Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Hier ook de fluwelen handschoenen aan.
" Ik kan me minstens 1 topic herinneren waar ik vond dat jij verder met rust gelaten moest worden, al was de algemene discussie interessant genoeg."

Ik lees tegenwoordig niet meer alles. Die tijden zijn voorbij. Ik ken Minny niet als een huilie, maar als een harde tante die haar meningen niet onder stoelen of banken steekt.

Vandaar.

En zo ben ik ook, maar ik kan een stootje hebben en sommigen nou eenmaal niet, dus probeer ik daar rekening mee te houden.

Ja, Yas wordt een watje op de oude dag.
quote:minny schreef op 19 september 2009 @ 17:11:

In die discussie heb ik van stevig repliek gedient en ben ik niet emotioneel gaan chanteren met traantjes. Hoe rot ik me ook voelde. Dat is een taktiek die ik echt te min acht.

Naah doe even normaal! ALs iemand verdrietig is dan mag diegene huilen. Alsof jij nooit huilt. Poeh, stoere bikkel ben jij hoor. Poeh poeh.

Hou eens om met je eeuwige gedram. Jij gaat maar door.
quote:yasmijn schreef op 19 september 2009 @ 17:12:

Klets toch niet zo dom, Minny. Kolere, wat kun jij doordrammen. Iemand meldt dat hij/zij verdrietig is en jij maakt er een halszaak van om je punt te maken.

Nou, dat heb je niet.

Wellicht is het handiger om je eens wat milder op te stellen. Indien het zo slecht met je gesteld is dat je een boksbal nodig hebt om je punt te maken, dan neem mij maar, ik ga graag KO om jou een goed gevoel te geven.

Goeiegod, drammert!Oh we gaan persoonlijk worden? Dat is mij ook te min.

Nee, ik ben hier heel serieus over. Emotionele chantage werkt blijkbaar prima. Anderen gaan je "redden", jij kan met de emotie-kaart zwaaien en diegen die er niet intrapt die wordt afgemaakt. Oh jah, en de Angel springt er ook nog ff bij om de discussie af te kappen.

Dan ben ik liever een drammert dan een jankerd.
Dat topic herinner ik me ook nog heel goed. Toen moest jij ook met fluwelen handschoentjes worden aangepakt Minny.

Toen waren de reacties ook hard, maar dat was natuurlijk jouw schuld niet.

En nu stop ik hiermee. Bah.
quote:shining schreef op 19 september 2009 @ 17:15:

[...]

Naah doe even normaal! ALs iemand verdrietig is dan mag diegene huilen. Alsof jij nooit huilt. Poeh, stoere bikkel ben jij hoor. Poeh poeh.

Hou eens om met je eeuwige gedram. Jij gaat maar door.Jah natuurlijk huil ik weleens. Ik gebruik dat echter niet als wapen in een discussie.
Ja, dat is zo vervelend, Minny, je blijft maar doorgaan, dat zien we al jaren van je, als iedereen al klaar is, om je gelijk te krijgen. Dat is helemaal niet nodig, kind.

Haal je schouders eens op en denk: het zal allemaal wel.

Ik doe dat ook tegenwoordig
quote:shining schreef op 19 september 2009 @ 17:17:

Dat topic herinner ik me ook nog heel goed. Toen moest jij ook met fluwelen handschoentjes worden aangepakt Minny.

Toen waren de reacties ook hard, maar dat was natuurlijk jouw schuld niet.

En nu stop ik hiermee. Bah.En we gaan er gezellig persoonlijk leed bij betrekken. Goed zo. Je zakt steeds verder met je taktieken.

Waarom word je hier zo emotioneel en persoonlijk over?
quote:minny schreef op 19 september 2009 @ 17:17:

[...]

Jah natuurlijk huil ik weleens. Ik gebruik dat echter niet als wapen in een discussie.

Ik ben het met je eens dat dat niet als wapen gebruikt moet worden.

Wat denk je zelf!

Echter, het is niet zomaar gegaan vandaag. Iemand die jij en ik goed kennen is verdrietig en dat is helemaal niet erg, dat mag. En zij zal de laatste zijn om emotionele chantage te gebruiken.

Ze meldde gewoon iets, gewoon hoe ze zich voelt en jij zat direct als een bok op de haverkist.

Waarom dan toch? Ik vraag me dat oprecht af!
Kunnen jullie dit niet op de Meet uitvechten
quote:minny schreef op 19 september 2009 @ 17:11:

In die discussie heb ik van stevig repliek gedient en ben ik niet emotioneel gaan chanteren met traantjes. Hoe rot ik me ook voelde. Dat is een taktiek die ik echt te min acht.

Dat was het punt niet, het punt was of iedereen gelijk behandeld moet worden. Ja, ik vind van wel.

Je krijgt geen beloning voor emotionele chantage, je krijgt evenmin een beloning voor op je tanden bijten en stevig weerwoord geven.
quote:yasmijn schreef op 19 september 2009 @ 17:17:

Ja, dat is zo vervelend, Minny, je blijft maar doorgaan, dat zien we al jaren van je, als iedereen al klaar is, om je gelijk te krijgen. Dat is helemaal niet nodig, kind.

Haal je schouders eens op en denk: het zal allemaal wel.

Ik doe dat ook tegenwoordig Ik ben anders pas een uurtje of wat bezig hierover geloof ik, misschien twee. Valt in het niet bij sommige onderwerpen waar men dagenlang over doorgaat...

Nee, ik denk eerder dat men, inclusief jijzelf, mij liever de mond snoert omdat men voor iemand op denkt te komen. Wat mijn punt alleen maar versterkt, dus ga gerust door.

En mocht ik ooit jouw leeftijd bereiken dan word ik misschien ook een watje
quote:yasmijn schreef op 19 september 2009 @ 17:20:

[...]

Ik ben het met je eens dat dat niet als wapen gebruikt moet worden.

Wat denk je zelf!

Echter, het is niet zomaar gegaan vandaag. Iemand die jij en ik goed kennen is verdrietig en dat is helemaal niet erg, dat mag. En zij zal de laatste zijn om emotionele chantage te gebruiken.

Ze meldde gewoon iets, gewoon hoe ze zich voelt en jij zat direct als een bok op de haverkist.

Waarom dan toch? Ik vraag me dat oprecht af!Ik heb daar mijn mening over gegeven inderdaad. En?
Van mij mogen die zuignappen zolangzamerhand ook wel eens geband worden. Triest, echt dagenlang lopen hakken en blijven hakken op mensen, (waar halen ze toch de tijd vandaan?) terwijl ze waarschijnlijk vooral zelf slecht in hun vel zitten. En dan ook nog betrokkenheid veinzen.
Correct, in deze zou ik je graag de mond snoeren.

In andere gevallen weer niet

Ja, men wordt watterig als men ouder wordt. Hoop dat je het ook mag meemaken
quote:MyosotisDiscolor schreef op 19 september 2009 @ 17:12:

Als een forum een afspiegeling is van de samenleving, en dat is het volgens mij, dan zouden er dus ook herkansingen moeten bestaan. En die zijn voor een gepermabande niet mogelijk, en dat vind ik krom.De herkansingen krijg je na tijdelijke bans, waarschuwingen enzovoort. Dus een gepermabande heeft al heel veel kansen gehad. Dus.
quote:lindy schreef op 19 september 2009 @ 17:22:

Van mij mogen die zuignappen zolangzamerhand ook wel eens geband worden. Triest, echt dagenlang lopen hakken en blijven hakken op mensen, (waar halen ze toch de tijd vandaan?) terwijl ze waarschijnlijk vooral zelf slecht in hun vel zitten. En dan ook nog betrokkenheid veinzen.Wie zijn die zuignappen, wat mis ik toch allemaal?
Ja dat snap ik dus ook niet, waar ze de tijd vandaan halen..

Ik ben er vanavond niet, dat jullie het effe weten.

Ik ga op stap met een vent.
Nou Yas, lees maar eens op Zoyla d'r BKR topic en dat meesleeptopic, dan heb je een aardige indicatie.
quote:lindy schreef op 19 september 2009 @ 17:22:

Van mij mogen die zuignappen zolangzamerhand ook wel eens geband worden. Triest, echt dagenlang lopen hakken en blijven hakken op mensen, (waar halen ze toch de tijd vandaan?) terwijl ze waarschijnlijk vooral zelf slecht in hun vel zitten. En dan ook nog betrokkenheid veinzen.Dagenlang? Tijd is echt maar relatief bij jou?
quote:minny schreef op 19 september 2009 @ 17:18:

[...]

En we gaan er gezellig persoonlijk leed bij betrekken. Goed zo. Je zakt steeds verder met je taktieken.

Waarom word je hier zo emotioneel en persoonlijk over?

Ik betrek niemands persoonlijke leed erbij.

Ik zeg dat jouw persoonlijke leed niet erger is dan dat van een ander.

That´s all.
En waar staat dat meesleeptopic?

Hoe houden jullie het toch allemaal bij? Ik red dat echt allemaal niet met een volle baan en partner.
quote:IvyRosa schreef op 19 september 2009 @ 17:23:

[...]

De herkansingen krijg je na tijdelijke bans, waarschuwingen enzovoort. Dus een gepermabande heeft al heel veel kansen gehad. Dus.

Dat ben ik dan weer niet met je eens.

Stel je hebt hier ooit reclame gemaakt voor je webwinkeltje, hup meteen een permaban aan je broek. Geeft niet, is op zich terecht, want reclame is niet wenselijk omdat men er anders door overstelpt wordt. Maar wat nu als je toch wel graag wilt mee forummen? Dan mag dat dus niet meer, je hebt immers een permaban. Zo iemand krijgt dus geen tweede kans. En dat is onterecht in mijn ogen.
quote:yasmijn schreef op 19 september 2009 @ 17:22:

Correct, in deze zou ik je graag de mond snoeren.

In andere gevallen weer niet

Ja, men wordt watterig als men ouder wordt. Hoop dat je het ook mag meemaken Ja, en waarom zou je mij in deze de mond willen snoeren? Omdat je het zielig vindt? Dan maak je dus precies mijn punt.
Yasmijn, Lindy bedoelt HPL en Minny. Correct me if I'm wrong.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven