Kattennagels knippen

22-09-2009 21:52 42 berichten
Hallo,

Wie van jullie knipt de nagels van je kat zelf? Gaat dat een beetje goed? Het is bij mijn zwarte furie erg nodig en ik heb het vanavond zelf geprobeerd maar dat is geen succes geworden... Ik heb welgeteld één nagel kunnen knippen en daarna was mademe weer verdwenen, nadat ze haar lange nagels in mijn schouder heeft gezet :-)

Tips zijn erg welkom!
Dank voor het plaatje Rosanna, maar dat lijkt me helemaal niks
Alle reacties Link kopieren
Mag je bij kittens al nagels knippen?
quote:haaasje schreef op 22 september 2009 @ 22:32:

Juist, Rosanna, de guillotine is de enige die je officieel mag gebruiken voor dieren nagels.

De rest van de knippers knijpen de cellen in de nagels af waardoor je op de lange duur vergroeide nagels kan krijgen..

Hoezo officieel?

Staat dat in een wet ofzo?

Ik knip mijn katten al 9 jaar ongeveer iedere maand met een gewone ordinaire knippert en er is helemaal niets mis met hun nagels.

quote:Als je kat buiten komt is het trouwens (bijna) nooit nodig om te knippen, heb het met mijn 5 katten nooit gedaan.En de mijne komen dus ook al 9 jaar buiten,hebben wel lange nagels en ik ben zuinig op mijn bank.
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 22-09-2009 22:40
Reden: typo
% gewijzigd
quote:-xxx- schreef op 22 september 2009 @ 22:34:

Mag je bij kittens al nagels knippen?Dat zou ik zelf niet doen. Die nageltjes zijn nog zo klein en zacht. Dat is eerst ook nog niet nodig denk ik. Ze zijn wel scherp maar ik zou ze toch echt niet gaan knippen.
Ik knipte wel vanaf een maand of 4 de uiterste puntjes..ook voor de gewenning dat ze niet bang worden voor het maandelijkse nagelknipritueel
Hier ook, kattebeesten zijn nu 6 maanden en ik heb ze 2 keer geknipt.
Oh ja Sarah,jij bent verse kattenmoeder hé

Bevalt het?
Jaaaaa ze zijn zooooooooo lief! Echte knuffelkonten die 2
Misschien een stomme vraag hoor maar worden de nagels van jullie katten echt zo lang dat je ze elke maand moet knippen?

Mijn katten zijn 7, komen nooit buiten en ik heb hun nagels nog nooit geknipt.

Twijfel nu wel, ben ik zo'n ontaarde moeder?
Ja Sarah,eenmaal verliefd op katten gaat het nooooit meer over!

Mischa,ik knip hun nagels voornamelijk uit eigenbelang.

Erger me rot aan het getik op de harde vloer,wil mn meubels een beetje heel houden en met stoeien ook mn vel
ik knip ze eigenlijk ook maar van eentje, de jongste, want die heeft echt hele scherpe nageltjes en die zet ze nogal eens in mij als we aan het knuffelen zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:biebelie schreef op 22 september 2009 @ 23:27:

Ja Sarah,eenmaal verliefd op katten gaat het nooooit meer over!

Mischa,ik knip hun nagels voornamelijk uit eigenbelang.

Erger me rot aan het getik op de harde vloer,wil mn meubels een beetje heel houden en met stoeien ook mn vel

Maar dan zijn de nagels volgens mij ook wel te lang?

Want katten lopen niet op hun nagels, honden wel. Heb ik altijd geleerd tenminste .

Ik heb 19 jaar een poes gehad, nooit nagels van geknipt. Maar dat was ook niet nodig. Ze kwam ook veel buiten.

Ik heb nu net een nieuw poesje uit het asiel, een binnenpoes. Ik moet nog even aankijken hoe dat gaat met haar nagels.
Vooral bij één van mijn drie katten groeien de nagels van de achterpoten erg snel.

Die zijn snoeihard en tikken idd net als bij een hond.

Dan knip ik ze weer wat korter,pedicure zeg maar

Ze komt iedere dag buiten maar slijten blijkbaar niet af...zit niet meer in bomen enzo..loopt het liefst op het gras.
quote:biebelie schreef op 22 september 2009 @ 23:27:

Ja Sarah,eenmaal verliefd op katten gaat het nooooit meer over!I know, ben al 20 jaar besmet
Dank voor alle tips, ik ga vanavond maar eens met mn vriend samen proberen de nagels te kortwieken.

Verliefdheid op katten gaat nóóit over, ik ben al 30 jaar head over heels verliefd op deze beestjes
quote:rosanna08 schreef op 22 september 2009 @ 22:16:

ik heb hem op deze site gevonden http://www.zooplus.nl/sho ... ing/potenverzorging/19928

maar volgens betreffende forumster zouden ze hem ook bij de dierenwinkel moeten verkopen voor een euro of 5

Klopt, ze zijn niet moeilijk te krijgen. Ik deed toen ik een dierenservice had het voor veel mensen. Het is alleen makkelijker voor te doen dan hier op te schrijven.

Ik zal straks even opschrijven en kijken of ik een foto erbij kan maken. Ik ben maar alleen dus of de foto lukt dat ik jullie met foto's alles kan laten zien weet ik niet. Anders moet je even wachten tot Roos en ik weer een weekendje bij elkaar komen, vraag ik of zij de foto's wil maken. Kom hier vandaag of morgen even op terug.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb een poging ondernomen maar ik denk dat de dierenarts deze klus mag klaren.... Ik waag me er niet meer aan

Mijn andere kat protesteerde een beetje en heeft nu ook weer mooie korte nageltjes. Ik heb de tip van de kat met de rug tegen je buik aan uitgeprobeerd en dat werkte bij de andere poes best goed. Met je hoofd moet je dan nog wel dr koppie wegduwen anders zit ze in het zicht.

Mijn dank voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven