Alweer.......... Tips?

23-09-2009 09:37 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ruzie.

Ik wil het niet.

Nu zijn we beide aan het werk en we hebben afgesproken om vanavond te gaan fietsen.

Ik wil vanavond niet weer in een onzinnig, doelloos gevecht terecht komen.

Wie o wie heeft tips wat ik het beste kan doen.

Ik neem iig 20 mg rita voor ik naar huis ga. dat helpt wel met rustig blijven maar dan....?

Hoe kunnen we dit uitpraten?
Niet, als je daar al medicatie voor moet nemen.

Gewoon wegwezen dus.
Volgens mij helpt Retalin niet tegen ruzie...

Maar vanavond heb je toch nog geen ruzie? Of heb je nog steeds ruzie en wil je dit uitpraten tijdens het fietsen.

Wanneer jouw doel is om geen ruzie te hebben, dan komt er simpelweg geen ruzie. Voor een ruzie heb je tenminste 2 personen nodig.

Maar het is wel knap onhandig reageren wanneer niet duidelijk is waarom het gaat.
Lijkt me nuttiger voor jullie allebei 'n punt achter die relatie te zetten, na alles wat ik inmiddels er al over gelezen heb.
Ritalin helpt niet met het oplossen van onderlinge problemen.

Dat kan ook geen oplossing zijn!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ritalin helpt me rustig te blijven, helder te denken en me niet aangevallen te voelen. Vandaar rita.

Ik weet ook niet precies waarom we nu ruzie hebben. Ik weet wel dat we allebei schuld hebben.

Ik wou uitleggen hoe het begon gister maar laat maar da's te herkenbaar.
-
Ik ken je verhaal niet maar alleen al bij 'alweer ruzie, ik wil het niet' denk ik dat het tijd wordt om een serieus na te gaan denken of je wel door wilt met deze relatie. Natuurlijk is een relatie hard werk maar je hoort er wel positieve energie van te krijgen onder de streep. Dat lijkt me hier niet het geval.

Verder is het ook vrij lastig om een ruzie uit te praten als je niet weet waar je ruzie over hebt lijkt mij....
ff ter duidelijkheid.

Ik wil wel door met deze relatie Ik wil alleen dat HIJ zichzelf weer is. Dan issie namelijk wel leuk. Die gast die nu bij mij in huis woont is mijn vriend niet. Deze man wentelt zichzelf in zelfmedelijden, is niet zelfbewust, is een stijfkop en kan niet tegen tegenspraak. (en is misschien weer behoorlijk depressief, alleen uit het zich anders en durft hij het niet toe te geven)

Met mijn lief kan ik wel praten.
-
Ik ken je verhaal wel niet, maar is relatietherapie geen goed idee?
Wil hij niet, net al dat hij niet (weer) naar een psych wil.

Heb al eerder een halfjaar aan moeten dringen dat hij hulp moest zoeken. Toen kon ie aan de AD.
-
Ach Suzeli, wat naar... Is het niet mogelijk om even te gaan LAT-ten?
Nee We hebben samen een huis. Geen andere mogelijkheden.

Kunnen jullie me aub tips geven hoe je een goed gesprek aan gaat ipv te verzanden in nutteloze discussies.

Hoe je iemand die diep in een depressie ofzo zit de realiteit kan laten zien.

Zonder jezelf weg te moeten cijferen.

Kunnen jullie me aub tips geven hoe je een goed gesprek aan gaat ipv te verzanden in nutteloze discussies.

quote:Suzeli schreef op 23 september 2009 @ 10:03:

ff ter duidelijkheid.

Ik wil wel door met deze relatie Ik wil alleen dat HIJ zichzelf weer is. Dan issie namelijk wel leuk. Die gast die nu bij mij in huis woont is mijn vriend niet. Deze man wentelt zichzelf in zelfmedelijden, is niet zelfbewust, is een stijfkop en kan niet tegen tegenspraak. (en is misschien weer behoorlijk depressief, alleen uit het zich anders en durft hij het niet toe te geven)

Met mijn lief kan ik wel praten.

Suzeli, heb op je andere topic ook wel eens meegelezen, maar niet gereageerd.... Je hebt daar ook dingen zoals hierboven gezegd kan ik me herinneren. Dat doet me altijd denken aan een uitspraak van Oprah: if people show you who they are, believe them....

Volgens mij steek je heel veel energie in 'willen dat hij anders / 'zoals eerst' was', maar ik ben bang voor je dat dat echt heel erg nutteloos is en jou geen goed doet....

Misschien doe je er goed aan te kijken naar de situatie en te beseffen dat dit is zoals het is, en dan te bekijken of je daar nog verder mee wilt gaan.

Sterkte in ieder geval, het is gewoon klote zo
Hij is dus zichzelf niet meer maar wil niets maar dan ook niets doen om de situatie te veranderen en weer grip op zichzelf te krijgen. Begrijp ik het dan goed?

Dan wordt het ook lastig voor jou om hem hierin te stimuleren hoor. Als iemand zelf echt niet wil houdt het op namelijk...
quote:Megami schreef op 23 september 2009 @ 10:15:

[...]

Suzeli, heb op je andere topic ook wel eens meegelezen, maar niet gereageerd.... Je hebt daar ook dingen zoals hierboven gezegd kan ik me herinneren. Dat doet me altijd denken aan een uitspraak van Oprah: if people show you who they are, believe them....

Volgens mij steek je heel veel energie in 'willen dat hij anders / 'zoals eerst' was', maar ik ben bang voor je dat dat echt heel erg nutteloos is en jou geen goed doet....

Misschien doe je er goed aan te kijken naar de situatie en te beseffen dat dit is zoals het is, en dan te bekijken of je daar nog verder mee wilt gaan.

Sterkte in ieder geval, het is gewoon klote zo Het stomme is dat ik nu dingen zeg die hij eerder tegen mij zei. Ik wou het toen ook niet aannemen maar ik heb er nu wel van geleerd. Hij weet het niet eens meer Hij is ook zichzelf kwijt alleen weet hij dat nog niet. Vrees ook steeds meer dat er meer aan de hand is met hem.
Stomme is, ik haat ruzie en had ook nooit ruzie voor ik hem kende. Ik weet ook niet hoe ik ruzie moet maken.
quote:Suzeli schreef op 23 september 2009 @ 10:03:

ff ter duidelijkheid.

Met mijn lief kan ik wel praten.Zou hij niet hetzelfde willen van jou? Een relaxte spontane vrouw die geen tranquilizers nodig heeft om de dag door te komen als er 'n scheet scheef zit? Jij komt op dit forum juist over als iemand die zich wentelt in zelfmedelijden, dus kijk 'ns in de spiegel voor je 'm je vriend voor houdt.
quote:Suzeli schreef op 23 september 2009 @ 10:15:

Suzeli, volgens mij heb je al geprobeerd hem de realiteit te laten inzien; ik ben bang dat dat niet mogelijk is. Daarvoor heeft hij toch echt professionele hulp nodig. Ik hoop wel echt voor je dat je hier tips krijgt om hem uit zijn depressie te helpen.

Heel veel sterkte samen.

quote:Suzeli schreef op 23 september 2009 @ 10:15:

Dat gaat dus niet....

Het is namelijk zijn realiteit dat hij niet wil veranderen en blijkbaar na ervaring al helemaal niet naar de psych wil en opnieuw aan de AD. Ik vermoed dat hij nu sterker in die mening staat dan de eerste keer. Terecht of niet, of het nou door die depressie komt of niet, maar dat ís de realiteit.

Hoe moeilijk ook, maar jij doet er beter aan om voor jezelf te bepalen of je dit nog zo langer door wilt laten gaan. Het lijkt me al vrij ver gaan als je Ritalin nodig bent om vooral rustig te blijven en niet te zeggen wat je wilt gaan zeggen. Hoe kan jij hem dan de realiteit laten zien, als jij verdoofd en wel al een soort van rol speelt?
quote:elninjoo schreef op 23 september 2009 @ 10:18:

[...]

Zou hij niet hetzelfde willen van jou? Een relaxte spontane nooit geweest, was super verlegen toen ik hem leerde kennen. Ben veel sterker geworden in de jaren.vrouw die geen tranquilizers stik, je weet niet waarom ik die dingen krijgnodig heeft om de dag door te komen als er 'n scheet scheef zit? Jij komt op dit forum juist over als iemand die zich wentelt in zelfmedelijden, dus kijk 'ns in de spiegel voor je 'm je vriend voor houdt. mag ik ergens op deze wereld om hulp vragen, of moet ik hier ook al doen alsof ik sterk ben
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven