Divagedrag
vrijdag 25 september 2009 om 13:05
Heeft iemand van jullie ook ervaring met moeders, oma's, zussen, schoonzussen of vriendinnen die divagedrag vertonen?
Met divagedrag bedoel ik iemand die er vanuit gaat dat iedereen alles voor hun doet, onmogelijke wensen hebben, veel eisen stellen, denken dat ze de enige zijn op de wereld, zichzelf fantastisch vinden, nooit aan een ander denken etc.
Met divagedrag bedoel ik iemand die er vanuit gaat dat iedereen alles voor hun doet, onmogelijke wensen hebben, veel eisen stellen, denken dat ze de enige zijn op de wereld, zichzelf fantastisch vinden, nooit aan een ander denken etc.
vrijdag 25 september 2009 om 13:56
Roosje, Tuurlijk doet je verhaal er wel toe, al is het alleen maar om te kijken of er maniertjes zijn om je er zelf minder druk over te maken.
Bovendien, van een afstandje kijkt beter dan van binnenuit, dus je zal wellicht een goed punt hebben om je druk te maken om je ouders!
Maar, zoals je ziet, er zijn dus genoeg van dit soort mensen.
Vraag me dan wel weer af of er een onderling verband zit tussen het diva-gedrag en het feit dat het vaak om schoonzussen gaat..?
Bovendien, van een afstandje kijkt beter dan van binnenuit, dus je zal wellicht een goed punt hebben om je druk te maken om je ouders!
Maar, zoals je ziet, er zijn dus genoeg van dit soort mensen.
Vraag me dan wel weer af of er een onderling verband zit tussen het diva-gedrag en het feit dat het vaak om schoonzussen gaat..?
vrijdag 25 september 2009 om 14:01
quote:Roosje1986 schreef op 25 september 2009 @ 13:46:
@ danivo: volgens mij maak ik mij er vooral druk om. Vind het gewoon raar gedrag. Zij weten niet beter. Ja, eigenlijk doet mijn verhaal er niet toe haha, sorry!!!! Vroeg mij gewoon af of er meer van dit soort mensen rondlopen Als jouw ouders er niet echt onder gebukt gaan is er toch verder weinig aan de hand?
@ danivo: volgens mij maak ik mij er vooral druk om. Vind het gewoon raar gedrag. Zij weten niet beter. Ja, eigenlijk doet mijn verhaal er niet toe haha, sorry!!!! Vroeg mij gewoon af of er meer van dit soort mensen rondlopen Als jouw ouders er niet echt onder gebukt gaan is er toch verder weinig aan de hand?
vrijdag 25 september 2009 om 14:17
vrijdag 25 september 2009 om 15:21
Roosje één ding dat ik heb heb geleerd in mijn relatie met mijn schoonzus from hell is dat je niet te veel op het gedrag moet gaan letten. Want hoezeer jij ook gelijk hebt en deze mevrouw vreselijk is, als je gaat letten op negatieve dingen dan ga je ook steeds meer zien. En daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
Voor alle anderen met vreselijke schoonzussen: ik ben zooo benieuwd wat het aller- aller- aller ergste is wat ze ooit heeft gedaan. Misschien kan ik dan toch nog denken: het valt allemaal wel mee...
Voor alle anderen met vreselijke schoonzussen: ik ben zooo benieuwd wat het aller- aller- aller ergste is wat ze ooit heeft gedaan. Misschien kan ik dan toch nog denken: het valt allemaal wel mee...
vrijdag 25 september 2009 om 15:24
vrijdag 25 september 2009 om 15:25
vrijdag 25 september 2009 om 15:28
quote:Bonny82 schreef op 25 september 2009 @ 15:25:
Zal ik een boycot-de-schoonzus-topic openen? Zet ik hem onder relaties, worden we een groepje
En dan vervuilen we TO's topic minder
Maar TO, je mag dan wel bij ons komen lezen over hoe we de 'dames' in kwestie aanpakken
Ja doen doen doen!!!
Ich bin dabei!
Zal ik een boycot-de-schoonzus-topic openen? Zet ik hem onder relaties, worden we een groepje
En dan vervuilen we TO's topic minder
Maar TO, je mag dan wel bij ons komen lezen over hoe we de 'dames' in kwestie aanpakken
Ja doen doen doen!!!
Ich bin dabei!