Samenwonen!

25-09-2009 20:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een appartement bekeken en het is vrijwel zeker dat we daar gaan wonen. Spannend, want het is voor ons beide de eerste keer. Aan de andere kant heeft hij 4,5 maand bij me ingewoond.. Je kunt wel zeggen dat ik erg blij ben dat we wat hebben gevonden!

Zoals ik al zei, is dit voor ons beide de eerste keer. Wat zijn dingen waar we absoluut op moeten letten? Tips & tricks zijn van harte welkom!

Dingen als: welke energiemaatschappij is het goedkoopst, welke verzekering moeten we niet vergeten af te sluiten, hoe zo goedkoop mogelijk maar wel stijlvol inrichten enzovoorts..

Daarnaast vraag ik me het volgende af: ik heb een aansprakelijkheids- en inboedelverzekering lopen, moet ik deze stopzetten en dat we dit gezamenlijk afsluiten, of hoef ik alleen wijzigingen door te geven?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Denk dat de praktische vragen die je stelt meer thuis horen in Thuis?
Sluit op z'n minst een samenlevingscontract en twee testamenten af.
Ik zal het topic in Thuis openen, excuses.
Mijn tip; eerst op jezelf, met je eigen verzekeringen, energiebedrijven en je eigen boontjes om te doppen. Die kun je later altijd nog samenvoegen ;)
quote:Madhe schreef op 25 september 2009 @ 21:39:

Mijn tip; eerst op jezelf, met je eigen verzekeringen, energiebedrijven en je eigen boontjes om te doppen. Die kun je later altijd nog samenvoegen ;)Ik woon al op mezelf
Ja, samenlevingscontract en testamenten.

Je kan nog afspraken maken over geld. Betaal je allebei 50/50 mee aan de vaste lasten? En is de rest van je geld dan van jou en is dat van van zijn salaris dan van hem? Of betaal je naar draagkracht? Of gaat alles op een grote hoop.
quote:Avamist schreef op 25 september 2009 @ 21:44:

[...]

Ik woon al op mezelf Hij ook? En hoe komt het dan dat je niet weet welk energiebedrijf /verzekering het goedkoopste is, waarom zoek je dat nu nog niet uit dan? Gewoon voor jezelf?
We nemen een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten, bovendien koppelen we daar een spaarrekening aan voor de grotere, onvoorziene uitgaven (zoals het vervangen van een wasmachine). Boodschappen zien we nog even, de rest van het geld is gewoon van jezelf.

We hebben ongeveer een gelijke draagkracht, dus dat komt overeen.
quote:Madhe schreef op 25 september 2009 @ 21:58:

[...]

Hij ook? En hoe komt het dan dat je niet weet welk energiebedrijf /verzekering het goedkoopste is, waarom zoek je dat nu nog niet uit dan? Gewoon voor jezelf?

Hij heeft een half jaar alleen in Amerika doorgebracht en dan een tijdje bij mij in.

Ik woon nu op kamers, dus ik betaal 1/3 van mijn huur aan nutsbedrijven. Ik weet welke dat is, maar misschien is dit niet per definitie de goedkoopste. (Als iedereen bij dezelfde zou zitten, waarom hebben we dan zoveel verschillende energieleveranciers?)

Ik ben het een en ander al aan het uitzoeken, maar tips zijn altijd welkom natuurlijk
Ik heb dit topic, zoals eerder gezegd, ook geopend bij thuis en besloten daar verder door te 'praten'. Dit topic is dus niet meer actief.
Goedkoop voor meubels is uiteraard de Ikea maar ook Leen Bakker en Trendhopper.

Bankstellen en bedden kan je bij Trendhopper bijvoorbeeld voor zo'n beetje hetzelfde bedrag aanschaffen als bij Ikea.

Hema heeft ook leuk dingetjes voor in huis. Eventueel Xenos maar de kwaliteit is niet geweldig, net als bij de Action. Daar kan je bijvooreeld wel heel goed hele grote vazen kopen voor in de vensterbank etc.

Behang etc. kan je bij de bouwmarkten ook kopen ipv bij speciaalzaken. Ze hebben ook bijna overal staaltjes die je mee kan nemen. Kan je er heel veel uitzoeken en dan thuis nog eens verder over nadenken.

En als je gaat verhuizen: wij hebben alle hulp aangenomen en ook mensen gevraagd of ze wat wilden doen. Een oom en tante zijn bijvoorbeeld kampioen behangen en we hadden voor een klein kamertje een moeilijk behangetje uitgezocht. Toen ik het vroeg wilden ze wel even helpen behangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven