Meegesleept worden door andere forummers

19-09-2009 10:10 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het (inmiddels verwijderde) topic over Robijntje (de beer van wasverzachter Robijn), die bij MissMara moordneigingen opriep. Binnen de kortste keren vlogen de doodsverwensingen voor diverse andere reclame-dames en -heren over het scherm. Ik heb echt vreselijk gelachen.

Totdat iemand komt melden dat het echt veel te ver gaat. Dan schaam ik me kapot, dat ik me zo heb laten meeslepen door anderen. Gelukkig heb ik zelf niet meegepost, maar dat is meer geluk dan wijsheid.

Dan vraag ik me af waar mijn eigen kritische blik toch blijft op zo'n moment.

Herkenbaar?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nou, ik zou zeggen, lees te OP eens door ?

Ik laat me wel eens meeslepen wanneer het gaat om 'stomme kleren' ofzo (kan ook kindernamen, actrices, reclamespotjes, modewoorden zijn). Terwijl ik het dan niet persoonlijk bedoel, noem ik een hele lijst aan dingen op die me ergeren, of waarvan ik vind dat ze verboden zouden moeten worden.

Terwijl het me eignelijk helemaal nooit zo opwind in het echte leven.

Ik weet niet of dat 'je laten meeslepen is'.
`jee zeg,hoe kan een discussie lopen.

Mv,

Ik vind het zorgelijk wat je hier over jezelf zegt en vermoed zo dat je in een stemming zit waar alles hard en negatief over jezelf binnenkomt.

En dat vind ik oprecht verdrietig.
Mijn god, heey. Zijn jullie nou nog steeds bezig met het bashen van de kat van MV???

Het arme beestje is zich van geen kwaad bewust, ligt nu waarschijnlijk ergens te spinnen in het zonnetje.
quote:Festen schreef op 19 september 2009 @ 16:27:

[...]

lees de openingspost

WOEF

(ik vroeg het alleen omdat ik niet wist of er op een bepaald deel binnen dit onderwerp was doorgegaan hoor.. I´m very very sorry. Tjezus... je mag hier al niet huilen.. en nu ook al niks meer vragen?)

Ontopic... ik laat me niet echt meeslepen maar word af en toe heel moedeloos als dingen verkeerd gelezen worden of - en dat gebeurt eigenlijk vaker - verkeerd geinterpreteerd worden. Ik blijf dan wel de neiging houden om te quoten en uit te leggen, soms in een richting die ik zelf niet echt voor ogen had.
quote:iry schreef op 19 september 2009 @ 16:29:

`jee zeg,hoe kan een discussie lopen.

Mv,

Ik vind het zorgelijk wat je hier over jezelf zegt en vermoed zo dat je in een stemming zit waar alles hard en negatief over jezelf binnenkomt.

En dat vind ik oprecht verdrietig.

Ik ook. Want over wat hier vandaag gezegd is, hoef je echt niet in te zitten.

Het gaat niet over jou persoonlijk, MV! Jij doet niks verkeerd!

Je bent er heel trots op omdat de kat op tv is, nou, boeien welk bedrijf dat is, jij verdient er wat geld mee en daarom zou je een lange neus moeten trekken naar mensen die je veroordelen, als die er al zijn.

Niet.

Iedereen kent je hier en we weten hoe je in elkaar steekt! Recht je schouders!
Geen bijzonderheden
Beste allemaal,

ik wil jullie vriendelijk doch (heel erg) dringend verzoeken om de discussie over de kat c.q. de beweegredenen van MV c.q. de principes van MV hier te staken. Ten eerste is dat offtopic en ten tweede wordt er erg op de persoon gespeeld. Niet alleen is dat voor MV erg confronterend, maar ook is dat ordinair bashen en dat is heel simpel; tegen de regels.

Wanneer er doorgegaan wordt met offtopic posten over deze kwestie en beledigen van iemand persoonlijk, dan ga ik waarschuwingen uitdelen.

Ik reken op jullie medewerking!
Helemaal goed.
Geen bijzonderheden
Ja nou, ik laat me weleens meeslepen.
Goedzo angel5. * flower smiley*
Minny, jij ook.
quote:Viva Angel5 schreef op 19 september 2009 @ 16:37:

Beste allemaal,

ik wil jullie vriendelijk doch (heel erg) dringend verzoeken om de discussie over de kat c.q. de beweegredenen van MV c.q. de principes van MV hier te staken. Ten eerste is dat offtopic en ten tweede wordt er erg op de persoon gespeeld. Niet alleen is dat voor MV erg confronterend, maar ook is dat ordinair bashen en dat is heel simpel; tegen de regels.

Wanneer er doorgegaan wordt met offtopic posten over deze kwestie en beledigen van iemand persoonlijk, dan ga ik waarschuwingen uitdelen.

Ik reken op jullie medewerking!Jammer, ik vind dit bij uitstek een goed onderwerp voor dit topic. Niet over MV persoonlijk, maar gewoon over het algemeen.
quote:Viva Angel5 schreef op 19 september 2009 @ 16:44:

Minny, jij ook.Dan ga ik op beleid wel verder.
quote:minny schreef op 19 september 2009 @ 16:44:

[...]

Dan ga ik op beleid wel verder. Ik zou MV er maar buiten laten. Hou op, Minny, je draaft weer door.
Geen bijzonderheden
.
quote:fleurtje schreef op 19 september 2009 @ 16:39:

Ja nou, ik laat me weleens meeslepen.

Ik ook geloof ik

Wie niet?

Word een iets minder hard lopend topic zo denk ik....
Dat hoeft dan niet op beleid, dan open je daar een nieuw topic voor. Al moet ik zeggen dat het een behoorlijk kinderachtige manier is om tóch door te kunnen discussieren aangezien iedereen weet dat je refereert aan de discussie hier.
quote:lindy schreef op 19 september 2009 @ 16:47:

[afbeelding]Hou op Lindy....ik laat me helemaal meeslepen
quote:yasmijn schreef op 19 september 2009 @ 16:45:

[...]

Ik zou MV er maar buiten laten. Hou op, Minny, je draaft weer door.Of anders wat?
quote:minny schreef op 19 september 2009 @ 16:44:

[...]

Dan ga ik op beleid wel verder. Jezus, heb je niks beters te doen.
O even voor de duidelijkheid, ik heb gevraagd of één van de angels even wilde kijken naar dit topic en eventueel wilde ingrijpen. MV heeft dat zelf niet gedaan. Ik weet dat MV erg verdrietig is, of dat nou terecht is of niet, ze is gevoelig.Zéker als het over haar katten gaat.

En er is meerdere keren geprobeerd om weer ontopic te gaan,. maar het ging maar door over MV. Vandaar.

Dus ik ben de boosdoener.
.
quote:shining schreef op 19 september 2009 @ 16:50:

O even voor de duidelijkheid, ik heb gevraagd of één van de angels even wilde kijken naar dit topic en eventueel wilde ingrijpen. MV heeft dat zelf niet gedaan. Ik weet dat MV erg verdrietig is, of dat nou terecht is of niet, ze is gevoelig.Zéker als het over haar katten gaat.

En er is meerdere keren geprobeerd om weer ontopic te gaan,. maar het ging maar door over MV. Vandaar.

Dus ik ben de boosdoener.Maakt niet uit wie het heeft gedaan. De discussie is afgekapt, doel bereikt. Fijn zo...

Overigens ging het allang niet meer over MV zelf, maar over emotionele chantage versus emoties delen. En over projectie. Ook die van Fleur en mijzelf.

Puist.
Oh, dit topic herinnerd me aan nog iets dat ook wel onder 'meeslepen' kan worden verstaan. Dat ik soms tegen beter weten in blijf antwoorden (en daar na afloop van blijf balen). Een TO stelt een vraag, maar vind mijn antwoord stom. Vraag wordt nog een keer gesteld. Ik geef zelfde antwoord en nog is mijn antwoord stom (dus niet alleen oneens, maar ook gewoon afkeuringswaardig). Wanneer ik voorstel om te 'agree to disagree' wordt er geantwoord hoe stom mijn antwoord (of mening of standpunt) wel niet is.

Ik zou dan willen dat ik het gewoon van me af kon laten glijden, maar dan laat ik me toch meeslepen om het voor een vijfde keer uit te leggen hoe ik het bedoel. Omdat ik toch vooral duidelijk wil maken wat ik bedoel.

Het stomme vind ik dat ik na afloop ervan baal dat ik me zo heb lopen opwinden.
Maar minny, hoezo is de discussie afgekapt? Je hebt je punt toch gemaakt? Jij vind het vermelden van een negatieve gemoedsgesteldheid naar aanleiding van een topic emotionele chantage. Ikzelf ben het daar niet mee eens, maar je hebt toch je punt kunnen maken. Ik vind de discussie helemaal niet afgekapt (Tenminste, ik neem aan dat we het er wel in deze algemene termen over kunnen hebben?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven