November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Binti; ik heb nog een naaimachine staan die ik niet gebruik. Het is wel meer dan 10 jaar oud geloof ik, maar was wel een degelijk ding. Mijn zus heeft hem een tijdje gebruikt, ik heb 'm net weer teruggekregen, maar doe er niets mee. Je mag 'm zo hebben als je wilt? Ik zal anders even kijken wat voor merk/type het is, dan kun je kijken of je het wat vindt. Ik kan 'm zaterdag meenemen.

Chica; eindelijk Anniek even klachtenvrij, poepoe. Geniet er maar van . Zou mooi zijn als je een combi kunt maken van GO en KDV, lijkt mij wel ideaal! Leren slapen onder dekbed; in de winter een zomerslaapzak aantrekken zonder pyamabroek en dan een dekbed erbij? Dan krijgt ze het niet enorm koud en leert ze misschien vanzelf om het dekbed over haar heen te trekken. Ik ben er nog niet uit of we de slaapzak houden als ze naar het grote bed gaat. Ze kan ook goed lopen met slaapzak en al, dus vallen zal wel meevallen denk ik. We leggen ook eerst een matras naast het bed voor het geval ze eruit kiepert en er zit een bord langs het bed als opstaande rand.

Wishbonebike, moest ook even google raadplegen, maar ziet er leuk en stoer uit!

Laatste voeding rond 21:30 is al fles die vriend geeft, dus ik zou idd vroeg naar bed kunnen. Maar geniet zo van de rust als Suus op bed ligt, even lekker op de bank hangen enzo. Maar ik lig er wel uiterlijk 22 uur in meestal. Nou ja, hij zal toch ooit wel eens wat langer gaan slapen???? Toch????

Ik neem zaterdag alleen Suzy mee denk ik, ik zat ook al te dubben wie ik mee zou nemen. Maar Suzy vind het volgens mij hardstikke leuk, dus die neem ik mee en Niek laat ik lekker bij vriend achter. Dus Chica, lekker doen wat jij het handigste vind, ik vind het in elk geval superleuk om Sara te zien. Maar een volgende keer zonder kids lijkt me ook leuk. Met kids gaat 90% van de aandacht toch daarnaartoe. Alhoewel ze nu iets groter zijn en hopelijk zich met elkaar beter kunnen vermaken.

Lizzie; beterschap! En mt een zusje als GO zou ik ook blij zijn, als ik dat zo lees, lekker flexibel. Mijn moeder is gelukkig ook zo, af en toe echt een uitkomst.
Pffff meiden, jullie kletsen even teveel voor mij om bij te houden! Nu eindelijk even tijd om bij te lezen, maar mijn ogen vallen bijna dicht dus ik ga maar naar mijn bedje.

Wilde nog wel zeggen dat ik heel veel zin heb in zaterdag!!!
Een wishbonebike?!

Ik dacht dat wij al in een dure categorie zaten met de Firstbike die we voor Qtie gekocht hebben (tweedehands weliswaar, maar ook dan nog goed aan de prijs).

Op haar verjaardag krijgt ze van ons een driewieler (ook tweedehands, maar een stuk goedkoper ) en dan krijgt ze met Sinterklaas de loopfiets. Ze is heel erg met fietsen bezig en dan met name met de trappers. Ik vrees dus dat ze met alleen een loopfiets teleurgesteld zou zijn omdat er geen trappers aan zitten. (Ze klom gister bij het kdv enthousiast op een fiets om te laten zien aan mij dat ze al kon "fietsen". Met haar voeten op te trappers riep ze: "Mama! Twappes! Dúwe!" )

Daarnaast krijgt ze wat duplo en van de opa's en oma's vragen we littlepeople. Dat laatste heeft ze nog niet en daar begint ze wel geïnteresseerd in te raken. Verder denk ik dat we wat dingen als een speelserviesje vragen / zelf geven. Ze is heel erg bezig met wat wij doen ("koffie make? koffie kááá!" en "mama cóla!" ) en liep laatst al naar de keuken om zogenaamd koffie te halen.

Sowieso is zogenaamd wel iets waar ze mee bezig is. Wisselend hoor, want "zogenaamd paardje rijden" op haar knuffel-paard liep op huilen uit, want dat snapte ze niet (zij ging er gewoon op zitten ), maar "zogenaamd vies eten hebben" vindt ze héél erg grappig. En zogenaamd koffie zetten en drinken vond ze dus ook wel een leuk spelletje.

Het potje: we zijn hier niet actief met training bezig, maar als ze rode billen heeft, dan vind ik het wel fijn als ze óp het potje haar plas doet in plaats van ernáást (terwijl ze er net nog op gezeten heeft). Het is wel zo dat ze de laatste tijd steeds vaker uit haar dak gaat, omdat ze geen luier aan wil. En dat hoeft dan ook niet van mij, maar dan moet ze dus wél op de wc of op het potje plassen. Op die momenten ben ik er natuurlijk wel actief mee bezig. Ze kan ook wel al haar plas ophouden, dus in principe zouden we niet te vroeg zijn ofzo. Maar het heeft dus ook nog zeker geen haast.

Lala, hoe gaat het nu met Elfje haar melk? Wel vervelend zeg, dat ze zo'n last van haar darmpjes heeft.

Zingen: gebeurt hier ook veelvuldig de laatste tijd. Ze kan ook al hele liedjes zingen, súperschattig. En ook wel leuk: ze begint éindelijk een soort van te dansen!

Bed: hier dus al een tijdje een open ledikant (waarbij we haar af en toe 's nachts met haar benen weer binnenboord moeten leggen inderdaad ) en al heel lang geen slaapzak meer (waarbij we haar voordat wij zelf gaan slapen dus nog even moeten toedekken). Overigens stond laatst het raam op haar kamer nog open 's nachts (zit normaal dicht 's nachts vanwege de geluidsoverlast van de straat) en toen bleef ze opeens wél onder haar deken liggen. Blijkbaar is dat aftrappen toch een gerichte actie ofzo.

Qua formaat bed, denk ik dat we gezien het formaat van Qties kamer zo lang mogelijk vast gaan houden aan een klein formaat bed...

Oh gister trouwens zóóóó schattig: Qtie ging niet meteen slapen toen we haar naar bed gebracht hadden. Was ze in bed met haar konijn het hele avondeten aan het naspelen. "Nogge hapje? Ete? Kjoettie ookke hapje! Vollek, lepel. Nijn op? Meew?" etc. etc.

Goed idee trouwens, even naar bed. Hier ziekenboeg (behalve bij Qtie, die is alleen een beetje verkouden). Qlief ligt al op bed, maar misschien moet ik er ook maar even induiken...

Oh en O, Qtie vind duplo ook stom. Vooral omdat ze het niet kan volgens mij. Maar ze vindt het wél leuk om met poppetjes te spelen (tappe-tappe-tappe-tap ). We hebben nu een box Nijntje-duplo gekocht waarbij je er echt iets van kunt maken, met poppetjes erbij dus. Eens kijken of we haar op die manier kunnen porren om er toch mee te gaan spelen.
Heerst er iets ofzo? Suzy was eind van de middag ook al ziekjes. Ze was al 2 dagen een beetje warmig na het slapen, maar er leek verder niets aan de hand. Tot vanmiddag ze opeens op de bank wilde liggen (nou, dan is er echt wel iets aan de hand!!) en steeds warmer werd en pieperig. Maar een uurtje na de zetpil liep ze weer fris en fruitig rond. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat... Hopelijk is ze zaterdag in elk geval weer beter, het zal niet de eerste keer zijn dat ze ons een uitje door de neus boort, haha. Nooit ziek zijn, maar als we een keer weg moeten... Affijn, het is nog geen zaterdag gelukkig.

Komt nou iedereen behalve Lala en Lijnes? Of hadden we nog meer afmeldingen?

Haha Q; heerlijk he, dat gebabbel in bed. Suzy had laatst ook een paar knuffels op een rij gezet die ze de les aan het lezen was. Ze lekker eigenwijs stemmetje. Firstbike; ook maar even gegoogeld. Hmm, ziet er ook stoer uit. Moet me er ook nog maar eens in verdiepen. We hebben wel al een driewieler, maar een loopfiets is een mooie opvolger en een nuttig kado.

Ik denk trouwens ook dat ze een dekbed echt wel zelf over zich heen zullen trekken als ze het koud hebben hoor. Suzy is voor ze gaat slapen vaak nog even op ons bed aan het boeven en dan gaat ze ook vaak liggen en trekt ze het dekbed over haar heen en dan gaat ze snurken/net doen of ze slaapt. Ze weten het dondersgoed volgens mij, denk dat je daar weinig moeite voor hoeft te doen.
Laatste update: weer een woordje erbij. Dieren. Dat kan ze nu zeggen en volgens mij ook beer en kaas
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Q-tie in bed!! Wat lieieief!!

En Suzaa, ja! ik heb zeker belangstelling voor de naaimasjien!! Ik werk nu wel eens op die van mijn moeder, dat ding is bijna 20 jaar oud en dat gaat ook prima, dus leeftijd is geen punt. Laat maar even weten wat voor een het is en wat je ervoor wilt hebben, want het klinkt leuk!

Dekentje: Bintje pakt deken en lakentje en legt het ofwel zorgvuldig in een hoek van het bedje ofwel verfrommelt het tot een hoopje, waar ze dan bovenop kruipt en op haar knieeen in slaap valt. Het is dus niet zozeer dat ze de dekens van zich aftrapt ofzo, ze reorganiseert het hele bedje en ook als we haar later nog eens toedekken wordt de deken onmiddellijk weer weggefrommeld. Ach, ik neem aan dat ze hem ook weer kan pakken als ze het koud krijgt.....

Fietsjes enzo: Bintje heeft een driewielertje met zo'n duwstang. Ze kan nog niet bij de trappers en vind er ook niet heel veel aan. Maar een buurjongetje heeft een wishbonebike en die vindt ze het einde, hoewel ze er niet op kan (is nu loopfiets en te hoog voor haar). Ik vind het ook veel geld hoor, maar mijn familie wilde graag allemaal samen iets groots geven, en eigenlijk heb ik dat ook liever dan allemaal kleine dingen, ze heeft al zoveel rommel....In totaal krijgt ze de bike dus van zo'n 10 mensen, dus dan gaat het nog wel. De opa's en oma's willen wat meer uitgeven, dus dan komen we er wel.

Pffff, we zijn hier aangeland in de fase dat Bintje alleen maar mama wil.Dat houdt met name in dat ze zich prima vermaakt met bijvoorbeeld oma en opa, maar zodra ik de kamer inloop op zo'n zeurtoontje begint te piepen "maaama, maaaahamaaaaa" en vervolgens alles uit haar handen laat vallen om aan mijn benen te gaan hangen en te piepen. Vermoeiend.... Dat is nieuw, ze heeft nog nooit zo iets gehad, dus ik moet er erg aan wennen. En al helemaal niet leuk: haar huilpartij op het KDV vorige week was hier ook een uiting van, want vanochtend was het weer brullen. En pffff, wat vind ik dat moeilijk zeg, om haar dan achter te laten. Ze huilt gewoon bijna nooit, tot nu toe was het echt dat als ze huilde, er ook echt iets aan de hand was. Maar dit is gewoon dwinghuilen: mama mag niet weg. Wel heel duidelijk, maar op de een of andere manier niet minder hartverscheurend voor mij, ik liep echt met de tranen in mijn ogen naar de auto. Straks maar even bellen hoe het nu gaat...... Maar ook dit is een fáááááse, toch???
Q, wat een lieve qtie toch

Binti, het is een fase! Gelukkig is hij hier meestal over, want ja, het is niet fijn....

O, even mijn cd rek redden. Neeltje heeft het opeens ontdekt!
Ach Binti vervelend is dat he? Dat huilen als je ze wegbrengt. Het is een fase maar het gebeurd hier nog steeds elke keer. Nu weet ik dat het na 5 min echt weer over is en er niks meer aan de hand is. De fase duurt dus wel een beetje lang. Tja ik weet ook niet wat ik daar aan moet doen. Ik blijf niet te lang, zeg duidelijk dat ik haar vanmiddag weer op kom halen, kusje, dag zeggen enz enz maar het lijkt niet echt te helpen. Het is gewoon even doorzetten denk ik.

Nu doet ze dat ook als papa weggaat of mama ook al blijft één van ons gewoon bij haar thuis. Ze is sowieso raar bezig want als mama haar uit bed haalt dan is het de hele dag door mama, mama, mama maar als papa haar uit bed haalt dan is het andersom. Vreemd hoor.

Net de laatste keer dreumesgym gehad. Ze heeft het zo naar haar zin dat ik in Nov heb besloten nog 4x te gaan. Dat is extra leuk omdat er dan een sinterklaas versie inzit.

Morgen intake gesprek voor Sara bij het KDV en dan gaat ze al 2 uurtjes wennen. Pfff ik ben er eigenlijk nog niet aan toe. Vind het best lekker dat ik dan weer helemaal mijn handen vrij heb, maar ze is nog zo kleieieieiein. Maar ik moet aan de bak qua solliciteren. Heb eigenlijk wel zin om weer te gaan werken, maar ja, wanneer ik een baan heb is nog niet zeker natuurlijk. Misschien pas in het volgende jaar. We zien wel.

O: Ben je je CD;s al aan het reorganiseren omdat Neeltje ze allemaal eruit getrokken heeft?
Binti; zo'n enorm nare fase is dat ja. Heb je al eens geprobeerd haar door je man weg te laten brengen? Hier schopt Alissa drama als papa haar weg brengt, maar als ik haar weg breng is er niks aan de hand. Nou moet ik wel zeggen dat ik het wegbrengen net als Chica heel kort en zakelijk houd, binnen 2 a 3 min sta ik weer buiten. Maar je hart breekt als ze zo huilen!

O; haha..heeft ze de cd's nu pas ontdekt? Daarin is mijn dochter dan sneller, wij hebben al een hele tijd de schone taak om als madam naar bed is de hele cd/dvd kast te reorganiseren, ze wil het maar niet afleren.

Suzaa; kan me voorstellen dat je echt voort moe bent en een keertje 8 uur aan 1 stuk wilt slapen. Want 2 nachtvoedingen is geen eitje Hopelijk slaapt Suzoon snel door. Had jij nou dat bed van lift-time gekocht? Wij hebben gisteren ook het bed en de kast gekocht. Mooi spul...wel 10/12 weken levertijd en stervens duur. Maar ja...ze moet er ook wel tot haar 18e mee doen.

Hier is het nog steeds niet over met de krampjes, soms word ik er even gek van , maar houd me maar voor dat het een fase is . We zitten nu aan de omneo. Dat infacol spul heeft hier ook geen effect. Wie weet gaat dit werken. Ik wacht het nog t/m vrijdag af en anders ga ik een afspraak maken met de kinderarts, de verwijzing ligt in elk geval al klaar. Want maandag heb ik bijv van 14 uur 's middags tot 23 uur 's avonds bijna non stop met een jammerend kind op schoot gezeten. Nou, dan ben ik wel een beetje uitgeknuffeld hoor. Ik heb haar ritme nu wel zo ver dat ze nu tegelijk met Alissa een middagslaapje doet. Dus even rust hier in huis.

Zonet trouwens voor het eerst met Alissa en Elfje boodschappen wezen doen. Alissa zelf een winkelwagentje en ik de wandelwagen. Ze deed het op zich best goed, maar wat ben ik gesloopt van het van hot naar her rennen en kinderen verzamelen en dan ook nog boodschappen mee naar huis sjouwen...dit was voorlopig de laatste keer dat ik met 2 kids boodschappen doe. En mijn dochter kan trouwens alle woorden na zeggen..behalve...Dankjewel en Sorry..die 2 doet ze gewoon niet...

Chica; wat leuk die gym! Ik heb hier ook gekeken, maar kinderen zijn pas vanaf 2 1/2 welkom..dus wel jammer, want leek me super leuk

Lijnes, alles goed? Apen weer naar school?
Binti; het is een Leeuwenstein Amazone 10. Net even gekeken, in mijn beleving was het een modern ding, maar nu ik keek zag-ie er best gedateerd uit, haha. Misschien is deze ook wel 15 jaar oud of ouder, ik weet het niet meer precies. Hoef er niets voor te hebben, ruimt bij mij weer mooi op. Wil je ook een naaidoos? Heb ik ook nog staan .

Lastig; de mama fase. Hopelijk blijft ons dat bespaard, lijkt me zo zielig om haar huilend achter te laten. Alhoewel, ik heb daar geen last van, vriend brengt haar altijd.

Ah Chica; Sara nu alweer naar het kdv, wat gaat het snel he? Suzoon gaat vanaf half oktober, maar Suzy ging met 12 weken al, vond haar toen nog zo klein. Maar ze deed het daar van het begin af aan al prima en sliep er beter dan thuis. Hopelijk gaat dat met Suzoon ook zo, maar vind het wel lekker dat ik nu iets langer verlof heb dan bij Suzy.

Succes met het zoeken naar vacatures, lijkt me een hele klus. Hopelijk vind je snel een leuke baan. Ik geniet nu nog van mijn verlof, maar kijk er aan de andere kant ook wel weer naar uit om te gaan werken. Voor fulltime moederen ben ik niet in de wieg gelegd geloof ik.

Suzy is nog steeds koortsig dus vandaag niet naar het kdv. Ze is er gelukkig niet mopperig onder, hooguit rustiger en minder eetlust. Ze heeft gelukkig wel de hele nacht doorgeslapen, maar werd wel weer warm wakker. Eens kijken hoe ze straks uit haar middagslaapje ontwaakt.
Lala; wij hebben inderdaad de Lifetime gekocht. Sja, rib uit ons lijf, maar ze kan er lang mee doen idd. We hebben de halfhoogslaper met flowerpower bord gekocht, maar we beginnen uiteraard met het lage bed. En dan over een half jaar of jaar ombouwen tot halfhoogslaper.

Ach wat zielig voor je elfje, hopelijk gaat het snel beter. Suzoon is nu bijna 12 weken en heb nu eindelijk het idee dat het beter gaat met zijn darmpjes. Infacol hielp hier ook niet echt. Hij poept meestal 2 keer in de week en heeft daar wel last van (in de vorm van hard huilen en stinkwindjes laten). Nu lijkt hij wat vaker te gaan poepen en ook minder last te hebben. Ik ben 'm nu ook aan het opvoeden dat hij minimaal 3 uur tussen een voeding laat, want daar heb ik het ook wel mee gehad. Hij kan zich nu al een beetje vermaken in de box en wipstoel, dus dat geeft gelukkig wat afleiding en kan ik de tijd zo volmaken. En een speentje met een druppeltje Cinababy doet vaak ook wonderen. Wat dat betreft kan de tijd me niet snel genoeg gaan, die eerste maanden is best afzien zo af en toe. Aan de andere kan, hij wordt ook alweer zo snel groot.....

Boodschappen doen met 2 kinderen doe ik alleen met beiden in de tandemwagen. Suzy is mij teveel een ongeleid projectiel als ik haar los laat en razendsnel. Knap dat het jou gelukt is Lala, ook al is het niet voor herhaling vatbaar .
Aw arme kleintjes met krampjes niet leuk. Veel beterschap gewenst..

Ik en vaantje hebben ook zin in zaterdag!

Potje, das knap van Q-tie! En met die zere billen inderdaad een goed idee. Over de leeftijd; mijn moeder zei dat mijn zusje en ik al heel vroeg (vanaf 1,5 jaar!) op het potje gingen.

Wij hebben het potje staan naast de WC en soms gaat ze even zitten erop. Maar plas of poep connectie is er niet echt. Wel bij de WC. 'mama poep-poep-poep' zegt ze als ik erop zit. (lekker verhaal dit). En op het KDV gaan ze met zn allen naar de WC.. dat vond ik wel vreemd. Nul privacy voor die kleintjes

Duplo, hier wordt tegenwoordig druk geduplood, ook door papa en mama. Vaantje krijgt de blokjes nu redelijk op elkaar geklikt.

Bintje hangen aan mama, tja dat kan een faaaase zijn. Vaantje heeft het een tijdje gehad bij haar papa, maand of wat geleden. Nu blijft ze soms nog wat bij hem hangen. Maar meestal geen probleem. Maarja je weet nooit of dat nog weer verandert. Ik haal, dus dat is een stuk dankbaarder.

Bedje; ik vind het ook wel lekker dat ze er nog niet uit kan (vallen) dus laat het zijkantje er nog even in. Voorlopig nog geen groter bed dus. Dekbedje lijkt me wel goed idee, na haar verjaardag.

Dekentje, tja als ze zich een keer omdraait ligt hij eraf en wordt hij naar het voeteneind getrapt. Ik kleed haar dus warm genoeg om zonder deken te slapen.
Bedankt voor de harten onder de riem! De rest van de dag is prima gegaan op het KDV, dus we gaan stug door. Lala, het is voor vriend onhandig om Bintje te brengen, en ik vind eigenlijk ook wel een beetje dat ze eraan moet wennen. Dus volgende week weer. Nu ben ik een beetje voorbereid, dat scheelt ook. En ik weet dat het dus vrij snel over is, ook dat scheelt weer.

Chica, Sara al naar het KDV, wat gaat dat toch snel. Kan me voorstellen dat je het zowel spannend als wel lekker vind. Ga je nu toch helemaal voor het KDV, of is dat tijdelijk tot je GO weer begint?? Nu nog een leuke baan..... Succes met zoeken!!

Dreumesgym lijkt me heel leuk. Ze doen het hier ook, maar precies op hetzelfde moment dat wij zwemmen, dus dat gaat 'm niet worden. Jammer, want ik denk dat Bintje het heel leuk zou vinden!

CD's zitten hier in een la die Bintje niet openkrijgt. Gelukkig!!

Lala, het lijkt me een hele happening met twee kindjes boodschappen doen!! Kan me voorstellen dat je dat voorlopig even overslaat. Hier in het dorp hebben ze bij een supermarkt een aantal karretjes met erop zowel een soort maxi-cosi achtig kuipje voor een baby als een stoeltje voor een ouder kindje. Dat zou best handig kunnen zijn bedacht ik gisteren.

Suzaa, ik ga je leeuwenstein eens googlen, kijken wat het is. Maar ik heb zeker belangstelling. En als je je naaidoos kwijt wilt, ook die klinkt interessant! Ik heb een hoop weggedaan jaren geleden, omdat ik toch geen naaimachine had. Maar ik ga nog wel even nadenken over een vergoeding of zoiets hoor!!
Chica; jouw jongste al naar het kdv..pfff..heftig. Over je twijfel tussen kdv en go, zou ik een middenweg kiezen. Hier is het 2 dgn kdv (wat ze wel adviseren trouwens hier als minimum ivm gewenning van het kind) en 1 dag naar oma, dus een soort go. Ben tevreden over de combi omdat ik het kdv vaak vermoeiend voor Alissa vind. Nadeel van oma (of go) als oppas is dat je in de problemen komt als ze op vakantie willen of ziek zijn, het valt dan niet altijd mee een alternatief te vinden, dat probleem heb ik bij het kdv nooit

Binti; das tenminte een supermarkt die nadenkt. Hier alleen een zitje waar Alissa in kan, en dan moet de maxicosi in het wagentje..maar ja, waar laat je dan de boodschappen. Leuk dat je crea bea gaat doen! Vind het altijd zo knap als mensen dat kunnen.

Afspreken zonder kids....lijkt me kei leuk! Om bijv een keer in Utrecht of ergens anders centraal een hapje te gaan eten ofzo. Doen we de keer erop wel weer een keer met kinderen, maar zonder lijkt mij ook heerlijk, want aan kletsen kom ik niet toe zolang Alissa erbij is.

Gisteravond en vannacht weer krampjes drama. Arm kind. Zo eens de Nutrilon lijn bellen na hoeveel tijd je verbetering zou moeten zien met die voeding, want het lijkt nu alleen maar erger te worden.

Q; hoe kwam je bij Q-tie achter de koemelkallergie? Had ze meer symptomen dan alleen krampjes?
Och Lala, zo'n gehuil. Ik leef ontzettend met je mee, ik weet maar al te goed hoe het is.

Bij ons waren de krampjes en de spuitpoep de enige symptomen. Omdat ik borstvoeding gaf, ben ik eerst bij de lactatiekundige geweest om uit te sluiten dat er andere dingen speelden (aanhapproblemen e.d.). Toen dat uitgesloten was (of aangepakt) en Qtie nog steeds hele dagen aan het huilen was, bleef koemelkallergie als de enige voor de hand liggende optie over. Qlief herkende ook een samenhang met mijn eetpatroon, dus dat sterkte ons in ons vermoeden. Maar goed, al die dingen doen in jullie geval niet ter zake verder...

Hoe we er verder achter zijn gekomen, is gewoon door te testen. De eerste dag dat ik geen melkproducten meer gebruikte, hadden we al een totaal ander kind. Na een week had ze helemaal geen krampjes meer.

Na twee weken heb ik weer een paar dagen melkproducten gebruikt, waarna de klachten in volle hevigheid weer terugkwamen. Toen ik weer stopte, bleven ze weer weg.

Bij flesvoeding werkt de test hetzelfde: eerst laat je twee weken de koemelk weg, dan geef je in opbouwende hoeveelheden wel weer koemelk en dan laat je het weer weg. Afhankelijk van wat er gebeurt, kun je concluderen of ze erop reageert of niet.

Qtie krijgt nutramigen sinds ik met de bv gestopt ben. Je hebt ook pepti, dat is een wat minder sterke dieetvoeding. Maar van pepti heb ik al gehoord dat er veel kinderen zijn die daar alsnog niet tegen kunnen. Mochten ze met pepti willen beginnen en mochten de klachten blijven, dan is het voorbarig om te concluderen dat er géén sprake van kma is.

Overigens dacht ik dat omneo ook al uit gehydrolyseerd koemelkeiwit bestond, maar dat zou je even na moeten vragen bij nutricia.

Sterkte ermee!
Lala, wat een zielig elfje zeg..... Hopelijk helpen de maatregelen!

Tja, die cd's: wij hebben nu eenmaal een heel goed luisterend meisje. Ook nu viel het mee: het bleek dat ze een cdtje aan het uitzoeken was om te luisteren

Boodschappen met 2 inderdaad alleen als ik 1 ding nodig heb. Ik doe de wekelijkse boodschappen lekker met de auto en alleen!

Ik ben vandaag ziek thuis. Heb aan het doorlopen met verkoudheid een bijholte overgehouden die niet fijn aanvoelt, om het zacht te zeggen. Ik wilde vanmorgen gaan werken, maar stond te zwaaien op mijn benen. Met een ibuprofen heb ik 3 uur geslapen vanochtend!! Ik was dus duidelijk moe het gaat nu al een stuk beter gelukkig. Ik zag de meet al in gevaar komen. Echt, ik heb er zin in!
Lala , zielig hoor zo'n krijsend hummeltje. Hopelijk gaat het snel beter en kun je er achter komen of KMA er iets mee te maken heeft. Gisteren op kraamvisite geweest bij ook een veelvuldig brullend ventje, zo zielig. Suzoon kan ook wel brullen, maar gelukkig is die wel goed te troosten en 's nachts vooralsnog geen krijspartijen. Overdag kan hij wel flink brullen zo nu en dan, hopelijk is dat snel over. Hij is 12 weken nu (en vanmiddag alweer voor de 2e serie prikken), dus je zou zeggen dat de krampjes bijna voorbij zijn.

Binti; ik hoor het wel. Ik heb het trouwens verkeerd gespeld: moet Lewenstein zijn . Maar kijk maar of je 'm wilt hebben, vergoeding is echt niet nodig hoor! Naaidoos is een simpel wit plastic ding, maar wel functioneel. Volgens mij moet die nog ergens op zolder staan, maar die moet te vinden zijn. Anders neem ik het spul gewoon mee zaterdag en kun je daar beslissen of je het meeneemt of niet. Maakt mij echt helemaal niet uit hoor!
O; beterschap!

Ik zag de meet ook al in gevaar komen met Suzy die gisteren ziek was, maar die is weer koortsvrij gelukkig. Houden zo.
Dat lost zich snel op dan, O. Fijn!

Ik vrees dat ik de spelbreker ga worden. Ik heb nu al een week een buikgriepje te pakken en het wil maar niet beter worden... Ik duim nog voor mirakuleuze verbetering binnen de komende 24 uur, maar ik vrees ervoor...
He jammer Q.. had een soort benzinevergoeding van de vorige keer, het meerijden (heeeeel lang geleden!) maar dat stuur ik dan wel op. Beterschap in ieder geval.. oh zo naar buikgriep, bah.

O, ook beterschap!!

Ik hoop dat er een oplossing komt voor de krampjes van Elfje Lala, zo zielig

Suzoon alweer 12 weken, jeetje wat gaat het snel!! En Caatje alweer naar het KDV..

Naaimasjien, dat lijkt me zo leuk als je dat kan.
Nog maar een keer een zwaai. Ik heb de laatste dagen echt geen puf en energie. Nu wel even tijd om bij te komen, Tessje logeert bij mijn ouders. Vriend moest vandaag werken, dus we hadden oppas nodig. Tessje gisterenavond weggebracht en die wordt morgen weer teruggebracht. Ik weet niet wat ik heb, maar voel me helemaal beroerd omdat ik haar zo mis. Heb ik nog nooit gehad! Misschien een combinatie met hormonen? Ik heb wel heel veel zin in de meet zaterdag!!! Lekker bijkletsen! Iedereen moet komen, ik ga heel hard duimen dat de zieken op miraculeuze wijze opknappen!
Het is nog geen zaterdag.

Ik heb vandaag in ieder geval helemaal NIETS gedaan (behalve forummen en tussendoor een beetje knuffelen met mijn meisje) en heb het idee dat dat wel wat helpt. Jullie kunnen dus niet zeggen dat ik mijn best er niet voor doe.

(Wel lief van je trouwens, Vana, maar helemaal niet nodig hoor. Ik had het nu weer aan willen bieden, maar gezien de ontwikkelingen hier heb ik dat maar even niet gedaan...)
Beterschap allemaal!

Wat een gedoe toch met al die rare virussen in de lucht.

Zaterdag, ik heb eerst een verjaardag in de hoofdstad dus als er iemand wil meerijden daarvandaan, dan hoor ik het wel. Ik ga alleen wel pas om 15 uur rijden. En iemand nog tips voor wat ik mee kan nemen? Ivm verjaardag kan ik niets koels meenemen en heb ook geen tijd om wat te bakken, schiet lekker op he

Een etentje zonder kinderen in het midden van het land, jahoor lijkt me gezellig, alleen nog lastiger te plannen met oppas enz.

Heb zin in zaterdag!
He Misty oppas???? Je hebt toch je man .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven