Mensen, waar halen jullie de tijd vandaan?

24-09-2009 10:43 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Serieus! Als er iets op het forum gebeurt (nu best veel, en da's niet voor het eerst) staan er zo 20 of meer bladzijden met reacties op een interessant topic. Of blog, in dit geval. En dan nog een aantal off topic topics of reactietopics om over het gebeurde te discussieren met een even groot aantal postings.

Ik heb een ernstige behoefte om te lezen wat er voor mij is vermeld. Onhaalbaar en onhoudbaar in dit soort topics. Dus grote kans op mosterdreacties.

Maar hoe doen jullie dit? Scan je de reacties waarop je wil reageren alleen maar? Beperk je je tot de reacties van een of enkele posters?

Leg je alleen je ei en verder niks? Lees je heeeeeel snel?

Ben razend benieuwd. Ondertussen komt er weer helemaal niks van mijn ochtendplanning.
anoniem_37392 wijzigde dit bericht op 24-09-2009 10:43
Reden: oeps, domme fout.
% gewijzigd
Ik kan héél snel lezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn ochtendplanning is ook helemaal in de soep gelopen!

Tijdens mijn ontbijt checkte ik even gauw de overige pijler, voordat ik alles had doorgelezen was ik alweer een uur verder!

Maar goed, ik heb alle tijd, ben met verlof.
Ik reageer meestal op de OP zonder andere reacties gelezen te hebben. Als 'n topic niet al te snel loopt, hou ik de reacties nog wel 'n beetje in 't oog of lees weer 'ns bij als ik 'm weer in de laatste 10 zie verschijnen. Topics die met tientallen pagina's vollopen, laat ik meestal al snel weer aan me voorbij gaan. Heb daar dan al snel geen zin meer in dat nog te volgen.
Mamzelle ik denk dat het ook te maken heeft met op de juiste plek op de juiste tijd zijn. Want anders is er geen houden aan om het achteraf nog allemaal te gaan lezen en vaak komt zo'n topic op een gegeven moment steeds toch weer op hetzelfde terug en zijn er 100en postings met dezelfde strekking.

Maar waarom zou je ook alles moeten willen lezen?
ik heb geen leven
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik heb het inmiddels opgegeven... Ik heb gelukkig ook nog een echt leven, dat gaat momenteel voor.
Ik doe het hetzelfde als Elninjoo. Er zijn maar zelden topics die ik zo interessant vind dat ik alle 10 of meer voorgaande pagina's ga doorlezen. Ik begin zowiezo altijd bij het lezen van de laatste reactie. Topics waar mensen tegen elkaar off-topic zitten te zeuren sla ik zowiezo over.
Ik lees niet. Soms zelfs de OP niet. Ervaring leert dat dat vaak nl helemaal niet nodig is.
quote:fleurtje schreef op 24 september 2009 @ 11:02:

Ik lees niet. Soms zelfs de OP niet. Ervaring leert dat dat vaak nl helemaal niet nodig is.

Vandaar altijd jouw reacties, dat verklaard een hoop

Nee ik kan het nu met twee kids ook niet allemaal meer volgen. Jammer ik heb gister die blog rel even meegemaakt maar al snel afgehaakt omdat het gewoon teveel was. Jammer, maar het is niet anders. Ik reageer dus heel selectief of als ik even 10 min tussendoor heb
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
cursus snellezen
Kwestie van trainen en oefenen
Ik kan gelukkig heel snel lezen. En ik zit op dit moment ziek thuis en er is niks op tv, mijn boeken zijn allemaal uit en ik ben te suf om mijn huis te poetsen (dan had ik ook kunnen werken). Dus nou zit ik lekker rustig op een stoel, met een kop thee (met honing) en een pak koekjes, hier wat te lezen.

Om me heen liggen alle katten te slapen, dochterlief komt pas om kwart over drie thuis....

Het enige dat vandaag echt moet, is koken. En straks even douchen.
Ik lees echt geen 20 blz terug hor. Vier, hooguit 5. Ik blijf bezig.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Heel veel krijg ik niet meer mee. Het zijn keuzes die je maakt. Ik doe nog maar zeer weinig mee hier. Puur omdat ik gewoon teveel dingen heb waar ik me mee bezig houd of mee bezig wil houden.

Ik kom hier al zolang dat het wel ietwat bij mijn leven hoort maar wat het ooit was, is het allang niet meer. De binding met het forum wordt dan wat slapjes. Soms denk ik wel eens, ik stop ermee, wat kan ik er nog voor mezelf uithalen, veel contacten heb ik hier toch niet meer. En soms is er een onderwerp wat ik dan wel interessant vind en dan 'praat' ik weer even mee. De plicht roept echter vaak elders alweer snel. En na een paar dagen reageren, heeft soms weinig nut omdat mensen dan al niet meer op het betreffende topic kijken en je voor niks hebt gereageerd. Daarom laat ik het er dan maar bij.

Hoe ik het dus doe? Nou, ik volg het meeste gewoon niet meer. Jammer dan.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik ben ook heel erg druk altijd, maar lees erg snel, typ wel weer wat langzamer en door het snelle lezen, mis ik ook nog weleens wat.

Ach, tijd is relatief
Ik vind het ook een mysterie!

Ben altijd bezig met achter de feiten aanrennen.

Maar he, iemand moet de laatste zijn.
Op een bepaald moment verlies ik mijn interesse in een topic wat heel lang loopt of erg hot is, en dan ga ik wat anders doen.
quote:fleurtje schreef op 24 september 2009 @ 11:02:

Ghè, Fleur; je onderschrift!

Ik hou het ook allemaal niet bij hoor, schrijf daarom ook maar bij heeeeel weinig topics mee. Wat ik interessant vind 'scan' ik gewoon een beetje.

Maar ik vraag me ook vaak af waar iedereen de tijd vandaan haalt.. Heb ook niet altijd een PC in de buurt en heel vaak bezig met andere dingen..
Ik heb voor de financiën twee parttime banen en bij de ene (kantoor)baan kan ik heeeerlijk forummen....
Ik zit momenteel werkloos thuis, maar begin per 1 oktober aan een nieuwe baan. Ik zie nu al met lede ogen de toekomst tegemoet, hoe moet dat nou met het forum per 1-10?
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Bespreek het met je baas, daar heeft hij vast begrip voor, want het is wél het Viva-forum waar we het hier over hebben.

En anders laat je het gewoon keihard bij je secondaire arbeidsvoorwaarden opnemen.
Ik zit nu ook op het forum in de tijd die niet van mij is

Maar toegegeven, ik kan het allemaal niet meer bijhouden, itt vroeger

Maar dat komt omdat het forum toen veel kleiner was.
Geen bijzonderheden
Ik was aardig afgekickt de laatste tijd. Maar nu ben ik zwanger en zit ik hondsberoerd op de bank. Dus ja, wat moet je anders doen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven