle hartchirurgen verplicht een soort cursus moeten volgen,omdat er zoveel klachten van patienten kwamen over de communicatie.

Word ik net gebeld door ziekenhuis dat er morgen een o.k is uitgevallen dus dat ik eventueel morgen al kan komen!Ja sorry maar dat gaat me niet lukken.Krijg dat niet zo snel geregeld met kinderen enzo....dus gewoon 6 oktober.

Hizzel,ze gaan mijn baarmoeder en de hele zooi eruit halen.Zoals het er nu uitziet kunnen eierstokken blijven zitten.

Ik ga even als een speer door het huis...bom ontploft ofzo..
Jeetje Coeberg ook jammer dat ze er zo laat mee komen. Kan me het voorstellen dat dat weer net iets te snel is. Morgen... alsof je nu nog zo snel van alles kan regelen. Denken ze wel eens na in zo'n ziekenhuis?

Ik stond op een wachtlijst voor een borstverkleining. 13 maanden zou het duren. Nu dat trok ik echt niet meer. Had inmiddels een G cup en alles deed pijn. Schouders, nek alles. Kon echt geen 13 maanden wachten. Maar daar hadden ze geen boodschap aan. Tot ik een tip kreeg van iemand dat Belgie geen wachtlijsten heeft en dat het daar via de verzekering ook kon. Ben er meteen achteraan gegaan en inderdaad binnen een week een afspraak in Genk. Kon ook meteen de week erna geholpen worden. Ware het niet dat wij net midden in een verhuizing zaten en ik toch een beetje gesetteld wilde zijn voor die grote ingreep. Heb hem dus verschoven naar zes weken later. Maar wat ging het opeens snel. Heerlijk. Blij dat het achter de rug was en ik geen maanden meer hoefde te wachten. En ik had het 20 jaar eerder moeten laten doen. Het is nu 7 jaar geleden en ik ben nog steeds trots op mijn small boobies.

En echt Coebergh zo lekker om niet meer ongesteld te worden. Heerlijk gewoonweg.
Heb net nog maar even teruggebeld met de mededeling dat ik wel wacht tot 6 oktober.Die 3 weken kunnen er ook nog wel bij!

Mijn ouders zijn nu op vakantie dus daar kan ik niet op terugvallen voor de kinderen en vriend heeft het komende 2,5 week zo druk dat ie echt geen dag thuis kan blijven.Daarna staan er geen opdrachten meer voor hem dus kan hij mooi hier in huis komen en voor de kinderen zorgen.Wil daar natuurlijk wel met een gerust hart liggen(ken mezelf)

Nu heb ik ook nog mooi 3 weken de tijd om huis spic en span te krijgen.Het is op zich wel opgeruimd maar kom iedere keer weer dingen tegen die beter kunnen.Dus net ook vriendin gebeld die me wil komen helpen met poetsen,met zijn 2en is veul gezelliger!En zij kan een beetje extra's wel goed gebruiken,ik blij,zij blij!!

Kreeg net ook nog telefoontje van mijn tante dat nicht is opgenomen op gesloten afdeling psychiatrie.Wist wel dat ze het heel moeilijk heeft zo na de dood van T maar dat het zo erg was....ze mag ook geen beozek,voel me wel schuldig nu terwijl ik weet dat ik het toch niet had kunnen veranderen,maar geschrokken ben ik wel.Afgesproken dat ik vanavond even op koffie ga bij tante.
Oh vergeten..It's Gefeliciteerd!!!
Coebergh, wat erg voor je nicht. Logisch dat je bent geschrokken, niet schuldig voelen hoor! Volgens mij heb alles gedaan wat je kon.

Ik vrees dat ik iets te enthousiast was met mijn lijs vanmorgen.

Ik wel wat gedaan, maar lang niet alles. Wat heb ik gedaan,

- Kapper geweest.

- Haarverf was niet nodig, ik heb nog wat op voorraad.

- Opticien geweest, gelijk een nieuwe bril gekocht.

- Was is weg geruimd.

- Boodschappen lijst is ook weer wat verder, nog niet af.

- Ik ben de stad in geweest, stond niet op de lijst.

En daar heb ik van alles gekocht, 2 jurkjes, 2 setjes armbanden, nog maar een kadootje voor Sportman, een legging en een kadootje voor een vriendin.

Ik ga nu snel opruimen en vaatwasser uitruimen en naar een vriendin, met kadootje.

Toedeloe!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Coebergh, wat een rotnieuws over nicht

Ik heb zojuist (nou ja, was er wel even mee bezig) het hele hypotheek-topic doorgelezen.

Zonde van mijn tijd, alle advies is aan dovemansoren gericht.

Nog een uurtje en dan is het weekend!

Ik zwaai even snel!

Kom net binne want heb excursie meegedaan van kleine haar school. We zijn naar een natuurgebied gefietst (bijna een uur fietsen!).

Daar in de modder lopen banjeren, boterhammetje gegeten en educatieve spelletjes gedaan. Toen weer op het fietsje terug.

Bij thuiskomst meteen de modderkleren in de wasmachine gegooid, tassen leeggeruimd, vaatwasser uitgeruimd , en droger laten draaien.

Dan nog iets te eten verzinnen. Iets gezonds/lichts, want het niet snoepen gaat ook nog steeds goed.

En nu ben ik toe aan mijn eerste bak koffie van vandaag! Ik kijk scheel van de hoofdpijn...

Straks lees ik op mijn gemak bij. Hoop ik.

Grouphug
Miss M ik heb ook verder niet gereageerd op het hypotheek topic. Het is inderdaad aan dovemansoren gericht.

Coubergh niet schuldig voelen, dit was mogelijk niet eens te voorkomen geweest.

Ook van mijn lijst is niets terecht gekomen. Ik ben vanaf 3 uur bij schoonmoeder geweest en ben erg geschrokken toen ik haar zag. Ze is nu wel erg hard achteruit aan het gaan. Ademt zwaar of stopt helemaal met ademen om dan na wat een eeuwigheid lijkt toch weer verder te gaan. Wijkzorg kwam om haar in de kamer in het bed neer te leggen en daar ligt ze nu mooi te wezen. Vind ik. Er is niets meer te zien van de rimpels die ze had en buiten een paar wondjes op haar hoofd van het vallen vind ik dat ze er ontspannen bij ligt. Ook al ademt ze moeilijk Wat klinkt dat gek. Ik was alleen met haar en had haar hand vast en hoopte zo dat haar hart zou stoppen. Maar nee, iedere keer weer gaat ze maar verder met ademen. Heb tegen haar gepraat, gezegd dat ze nu haar kindje weer snel zou zien. En ook al zegt ze niets terug ze kijkt me dan wel aan. En ik had zo'n vredig gevoel. Het is goed zo.

Ik heb zwager voorgesteld om vannacht bij haar te blijven zitten zodat hij een keer rustig kan slapen. Maar hij is bang dat ze gaat zonder hem. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ze dat wel laat blijken door onrustig te worden of iets. Ik ben er niet bang voor. Als ze gaat dan gaat ze en dat is ook niet erg als ik er alleen bij ben. Ik ben er niet bang voor.

Manlief gaat het er straks nog even met hem over hebben.

In ieder geval iemand erbij zodat hij niet alleen is.
Jaaa, ben ik weer!

ITsje, proficiat! Geslaagd ondanks die 'schoonheidsfoutjes', mazzel ook nog!

Coebergh, wat een rotnieuws. Maar waarom zou jij je schuldig voelen? Ik denk dat niemand er wat aan kan doen, het is al niet wat zeg...Ik denk dat ik ook gek zou worden als mij zoiets zou overkomen...

Hizzel, hier is het ook prachtweer! Het was heerlijk om dat eind te fietsen (had helemaal geen spijt dat ik toch weer ja had gezegd ondank voornemen een heel schooljaar geen hand en spandiensten te verrichten..

De weersverwachting voor komende week is ook top! (Denkend dat ik 10 dagen buiten (oke, in een kraam) moet staan)

Zoeb, wat een stomme opmerking weer van die dokter. Je kunt toch snappen dat mensen over zo'n uitspraak gaan piekeren?

He he, mijn hoofdpijn is redelijk gezakt.

Straks eten wij aardappeltjes, tilapiafilet uit de oven en Italiaanse roerbakgroenten.

Hoe klinkt dat?
Ik snap je zo goed Zoeb...

Och Zoebie
Zoebie
Ochh Zoebie toch.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik moet iets doen. Ik barst uit mijn voegen. Ik kan hier niet stil blijven zitten en niets doen. En schoonfamilie is altijd zo verdomd op zichzelf. Je kan aanbieden wat je wilt, maar ze willen niet. Vanmiddag toch een fijn gesprek gehad met zwager en over dingen gesproken waar ik met hem nog nooit over heb gesproken. Hoe het bij meis was gegaan en bij mijn vader.

We zaten allebei te janken en dat is goed. En hij is zo lief voor moeder. Zo bezorgd. En ook hij hoopt dat het niet lang meer duurt. Ze heeft vocht achter de longen en een ontstoken knie. Jezus wat een dikke knie heeft het mensje. Dat dat nu nog net moet komen. Ze heeft er pijn aan, maar wel pijnstillers gekregen.
Adem in, adem uit, Zoeb. Kun je even lekker naar buiten, frisse lucht happen? Dat doet je vast goed.
Tjonge en iedere keer als ik over dat moedertje lees denk ik die doet de nacht niet meer door... Nou weer vocht achter de longen..

Dat mensje moet toch wel ontzettend sterk zijn...
En het kan zo mooi zijn om te waken. Heb het nu 2x gedaan en het is fijn (rare woordkeuze, maar toch). Maar te lang is zo moeilijk.

Its, proficiat!

Mamz, heb je nog een grasmaaier nodig dan?

Gold, ik heb steeds het liedje van love is in the air, oeheoeoeo, in mijn hoofd als ik iets van je lees

Boekie, how's life? Je pees al wat beter?

Rainz

Coebergh, lekker vlot joh! Als ik iets voor je kan doen of als je het leuk vindt om eens bezoek te krijgen dan moet je maar even roepen

MissM, ach gossie toch. En jij maar je best doen om jullie kindje groot te krijgen!

Allis, ik zat net te denken dat ik het zo ontzettend verdrietig vind dat je man er niet voor je was toen je hem zo nodig had. herken het helaas veel te goed

Hizzel, lukken je lijstjes?

Jonna, was je nu al begonnen met je opleiding? Ben zo benieuwd hoe je het gaat hebben!

Gelfling, goed om eens kritisch naar je agenda te kijken! Hier istie ook zo vol af en toe. Pfff.

* hoop dat ik nu niemand vergeten ben *

Mensenkinderen, het leven is weer als vanouds druk! Maar wel met leuke dingen dus dat scheelt. Werk is leuk maar ontzettend intensief. Huis bevalt prima. Bezemen gaat hier zoveel makkelijker!

Oh ja, en dat topic.... ik lees al veel langer niet meer mee in haar topics want als er iemand is die ontzettend oostindisch doof is.... En daarnaast anderen keihard kan kwetsen... Maar goed, ook ik lees daar dus niet meer mee.
Oh Fus dat jij dat ook inziet. Ik heb even iets op de BH gezet waar ik al heel lang over inzit en waarvan ik dacht dat het aan mij lag.

Gaat niet over schoonmoeder hoor.
Fuus:

Ik denk zelf meer aan 'don't talk just kiss'

Zijn jullie het al gewend in jullie nieuwe huis? Is het al een Thuis?

Verder geheel eens wat betreft je laatste alinea.
Fuss, die pees zit me hevig dwars. Nog geen verbetering dus, ik zal wel geduld moeten hebben.
Hizzeltje je hebt mail op Hyves.

Gelfling, heb jij een Hyves-account? Zo ja, zin om op de BH te komen?
Balen Boekie Heb je wel goede ontstekingsremmers?

Gelukkig kan je bij het forummen lekker zitten

Lol Gold

Zoeb, ik heb al een (hele lange) reactie geschreven op de BH. Poeh. Zat me al heel lang dwars merk ik, want het ratelde zo mijn toetsenbordje uit.

Ik ga maar eesn koken. De man des huizes is er over een minuut of 10. En de frietboer is nog niet gewaarschuwd dat hij friet voor ons moet bakken

En ja, het voelt als thuis. Maar heb nog wel heimwee naar het oude huis, mijn eigen bunkertje......
Diclofenac met een maagbeschermer erbij, Omeprazol. De reva-arts zei gisteren dat je er maanden mee zoet kunt zijn, ahum.
Oeh, diclofeNAC, da's mijn lievelingsontstekingsremmers. Werkt als een complete drug bij mij. Zálig!

Wel mooi klote dat je er maanden zoet mee kunt zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven