Alweer.......... Tips?

23-09-2009 09:37 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ruzie.

Ik wil het niet.

Nu zijn we beide aan het werk en we hebben afgesproken om vanavond te gaan fietsen.

Ik wil vanavond niet weer in een onzinnig, doelloos gevecht terecht komen.

Wie o wie heeft tips wat ik het beste kan doen.

Ik neem iig 20 mg rita voor ik naar huis ga. dat helpt wel met rustig blijven maar dan....?

Hoe kunnen we dit uitpraten?
Suzeli, Arteman was vroeger ook erg rigide in het hoe en wat van het huishouden. Ik heb daar zelfs een tijdje terug nog een jank-berichtje over op het forum gezet. Inmiddels ben ik er wel achter dat het niet het huishouden an sich is, maar een hoop achterliggende zaken (als hij het bijvoorbeeld erg druk op zijn werk heeft, gestrest is, kan hij er niet tegen als het ook nog eens in huis een rommertje is). Wat ik dus probeer te vragen: zou het niet kunnen zijn dat jullie nu dus ruziën over het huishouden, maar dat het eigenlijk om iets anders gaat?
En ik vraag hulp hoe ik er voor kan zorgen dat hij geen probleem meer maakt voor mij!

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hmm...hij heeft de verwachting dat jij het huishouden doet.

Wat is jou eigen verwachting hierin? Vind jij dit ook, maar stel je het steeds uit?

Of vind jij eigenlijk dat je het met z'n tweeën zou moeten doen?
En o ja, omdat we verschillende taken hebben, accepteren we ook dat de ander daar zijn eigen keuzes in maakt, dat perfectie niet altijd haalbaar is. Soms heb ik het druk met opdrachten en dan is het huis een bende. Soms heeft hij het te druk om te koken en dan haalt hij af.

Ik moet toch echt eens sneller gaan typen, al tig berichten tussendoor....
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:Suzeli schreef op 23 september 2009 @ 11:26:

En ik vraag hulp hoe ik er voor kan zorgen dat hij geen probleem meer maakt voor mij!

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Daar wordt al 7 pagina's op geantwoord: als jij wil dat hij geen problemen meer maakt voor jou moet je je leven weer in eigen hand nemen ipv jezelf te blijven wentelen in zelfmedelijden maar niets te willen veranderen.
Suzeli, zolang jij vanavond de verwachting hebt dat het met een goed gesprek allemaal goed komt, en daar tips op wilt, ben je denk ik bezig met symptoombestrijding.

Hoe jij er voor kunt zorgen dat hij geen probleem meer maakt voor jou? Door te zorgen dat jij van hem geen probleem meer maakt, maar de aandacht constructief naar jezelf verlegt. Zie boven.
Suzeli, ik kan alleen maar beamen dat jij je teveel als een slachtoffer opstelt. Je verwacht van hem dat hij je zal redden, zal leiden, maar dat doet hij niet. En dat mag je ook niet van iemand verwachten. Neem je leven weer in eigen hand.
wat ik denk is dat jullie allebei je verwachtingen van wie wat doet moet uitspreken. Blijkbaar denkt je vriend dat jij ook de verwachting hebt dat jij voor het hele huishouden zorgt. En vindt hij dat jij je diagnose als excuus gebruikt om dat huishouden niet te doen. Ergens denk ik dus dat je hem duidelijk moet maken dat je het huishouden helemaal niet in je eentje wil doen, maar met z'n tweeën en dat dit volledig los staat van de diagnose. Maar dit zal zeker neit zonder slag of stoot gaan..
quote:elninjoo schreef op 23 september 2009 @ 11:28:

[...]

Daar wordt al 7 pagina's op geantwoord: als jij wil dat hij geen problemen meer maakt voor jou moet je je leven weer in eigen hand nemen ipv jezelf te blijven wentelen in zelfmedelijden maar niets te willen veranderen.

Ik durfde het ook echt niet hoor. In mijn geval dacht ik dat veranderen zo nodig was (dat voelde ik wel aan) maar was daarbij zó bang kapot te maken wat ik dan nog hád.... Het is om zoveel redenen makkelijker te blijven zitten waar je zit!

Maar de kruik gaat zolang te water tot ze barst. En dan is het zaak om te handelen. En Suzeli is misschien het barsten al wel gepasseerd zelfs.
quote:Dejavu schreef op 23 september 2009 @ 11:27:

dat perfectie niet altijd haalbaar is. Hij is op het ene moment zijn gewone relaxte zelf. Op het andere moment is hij perfectionistisch tot in het oneindige en dat ben ik van mezelf ook wel en ik wil het wel maar het kan niet. dat weet ik maar
-
hai suzeli, ik ben r ook zo een met handleiding. Ok heb ook nergens overzicht over en momenteel wordt ik ook genegeerd omdat ik schade heb gereden met de auto. Ipv dat we een oplossing gaan bedenken gaat hij me negeren. Nou, in dit geval, FUCK HEM. Als hij zich als een kind gedraagt en niet wil praten ga ik zelf een oplossin zoeken. En ik laat me niet meesleuren in zijn debiele gedoe. Wil ie erover praten prima zo niet, dan niet. Die auto moet hoe dan ook gemaakt worden.

Jij moet je ook niet laten meesleuren in zijn negatieve gedoe.
quote:deb83 schreef op 23 september 2009 @ 11:32:

wat ik denk is dat jullie allebei je verwachtingen van wie wat doet moet uitspreken. Blijkbaar denkt je vriend dat jij ook de verwachting hebt dat jij voor het hele huishouden zorgt. doettie niet En vindt hij dat jij je diagnose als excuus gebruikt om dat huishouden niet te doen. Ergens denk ik dus dat je hem duidelijk moet maken dat je het huishouden helemaal niet in je eentje wil doen, maar met z'n tweeën en dat dit volledig los staat van de diagnose. Maar dit zal zeker neit zonder slag of stoot gaan..
ps hij zit zielig te doen thuis en ik ga lekker naar de kapper. Echt fuck hem.
quote:djay schreef op 23 september 2009 @ 11:34:

hai suzeli, ik ben r ook zo een met handleiding. Ok heb ook nergens overzicht over en momenteel wordt ik ook genegeerd omdat ik schade heb gereden met de auto. Ipv dat we een oplossing gaan bedenken gaat hij me negeren. Nou, in dit geval, FUCK HEM. Als hij zich als een kind gedraagt en niet wil praten ga ik zelf een oplossin zoeken. En ik laat me niet meesleuren in zijn debiele gedoe. Wil ie erover praten prima zo niet, dan niet. Die auto moet hoe dan ook gemaakt worden.

Jij moet je ook niet laten meesleuren in zijn negatieve gedoe.Klinkt ook echt als een hele gezellige relatie
...
quote:Suzeli schreef op 23 september 2009 @ 11:33:

-Je moet ook geen perfectie van jezelf verlangen. Daar maak je jezelf alleen maar heel ongelukkig mee. Goed is goed genoeg, zeker als het gaat om het huishouden. Perfect is echt niet nodig, ook niet op de momenten dat hij dat van je verlangt.
quote:Suzeli schreef op 23 september 2009 @ 11:26:

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als we die tips voor je zouden hebben hadden we ze echt geplaatst. Daar moet je maar op vertrouwen. Maar ik denk echt dat je op een rustiger moment alle pagina's nog eens door kunt lezen en misschien snapt waarom we die tips niet hebben voor je.

We zouden je met alle liefde vertellen dat je eerst A doet en dan B en dat dan alles weer goed is. Maar zo simpel is het niet. Het probleem ligt dieper dan alleen zorgen dat het vanavond rustig blijft.
dat denk ik ook tia dalma (11.38 er was alwwer erg veel bijgeschreven), dat dat barsten al gepasseerd is,

ergens denk ik dat het beter is om uit elkaar te gaan, maar dat dat nu nog te moeilijk ligt doordat de aankoop van dat huis nog niet zo lang geleden is, dus dat dat uit elkaar op een bepaalde manier er juist nog meer rompslomp erbij geeft, terwijl suzeli al het idee heeft dat alles haar boven het hoofd groeit, denk ik.
quote:djay schreef op 23 september 2009 @ 11:35:

ps hij zit zielig te doen thuis en ik ga lekker naar de kapper. Echt fuck hem.Waarom ben je dan nog bij hem? Als je zo elkaars bloed onder de nagels vandaan haalt kun je toch beter alleen zijn? Echt onbegrijpelijk.
...

