rugpijn van autorijden
woensdag 16 september 2009 om 17:54
Als ik langer dan een uur in de auto zit, dan krijg ik rugpijn onder in mijn rug die soms dagenlang aanhoudt. Volgens mij bestaan er wel matjes die je in de autostoel kunt leggen, om je houding te verbeteren. Ook zijn er volgens mij massagematten voor in de stoel van je auto. Ik heb gezocht op internet, maar ik ben nog niet echt een goed en niet te duur product tegengekomen. Heeft iemand misschien een tip of goeie ervaringen en weten jullie waar ik zoiets kan kopen?
woensdag 16 september 2009 om 18:11
Hou oud is je auto? kun je misschien de stoel anders instellen zodat je minder rugpijn krijgt? massagematten bestaan idd, maar misschien kun je het probleem oplossen door de rugleuning een stukje te kantelen, je zitting net iets hoger of lager te zetten, enz, enz. gewoon een beetje experimenteren met de stoel, wie weet help dat.
woensdag 16 september 2009 om 19:09
Klopt, ik bdenk ook dat het echt aan die autostoel ligt, want als ik in een auto van mijn ouders rijdt, heb ik nergens last van. Maar die auto is verder hartstikke goed. Het is een fiat punto uit 2002, dus die blijft nog wel een paar jaar. Ik heb al wel geprobeerd de stoel te verstellen in de onderrug, maar het helpt niet. Ik hoopte dat er een matje bestaat dat je rug sowieso in de goeie positie zet.
woensdag 16 september 2009 om 19:14
maandag 21 september 2009 om 23:11
dinsdag 22 september 2009 om 18:23
donderdag 24 september 2009 om 19:26
Ik heb vroeger van mijn instructeur geleerd de stoel zodanig in te stellen:
- zodat je met je gebogen rechterbeen gemakkelijk het gaspedaal kunt intrappen (afstand van zitvlak tot de pedalen);
- zodat je met gestrekte armen vanuit de rugleuning de bovenkant van het stuurwiel kunt vasthouden (hoek die rugleuning met zitvlak maakt).
Volgens mij is er ook een knop om de lendensteun aan te passen, alleen bij de bestuurdersstoel, niet bij de andere autostoelen.
Volgens mij moet je daarmee rugpijn van autorijden voorkomen.
- zodat je met je gebogen rechterbeen gemakkelijk het gaspedaal kunt intrappen (afstand van zitvlak tot de pedalen);
- zodat je met gestrekte armen vanuit de rugleuning de bovenkant van het stuurwiel kunt vasthouden (hoek die rugleuning met zitvlak maakt).
Volgens mij is er ook een knop om de lendensteun aan te passen, alleen bij de bestuurdersstoel, niet bij de andere autostoelen.
Volgens mij moet je daarmee rugpijn van autorijden voorkomen.
World of Warcraft: Legion