Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
Ik heb het alleen in de winkel nog geroken, maar ik vond ze erg sterk. Ik denk dus dat ik er ook die neutrale geur doorheen zou doen. Nu heb ik er ook wel met m'n neus boven gehangen, misschien is alleen een geur thuis wel lekker.

Poeder, groene thee was toevallig één van de twee geuren die ze erin had. Ik vond hem erg lekker. Hij ruikt echt naar groene thee, met nog een frisse geur erbij. Heb je geen dealer in de buurt, daar hebben ze allemaal kleine flesjes waar je de geuren kunt ruiken. Ik heb die van mij via Google gevonden, Lampe Berger + de plaatsnaam.
Marmax heb wel een dealer in de buurt en ook al aan die kleine flesjes geroken, maar vind het in de lamp toch anders. Die gras is in de lamp heel lekker in het kleine testflesje heel anders.

Heb de tip van iemand gekregen voor gras, wilde eerst cottonfresh, maar vind deze naar natte lakens ruiken.
Ik ken de lampe berger al een jaar of vier. Eerst heb ik er eentje gekocht voor in mijn woonkamer, een wit matglazen gedraaid flesje, waar ik altijd pure olie (eucaliptus) in brand, en wat een complimenten ik daar al over gehad heb..

Vorig jaar heb ik er nog eentje bijgekocht, voor de bovenverdieping van mijn huis, als anti-mug met citronella olie erin. Dat is erg overheersend, en werkt trouwens ook niet zo...de tweede staat dus eigenlijk te verstoffen, en die haal ik binnenkort naar beneden om er een ander geurtje in te doen.

200 branduren? Inderdaad wil mijn eerste exemplaar niet zo goed meer branden soms. Dan koelt hij vrij snel na het uitblazen af.

Kun je een steen zelf vervangen?
Perel, je koopt gewoon een nieuwe steen+ lont. Ik geloof dat die 14,95 kost. Het is net zo simpel als de lamp opnieuw vullen.
Wat vinden jullie van deze lamp?

Ik denk dat ik deze maar voor mijn verjaardag vraag....oh ja, deze is ontworpen door Rene Lalique en is slechts 1350 euro...nee ik ben geen komma vergeten....

Of deze....ontworpen door Jean-Charles de Castelbajac....voor slechts 1250 euro dames....

Er wordt uiteraard ook rekening gehouden met de wat minder gefortuneerden onder ons....deze, ontworpen door de Hilton McConnico (wie?)...1150 euro (uiteraard incl. BTW)....máár dan heb je ook wel een schattig aapje op je Lampe Berger.

Wat ben ik blij dat ik heel te vreden ben met eenvoud
Sssst.....maar ik moet ook stiekem opbiechten dat ik mijn simpele, vierkante, doorzichtige lamp ook het mooiste vind....en dat voor 37,50 euro, koopje
ja ik moest zelfs nog effe zoeken, omdat ik niet zo'n opzichtige gouden dop wilde, dat vind ik zo lelijk!

Maar ik heb ook die vierkante...prachtig, en de goedkoopste ook nog hahaha
Ik vind deze ook erg mooi:

En inderdaad die simpele doorzichtige glazen. Zou er nou ook echt iemand zijn die die 3 hierboven mooi vind?
Oh die vind ik ook mooi ja!
Heb hem ook al een jaar of 4,ik had altijd amandel_peer erin,maar die is helaas niet meer te krijgen,uit het arsortiment zegt mijn verkooppunt,nu heb ik dus alleen peer erin,die vind ik eigenlijk iets te zoetig,dus deze zomer eens iets anders erin,summer rain,maar als ik die aanheb blijf ik de geur proeven,zeg maar en dat vind ik niet lekker,zo nageurtje zeg maar.

Het enigste naadeel van fruitluchtjes in de zomer vind ik de fruitvliegjes wat naar binnen komen,ik had niet eens fruit in huis en vroeg me al af waar komen ze toch op af?

Ik woon al 2 jaar niet meer in moijn oude huis,en toch ik kom er nog wel heel af en toe,ruik ik nog altijd amandel-peer.

jammer dat hij niet meer te verkrijgen is bij ons.

Ik steek hem in de winter iedere dag ff aan na het eten.

Het is ook een iedaal ding,als je je huis te koop hebt staan,aangezien ieder huis zijn eigen luchtje heeft,door de bewoners die er wonen,ruikt met berger juist je huis heel uitnodigend,en super fris

Wat een fris huis!
Mooi is hij hè, MissChicken. Volgens mij een nieuw ontwerp van dit jaar. Kost 43.75, dus niet eens heel veel meer dan het goedkoopste model.

DaisyBloempje, heb je nu Poire GrandMere (stoofpeertjes) erin? Die leek mij juist wel erg lekker.
Nee ik heb die summer rain erin,vind ik niet zo lekker,maar had een grote verpakking,maak hem dus wel op.

Ik weet nog niet wat de volgende geur wordt

iets van stoofpeertjes lijkt me wel lekker,of die creme brulle ook wel voor het najaar.

Ik houd absolut niet van die parfumachtige geuren.

en deze summer-rain is zo geur.

die van die ecalyptis lijkt me ook wel wat.
Even iets anders....hoe spreek je het uit? Mijn vriendin spreekt het uit zoals het er staat, maar ik spreek het uit op zijn Frans; "Lamp Bersjee" zeg maar....
In de winkel sprak ze het ook op z'n frans uit. Bedenker is ook frans en heette Berger.
Het lijkt mij ook wel wat, al vraag ik mij nog steeds af hoe zoiets de lucht kan zuiveren van bacterien? Die moeten toch ergens blijven?????
Je moet het op zijn Frans uitspreken inderdaad: Lam Bersjee (fonetisch gesproken).

Dat van de bacteriën weet ik ook niet maar ze hebben lekkere luchtjes en mijn man heeft er geen last van en ik heb eindelijk weer een lekker geurtje in huis. Dus hoera voor de Lam Bersjee!!!

Ik heb nu de groene thee erin en die is ook lekker!
Voor Koekkie:quote:misschicken schreef op 03 september 2009 @ 16:54:

Werking van de Lampe Berger

Vul de lamp voor maximaal 2/3 met één van onze vloeistoffen. Laat de vloeistof eerst 20 minuten intrekken. Steek daarna de brander aan en blaas deze na 2 minuten weer uit.

De katalytische brander is het belangrijkste onderdeel uit de lamp, deze bereikt uiterst hoge temperaturen tijdens het gebruik. De catalytische ontbranding vindt plaats in deze brander.

De luchtverplaatsing in en rondom de brander zorgen voor een grondige ontgeurende werking.

De brander maakt het mogelijk de moleculen te vernietigen van de onaangename geur van tabakslucht, kooklucht en andere luchtjes binnenshuis. Het roept ook een halt toe aan de verspreiding van bacteriën (waarvan de effectiviteit door een labaratorium is vastgesteld).

Vanuit het midden van de lamp wordt de geur verspreidt waarmee de Lampe Berger is gevuld.

De drie basisfuncties van de Lampe Berger worden tegelijkertijd uitgevoerd:

Het verjagen van onaangename geuren.Het verspreiden van de geur.

Het zuiveren van de lucht om verspreiding van bacterien te voorkomen.

De Lampe Berger heeft een katalytische werking, waardoor de moleculen in de lucht die de onaangename geuren veroorzaken ( o.a. kook-, rook- en tabaks- en rioollucht) worden geneutraliseerd. Lampe Berger beperkt ook de verspreiding van bacteriën. Daarnaast kan dus de Lampe Berger een parfum naar keuze verspreiden.

De werking onderscheidt zich dus van de traditionele luchtverfrissers, die een geur afgeven welke de andere geurtjes moet overheersen. Lampe Berger zuivert eerst en geeft dan eventueel een geur af. Resultaat: een zuivere natuurlijke lucht in slechts 30 minuten.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik heb ook zo'n simpele vierkante fles met zilverkleurige dop. Ik heb wel een mooie duurdere fles gezien (ik geloof de Carat van groen glas) maar die haalt de 1500 euro gelukkig ook niet (60 euro geloof ik).

Ik heb zo'n startersset gekozen omdat ik eerst wilde testen of mijn man tegen de geuren kon en testen doe je voor zo weinig mogelijk geld.
Ik vind hem juist zuinig. Ik doe altijd half neutraal en half geurtje. Is goedkoper ook.

En ik heb hem al jaren.

Mijn vriendin heeft op een vlooienmarkt in België en heel oud flesje gevonden voor 50 eurocent. De geluksvogel.

's Morgens een half uurtje aan en je kamer ruikt heerlijk.

Die appeltjes-kaneel lijkt me wel wat voor de winter.

Ga ik zeker proberen. Hier zit een dealer in Weert. Lekker dichtbij.
Ik heb de Lampe Berger besteld die Mamax hier gepost heeft, de melkflesachtige Lampe Berger. Die vond ik ook wel strak!

Zaterdag ga ik naar een winkel hier in de buurt voor een geur, want dat durfde ik nog niet via internet te bestellen, eerst de geuren maar eens ruiken!

Vanille lijkt mij wel lekker, of die oceanbreeze? Hoe ruikt die cottongeur, iemand ervaring daarmee?
Koekkie, ik vind de cottongeur heerlijk, maar mijn vriend meldde gisteravond voorzichtig dat hij 'm smerig vindt

Maar omschrijven hóe die geur precies ruikt, vind ik lastig...kortom; je hebt niks aan mij

Jasmijn vind ik trouwens ook heerlijk.
Ik ben jaloers Koekkie! Ik vind hem helemaal leuk die lamp, ondanks dat ik juist een landelijke inrichting heb. Ik vond zelf de Poire Grand Mere en Sinaasappel-kaneel erg lekker ruiken. Volgens mij had iemand hier gepost dat die cottongeur naar natte lakens rook. Ik ken hem niet, dus dat weet ik niet. Laat je nog even weten hoe het bevalt, ben erg benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven