Onenigheid over woonplaats, wat moet ik doen?

21-09-2009 12:29 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
Ik denk zelf dat je het met net een baan (en dus een tijdelijk contract?) en geen baan wel kunt schudden om een huis te kopen op dit moment.

Misschien particulier huren?

Zou eerst maar eens kijken naar wáár je wil wonen!
Hoeveel afstand zit er tussen de door jullie gewenste woonplaatsen? Misschien ergens ertussenin wat zoeken?
Beiden 'n eigen woning in 'n woonplaats naar keuze en dan gaan latten.
Wanneer je telkens samen ruzie hebt zou ik echt geen woning samen gaan kopen nu.

Eerst maar eens samen om de tafel gaan zitten om te kijken waar je nu eigenlijk zou willen wonen. Maak een lijstje van plus en minpunten van de plaatsen die in aanmerking komen. Niet zo in je hoofd maar echt op papier.

Veel succes er mee!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Wat ontztettend aardig van jullie ouders dat jullie voor een reis zomaar weer bij ze in mogen trekken. Niet sparen voor woonruimte en weer op je ouders mogen teren, ik vind het nogal wat.

En eigenlijk nogal kinderachtig makkelijk en onverantwoordelijk van jullie. En als je wat zou willen kopen, zorg dan eerst maar dat je allebei een vaste baan en een behoorlijke zakcent achter de hand hebt, anders word je keihard uitgelachen bij de bank.

Voor een duppie op de eerste rang...
Samen iets kopen met een tijdelijk contract en onenigheid over hoe, waar en waarom dat moet zijn, lijkt me toch niet zo'n goed idee. Waarom zou je dat anti-kraak niet proberen? Je zit nergens aan vast (dus ook niet aan een stad waar je niet wilt wonen) en het kost je niet zoveel, zodat jullie kunnen sparen voor je volgende huis.

Het klinkt trouwens ook een beetje als: ik wil settelen en hij nog niet. Is dat zo?
Als hij al een baan heeft gevonden, dan dus zoeken binnen een straal van zoveel km om die werkplaats. Jij hebt immers nog niets gevonden.
.
.
Als jullie niet in staat zijn om dit probleem (andere woonplaats) op te lossen en er steeds ruzie over hebben, vraag ik me af of het een goed idee is om te gaan samenwonen. Er zullen nog meer problemen op jullie pad komen waar jullie anders over denken, als jullie daar telkens ruzie over blijven maken, lijkt me dat jullie relatie niet zoveel kansen heeft om stand te houden.

Ik zou dus ook die optie van die antikraakwoning maar eens overwegen! Een goede kans om jullie relatie te testen.
quote:Rapunsel schreef op 21 september 2009 @ 12:36:

ongeveer 20 km.

Dat is bekant aan te fietsen!!!!

Ik vind dat hij trouwens met baan in de andere plaats een puntje voor heeft.

Vind ook dat jullie kinderachtig en onverantwoordelijk bezig zijn.

Ligt er geen dorp tussenin? kan je in het midden gaan wonen.
ben maar even gaan googlen voor je: interveste.nl is een site met allerlei informatie over antikraak wonen. Kost echt heel weinig, en staat op de site dat het soms voor maanden is aangeboden en soms voor jaren. Lijkt mij zeker wel wat!

Ik denk dat je beter allebei water bij de wijn kunt doen, en een andere plaats uitkiezen die dicht bij jouw keus en bij zijn keus ligt. Want allebei niet willen toegeven gaat het allemaal niet makkelijker maken... En eigenlijk heeft Misschicken ook gelijk, hij werkt al dus is het beter dicht bij zijn werk te zoeken om zo duur vervoer overbodig te maken... Dus een beetje een dubbel antwoord
20 km is toch goed te doen?

kun je in 't midden gaan wonen en ben je beiden in 'n goeie 10 minuten met de auto bij vrienden/familie
En waar hebben jullie over gepraat tijdens die lange reis?
.
Nou...jullie woonden samen, hadden allebei werk. Toen alles overboord gegooid voor DE reis.

Dat is toch een tikkie onverantwoordelijk, je flikkert je vangnetten weg.
njkkl
Misschien moeten jullie allebei je standpunt en einddoel wijzigen. Ik krijg het idee dat jullie beiden je gelijk willen halen en de ander willen overtuigen waarom die keuze de juiste is (van woonplaats). Zo gaat het niet werken in een relatie, water bij de wijn en naar oplossingen cq compromissen zoeken is veel bevordelijker.
Maar ze woonden toch nog niet samen? Dat je je baan opzegt, vind ik een tikje risicovol (lees: ik zou het zelf niet gedaan hebben, ben meer van de zekerheid), maar je hebt natuurlijk ook genoeg bazen die je geen lange tijd vrij geven.
.
.
Zó raar vind ik het trouwens ook weer niet hoor, dat ze allebei alles opgezegd hebben. Als die reis nou echt iets is wat ze heel graag wilden... en daarna wel zien hoe weer verder. Ja als je jongvolwassen bent en verder nog geen verantwoordelijkheden, waarom niet. Pakt miss nu iets minder gunstig uit, ook onder invloed van de crisis. Geeft niet, leer je ook van.
quote:Sylphide75 schreef op 21 september 2009 @ 12:52:

Jeetje zeg, ongelooflijk dit. Waarom in hemelsnaam verbrand je alle schepen achter je (woningen en werk) om vervolgens op reis te gaan en daarna wel te zien waar het schip strand? Zie dat niet zelden bij vrouwen die hun baan aan de wilgen hangen omdat ze 'n kind op de wereld zetten. Die blijven uiteindelijk als bijstandsmoeder over. Worden die ook als onverantwoordelijk gezien?
quote:Sylphide75 schreef op 21 september 2009 @ 12:52:

Jeetje zeg, ongelooflijk dit. Waarom in hemelsnaam verbrand je alle schepen achter je (woningen en werk) om vervolgens op reis te gaan en daarna wel te zien waar het schip strand? Hoe oud zijn jullie eigenlijk???

Ik snap ook niet dat jullie ouders hiermee akkoord zijn gegaan. Een kind dat het huis uit is en op eigen benen staat, moet toch ook in staat zijn om gewoon voor zo'n droom te sparen? Als ik het goed begrijp zitten de ouders nu dus met jullie opgescheept?

Ik denk dat ouders hier weinig over te zeggen hebben. (behalve dan of ze jullie wel of niet weer in huis wilden nemen)

Mijn broer heeft het destijds ook gedaan, huis verkocht, allebei de baan opgezegd en de wijde wereld ingetrokken.

Toen ze terugkwamen hebben ze eerst bij de ouders ingewoond en daarna jaren in een kleine woning met maar 1 slaapkamer gewoond, ze hadden inmiddels 2 kinderen en sliepen met z'n vieren in 1 slaapkamer.

Ach, 't is allemaal wel goed gekomen uiteindelijk. En ze hebben wel hun droom waar kunnen maken.

Achteraf spijt hebben van wat je allemaal niet gedaan hebt lijkt me erger dan wel zien waar 't schip strandt. Vind het wel meevallen met de onverantwoordelijkheid.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven