vrije school
zondag 20 september 2009 om 10:47
Wie heeft zelf op de vrije school gezeten, of haar kinderen er op gedaan? Waarom kies je daarvoor en hoe bevalt het? En hoe is de aansluiting op vervolgonderwijs?
Ik twijfel over de vrije school, ik vind de uitgangspunten heel mooi, maar het soms ook wat ver van de rest van de maatschappij afstaan, en ik mis de nuchtere humor daar een beetje. (ben alleen nog maar op een voorlichtingsdag geweest, dus heb niet veel ervaring).
Ik twijfel over de vrije school, ik vind de uitgangspunten heel mooi, maar het soms ook wat ver van de rest van de maatschappij afstaan, en ik mis de nuchtere humor daar een beetje. (ben alleen nog maar op een voorlichtingsdag geweest, dus heb niet veel ervaring).
zondag 20 september 2009 om 18:27
zondag 20 september 2009 om 18:27
zondag 20 september 2009 om 18:28
quote:IvyRosa schreef op 20 september 2009 @ 18:26:
*edit*Ik draag heel vaak rode schoenen, helpt dat ook?
*edit*Ik draag heel vaak rode schoenen, helpt dat ook?
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 21-09-2009 16:51
Reden: Quote verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 20 september 2009 om 18:28
zondag 20 september 2009 om 18:29
Ikk zie rond in de wereld,
waarin de zon haar licht zendt,
waarin de sterren fonkelen,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven,
waarin de mens, bezield,
de geest een woning geeft;
ik schouw diep in de ziel,
die binnen in mij leeft.
De Godesgeest hij weeft
In zon- en zielelicht,
in wereldruimte, buiten,
in zielediepten, binnen.
Tot u, o Godesgeest
Wil ik mij vragend wenden,
Opdat de kracht en zegen
Voor leren en voor arbeid
Tot wasdom moge komen.
waarin de zon haar licht zendt,
waarin de sterren fonkelen,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven,
waarin de mens, bezield,
de geest een woning geeft;
ik schouw diep in de ziel,
die binnen in mij leeft.
De Godesgeest hij weeft
In zon- en zielelicht,
in wereldruimte, buiten,
in zielediepten, binnen.
Tot u, o Godesgeest
Wil ik mij vragend wenden,
Opdat de kracht en zegen
Voor leren en voor arbeid
Tot wasdom moge komen.
zondag 20 september 2009 om 18:33
quote:IvyRosa schreef op 20 september 2009 @ 18:30:
*edit*
Haha, lekker eigenwijs.
Ik weet nog een keer dat ik bij een christelijk vriendinnetje uit de buurt ging spelen. Of ik even voor wilde bidden. Ehhhhh....Toen heb ik dit maar op gedreund
*edit*
Haha, lekker eigenwijs.
Ik weet nog een keer dat ik bij een christelijk vriendinnetje uit de buurt ging spelen. Of ik even voor wilde bidden. Ehhhhh....Toen heb ik dit maar op gedreund
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 21-09-2009 16:52
% gewijzigd
zondag 20 september 2009 om 18:36
quote:Moordwijf schreef op 20 september 2009 @ 18:27:
Oh wat ik wel suf vond was dat we iedere ochtend zon blablaverhaaltje op moesten dreunen. Ik zit daar al 6 jaar niet meer en nog dreun ik he tmoeiteloos op. Dat is wel stom
Positief vond ik het geven van een hand aan de docent voor de les begon.Lijkt me voor elke school de normaalste zaak van de wereld. Of bestaan er echt scholen waar ze dit niet doen?
Oh wat ik wel suf vond was dat we iedere ochtend zon blablaverhaaltje op moesten dreunen. Ik zit daar al 6 jaar niet meer en nog dreun ik he tmoeiteloos op. Dat is wel stom
Positief vond ik het geven van een hand aan de docent voor de les begon.Lijkt me voor elke school de normaalste zaak van de wereld. Of bestaan er echt scholen waar ze dit niet doen?
zondag 20 september 2009 om 18:37

zondag 20 september 2009 om 18:38
zondag 20 september 2009 om 18:40
quote:Zwieber schreef op 20 september 2009 @ 18:36:
[...]
Lijkt me voor elke school de normaalste zaak van de wereld. Of bestaan er echt scholen waar ze dit niet doen?toen ik nog op school zat (eeuwen geleden) was dat bij ons echt geen gebruik
[...]
Lijkt me voor elke school de normaalste zaak van de wereld. Of bestaan er echt scholen waar ze dit niet doen?toen ik nog op school zat (eeuwen geleden) was dat bij ons echt geen gebruik
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 20 september 2009 om 18:44
zondag 20 september 2009 om 18:45
HeksjeE: En hee... wie kan er van reguliere scholen nog breien, weven, smeden, een eigen toneelstuk schrijven, tuinieren, appelmoes maken, broodjes bakken, zingen? Leren is zoveel meer dan stomme sommetjes maken...
Ik ben 20 dus nog niet zo oud en ik heb dus wel op een openbare basisschool ambachtelijke appelmoes gemaakt, gebreeen, geweven, gehaakt, mijn eigen stukje voor de schoolmusical bedacht omdat dat bij mijn rol hoorde, andere kinderen hadden soms een moestuin en er werd in de lagere klassen dagelijks gezongen.
Misschien omdat het een dorpsschool is ofzo... En thuis deed ik nog veel meer: koekjes bakken, een enorme kerststol maken.
Ik was na de reguliere basisschool wel goed op niveau qua cognitieve intelligentie en kon dus netjes mijn gymnasium afmaken in 6 jaar tijd.
Ik ben 20 dus nog niet zo oud en ik heb dus wel op een openbare basisschool ambachtelijke appelmoes gemaakt, gebreeen, geweven, gehaakt, mijn eigen stukje voor de schoolmusical bedacht omdat dat bij mijn rol hoorde, andere kinderen hadden soms een moestuin en er werd in de lagere klassen dagelijks gezongen.
Misschien omdat het een dorpsschool is ofzo... En thuis deed ik nog veel meer: koekjes bakken, een enorme kerststol maken.
Ik was na de reguliere basisschool wel goed op niveau qua cognitieve intelligentie en kon dus netjes mijn gymnasium afmaken in 6 jaar tijd.