Dank je!

Ik wil me dus ook niet meer laten meeslepen. (daarom ook de rita) Ik heb me gister geprobeert af te sluiten maar hij kwam er door heen. Geen gesprek mee te voeren. Ben weg gelopen maar liep mee 1000x gezegd dat ik alleen rusig wou praten, maar hij werd niet rustig, weg gelopen (naar bed was half 11). Hij zoveel herrie maken en naar de slaapkamer komen om mij wakker te houden.

Dank je!

Ik wil me dus ook niet meer laten meeslepen. (daarom ook de rita) Ik heb me gister geprobeert af te sluiten maar hij kwam er door heen. Geen gesprek mee te voeren. Ben weg gelopen maar liep mee 1000x gezegd dat ik alleen rusig wou praten, maar hij werd niet rustig, weg gelopen (naar bed was half 11). Hij zoveel herrie maken en naar de slaapkamer komen om mij wakker te houden.

Super kinderachtig allemaal maar ik weet niet wat ik er mee moet. Wegwezen? nee! In voor en tegenspoed! Nu dus ook!
Moet er vandoor. Ben pas later deze middag weer mogelijk achter de laptop te vinden.

Suzeli: volg je hart, ook al is dat niet een perfectionistische, verzorgende, comfortabele en in jouw ogen niet-egoistische keuze. Volg het nu eens écht.
quote:queenie1 schreef op 23 september 2009 @ 11:37:

[...]

Waarom ben je dan nog bij hem? Als je zo elkaars bloed onder de nagels vandaan haalt kun je toch beter alleen zijn? Echt onbegrijpelijk.Vind ik niet zo onbegrijpelijk. Misschien is het gewoon een heel gepassioneerde relatie. Met veel hoogte- en dieptepunten. Sommige mensen maken graag ruzie, maar kunnen het op andere manieren weer geweldig met elkaar vinden.
Het probleem is níet vanavond opgelost. Ook niet wanneer je rustig blijft. Wanneer je daar veel moeite mee hebt heb je niet genoeg aan 3 tips. Dat is een proces, dat moet je leren. Dit is probleem waar(als het al opgelost kan worden) echt op langere termijn aan gewerkt moet worden. Jullie denken anders en hebben andere verwachtingen van elkaar en communiceren niet op een goede manier. Hoe wil je dat in 's hemelsnaam in één avond opgelost hebben. Er zit structureel iets fout. De eerste stap is leren praten met elkaar. Niet eens over jullie relatie, maar luisteren wat iemand zegt en waarom. Uit laten praten, niet zuchten of schreeuwen. Als dat goed lukt dan ga je kijken wat jullie verwachtingen van een relatie zijn. Als die erg ver uit elkaar liggen dan zal dat uiteindelijk niet gaan werken.
quote:Dejavu schreef op 23 september 2009 @ 11:39:

[...]

Vind ik niet zo onbegrijpelijk. Misschien is het gewoon een heel gepassioneerde relatie. Met veel hoogte- en dieptepunten. Sommige mensen maken graag ruzie, maar kunnen het op andere manieren weer geweldig met elkaar vinden.IK HOU VAN HEM!! meer dan van wat dan ook op de wereld. Hij snapt mij en ik hem (normaal gesproken dan). Ik weet alleen niet hoe ik ruzie moet maken (nooit gedaan) en hij ook niet (in een beetje krom gezin opgegroeid). Als we samen kunnen genieten van dat ene mini vogeltje tijdens die wandeling van 15 km met -9' C weet ik waarom we samen zijn. Als we allebei een plaat voor onze harses hebben heb ik geen idee. Maar dan weet ik eigenlijk niets meer behalve dat ik dat niet wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven