Mode & Beauty alle pijlers

Mijn haar stinkt!

20-09-2009 17:08 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mede-forummers,

Ik heb schouderlang haar en was het om de andere dag. Dit is hard nodig, want op dag 2 stinkt het echt. Op de was-dag ruikt het weer heerlijk fris. Mijn lief zegt dat ik gewoon een hele sterke geur boven op mijn hoofd heb, en noemt het gebied rond mijn kruin liefkozend 'stink-plekje dat ruikt naar oude gado-gado'

Eerder had ik altijd korter haar en waste ik het elke dag (dus geen kans om te stinken)? Nooit wat geroken.) maar nu het lang is vind ik dat zo'n gedoe.

Wat kan ik aan mijn stinkhaar doen?
Misschien iedere dag wassen?

Je hebt van Andrelon die ene shampoo dat het langer fris blijft. Misschien een idee?
Ik heb ook schouderlang haar, maar om haren wassen nu gedoe te noemen...nee..

Als het alleen je kruin is, kun je tijdens het douchen alleen even de 'bovenkant' van je haar wassen. En dan de andere dag je hele haar
Oh die zin had ik niet gelezen. Ik heb lang haar (tot bh bandje) en ik was het wel iedere dag. Maar bij mij wordt het heel erg vet.

Maar ik vind het ook geen gedoe, als ik er toch al onder sta...
Ik was het ook elke dag, niet vanwege geur, maar vet haar.. snif.. raken meer van jullie zoveel haar per dag kwijt? Ik heb het idee dat ik er ZOVEEL verlies elke dag..
Droog je je haar na het wassen? Het kan zijn dat je haar wat muffig ruikt omdat het misschien te lang nat blijft.

Hetzelfde effect van een handdoek die te lang nat blijft.
Ja, dat vind ik echt.
Mijn haar valt ook altijd enorm uit, super irritant is dat want ik heb licht haar en een bijna zwarte vloer in huis dus alle haren zie je meteen liggen!
Er bestaat ook droogshampoo, maar of dat ook werkt tegen geurtjes weet ik niet.

En anders ouderwets talkpoeder erover, of toch dagelijks wassen.
Of je haar weer kortwieken?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat voor producten gebruik je voor je haar? Misschien dat het daar aan ligt? En slaap je met nat haar of bind je het nat vast? Daar kan het nl. ook van gaan stinken.
Ja, ik heb ook licht, lang haar, je ziet het OVERAL op! Waah! De vraag over het lang nat blijven klinkt idd logisch, kan dat het zijn suzette?
Ik zou het elke dag wassen of laten knippen, dan ben je ook van de stank af.
Gewoon lekker elke dag wassen, hoeveel moeite is dat nou? Ik heb zelf heel lang haar, ik was het elke dag omdat het anders echt voor geen meter zit.
Al eens nagegaan of je last van een huidreactie hebt die de stank veroorzaakt? Iets wat overigens ook veroorzaakt kan zijn door te vaak wassen. Enkeltje huisarts zou ik zeker bij de overwegingen doen.
Oude gado gado...

Van Zwitsal hebben ze een heel fijn product; droge shampoo ofzo. Ruikt heerlijk.
Gebruik je veel vet? Dat kan behoorlijk gaan stinken.
quote:busylife schreef op 20 september 2009 @ 17:20:

Ik was het ook elke dag, niet vanwege geur, maar vet haar.. snif.. raken meer van jullie zoveel haar per dag kwijt? Ik heb het idee dat ik er ZOVEEL verlies elke dag..Ja dat heb ik ook! Maar ik heb een hele dikke bos dus dat scheelt wel, maar het valt zo op!
quote:Cat23 schreef op 20 september 2009 @ 17:59:

[...]

Ja dat heb ik ook! Maar ik heb een hele dikke bos dus dat scheelt wel, maar het valt zo op!

Kwestie van afbouwen. Vroeger waste ik m'n haar ook dagelijks. Nu niet meer. Als ik het stijl heb gemaakt 1 keer in de week, en als ik het curly draag 2 keer per week.

Het ruikt niet en wordt ook niet meer vet. Je haar gaat wennen aan het wassen. Moet je even doorheen.
Denk niet dat vaker wassen de oplossing is. Zou eerder zoeken naar een reden achter die geur? Moet toch ergens vandaan komen. Zweet je veel op je hoofd bijv. etc.
quote:busylife schreef op 20 september 2009 @ 17:42:

Ja, ik heb ook licht, lang haar, je ziet het OVERAL op! Waah! De vraag over het lang nat blijven klinkt idd logisch, kan dat het zijn suzette?

Hmmm, zou op zich kunnen; ik laat het aan de lucht drogen. Ik heb veel haar met natuurlijk volume. Het duurt best een tijd voor het droog is. Maar als het dan eenmaal droog is, ruikt het wel fris.

BTW bedankt voor alle reacties!
Ik had dit een tijd ook, bleek het aan de rubberen kam te liggen waarmee ik mijn haar kamde!
quote:Metatron schreef op 20 september 2009 @ 18:25:

Denk niet dat vaker wassen de oplossing is. Zou eerder zoeken naar een reden achter die geur? Moet toch ergens vandaan komen. Zweet je veel op je hoofd bijv. etc.

Dit is wel een heel goed punt, ik zweet idd erg op mijn hoofd. Ik krijg ook meteen een heel rood hoofd en zweet op mijn voorhoofd, ziet er niet echt sexy uit

Zou mijn stink-kruin dan simpelweg oud zweet zijn?
quote:SonjaS schreef op 20 september 2009 @ 17:53:

Oude gado gado...

.I know... zullen z'n indische roots wel zijn :-)
quote:Kokette_Suzette schreef op 20 september 2009 @ 18:48:

[...]

Hmmm, zou op zich kunnen; ik laat het aan de lucht drogen. Ik heb veel haar met natuurlijk volume. Het duurt best een tijd voor het droog is. Maar als het dan eenmaal droog is, ruikt het wel fris.

BTW bedankt voor alle reacties!Droog het direct na het wassen, durf te wedden dat dat zal helpen. Gebruik een diffuser waarbij je je haar "op de kop" houd. Dan houd je ook veel volume.
Ja, dat vind ik echt.
quote:tonkje schreef op 20 september 2009 @ 17:38:

Of je haar weer kortwieken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven