Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
De werking wordt op deze site duidelijk beschreven. Ook het verwijderen van bacterien.

Werking van Lampe Berger
Ik vind de lavendel erg lekker. Het ruikt hier 's morgens heerlijk als de lamp een half uurtje aan is geweest. Als ik weer in de stad ben ga ik die kaneel halen. Echt iets voor de winter.
Heb vandaag de lampe berger ontvangen en hij ziet er inderdaad heel mooi uit. Ik had eerst een versie in mijn hoofd van helder glas, maar vind deze toch mooier nu je de lont niet ziet.....

Hoe het ruikt etc. weet ik nog niet, morgen ga ik een geurtje halen. Ik wil ze toch eerst in het echt ruiken, misschien als ik de geuren straks ken dat ik het wel via internet bestel.

Het staat ook wel beschreven op het internet, maar ik vraag mij gewoon af hoe die bacterieeen en geurtjes zomaar kunnen verdwijnen. Ze hechten zich aan 'iets' wat uit de Lampe komt, maar dan verdwijnt het zomaar?

Ach het maakt mij ook niet uit, het lijkt mij lekker dat het huis fris ruikt naar bijvoorbeeld lavendel.
Jeetje wat moeilijk zeg toen ik in de winkel stond met alle geurtjes..... Sommigen waren het gelijk niet, maar anderen!?

Ik heb uiteindelijk voor een bloemengeur gekozen: roos. En voor kerst weet ik het ook wel: sinasappel/kaneel

Groene thee vond ik ook wel erg lekker ruiken.

En nu staat ie voor het eerst aan. Ruikt lekker! :-)
Leuk dat hij zo mooi is! Ik vind het inderdaad ook erg mooi dat je het lont niet ziet. En hoe beviel het verder? Had je de hele avond een lekker luchtje in huis?
Ik ben na het lezen van dit topic ook wel erg enthousiast geworden,

Ik heb normaal altijd zo'n oliebrandertje met een kaarsje aan, maar dit lijkt me ook wel wat ivm roken en huisdieren. Wat ik me alleen afvraag, hoe lang blijft die geur hangen dan? Als je hem 's ochtends aandoet ruikt je huis dan de hele dag fris of is het zo weer vervlogen?
Kym81...dat ligt er een beetje aan wat voor geur er in zit. Ik brand 'm meestal 's avonds en af en toe ruik ik het 's morgens nog als ik beneden kom. Het is echt een aanrader hoor! Je ruikt het door je hele kamer en ik vind die oliebrandertjes persoonlijk bijna geen geur afgeven. Plus de andere voordelen van Lampe Berger natuurlijk....nee, ik heb geen aandelen
Ja, ik vond hem erg lekker! De geur bleef de hele avond hangen, in het begin nog wel overheersend. Maar dat kwam omdat ik er misschien dichtbij zat, maar later was ie heel subtiel! Dus ben er blij mee!
Ok dan ben ik om.....die oliebranders waren de dacht ik de enige manier om een lekker luchtje in je huis te krijgen als je niet van spuitbussen en stopcontact dingen houd, maar dit lijkt me wel wat, ik heb zelfs al een adres redelijk in de buurt gevonden waar ik kan gaan ruiken, dus binnenkort mijn ervaringen....
Ik up dit topic even.

Ik begin enthousiast te worden alleen het komt een beetje zweverig op me over. Klopt dat?
oh klinkt heerlijk

ik ga het ook proberen, hier in huis een oud hondje dat iedere week word gewassen maar het hondje blijft toch een geurtje afgeven haha

zet ik de berger lamp naast zijn mandje hihi
quote:Jannemaan schreef op 26 september 2009 @ 16:50:

Ik up dit topic even.

Ik begin enthousiast te worden alleen het komt een beetje zweverig op me over. Klopt dat?Hoe bedoel je zweverig? Zweverig als in de zin van spiritueel-yoga-alternatieve geneeswijzen-bovennatuurlijk-geitewollensokken-zweverig?
Ik ben helemaal enthousiast over Lampe Berger, maar wil graag eerst in een winkel kijken. Ik heb zelf al gegoogled maar dat leverde niet echt wat op.

Ik ben opzoek naar een winkel die Lampe Berger verkoopt, in het centrum van Den Haag of het centrum van Rotterdam. Heeft iemand een tip?
Na alles gelezen te hebben, ik ben om.

Ik wil hem ook!

Ik brand altijd veel geurkaarsjes, dit lijkt me veel handiger. Uiteraard neem ik de goedkope variant.

En ik ga op zoek in Enschede e.o.

Tips?
Geen bijzonderheden
ik ga ook voor de goedkopere variant

op mp is er een vrouw die aanbiedingen heeft

2 flessen naar keuze met een luchtje en de goedkoopste variant

en verzenden 57 euro

weet niet of ik dit wel zo goedkoop vind
Ik wil er ook een! Maar ik moet eerst een winkel in de buurt vinden waar ik de geurtjes kan ruiken.

Hoe lang doe je gemiddeld met een fles? Hoe vaak branden jullie 'm?
quote:shoppen schreef op 27 september 2009 @ 15:12:

en verzenden 57 euro

weet niet of ik dit wel zo goedkoop vindIk heb vanmorgen het startpakket voor m'n schoonvader gekocht. De goedkoopste fles met een klein flesje olie voor 37.95. Die grote flessen kosten daar 15.95. Normaal zou je daar dus 70 euro voor betalen.
quote:magnolia81 schreef op 27 september 2009 @ 11:50:

Ik ben helemaal enthousiast over Lampe Berger, maar wil graag eerst in een winkel kijken. Ik heb zelf al gegoogled maar dat leverde niet echt wat op.

Ik ben opzoek naar een winkel die Lampe Berger verkoopt, in het centrum van Den Haag of het centrum van Rotterdam. Heeft iemand een tip?Ik ben niet bekend in Rotterdam en Den Haag, maar via Google vond ik deze in Den Haag. In Rotterdam zelf vond ik ook niet zo gauw iets, wel in Oud-Beijerland, hier.
quote:mamax schreef op 29 september 2009 @ 14:01:

[...]

Ik ben niet bekend in Rotterdam en Den Haag, maar via Google vond ik deze in Den Haag. In Rotterdam zelf vond ik ook niet zo gauw iets, wel in Oud-Beijerland, hier.Dank je mamax, die in Den Haag en Oud Beijerland had ik ook al gevonden. Oud Beijerland is voor mij te ver weg. Jammer dat er geen winkels in het centrum van deze steden die Lampe Berger verkopen. Die in Den Haag is eventueel nog wel een optie, maar niet ideaal
quote:magnolia81 schreef op 27 september 2009 @ 11:50:

Ik ben opzoek naar een winkel die Lampe Berger verkoopt, in het centrum van Den Haag of het centrum van Rotterdam. Heeft iemand een tip?Het kookpunt in Rotterdam verkoopt het
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:shoppen schreef op 27 september 2009 @ 15:12:

en verzenden 57 euro

weet niet of ik dit wel zo goedkoop vindOh dat is wel goedkoop. Ben van plan de kinderen er een met kerst cadeau te doen Dus dat is wel een optie.
quote:jackie23 schreef op 26 september 2009 @ 22:23:

[...]

Hoe bedoel je zweverig? Zweverig als in de zin van spiritueel-yoga-alternatieve geneeswijzen-bovennatuurlijk-geitewollensokken-zweverig?Ja, dat ja!
Nou als je de lampe berger zweverig vind, dan is er zelf iets zweverigs mis met je. Er is echt niets zweverigs aan
hahaha, rustig maar Bar_Ba_Bella (volgens mij ligt de Lampe erg gevoelig bij je? )

Maar nee, er is absoluut niets zweverigs aan Lampe Berger...
zo fel was ik toch niet

En nee hoor, die lamp ligt niet heel gevoelig bij me hoor. Maar vind het zo'n rare uitspraak. De lamp zweverig. Hij staat gewoon op tafel of op de kast bij ons.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven