Is hij een pedo?

17-09-2009 22:10 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet meer wat ik hier van moet vinden. Het zit als volgt:

Hij is 24 en zij is 15. Ze zijn nu een weekje samen en ze zijn helemaal hoteldebotel van elkaar. Hij zegt dat haar moeder het oke vind en geeft verder als 'argument ' "dat ik blijkbaar op innerlijk val en dus niet op uiterlijk of leeftijd". Dit betwijfel of dit duurt gezien hij, tot zijn spijt, net een relatie van 4 jaar achter de rug heeft.

Ik vind zelf dat het nogal not done is en dat hij het moet uitmaken. Zo'n meisje staat vol in de pubertijd en wordt snel verliefd. Helemaal op zo'n oudere jongen met eigen huis en auto.

Daarnaast is het een hele goede vriend van me en maak ik me ook zorgen over of dit niet strafbaar is. Wat nou als papa het er niet mee eens is en naar de politie stapt? [b Is hij dan een pedo?[/b]

Moet ik het afraden/stoppen, of hun hun gang laten gaan? Graag jullie mening :-)
quote:Mark86 schreef op 17 september 2009 @ 22:21:

[...]

En Sex? Is dat dan ook oké?zolang er niks tegen haar wil in is...waarom niet
quote:EvyBlissy schreef op 17 september 2009 @ 22:18:

Overigens vind ik dat een man van 24 beter moet weten dan het aanleggen met een verliefd meisje van 15.

Hell, ik heb vrienden van 24 en als die met een 15-jarige aankomen! Ik zou ze echt zo hard uitlachen.

Helemaal mee eens.. denk dat die gast zelf nog een beetje volwassen moet worden, en snappen dat dit niet een hele grote kans van slagen heeft.

(Om niet te zeggen gewoon een nihile kans).
quote:EvyBlissy schreef op 17 september 2009 @ 22:21:

Ja, maar de leeftijdsverschiltopics hier gaan over volwassen vrouwen die het met andere volwassen mannen doen. Het risico op een ongelijkwaardige relatie is dan gewoon kleiner.Vandaar dan maar een username en topic geopent
quote:wolletje schreef op 17 september 2009 @ 22:20:

[...]

vind dat altijd zo krom he.

als ze 20 en 29 zijn ist ineens wel oke!

lekker dan als je je vrienden hard uitlachtNou ja, feit is wel dat de belevingswerelden van een 20 en 29-jarige dichter bij elkaar liggen dan 15 en 24.
Hoe meer mensen het gaan roepen dat hij er mee moet stoppen, hoe koppiger hij waarschijnlijk wordt en het juist niet uitmaakt.

Hij zal het toch zelf moeten ervaren. Als zij echt nog te jong is dan gaat hij dat met de tijd ook zelf wel inzien. Als het verschil te groot is dan merken ze dat wel.

En als zij zelf goed om kunnen gaan met het verschil dan zal het wel goed zijn zo.

Toen een vriend van mij thuis kwam met een meisje van 15 (hij was ook 24) vond ook iedereen dat not done en afschuwelijk. Nu 9 jaar later zijn ze al een tijdje getrouwd en gaat het nog steeds helemaal goed daar. En dit zal heus niet het enige succesverhaal zijn wat er is.

Het ligt gewoon erg aan de personen zelf of ze bijelkaar passen. Zul jij niks aan veranderen.
ik was ook 15 jaar toen ik mn serieuze relatie kreeg....ben nog steeds bij hem

dus nihil wil ik niet zeggen, jumpsje
quote:wolletje schreef op 17 september 2009 @ 22:20:

[...]

vind dat altijd zo krom he.

als ze 20 en 29 zijn ist ineens wel oke!

lekker dan als je je vrienden hard uitlacht

20 en 29 vind ik heel wat anders ja.

En als een van mijn studievrienden met een meisje aankomt, dat zich nog druk maakt om haar proefwerkweek dat eraan zit te komen, ja dan lach ik heel hard ja.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Die kameraad heeft al een huis, een auto en een baan en zij zit net in de 2e van het voortgezet onderwijs?

Dan kloppen de verhoudingen toch niet?
quote:wolletje schreef op 17 september 2009 @ 22:24:

ik was ook 15 jaar toen ik mn serieuze relatie kreeg....ben nog steeds bij hem

dus nihil wil ik niet zeggen, jumpsjeEn hoe oud was hij toen?
Dus als vijftienjarige mag je in Nederland wel neuken, maar alleen met leeftijdsgenoten?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:fleurtje schreef op 17 september 2009 @ 22:23:

[...]

Nou ja, feit is wel dat de belevingswerelden van een 20 en 29-jarige dichter bij elkaar liggen dan 15 en 24.

bij de een wel bij een ander niet.

de 15 jarige kan wel veel volwassener zijn dan leeftijdsgenootjes.

de 24 jarige misschien wat jonger.....

ik denk niet dat je de ene situatie met een ander kan vergelijken
Ja seks is ook oké, MITS zij er aan toe is én hij er respectvol mee omgaat. Maar daar hoef jij niet naast te staan om te beoordelen, toch?

De een is eerder, de ander later. Wie ben jij om te bepalen wat voor wie verantwoord is?
quote:Very Cherry schreef op 17 september 2009 @ 22:25:

Dus als vijftienjarige mag je in Nederland wel neuken, maar alleen met leeftijdsgenoten?Niet dus maar waar ligt de grens?? Volgens mij zitten we hier in nogal een grijs gebied....
quote:fleurtje schreef op 17 september 2009 @ 22:25:

[...]

En hoe oud was hij toen?

20

maar het ging me met mijn postin g meer over de 'volwassenheid' van een 15 jarige...
quote:fleurtje schreef op 17 september 2009 @ 22:13:

Goh, dan heb ik het weleens met een pedo gedaan. Denk ik.Me too.
quote:Very Cherry schreef op 17 september 2009 @ 22:25:

Dus als vijftienjarige mag je in Nederland wel neuken, maar alleen met leeftijdsgenoten? Goedenavond!
Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Ik heb de volgende regels om te bepalen of een relatie een pedo-relatie is:

1. Kind jonger dan 12 jaar: pedofilie;

2. Kind tussen 12 en 17 jaar:

2.1 Kind niet geslachtsrijp: pedofilie;

2.2 Kind geslachtsrijp:

2.2.1 Leeftijdsverschil is tussen 0 en 5 jaar: normaal

2.2.2 Leeftijdsverschil 6 jaar of ouder: pedofilie

3. Kind 18 jaar of ouder: normaal

Het hangt m.i. ook een beetje af hoe het kind de relatie ziet. Is er een groot verschil tussen levensfases.
World of Warcraft: Legion
quote:Mark86 schreef op 17 september 2009 @ 22:27:

[...]

Niet dus maar waar ligt de grens?? Volgens mij zitten we hier in nogal een grijs gebied....de grens bepaalt de 15 jarige zelf,...
Nja, tuurlijk kán het wel goed gaan.. ben benieuwd naar slagingspercentages (of hoe je het wil noemen) - als die al bestaan!
quote:wolletje schreef op 17 september 2009 @ 22:14:

moeilijk.... weet je met deze leeftijden is het 'not done'

maar als ze 20 en 29 zijn is het weer oke......Leeftijdsverschil zegt ook niet alles. Het gaat ook om de absolute leeftijd, vooral om de leeftijd van de jongste van de twee.
World of Warcraft: Legion
Ik vind trouwens niet dat je vriend een pedo is hoor.
quote:hans66 schreef op 17 september 2009 @ 22:28:

Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Ik heb de volgende regels om te bepalen of een relatie een pedo-relatie is:

1. Kind jonger dan 12 jaar: pedofilie;

2. Kind tussen 12 en 17 jaar:

2.1 Kind niet geslachtsrijp: pedofilie;

2.2 Kind.. enz..

Zo hé, jij hebt erover nagedacht!!

Nou, Wolletje: de beleving van iedereen is natuurlijk anders.

Maar toen ik zestien was had ik mijn eerste vriendje: die was toen negentien, en dát vond ik toen al oud. Hij studeerde (cool) woonde op kamers (cool) en hij was al heel lang geen maagd meer (heul cool).

Maar ik keek zó tegen hem op, dat het zeker geen gelijkwaardige relatie was, als ik er nu op terugkijk in ieder geval.

Gelukkig had ik toen ik hem een week kende de kracht om te zeggen: 'Ik wil best met je naar bed, maar wel pas over een paar maanden als ik eraan toe ben.' Maar dat vond ik heel moeilijk om te zeggen tegen hem. Want wat wás ik bang dat hij het uit zou maken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
en wat dan nog...dan zou het over een tijdje uitgaan. hebben ze beiden weer een ervaring erbij.

maargoed ik ben blijkbaar 'makkelijk' hierin.
quote:wolletje schreef op 17 september 2009 @ 22:28:

[...]

de grens bepaalt de 15 jarige zelf,...

Is een 15 jarige daartoe in staat?

Toen ik 15 was dacht ik de wijsheid in pacht te hebben. Nu ben ik 44 en weet ik dat ik niet meer dan een kind was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven