Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Lieve Choco,

waarom zou ook iedere dag goed moeten zijn/gaan, wie bepaald dat?

Heb jij een kutdag dan heb jij gewoon lekker een kutdag!

Dat je positief blijft dat zegt superveel over jou, vind het erg knap! Zo probeer ik het ook iedere dag weer opnieuw!

dikke knuffel X
He Choco leuk dat je een eigen topic hebt geopend. Ik voelde mij ook niet meer geneigd om op die andere topic te schrijven had niet veel positiefs te melden. Ik slik de laatste week al weer meer oxazepam dan de bedoeling is. Had afgelopen dinsdag weer een afspraak bij de tandarts maar ben niet gegaan. Morgen weer naar het GGZ maar voel de laatste tijd mij steeds minder geroepen om te gaan. Maar ik pak mezelf maar ff aan want ik moet daar toch wel mee door blijven gaan. Is wel belangrijk

Choco als je naar iets belangrijks toe gaat, huisarts of iets dergelijks neem dan iemand mee die belangrijke dingen voor jou kan onthouden. Want ik ben ook een zeef hoor, komt ook door de pam he

Nog 2 weekjes en dan krijg je de kittens? Dat is zulk leuk spul om in huis te hebben. Ik had op laatst 9 katten in huis. Toen zijn er 5 weggegaan en het is nu een stuk rustiger in huis. De kittens braken de tent af met zijn allen. Wees daar maar op verdacht met zijn 2tjes zijn het dikke boeven hoor. Maar zo liefff
He kom zeg Choco, je doet nu net alsof ik je heb weggejaagd. Ik heb zo voorzichtig mogelijk proberen te zeggen dat we elkaars ellende niet in stand moeten houden maar elkaar zouden moeten motiveren, en natuurlijk is er plek voor een kutbui uiten. Deed ik, de TO, toch ook?

Maar goed, ik hoop dat je het goed doet en je blij bent met dit topic (niet sarcastisch). En blijf gewoon ook bij ons meeschrijven joh.
Kun je proberen om je elke dag een klein doel te stellen en dit ook te kunnen behalen? Dit hoeft niet groot te zijn, maar denk bijvoorbeeld aan concrete dingen zoals:

- vandaag ga ik voor mezelf koken

- vandaag doe ik de was in de wasmachine

- vandaag ga ik een dvd kijken

Simpel, concreet en vooral haalbaar, zodat je je in ieder geval minder nutteloos voelt.

Verder, weet je waardoor je een angstoornis/depressie hebt? Het is misschien een moeilijk en heftig process, maar als je weet waar het door komt dan helpt het misschien ook om er op lange termijn op een constructieve manier uit te komen.

Tot slot, vergelijk je niet met andere mensen. Jij bent jij, met je mooie positieve kanten, maar ook met de dingen die het je moeilijk maken. Het heel erg clichee, elke mens heeft uiteindelijk zijn eigen demonen, alleen mensen zijn er heel heel heel erg goed in om dit voor elkaar verborgen te houden en alleen maar positief en happy te doen, om zo toch vooral maar leuk en vrolijk over te komen. Dus in het kort, vergelijk je niet met andere mensen; jij bent goed zoals je bent.

Choco en misschien anderen denken nu "jij hebt makkelijk praten"... maar ook ik ben behoorlijk depressief geweest (zat ik op de fiets en dacht, hoe zal het zijn om nu voor de trein te springen) Ik ben er uitgekomen door kleine stapjes vooruit te nemen, door kleine haalbare doelen te stellen (bv. vandaag kleed ik me aan en kom ik mijn bed uit of, vandaag ga ik naar de winkel etc) en om me vooral niet met andere mensen meer te gaan vergelijken en mezelf beter te accepteren. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! Sterkte.
Hoi Mika,

rot dat je meer oxazepam neemt dan je mag. Ik ga er vanmiddag ook 1 nemen terwijl ik het liever niet had gedaan. Maar er staan weer vele beren op de weg dus neem ik er liever 1 en blijf ik rustig. Goed dat je ondanks je tegenslagen toch naar de GGZ gaat!

Digi, je hebt me niet weggejaagd, dat voorop. Maar ik voelde me daar niet meer welkom en helaas is dat mijn gevoel. Kan ook komen omdat ik weer verhoogd ben met AD, ik krijg weer last van de bijwerkingen en dat zijn o.a. ook nare gedachtes.

Mevrouwtjezonneschijn, ja waarschijnlijk weet ik waar het vandaan komt. Ik heb een verwijzing naar een traumatoloog om het uit te zoeken.

Ik stel mezelf idd kleine doeltjes maar die zijn vaak binnen en dat red ik wel. Of soms niet, nou jammer dan, morgen weer een dag. Vriend en ik benoemen wel elke avond wat een positief momentje van de dag was, dat helpt me al. Maar zoals vandaag naar het werk moeten is een heel groot doel en dan raak ik in paniek. Ik ga straks lekker warm douchen, een broodje eten en een oxazepam nemen. Daar word ik rustig van dus ga het gewoon proberen. Neem de viva en mijn mp3 mee dus dat moet goedkomen. En als het niet lukt, stap ik uit en wacht ik op de volgende trein. Ik doe het in mijn tempo.

En als alles goed gaat, mag ik vanavond weer een maltbiertje van mezelf!
Volgens mij is dit een prima oplossing. Een eigen topic voor Choco.

In het andere topic werd het ook haast onmogelijk alles nog te lezen, omdat we er met zoveel mensen tegelijk zo veel aan het posten waren.

En zoals je ziet, Choco, ik schrijf hier ook gezellig mee.

Ben nu ff niet fit genoeg om bij te lezen sinds gisteren, doe ik later. (stomme halve griep en ook nog lastige darmen vanochtend.... klaag klaag klaag in je topic )

Ik hoop dat het goed gaat (of gegaan is) allemaal vandaag.

Fijn weekend alvast.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Dankje Moon.

Beterschap voor je! Ik laat vanmiddag wel horen hoe het gegaan is. Zodra ik mijn maltbiertje vast heb (dus als ik alles overleefd heb), wens ik jou ook een fijn weekend! Dus tot later!
Hey Choco,

Misschien zit je al in de trein, en zo niet.. Veel succes! Erg goed van je!

En wat zal je je sterk voelen vanavond met je biertje in je handen, want je vandaag allemaal overwonnen hebt.Vanavond ga je goed en wel het weekend tegemoet.

Misschien is het een idee, om als het vandaag goed is gegaan in de trein, steeds iets vaker een stukje te gaan reizen. Alleen of met je vriend/vriendinnen. Dit werkt goed om je angst te overwinnen. En wil je dit niet, omdat het teveel is, dan niet hoor!.

Ik weet het alleen van mezelf, dat het bij mij vaak wel helpt om dingen verplicht voor mezelf te doen, heb namelijk ook regelmatig last van angsten. In een drukke stad/feest enz; bang dat ik flauwval, in een druk restaurant; bang dat ik stik. Dit omdat ik niet in het middelpunt van de belangstelling wilt staan.En dan moet ik vanmezelf winkelen in een drukke stad, eten in een restaurant. Al vind ik het onwijs moeilijk. Het gevoel van overwinning voelt daarna dan ook zo goed!

En ook heel stom is dat, als ik me depri voel (door mijn angsten) dan lukt het vaak allemaal wel beter, de dingen die ik normaal eng vind om te doen, gaat dan makkelijker, omdat ik dan een soort van "kan mij het allemaal nog schelen" gevoel krijg. Herken je dat ook?

Ik ben benieuwd hoe jou dag is verlopen vandaag!

@Moonlight: vervelend dat je niet lekker bent, beterschap!
Nou...ik ga wel gewoon weg hoor, vanmiddag en vanavond, zo ziek ben ik ook weer niet

En wat mijn darmen betreft: wat eruit is, daar kan ik geen last meer van hebben. Dat scheelt ook.

Choco, ik lees je bericht pas morgen of zondag denk ik. Geniet van je maltbiertje he
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Maar natuurlijk wel bedankt Lola!
Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag Choco!

Ik ben naar de Efteling geweest vandaag. Op de site stond dat het rustig zou zijn vandaag, maar het was enorm druk.

De verhoging van de AD doet zijn werk natuurlijk nog niet en ik was erg onrustig. Gelukkig was mijn man erg begripvol en zijn we vrij vroeg naar huis gegaan.

Morgen een hele drukke dag waar ik erg tegenop zie. Eerst zijn we vrijwilliger in het buurtcentrum en daarna hebben we onze eerste echte opdracht met ons bedrijf en hebben we tot 00.30 een karaoke te organiseren.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik heb het overleefd. Maar hoe. Het was teveel eigenlijk.

Ik kwam trillend aan en we hebben dus geen plan van aanpak gemaakt. Het was me te vermoeiend. Maar goed, ik ben er geweest dus nu heb ik een maltbiertje! Want ik heb toch mijn doel bereikt! Ik was echt doodmoe erna en heb geprobeerd even te slapen maar alle geluiden van vandaag bleven door mijn hoofd spelen. Nu gaat het wel weer. Proberen om op tijd naar bed te gaan en goed te slapen.

Ibi, wel een beetje genoten van de attracties? Succes morgen, jullie kunnen het!
Chocolover, je bent goed bezig. Ik zou de medicatie enkel in noodsituaties gebruiken en niet thuis. Je lijf went er aan en het effect wordt minder. Straks zit je met een verslaving erbij en dat wil je er zeker niet bij hebben.
Vanacht heb ik goed geslapen, eindelijk! Vriend zou gaan sporten, toch niet gegaan dus is nog lekker naast me komen liggen. Ik voel me best goed, nu al.

Ik ga straks een vriend ophalen met de auto, ja ik mag autorijden als ik me goed voel, en dan naar ranzijn om te kijken wat voor spullen ze daar hebben. Eng idee om weer te gaan rijden maar ik ga het proberen. En als het niet lukt, komt hij maar met de bus. Het is maar een klein stukje dus het moet lukken. Gewoon rustig blijven. Dus dat is mijn doel vandaag, zonder botsingen of gekke dingen dat stukje van 10 minuten rijden. En als dat gelukt is ga ik leuke dingen kopen voor de kittens!

Titana, ik slik de oxazepam alleen nog maar voor het slapen gaan. Ik zat op 3 per dag (ja toen was het crisis en moest ik het weekend doorkomen) en nu zit ik op 1 per dag. Gistermiddag een halve genomen maar dat was toch te weinig want ik vond het vreselijk buiten. Dat zagen ze op het werk ook gelukkig. Maar als ik een stukje ga lopen ofzo neem ik niet meer. Dus ik ben al goed vooruit met de oxazepam! Ik mag namelijk 1,5 per dag.

Ik ga douchen, eten en met vriend in de auto rijden. Als ik straks terugkom met verhalen wat ik allemaal gekocht heb, weten jullie dat het me gelukt is!
Chocolover, ik kom even langs om je een goede dag te wensen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dankjewel, jij ook! En als we dan toch bezig zijn, iedereen een fijne dag!
chocolover, je bent goed bezig! Je hebt oog voor de dingen die fijn zijn en goed lopen.
Hey chocolover!

Je bent goed bezig inderdaad.....

Ik vraag me af of je niet ''gewoon'' aan het hyperventileren slaat zodra je iets engs moet doen, tintelende handen/polsen/tong en een bonkend hart horen allemaal bij de klachten van HV. Van het ophogen van de dosering van de AD (ben geen ervaringsdeskundige, maar wel van dichtbij meegemaakt) verergeren de klachten eerst vaak, pas na twee weken is je lijf gewend.

Ook pure chocolade zou ik met mate eten als ik jou was. Er zit behalve dat geluksstofje ook een opwekkende stof in (theobromine), dat ongeveer hetzelfde effect heeft als sterke koffie. Als je daar gevoelig voor bent zoals ik.... Na een stuk pure chocola slaap ik voor geen meter die nacht.

Weet niet of je hier iets aan hebt, ik wilde het je in ieder geval niet onthouden.

sterkte

groet
He gelukkeling, wat betekend hv? Kan er niets van maken.. Ik ga kijken of ik beter slaap zonder chocola, bedankt voor de tip!
HV = hyperventilatie?
Je zult een heleboel chocola moeten eten, en dan heb ik het over een kilo of meer, wil je uit je slaap gehouden worden door dat stofje.

Geniet ervan chocolover en doe je naam eer aan.
Nou dan ga ik morgen weer chocola eten want zoveel eet ik niet hoor!

En over mijn tintelende handen, dat had ik al voor mijn depressie en medicatie. Het blijkt het carpaal tunnelsyndroom te zijn dus we moeten het goed in de gaten houden.

Vanochtend weer goed geslapen. Gisteren was een intensieve dag. Het stukje autorijden heb ik gered! Het was erg druk in de stad (daar moest ik door) maar het is goed gegaan! Bij de ranzijn heb ik me dus uitgeleefd!

Ik heb een krabpaal gekocht (best een grote) maar het was het showmodel, ze hadden niet meer in doos. Dus vriend heel brutaal korting vragen met zijn vlotte babbel en ja hoor, 10 % er af gehaald. Scheelde toch 7 euro. Het is een hele mooi beige met 2 etages, hangmat en koker waar ze in kunnen liggen. En het stofje is zo heerlijk! Die stof dat als je links op aait wordt het donker en rechts om wordt het lichter, snappen jullie me?

Verder een mand gekocht voor naast het bed, zodra ze daar aan gewend zijn, verhuist mand met kittens naar de hal bij bedtijd. Ook een kattenbak gekocht, een zilvere, die past bij onze keuken. Past net aan tussen vaatwasser en raam! Verder kattengrit, voer en snoepjes gekocht en heel veel speeltjes.

En ja, het was een dure rekening maar we hebben wel wat we willen! Nog 2 weken and counting..

Vandaag gaat vriend alle kabels in van die kabelkokers/gootjes doen omdat die van mij aan het kabelbijten is. En aangezien we hier heel veel apparatuur hebben gaat alles 'opgeruimd' worden. Vanavond gaat hij naar een concert dus heb ik weer een avond om ongestoord te gaan forummen. Heerlijk, heb er nu al zin in!

Als er mensen meelezen, wat gaan jullie doen vandaag?

Oja ik ga de 13e naar de efteling, heerlijk doordeweeks en niet in de schoolvakanties. Heb er zin in!
Leuk die katvoorbereidingen, Chocolover. Bij mij alweer heel wat jaren geleden dat ik nog katten had (heb nu een hond), maar ik kan me zo goed voorstellen dat je je erop verheugt!

Fijne dag!

Alle anderen ook trouwens.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Succes choco met je strijd!
Chocolover, je bent zo goed bezig, meid! Volgens mij heb je een lieve vriend. Heerlijk een avondje voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven